معرفی و دانلود کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟

عکس جلد کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟
قیمت:
۵۹۵۰۰ 35700 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟

کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟ نوشته‌ی استیو اسلومن و فیلیپ فرنباخ، به سوال‌های پیرامون ذهن بشر و نوع کارکرد آن می‌پردازد و نقش و جایگاه توهمات را در تمامی تصمیمات بشر چه در ابعاد فردی و چه اجتماعی بررسی می‌کند.

ذهن انسان، هم نبوغ‌آمیز عمل می‌کند و هم اسف‌بار، هم درخشان ظاهر می‌شود و هم نابخرد. انسان‌ها قادرند که چشمگیرترین دستاوردها و شاهکارها را به ارمغان آورند. چگونه است که مردم می‌توانند هم‌زمان شما را با نبوغ خود مبهوت و با نادانی خود ناامید کنند؟ چگونه چنین ‌چیره‌دست عمل می‌کنند، در حالی‌که فهم اندکی دارند؟ این‌ها ‌سؤالاتی است که کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟ (The Knowledge Illusion: Why We Never Think Alone) بدان‌ها پاسخ می‌دهد.

استیو اسلومن (Steven Sloman) و فیلیپ فرنباخ (Philip Fernbach) در بخشی از کتاب به اهمیت درک درست از کارکرد ذهن می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا شما را به فهم غنی‌تری نسبت به آنچه در ذهنتان رخ می‌دهد برسانند.

نویسندگان کتاب توهم آگاهی را بیشتر بشناسیم:

استیون اسلومن به عنوان استاد در زمینه‌ی علوم شناختی، روان‌شناسی و زبان‌شناسی در دانشگاه براون به تدریس مشغول است. وی هم‌اکنون در ایالت رودآیلند به همراه همسرش زندگی می‌کند.

فیلیپ فرنباخ در دانشکده‌ی کسب‌وکار لیدز در دانشگاه کلرادو مشغول به کار است و به همراه خانوده‌اش در شهر بولدر زندگی می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب توهم آگاهی:

- برآورد ما از میزانی که می‌دانیم بسیار خوش‌بینانه است و این حاکی از آن است که ما نادان‌تر از آنیم که فکر می‌کنیم.

- اکثر ما این آزادی را در اختیار داریم که جوامعی را برگزینیم که برای اجتناب از دروغ و گزاره‌های غلط هر کاری بتوانند انجام می‌دهند. اجتماع تا بدین جا پیش رفته چراکه اغلب مردم در اکثر مواقع اهل تعاون و همکاری هستند.

- مردم اغلب آنچه را می‌دانند انجام می‌دهند و از انجام آنچه هیچ درکی از آن ندارند ناتوان هستند. پس نادانی مسیر زندگی ما را تعیین می‌کند.

در بخشی از کتاب کتاب توهم آگاهی می‌خوانیم:

بهترین ابزار برای تشخیص عمل مناسب در یک شرایط معین، قوای ذهنی است که می‌تواند اطلاعات را پردازش کند. سیستم‌های بصری باید قادر باشند به‌طور مناسبی پردازش‌های پیچیده را انجام دهند تا بتوانند موش را از برگ تمیز دهند. برای انتخاب عمل مناسب، دیگر فرآیند‌های ذهنی نیز حائز اهمیت هستند. حافظه می‌تواند نشان دهد در شرایط مشابه در گذشته چه اعمالی مؤثرتر بوده‌اند و قوۀ تعقل می‌تواند به پیش‌بینی چیزی بپردازد که تحت شرایط جدید اتفاق خواهد افتاد. توانایی اندیشیدن به‌طور گسترده‌ای تأثیر عمل را افزایش می‌دهد. در این معنا اندیشه بسط عمل است.

درک اینکه فرآیند اندیشه چطور صورت می‌گیرد، آن‌قدرها هم ساده نیست. چگونه مردم اندیشیدن را برای عمل به‌کار می‌گیرند؟ افراد به کدام قوای ذهنی نیازمندند تا این امکان را به آن‌ها بدهد که با استفاده از عقل و حافظۀ خود، به پیگیری اهدافشان بپردازند؟ خواهیم دید که انسان‌ها هنگام استدلال ‌درمورد اینکه جهان چگونه عمل می‌کند، درواقع ‌درمورد علیت مهارت می‌یابند. پیش‌بینی تأثیرات عمل، نیازمند استدلال دربارۀ این موضوع است که چگونه علت‌ها، معلول‌ها را ‌به‌وجود می‌آورند و پی بردن به اینکه چرا واقعه‌ای معین رخ می‌دهد نیازمند استدلال دربارۀ این موضوع است که چه علت‌هایی در ‌به‌وجود آوردن یک معلول محتمل هستند.

