معرفی و دانلود کتاب صوتی جاسوس

عکس جلد کتاب صوتی جاسوس
قیمت:
۵۴۶۰۰ 38220 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاسوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاسوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جاسوس

کتاب صوتی جاسوس، یکی دیگر از آثار پرفروش و برجستۀ پائولو کوئلیو نویسنده‌ی برزیلی است که براساس داستانی واقعی نوشته شده و روایتگر زندگی زنی به نام ماتا هاری‌ست که به خود جرأت داد برخلاف عرف دورانش زندگی کند و بهایش را نیز پرداخت.

جاسوس (The Spy) داستان فراموش‌ نشدنی زنی است که سرگذشت پر فراز و نشیبی داشت، وقتی ماتاهاری (Mata Hari) به پاریس رسید، کاملا درمانده و بی‌پول بود اما پس از مدت زمان کوتاهی به شهرت رسید. رقص اغواگرانه او هر بیننده‌ای را مسحور می‌کرد و به سرعت مورد توجه ثروتمندترین و بانفوذترین مردان شهر قرار گرفت. در همین اثنا اروپا وارد جنگ شد و ماتاهاری، رقاصه‌ای که حالا دیگر مشهور بود، سوار بر موج حوادث، با مردان سیاسی وارد ارتباط شد. زنی که به اتهام جاسوسی علیه فرانسه در برابر جوخه اعدام ایستاد، رمان جاسوس سرگذشت یک رقصنده است که در جریان جنگ به اتفاقات گوناگونی می‌پیوندد. افسونگر، جاسوس، مادر بی‌بهره از حق سرپرستی فرزند، قربانی خشونت، انسان جنگ زده، قربانی بازی‌های سیاسی کشورهای متخاصم، قربانی خشونت خانگی، روسپی اعیان و اشراف…. زندگی ماتا هاری شهر فرنگی است از همه این نقش‌ها و با این حال او همه این‌ها بود و هیچ کدام نبود.

رمان جاسوس با صحنه صبح اعدام ماتا هاری شروع می‌شود که از خواب بلند شده تا برای اعدام آماده شود و در پایان با شلیک آخرین گلوله در شقیقه‌اش، افسر شلیک‌ کننده این جمله را به زبان می‌آورد: «ماتا هاری مرده است.»

طبق رسم آن روزگار فرانسه، سر ماتا هاری را از تنش جدا کردند و به نمایندگان دولت تحویل دادند و جسدش را در گوری کم عمق که هیچ نشانی از آن به‌جا نیست دفن کردند. تا چندین سال از سر او که در موزه آناتومی خیابان سن پی‌یر پاریس گذاشته شده بود، نگهداری و مراقبت می‌کردند تا آن که در تاریخی نامعلوم ناپدید شد. مقامات موزه تازه در سال 2000 بود که متوجه غیبت سر شدند.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) نیز مانند بقیه، از افسون فناناپذیر رقصنده‌ی معروف، ماتا هاری دور نبوده و سعی کرده است با نوشتن روایتی از زندگی و مرگ او، همراه با تکیه بر شواهد جسته و گریخته، تکه‌های گمشده این پازل تاریخی را کنار هم بنشاند. او در نشان دادن شخصیت اصلی داستانش نه ظرافت فلوبر را دارد و نه آرمان‌گرایی تولستوی را؛ اما می‌داند داستانی با این همه مجهولات را چگونه برای مخاطب دیر باور، تنگ حوصله، ولی کنجکاو امروزی، به زبانی ساده و جذاب بگنجاند.

پائولو کوئیلو درباره این اثر می‌گوید: با آن که سعی کردم این رمان را براساس واقعیت‌های زندگی ماتا هاری بنویسم، اما مجبور بوده‌ام در مواردی گفت و گوها را از خودم بسازم، صحنه‌هایی را به هم پیوند دهم، ترتیب و توالی وقایع را عوض کنم و هر چیزی که فکر می‌کردم به روایت نامربوط است را پاک کنم.

