معرفی و دانلود کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی

عکس جلد کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی
قیمت:
۴۴۰۰۰ 30800 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی

سید قاسم یاحسینی در کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی، داستان زندگی رزمنده‌ای دلاور را در دوران جنگ شرح می‌دهد. هوشنگ صمدی که یکی از فرماندهان گردان تکاوران در خرمشهر بود، قصه‌ی رشادت‌ها و جنگاوری‌هایش را در این کتاب روایت می‌کند.

تا کنون کتاب‌ها و خاطرات فراوانی از دوران هشت ساله جنگ به خصوص روزهای جنگ در خرمشهر به چاپ رسیده، اما مطالب کمی درباره جایگاه و نقشی که تکاوران نیروی دریایی در این خصوص داشته‌اند، آورده شده و تکاوران کمی نسبت به انتشار خاطرات خود اقدام کرده‌اند. با این وجود یکی از مهم‌ترین عناصر در روزهای مقاومت در خرمشهر، نیروهای دریایی ارتش بودند که نزدیک به سیصد شهید و زخمی، به جای گذاشته‌اند.

هوشنگ صمدی را بیشتر بشناسیم:

هوشنگ صمدی متولد سال 1318 در روستای کلخوران در اردبیل است. او دوره سه ساله دانشکده افسری را در سال 1342 به پایان رساند و چندین سال در مناطق مختلف ایران خدمت کرد. او در سال 1354 جذب تکاوران نیروی دریایی شد و برای تکمیل دوره تکاوری به انگلستان رفت و پس از بازگشت به سمت فرمانده گردان یکم تکاوران نیروی دریایی درآمد.

این کتاب یکی از جلدهای مجموعه قصه‌های دریا است. این مجموعه به روایت خاطرات جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش در زمان جنگ برای نوجوانان می‌پردازد.

مجموعه قصه‌های دریا شامل کتاب‌های متعددی هستند که عبارتند از: من یک کلاه سبزم، یک شهر - یک خانه، کلاه یادگاری، سی کشتی - یک فرمانده، سبلان زنده است، درست یک پا روی زمین، خواهرم جوشن، تکاوران خرمشهر، بویه‌های روشن و اقیانوس‌ها چرخ می‌زنند.

در بخشی از کتاب تکاوران خرمشهر می‌خوانیم:

با خودم یک کُلت و یک تفنگ «ژ سه» داشتم. با جوان راه افتادم. وارد نخلستانی شدیم. مسافت زیادی پیاده رفتیم. جوان جلو بود و من هم پشت سرش. کمی که جلوتر رفتیم، به جوان مشکوک شدم. گفتم: مرا داری کجا می‌بری؟ نکند می‌خواهی ببری بدهی دست عراقی‌ها!

جوان از این حرفم جا خورد. گفت: نه جناب ناخدا! من جایی که بچه‌ها هستند را بلد هستم. شما بیایید! من...

هنوز صحبتش تمام نشده بود که یک دیوار آجری قرمز رنگی جلو خودم دیدم. با دیوار حدود بیست متر فاصله داشتیم. یک‌دفعه دیدم یک دسته کله از پشت دیوار بالا آمدند! همه کلاه‌آهن عراقی سرشان بود. جا خوردم. ما را به رگبار بستند. تا کله عراقی‌ها را دیدم، خودم را پشت تنه یکی از نخل‌ها انداختم. چنان محکم خودم را زمین زدم که به زانوی شلوارم گل چسبید. دست جوان را گرفتم کنار کشیدم و گفتم: بیا اینجا پشت این نخل موضع بگیر و مواظب باش تیر نخوری.

عراقی‌ها جایی را که ما بودیم، تیرباران کردند. من با «ژ سه» به آتش آن‌ها پاسخ دادم. کنار ما یک نهر خشک بود. به جوان گفتم: داخل همین نهر دولادولا سی، چهل متر عقب برو، سپس به طرف عراقی‌ها شروع کن به تیراندازی تا من به تو برسم.

حرفم به او برخورد. گفت: نه! اول تو برو!

گفتم: نه اول تو باید بروی!

حاضر نشد. با تحکم به او توپیدم: گفتم برو!

رفت عقب و تیراندازی کرد. از فرصت استفاده کردم و خودم را به جوان رساندم. کنارش خوابیدم. خشابم تمام شده بود.

