معرفی و دانلود کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند

عکس جلد کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند
قیمت:
۴۶,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند

کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند نوشته فردریک بکمن، داستانی در قالب نامه به پسرکی‌ست که به تازگی متولد شده و در آن درباره‌ی همه چیز می‌گوید، چیزهایی مانند: انسان بودن، پدر و مادر بودن، شریف بودن، عاشق شدن، و به طور کلی زندگی.

فردریک بکمن (Fredrik Backman) در کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند (Things My Son Needs to Know about the World)، طنز همیشگی‌اش را با جسارت بی‌نظیرش ادغام کرده و داستانی شیرین و در عین حال غافل‌گیر کننده و جذاب شرح می‌دهد. او در این اثر از بعضی از رازهای نهفته‌ی زندگی‌ خود پرده برمی‌دارد، از جمله داستان ازدواجش با زنی ایرانی‌ و هم‌چنین ماجرای تیر خوردنش در هنگام سرقت مسلحانه از یک بانک.

این اثر درباره‌ی مردی‌ست که پدر شده است و پیام‌های شخصی‌اش در خط مقدم پدر بودن است و به زیبایی، علاقه و ترس عمیق برآمده از تجربه‌ی «اولین‌ها» را به نمایش می‌گذارد که تمامی پدرها و مادرها را حیرت‌زده می‌کند. هدف بکمن در این اثر این است که بگوید در همه جای جهان انسان‌ها احساسات مشابهی را تجربه می‌کنند و دغدغه‌های مشترک دارند.

شرح روان و آشکار بکمن از معنا و مفهوم پدر یا مادر شدن، به طیف وسیعی از احساسات می‌پردازد: ترس از کوتاهی کردن که موجب می‌‌شود همه‌ی اسباب‌بازی‌های پلاستیکی در یک مغازه را بخرید؛ احساس خجالت زمانی که کودکتان را آماده‌ی رفتن به مکانی سردسیر می‌کنید، اما یادتان می‌رود که کفش پایش کنید و احساسی از عدم اطمینان که موجب می‌شود هر پدر و مادری همیشه سعی کند و بهترین کار را انجام دهد. در طول این مسیر، بکمن داستان چگونگی آشنایی با همسرش که کاملاً با خودش متفاوت است را بیان می‌کند و ماجراهای جذابی درباره‌ی فراز و فرودهای گوناگون زندگی نیز روایت می‌کند.

در پشت جلد کتاب آمده است:

امیدواریم مبارزه برای تساوی حقوق، هرگز به جنگ بین جنسیت‌ها تبدیل نشود. هرگز باور نکنی که حقوق و اختیارات و آزادی‌های یک زن کمتر از توست و برای کار مشابهی که انجام می‌دهد، نباید به اندازه تو دستمزد بگیرد، و به ذهنت خطور نکند که می‌توانی به این نتیجه برسی که در آینده دیگر لازم نیست در را برای خانم‌ها باز نگه داری. و این که یک مرد نمی‌تواند هم‌زمان جنتلمن باشد، و از حقوق مساوی هم برخوردار باشد. مادربزرگ‌هایت به تو یاد خواهند داد که این مسئله بی‌پایه و اساس است. چون درست است که می‌توانیم از نسل پدربزرگ‌هایت تعریف کنیم، ولی اگر زنان‌شان از آن‌ها پشتیبانی نکرده بودند، هیچ‌وقت آن‌قدر زمان در اختیار نداشتند که بخواهند درباره دنیا همه چیز را یاد بگیرند.

فردریک بکمن، نویسنده‌ی درخشان و بسیار موفق سوئدی است. اولین اثر او، مردی به نام اُوِه است که در سال 2012 وارد بازار کتاب سوئد شد و بلافاصله با فروشی بیش از 600 هزار نسخه، در صدر پُرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت. این اثر در سال 2014 به زبان آلمانی ترجمه شد و بازار کتاب این کشور را هم تسخیر کرد و به فروش میلیونی دست یافت. از دیگر آثار او عبارت‌اند از: «مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است» «بریت ماری اینجا بود» و «و هرروز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود» و رمان «شهر خرس».

در بخشی از کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند می‌شنویم:

بله. متوجه شده‌ام که یاد گرفته‌ای کف بزنی. لطفاً بد برداشت نکن، این کار از هر لحاظ خوب و زیباست. روانشناسان کودک ادعا می‌کنند که کف زدن کودکان رابطۀ زیادی با ایجاد هماهنگی بین اعضای بدن و خلاقیت دارد. امکانی است تا کودکان بتوانند هویتشان را بیان کنند، و این واقعاً عالی است.

ولی خب. آرزو دارم از خودت کمی... شوروهیجان بیشتری نشان دهی. همین. در حال حاضر خیلی کند و محتاطانه کف می‌زنی. طوری که انگار... متظاهرانه این کار را انجام می‌دهی. متوجه منظورم می‌شوی؟

واضح است، ابتدا می‌خواستم از آن به نفع خودم بهره‌برداری کنم، احتمالاً همان کاری که تقریباً تمام والدین انجام می‌دهند. همیشه طوری رفتار می‌کردم که انگار در یک تورنمنت گلف شرکت کرده‌ام و تو هم تماشاگر هستی. در آشپزخانه ضربه‌های خیالی به توپ می‌زدم و بعد زیرچشمی به اتاق نشیمن نگاه می‌کردم، و هربار از کنار رورواک رد می‌شدم، با تمرکز کامل کلاهت را صاف می‌کردم و زیرلب چیزهایی می‌گفتم، مثل: «هوم، حالا فقط باید از پناهگاه میدون گلف بیرون بریم، بعد با دو ضربه دوباره به زمین چمن برمی‌گردیم.»