این چیزی است که ذهن برای آن طراحی شده است. چه در حال اندیشیدن به اشیا فیزیکی، نظام‌های اجتماعی، دیگر افراد، سگ خانگی‌مان یا هر چیز دیگری باشیم، مهارت ما در این است که معین کنیم چگونه اعمال و دیگر علت‌ها، معلول‌ها را ‌به‌وجود می‌آورند. می‌دانیم که لگد به توپ آن را به هوا می‌فرستد، اما لگد به سگ باعث ایجاد درد می‌شود. فرایندهای فکری، زبان و احساسات همگی بدین منظور طراحی شده‌اند که استدلال علّی ما را به‌کار گیرند تا به ما در عمل به شیوه‌ای منطقی یاری رسانند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: نادانی و جامعۀ آگاهی
بخش اول: چه می‌دانیم؟
بخش دوم: چرا می‌اندیشیم؟
بخش سوم: چگونه می‌اندیشیم
بخش چهارم: چرا چیزی را باور داریم که آن‌گونه نیست؟
بخش پنجم: اندیشیدن با جهان و بدنمان
بخش ششم: اندیشیدن با دیگران
بخش هفتم: اندیشیدن با فناوری
بخش هشتم: اندیشیدن دربارۀ علم
بخش نهم: فکر کردن دربارۀ سیاست
بخش دهم: تعریف جدید هوش
بخش یازدهم: هوشمندسازی مردم
بخش دوازدهم: گرفتن تصمیمات هوشمندانه‌تر
نتیجه‌گیری: ارزیابی نادانی و توهم
سپاس‌گزاری
دربارۀ نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟
نویسنده،
مترجممینا تربتی، محسن فشی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-600-461-066-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۵۰۰ 35700 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟

Maryam Eskafi
۱۳۹۹/۱/۱
به نظرم در این شرایط بحرانی این کتاب تبیین قشنگی از رفتارهای نادرست برخی افراد به دست میده که قابل تامل هست و اساتید برجسته دانشگاه هم معرفیش کردند. من تو متنم‌ی سوال برام ایجاد شده بود که در یک کلیپ‌ی استاد برجسته تو رشته خودم اینو معرفی کردم و جواب سوالمو پیدا کردم. تشکر از کتابراه
سحر علیدوست
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
در جامعه امروزی مردم هر روز در معرض اخبار مختلف و علوم جدید که کامل میشن قرار میگیرند و شاید باعث شده در ناخوداگاه حس عقب ماندگی بهشون دست بده.. مردم عادت کردند در مورد همه چیز نظر بدهند بجای گوش دادن یا یادگیری.. با نشان دادن حجم ندانسته هامون! کتاب مفید، جالب و جذابی است..
موسی پهلوان
۱۴۰۳/۱/۱۱
سلام خدمت عزیزان
شروع جذاب این کتاب باعث شد که تا انتها ادامه بدم، ترجمه قابل فهمی داره. توهم و نفرین آگاهی مبحث جالبی بود. تشکر از عوامل کتابراه پیشنهاد میکنم بخونید، برای من خوب بود
Mohammad Kazemi
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
بسیار بسیار توصیه میشه. توهم اگاهی چقدر میتونه خطرناک باشه در تعامل با انسانها و محیط اطرافمون و قطعا درک این مساله می‌تونه خیلی برامون مفید و موثر باشه.
درضمن ترجمه بسیار خوبی هم داشت.
Mansoureh
۱۴۰۲/۸/۱
با خوندنش به درک بهتری از خطاهای خودم و دیگران در شناخت رسیدم و یه جایی این حجم از ندونستن منو ترسوند و این موضوع که چقدر به هم وابسته ایم در اطلاعات برام جالب بود...
vahid taghavi
۱۴۰۰/۶/۱۳
میشه گفت این کتاب تو رو با مفهوم اطلاعات گسترده قرن ۲۱ آشنا میکنه و بهت یاد میده به اطلاعات موثق هم میشه از لحاظ ذهنی شک کرد، این نگرش واقعاً بی نظیره
پری
۱۳۹۹/۳/۲۷
توصیه میکنم واقعا عالیه
Majnoon Sh
۱۴۰۰/۳/۱۳
کتاب خیلی جااب و باحالیه
الک الکی
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
کتاب بسیار مفید و خواندنی است. به همه علاقمندان توصیه میکنم
ali darabi
۱۴۰۰/۸/۱۴
متاسفانه
ترجمه فوق العاده بدی داره
ماری م
۱۳۹۹/۵/۲۷
نظرم و به خودش جلب نکرد
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟

برای دریافت کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.