در بخشی از کتاب صوتی جاسوس می‌شنویم:

آقای کلانت عزیز، نمی‌دانم در پایان این هفته چه اتفاقی خواهد افتاد. من همیشه زنی خوش‌بین بوده‌ام اما الان در تله‌ای افتاده‌ام که در آن احساس تنهایی و غم می‌کنم. اگر اوضاع و احوال آن‌طور که من دلم می‌خواهد پیش برود، شما هیچ‌گاه این نامه را دریافت نخواهی کرد و این به آن معناست که من مورد عفو قرار گرفته‌ام و دوستان با نفوذم هر آنچه را در توان داشته‌اند برایم انجام داده‌اند. در آن صورت این نامه را به جای اینکه به شما بدهم، با خودم نگه می‌دارم تا روزی تنها دخترم آن را بخواند و بفهمد مادرش چه کسی بوده است؛ اما اگر چنین نشود زیاد امیدوار نیستم که این ورق‌هایی را که در آخرین هفته‌ی زندگی‌ام روی زمین صرف نوشتنشان کرده‌ام حفظ شوند. من در زندگی کوشیده‌ام واقع‌بین باشم و می‌دانم به محض آنکه پرونده‌ای بسته می‌شود، و کلا بدون نگاه به آن، پرونده‌ی بعدی را قبول می‌کنند بدون آنکه حتی به پرونده‌ی قبلی فکر کنند.

می‌توانم تصور کنم بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد. سر شما شلوغ خواهد شد و از آن‌جا که شما وکیل یک جنایتکار جنگی بوده‌اید، افراد زیادی در خانه‌ی شما را خواهند زد و خواستار خدمات شما برای دفاع از آن‌ها خواهند بود؛ حتی اگر شما پیروز نشوید قطعاً به شهرت خواهید رسید، روزنامه‌نگاران زیادی علاقه‌مند به شنیدن آخرین اخبار از زبان شما خواهند بود، در گران‌ترین رستوران‌های شهر شام خواهید خورد و همکارانتان به چشم احترام و یا حسادت به شما نگاه خواهند کرد. شما می‌دانید که هیچ مدرک واقعی علیه من وجود ندارد و هر چه که ارائه شده، همه دستکاری شده‌اند اما هیچ‌گاه اقرار نخواهید کرد که اجازه داده‌اید بی‌گناهی کشته شود. بی‌گناه؟ شاید این کلمه‌ی درستی نباشد. من هرگز بی‌گناه نبودم. گناه من این بود که از همان زمان که پا به این شهر گذاشتم، عاشق اینجا شدم. فکر می‌کردم می‌توانم آن‌هایی را که اسراری را برایم فاش می‌کردند دست‌آویز قرار دهم. با خودم فکر می‌کردم آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها، اسپانیایی‌ها نمی‌توانند در مقابل من مقاومت کنند اما در پایان این من بودم که به بازی گرفته شدم.

بزرگ‌ترین جرمم این بود که می‌خواستم در دنیایی که مردان آن را اداره می‌کنند، زنی مستقل و آزاد باشم. تنها اشتباهی که کردم این بود که شایعه‌هایی را که در تالارهای مهمانی‌های اشرافی می‌شنیدم، رمز و راز سیاسی می‌پنداشتم و از آن‌ها در جهت به دست آوردن پول و قدرت استفاده می‌کردم اما همه‌ی آن‌هایی که مرا متهم کردند، می‌دانند که من هرگز حرف تازه یا اتفاق مهمی را نمی‌دانستم و در جایی مطرح نکردم. هر چه گفتم، همان حرف‌های پیش‌پا افتاده‌ای بود که همه می‌دانستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
بخش اول
27 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم
37 دقیقه
بخش ششم
25 دقیقه
بخش هفتم
13 دقیقه
بخش هشتم
20 دقیقه
بخش نهم
18 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جاسوس
نویسنده
مترجماعظم خرام
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۴۶۰۰ 38220 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جاسوس