ولی حالا، خب، نمی‌دانم چطور بگویم. حالا طوری نمایشی کف می‌زنی که به سختی می‌توان آن را... دوپهلو توصیف نکرد.

مثلاً وقتی دارم به تو غذا می‌دهم؛ و برای اینکه کار را هیجان‌انگیزتر کنم، طوری وانمود می‌کنم که انگار قاشق، هواپیماست. بعد وقتی قاشق وارد دهانت می‌شود، چنان نگاه تردیدآمیزی به من می‌اندازی و هنگام قورت دادن، طوری به من نگاه می‌کنی که مادرت هم، هر بار که ادای گیتار زدن را درمی‌آورم، و بعد شروع می‌کنی به کف زدن. نه طولانی، نه با شوق و ذوق. فقط سه چهار بار. آهسته و بی‌صدا.

و باور کردنش برایم سخت است که تو نخواهی به این وسیله به من بگویی: «آره، آره، احمق، به خودت واقعاً زحمت می‌دی! تونستی قاشق رو بکنی تو دهنم. ولی می‌خوای ببینیم می‌تونی یه بار دیگه موفق شی؟» صادقانه بگویم:‌ داری به اعتماد به نفسم خدشه وارد می‌کنی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
بخش اول
25 دقیقه
بخش دوم
40 دقیقه
بخش سوم
25 دقیقه
بخش چهارم
23 دقیقه
بخش پنجم
21 دقیقه
بخش ششم
22 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
40 دقیقه
بخش نهم
29 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند
نویسنده
مترجمحسین تهرانی
راویبهادر ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند

علیمحمد فخریاسری
۱۳۹۹/۶/۷
داستانی طنز است که به روایت زندگی پدران میپردازد و درد دل انها با پسرانشان. قبلا کتاب «مردی به نام اوه «را از این نویسنده خوانده بودم ولی متن این کتاب کاملا متفاوت بود. اگرچه در قسمت‌های مختلفی ازین کتاب لبخند بر لبانم نشست مانند فصل اول که در باب مدفوع نوزاد طنزپردازی کرد وبا بعضی بخش‌ها بسیار ولی همزادپنداری کردم در کل خواندن این کتاب را بیشتر وقت تلف کردن میدانم و سرگرمی. 🧖🛀💇👼⁦👩‌🦲⁩👶
چند جمله جالب از کتاب:
- سخت‌ترین کار دنیا گرفتن لاک غلط گیر از دست یک بچه دو ساله است. 😁
- پدر بزرگت آمد و ابزار ایمنی را در منزل نصب کرد. ولی نتیجه این شد که درب کمدی را که راحت باز میکردیم. اکنون توبرای باز کردنش پانزده ثانیه زمان میخواهی و ما پانزده دقیقه😁
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
با توجه به اسم کتاب و نویسنده انتظار داشتم در زمینه فرزندپروری چیزی به دانسته هایم اضافه بشه اما واقعیت این بود که این کتاب صرفا یک نامه شخصی با قلم طنز بود که طنازیش هم در حدی نبود که حتی سرگرم کننده باشه خیلی دوست داشتم همون اول رهاش میکردم ولی به اینکه کتابی رو نصفه نیمه رها کنم عادت ندارم با دور تند گوش دادم و هیچ چیزی بهم اضافه نکرد سپاس از راوی و کتابراه
عطیه مهرپور
۱۳۹۸/۱۱/۹
بسیار عالی مثل بقیه کتاب‌های بکمن
به شخصه عاشق اینم که بکمن خودش رو جای آدمهایی با شخصیت‌های متفاوت و غیر معمول میذاره و سعی می‌کنه طرز فکرشون رو توصیف کنه. در واقع داره کمک می‌کنه با عینک آدمای متفاوت به زندگی نگاه کنیم
Parisa Monjezi
۱۳۹۸/۹/۲۸
راوی خوب بود و صدای خوبی داشت، ولی متاسفانه کتاب خوبی نبود و داستان نداشت و یک نوشته‌ی شخصی راجع به پدری بود که نامه‌ای برای فرزندش مینویسد و اصلا برای مخاطب و شخص سوم جالب نبود. من بیشتر کتابهای فردریک بکمن رو خوندم، همه خوب بودن اما این یکی اصلا خوب نبود.
علی ساعدی
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
این کتاب اولین کار غیر داستانی نویسنده هست. پس خانم جان انتظار داستان رو نباید از این کتاب ببرید. نوشته خوب بود و اطلاعاتش مفید. نباید با دیگر کتاباش مقایسه شود👆🏻🌹🤓
زهرا جهانبانی
۱۴۰۰/۶/۲۱
طنز به همراه لودگی. این مدل طنز برای من جذاب نیست و بیشتر حرصی و خستم میکنه. به نیمه‌ی کتاب که رسیدم رهاش کردم
زهرا معصومی
۱۴۰۰/۶/۱۸
توصیه نمیکنم. من که عاشق قلم فردریک هستم این کتابش متفاوت بود و ارزش خوندن نداشت اما بقیه کتابهاش عالین عاللللییی
sepid samani
۱۳۹۹/۱/۴
فوق العاده بکمن بی‌نظیره و بر خلاف تصور شما رو غرق در کتاب میکنه
مجید امین
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
خیلی آموزنده و با مفاهیم عمیق که آدم رو بفکر فرو میبره
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند

برای دریافت کتاب صوتی تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.