معرفی و دانلود کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان

عکس جلد کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان

کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان نوشته امیرحسن چهلتن روایتی است غیر خطی، از یک دوران و چند دهه. تهران شهر بی‌آسمان بدون‌شک یکی از سیاسی‌ترین رمان‌های کوتاه ادبیات فارسی معاصر است که همانند رمان بیگانه اثر آلبر کامو بر محور شخصیت (کرامت) شکل می‌گیرد.

داستان این کتاب در فاصله زمانی میان کودتای ۲۸ مرداد و سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران روایت می‌شود. در کتاب تهران شهر بی‌آسمان، امیرحسن چهل‌تن زمان و مکان را به هم می‌ریزد و قصه‌اش را تکه تکه روایت می‌کند. چند خط داستانی را در نظر می‌گیرد، آن‌ها را به هم می‌تند و در موقع مناسب یکی را بیرون می‌کشد و آن‌ را بسط می‌دهد، بعد دوباره نوبت خط بعدی می‌شود. اما منشاء همه‌ی خطوط یکی است و به هم متصل‌اند.

در این کتاب نویسنده زاویه دید را در ذهن شخصیت اول کتاب، یعنی کرامت کار می‌گذارد و وقایع از دریچه ذهن او (نمونه کاملی از یک لمپن) روایت می‌شود. با این حال چگونگی گزینش نظرگاه فاصله‌ای میان نویسنده و شخصیت به وجود می‌آید که در آثار متقدم‌تر وجود ندارند.

رمان تهران شهر بی‌آسمان، قصه‌ی چند دهه از زندگی مردی است به نام کرامت، که برای داشتن زندگی ایده‌آل و موفق دست به کار‌های زیادی می‌زند. زمانی یار شعبون بی‌مخ می‌شود، زمانی هم انقلابی. حالا سال‌ها از انقلاب گذشته است، زند‌گی خوبی به هم زده و به قول خودش، آن‌قدر دارد که تا آخر عمر برایش کافی باشد.

کرامت که افسانه‌ای از مردانگی است از هر نظر ارزش‌های جامعه مردم سالار را نمایندگی می‌کند. در جابه‌جایی این اثر مردانگی و مناسبات جهان، مردانه به چشم می‌آیند. با این حال نویسنده نه تنها فریفته این ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها نمی‌شود، بلکه بیهودگی آن‌ها و درماندگی شخصیت را نمایش می‌دهد.

امیرحسن چهل‌تن نویسنده ایرانی و عضو کانون نویسندگان ایران است. آثار او بارها نامزد جوایز مختلف ادبی از جمله جایزه هوشنگ گلشیری و کتاب سال جمهوری اسلامی بوده‌ است.

امیرحسن چهل‌تن رمان‌ها و مجموعه داستان‌های زیادی نوشته و به چاپ رسانده است که آن‌ها عبارت‌اند از: عشق و بانوی ناتمام ، مهرگیاه، تالارآیینه، روضه قاسم، دیگر کسی صدایم نزد، چیزی به فردا نمانده، دخیل بر پنجره فولاد، ساعت پنج برای مردن دیر است و...

در قسمتی از کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان می‌شنویم:

آن روزها روزهای خوشش بود. بتول هرچه در می‌آورد به او می‌داد. حتی یک بار وقتی گره‌ای به کارش پیدا شد هر چه طلا داشت فروخت، پول جرینگه کرد و داد دستش. کرامت قصابی باز کرد. بتول طلبش را روی یخ نوشت و گذاشت آفتاب. هیچ وقت اسمی از آن نیاورد. می‌دانست بدهش نیست. همان وقت‌ها بود که کرامت زیر پایش نشست تا باغچه را بفروشد و چلوکبابی باز کنند. سرمایه از او و کار از کرامت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
22 دقیقه
فصل اول
17 دقیقه
فصل دوم
15 دقیقه
فصل سوم
13 دقیقه
فصل چهارم
17 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
14 دقیقه
فصل هفتم
14 دقیقه
فصل هشتم
21 دقیقه
فصل نهم
27 دقیقه
فصل دهم
11 دقیقه
فصل یازدهم
16 دقیقه
فصل دوازدهم
11 دقیقه
فصل سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان

محمود اژدری
۱۴۰۲/۶/۲۶
با سلام و احترام خدمت همه کتاب دوستان عزیز امروز در مورد کتاب تهران شهر بی آسمان باهم صحبت کنیم. این کتاب نوشته امیرحسن چهلتن نویسنده ایرانی است. در فصل اول کتاب خیلی جا خوردم عجیب جا خوردم. که این کتاب هنوز چاپ می شود. نه اینکه بد باشد نه ولی با حرف هایی و روایت هایی که در کتاب دارد برای من خیلی و عجیب بود. داستان مربوط به شخصیتی است بنام کرامت یکی از گنده لات های تهران کسی که زن بازی شراب خواری امر روزمره اوست. و داستان روایتگر زندگی این آقا کرامت است. و در حین آن خیلی از خاطرات تهران قدیم را هم به تصویر کشیده است. که قمه و قداره کشی برای خاندان پهلوی تا مبازه با توده ای ها و در آخر هم حاجی شدن و سربراه شدن. برای من که مطالعه این کتاب خیلی جذاب بود پس پیشنهاد میکنم شما هم اگر علاقه به مطالعه خاطرات این چنینی دارید حتما کتاب را مطالعه بفرمایید. نویسنده این کتاب امیرحست چهلتن و چاپ این کتاب را انتشارات آگاه برعهده داشته است. همچنین نسخه صوتی این کتاب به روایت آرمان سلطان زاده و آوانامه ناشر صوتی آن می باشد. در ضمن باید بگویم نثر روان و زیبایی دارد فقط قدری در شناخت صحنه ها در ابتدای کتاب گیج کننده است ولی با مرور بخش های بعدی گره ها باز شده و از حلاوت داستان لذت خواهید برد.
Sude Neshat
۱۳۹۷/۱/۱۵
قلم نویسنده خیلی روان و گیراست ولی سیر بیش از اندازه نویسنده در زمان و مکان باعث گنگی خوانده میشود و داستان مرتبا در زمان گذشته و زندگی آینده معلق است و این موضوع از نظرمن برای خواننده آزار دهنده است
شخصیت لمپن و زن باز کرامت بخوبی در داستان نمایان است
Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۴/۲۶
در مورد زندگی یه لات که نکته مثبتی نداره فقط تفاوت زندگیش رو از قبل انقلاب با بعد از انقلاب مقایسه کرده واسه سرگرمی خوب تنوع
محمد شمس
۱۳۹۹/۸/۹
زیباترین کتابی که گوش کردم شخصیت کرامت روبسیارقشنگ گفته طوری که انگارداری کرامتومیبینی که چطور زندگی میکنه
نیلگون نیلایی
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
بیچاره غنچه‌ی از همه جا بی خبر،،، بخاطر مال و مکنت، زنِ یه آدم عیاش و بی بندو بار شده!
الی پوراحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
من خوشم اومد جالب بود. داستان‌های تهران قدیم و مردمانش و حوادث ۵۰ سال قبل بود
گلناز عالیان
۱۴۰۰/۲/۳
نه شخصیت کرامت را دوست داشتم و نه خود داستان را.. ‌ پشیمانم
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان

برای دریافت کتاب صوتی تهران شهر بی‌آسمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.