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۸/۲۴
🍁 کتابی بود زیبا و دردناک. درون مایه اجتماعی، سیاسی، جنگ، ظلم به زنان، و نبودن آزادی توی این کتاب این رو با کتابای دیگه کوئلیو متفاوت کرده بود. و من هم مثل بعضی دوستان معتقدم که چون کتاب بر پایه یه داستان واقعی بود، فضای متفاوتی داشت. به نظر من کل داستان برپایه هوسرانی مردان حکومتی در زمان جنگ از بود! مردان آزادی خواهی، زیبایی، عشق، زنانگی، رقصیدن، سادگی، بلندپروازی، و ماجراجویی‌های ماتاهاری رقصنده‌ی داستان سواستفاده کردن و این زن بیگناه رو قربانی کردند! اونطوری که توی جمله آخر داستان میشنویم که گفتند میشه؛ با این استاد داخل پرونده حتی نمیشه یه گربه رو مجازات به اعدام کرد!!!یکی از دردناکترین صحنه‌های کتاب لحظه‌ی اعدام ماتاهاری بود، که با همه‌ی ظلم‌های روا شده به اون، باز هم نشکست، و حتی جنازه‌ی بی جانش هم خم نشد و ایستاده، از دنیای پر از دروغ و خیانت پر کشید!حالا ماتاهاری کی بود؟ زنی زیبا و جسور که توی هلند به دنیا اومد، رقص رو توی اندونزی باد گرفت، و عاشق فرانسه بود و به اونجا مهاجرت کرد. ماتاهاری قربانی تجاوز، خشونت خانگی و تبعیض بود و نهایتا هم به جرم جاسوسی علیه فرانسه محاکمه شد. کوئلیو توی این کتاب از سبک عرفانی خودش فاصله می‌گیره و تلاش میکنه بدون دخل و تصرف و قضاوت، زندگی ماتاهاری رو به تصویر بکشه. 
اگه بخوام چند جمله از کتاب بگم؛- گلها به ما یاد می‌دهند هیچ چیز دائمی نیست حتی زیبایشان. با دیدن آن‌ها یادمان میماند که زیبایی هم پژمرده خواهد شد. - وقتی در اوج خوشحالی یا رنج یا اندوه بودی، اینها را به یاد بیاور و به خاطر داشته باش که همه چیز میگذرد، بزرگ میشود، میمیرد و دوباره متولد میشود. - خاطرات همیشه برنده اند… آن‌ها به ما حسی دردناکتر از مالیخولیا می‌دهند.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۳/۲
نویسنده چون کتاب را براساس یک داستان واقعی
نوشته است مانند دیگر آثارش عالی نبود ولی کلیت داستان جذاب بود.
شخصیت داستان برپایه روند زندگی‌اش شخصیت‌های جدیدی برای خودش ایجاد می‌کند. از ابتدای داستان یک شخصیت بلند پرواز داردوبراساس تصورات خودش زندگی می‌کند؛ بعدبا فردی نظامی ومغرور وپایبند به اصول
خودش ازدواج می‌کند اما مجبور به طلاق می‌شود. هنگام زندگی باهمسرش در اندونزی با گوشه‌ای ازفرهنگ این کشور آشنا می‌شود وبعداز طلاق شخصیتی جدید براساس رقص بومی ورقصنده بودن ایجاد می‌کند که به دلیل زیبایی خودش وزیبا اجرا کردن به شهرتی جهانی دست پیدا می‌کند اما بعداز گذشت چندسال چون زیبایی ظاهری‌اش را
از دست می‌دهد شهرت واعتبار خودش را از دست
می دهدوبعدباشروع جنگ جهانی اول شخصیتی جدید
براساس جاسوس بودن برای خودش درست می‌کند وثروتی هنگفت به دست می‌اورد ولی هنگامی که لو
می رود به بی شخصیتی میرسد ودیگر انگیزه‌ای برای زندگی ودفاع از خودش ندارد وبرای دفاع از خودش تنها می‌گوید بیگناه است ودراخر هم اعدام می‌شود. اجرای خانم هاشمی خوب بود اما با یک اجرای عالی وسطح اول فاصله داشت.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۸/۲۴
داستان قشنگی بود متاسفانه از این قبیل قربانی‌ها در اکثرا انقلابها فراوانند. اینها بسان قربانی درگاه خدایان هستند، خدایان حاکم بر جامعه که مشتاق نفوذ تا مغز و استخوان مردم را دارند. و با برچسب خائن، وطن فروش، عوامل بیگانه، آشوبگر مجازات میشوند در صورتی که مصلحتی در کار باشد برچسب اغفال شده کاربرد که دارد با توبه. و ابراز ندامت با همت رسانه و لاویگری کاهنان معابد ختم بخیر و غائله را جمع میکنند. فقط گذشت زمان ماهیت نام نیک ساختگی را هویدا میکند.
ع خانی
۱۴۰۰/۱/۱۸