فهرست مطالب کتاب

به جای مقدمه
فصل اول: جنگ تکاوران در خرمشهر
فصل دوم: حماسۀ تکاورها در خرمشهر
فصل سوم: تکاوران در خونین شهر
فصل چهارم: سقوط خرمشهر
فصل پنجم: تکاوران در کوی ذوالفقاری و جاده آبادان به ماهشهر
فصل ششم: تکاوران در روز آزادی خرمشهر
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-600-03-0538-3
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰ 30800 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی

Mohsen Nikpour
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب بسیار زیبایی بود. من متولد ۱۳۵۵ اولین بار بود که مصاحبه چند ساعته ناخدا صمدی را در یوتیوب دیدم. واقعا اشکم را درآورد و کتاب را خریدم و تا آخر را یکروزه خواندم. تا پیش از این به درستی نقش ارتش را در خرمشهر و آزادسازی آن نمی‌دانستم. در دانشکده افسری امام حسین هم سربسته گفتند "یک گروهان از نیروی تکاوران دریایی به فرماندهی شهید جهان آرا ۳۴ روز خرمشهر را نگهداشتند". چیزی که نگرانش هستم اینست که فرزندان ایران از آنچه ارتش دلیر و مخلص و مظلوم ما در جنگ ۸ ساله انجام دادند بی اطلاع بماند.
کامیار هدائی
۱۳۹۹/۱۰/۵
جناب ناخدا صمدی که مثل برادرم اورا دوست دارم، و همه‌ی تکاوران تحت امر ایشان در جنگ خرمشهر، سرور ما هستند و تا ابد مدیون آنان هستیم. و از خداوند توفیق خدمتگذاری به خانواده تکاوران شهید را خواستارم. بنده ناوبان دوم وظیفه در نیروی دریایی ارتش در تیپ تفنگداران دریایی امام حسین بندرعباس و جزیره ابوموسی بودم. نیروی دریایی منظم‌ترین و با سواد‌ترین و نظامی ترین، نیروی نظامی ایران است. «نیروی دریایی، حافط مرز آبی، الله اکبر»
AmmA Qxr
۱۳۹۹/۳/۲۶
تمام گفته‌ها شنیده‌هایی که از مقاومت 34 روزه خرمشهر میدونستم در مقابل این کتاب، قطره‌ای در برابر نه دریا که اقیانوس پهناور شجاعت، درایت، غیرت، میهن پرستی، شرف و ایثار و از خود گذشتگی تکاوران نیروی دریایی ارتش بود
دست مریزاد به نویسنده این کتاب و درود بر ناخدا یکم هوشنگ صمدی کلخورانی
کیهان سهرابی
۱۴۰۱/۸/۲۴
باسلام خداوند خودش به امسال صمدی اجر خیر بدهد،، وواقعا ممنون از دست اندر کاران عزیز که با راه اندازی کتابراه توانسته اید این کارهای بزرگه این بزرگمردان را به گوش مردم میرسانید،، ممنون وسپاس،،
مصطفی تیموری
۱۴۰۱/۵/۲۳
هر کجای دنیا همچین مردان دلاور و بزرگی داشت، تا به حال ۱۰ بار با بهترین کیفیت ممکن فیلم شون رو ساخته بود..
کاش فیلم ساز‌ها به این حماسه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
هدی خنده جام
۱۴۰۲/۲/۲۰
حقیقتا نصف کتاب رو خوندم و انقدر روون بود که شب خواب دیدم و خودم رو تو شرایط کتاب دیدم.. خواب ترسناکی بود واسه همین نمیدونم بقیشو بخونم‌یا نه🙄
Hadi Rohani
۱۳۹۹/۱/۸
کتاب خوبی است حقایق پنهان جنگ و مقاومت را بیان میکند و نقشی که تکاوران دارند و شاید شروعی برای ساخت فیلم‌های تکاوران دریایی باشد
پیام یزدانمنش
۱۳۹۹/۳/۵
با خواندن این کتاب تازه میفهمیم که تکاوران نیروی دریایی چه نقش بزرگی در جنگ داشته‌اند. نا خدا صمدی خداوند نگه دارت باد.
حسن موحدی
۱۴۰۱/۷/۲
بسیار زیبا و دقیق روزهای اول دفاع مقدس و مخصوصا حماسه‌ی مقاومت خرمشهر به تصویر کشیده شده
الیاس دزفولیان
۱۴۰۰/۲/۲۴
کتابی بسیار آموزنده است.
مستندی به روایت قلم.
توضیح روزشمارجنگ.
تکاوران ارتش افتخار ایران
میلاد جلیل‌زاده
۱۴۰۲/۴/۷
خیلی خوب بود ولی درباره بعضی از روزهای جنگ ۳۴ روزه روایت خاصی نشده
mohammad meghrazi
۱۴۰۱/۷/۱۵
از مطالعه این کتاب لذت بردم و با رشادت‌های تکاوران نیروی دریایی آشنا شدم.
سید علی مولوی
۱۳۹۹/۷/۴
ناخدا صمدی فرماندهی بزرگ در جنگ
و انسانی کامل
هومن هاشمی
۱۴۰۲/۲/۷
جاوید نام کسانی هستند که خرمشهر پایدار و باز پس گرفتن
شهرام تقی نژاد
۱۳۹۹/۳/۴
واقعیت‌ها بدون تبلیغات اضافی بیان شده.
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی

برای دریافت کتاب تکاوران خرمشهر: خاطرات ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.