بسیار زیبا، جذاب و تاثیرگذار بود و در آثاری که از کوئیلو خوانده بودم سروگردنی فراتر بودکه شاید از واقعی بودن بسیاری حوادث، مکان و زمانهای ذکرشده باشد! البته از رگلاژ قلم نویسنده‌ی کهنه کار نبایدگذشت! در عرضه‌ی اثر نیز حسن سلیقه‌ی شما را تحسین وتشکر مینمایم، در این روزهای سردوسنگین که برکشورمان شبیه میگذرد، خیانتها، ستم‌ها، نابودی آرزوها، فریب و آزمندیهای توصیف شده فراوان رخ دادو بااحترام کتاب را به هموطنان پیشنهاد میکنم. به امید عرضه‌ی آثار بیشتر بدرود
وحید خردمند
۱۴۰۱/۷/۵
کتابهای پائولو کوئیلو هر کدومش به تنهائی یه شاهکاره. سبک عرفان و شخصیت درونگرای تمام قهرمانان داستانهاش نظر خواننده رو حلب میکنه.
حالا این کتاب صوتی، اگه با صدای دلنشین خانوم راضیه هاشمی هم باشه که دیگه واقعا" محشر میشه.
کتابهای صوتی رو، خانوم هاشمی بصورت نمایشنامه اجرا میکنن و این یک هنره... ممنون از ماه آوا و خانوم هاشمی... 🙏
واو
۱۴۰۰/۵/۸
کتاب پر از راه و رسم زندگیست. پر از بلند پروازی به علاوه‌ی حماقت و سادگی که نتیجه‌ای جز نابودی ندارد. اگر اهل تفکر باشیم به سادگی میتونیم بفهمیم که چطور هم آزاد و ریسک پذیر باشیم و هم مثل ماتاهاری به صلابه زندگی کشیده نشیم. قسمت دهم کتاب اوج کتاب هست ک پر از نکته هاییه ک نشنیدنشون معادل از دست دادنه. در کل کتاب نظرم رو جلب کرد. ممنون
reza safa
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کتاب خوبی بود. از لحاظ محتوا شاهکاری بود که بوی عشق و جنگ را با هم آمیخته بود و تکبر را در چهره زنی نشان داد که دلبران در راه آن جان داد. از لحاظ گویندگی هم خوب و قابل درک بود. موسیقی زمینه خوب انتخاب شده بود هرچند در بعضی جاها ولوم موسیقی ناگهان زیاد میشد. در کل کتابراه عزیز ممنون
mohammadreza sattary
۱۳۹۹/۲/۴
جزو لیست بهترین هام شد جوخه مرگ که فقط یک فشنگ اصلی دارند، عشق به موزیک و رقص و استفاده از تنها وقت مفید برای نوشتن نامه. دید متفاوتی داشت نسبت کیمیاگر واقع گرایانه نمایش هرزگی حکومت مردانگی بر پایه هوس بود از نظر بنده‌
samaneh Ebrahimian
۱۳۹۸/۲/۲۱
کتاب خوبی بود، من هیچی از ماتاهاری نمیدونستم. تازه با گوش کردن این کتاب فهمیدم اما صدای راوی در بخش‌های مختلف کتاب خیلی تغییر نمی‌کرد و این فهم کتاب رو مشکل می‌کرد. شاید اگر خودم می‌خوندم بهتر بود تا گوش کنم.
Masoud Soltani
۱۴۰۱/۸/۱۶
داستانی زیبا و غم انگیز ولی جذاب از زنی که به دنبال شهرت سفرهای زیادی میکند و با افراد مختلفی آشنا میشود که در آخر جاسوس شناخته میشود و محکوم به اعدام میشود. داستان زنی که با بسیاری از افراد اطرافش تفاوت دارد...
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
واقعا کتاب گیرا وجذابی بود....... از سرگذشت زنی به اسم ماتاهاری ولی اخرش غم انگیز........ واقعا پیشنهاد میکنم گوش کنید......... صدای راوی زیبا وگوشنواز........... ممنون از کتابراه به خاطر زخمات زیادیزکه میکشند...........
Rahil najafi
۱۴۰۰/۷/۶
واقعا شگفت انگیز بود زنی انچنان باهوش و زیرک که بناگاه در دامی می‌افتد و در ان گیر میکند و اما عدالت تنها واژه‌ی گم شده در این میان
و اما جذاب تر اینکه داستان واقعی بود و میتوانستی پس از ان داستان را پیگیری کنی
Katty Vishnesky
۱۳۹۸/۲/۳۰
سلام دیدگاه نویسنده کاملا با نوشته‌های قبلی‌اش فرق کرد داستان ماتاهاری رو دوست داشتم‌اما این کتاب مثل کتابهای دیگه پائلو کوئیلو مهیج نبودو پرانتز معنوی نداشت و این کمی عجیب بود 🏵
Hamid Rafie
۱۴۰۰/۱۰/۵
کوئیلو مثل همیشه شاهکار میکنه و با قلم جادویشش معجزه میکنه واقعا لذت بردم زندگی‌لذت خطاها و اشتباهات ادمو نشون میده و بدیه روزگار رو متشکرم از این کتتب زیبا و خوبتون و ترجمه روان
Alireza Mohamadi
۱۳۹۹/۹/۱۲
خیلی عالی بود من ابتدا نمیدونستم که داستان واقعی هستش بعد اینکه کتاب تموم شد تحقیق کردم و فقط میشه گفت که بعضی ادما چه شرایط سختی در زندگی بهشون تحمیل شده
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جاسوس

برای دریافت کتاب صوتی جاسوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.