معرفی و دانلود کتاب جاسوسان برتر

عکس جلد کتاب جاسوسان برتر
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاسوسان برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاسوسان برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاسوسان برتر

حمید عشقی در کتاب جاسوسان برتر، به بررسی اجمالی سازمان‌های اطلاعاتی از گذشته تا حال پرداخته و به زندگی‌ و عملیات‌ جاسوسان شاخص تاریخ اشاره نموده است.

جاسوسان افرادی باهوشند. آن‌ها با فعالیت‌های خود در میان دشمن با ظاهری دوستانه می‌توانند ضربات مهلکی را بر پیکره نظام سیاسی یک کشور وارد نمایند. دسترسی به اطلاعات طرف مقابل در زمان جنگ بسیار اهمیت دارد. امروزه جاسوسی در مورد مسائل صنعتی و اقتصادی گسترش یافته است و جاسوسی‌های اینترنتی از راه دور، خود دنیایی پیچیده را ایجاد کرده است.

جاسوسی و مسائل امنیتی فراتر از زمان جنگ‌ها است، ولی در زمان نبرد نمود خاصی پیدا می‌کند، یک نبرد تمام نشدنی بین سازمان‌های جاسوسی همزمان در جریان است. در این نبرد پنهان هوش افراد و ارتباط تشکل‌های خود ساخته و غیر سازمان یافته می‌تواند طرفین را مجبور به پیاده‌سازی مجدد برنامه‌های استراتژیک صحنه نبرد و یا سیاست‌های داخلی نماید.

تاریخچه جاسوسی قدمتی به ‌اندازه تاریخ تمدن بشری دارد. داستان اسب تروا در حماسه ایلیاد و اودیسه و اعزام دو جاسوس توسط یوشع به شهر اریحا که داستان آن در کتاب عهد عتیق نقل شده است، نشان ‌دهنده قدمت جاسوسی در تاریخ بشری است.

حرفه جاسوسی در تمام طول تاریخ به ‌عنوان ‌یک حرفه، بالاترین خطرات را به دنبال دارد؛ اما جالب این‌ که هر جاسوس پس از اتمام تاریخ ‌مصرفش به گوشه‌ای از زباله‌دان تاریخ پرتاب ‌شده و به بوته فراموشی سپرده می‌شود. جاسوسان بزرگ تاریخ هیچ‌ یک عاقبت خوشی نداشته‌اند. «ویلهلم کاناریس» رئیس سازمان اطلاعات و ضد‌اطلاعات نظامی سرفرماندهی آلمان نازی که برای انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کرد؛ به دار آویخته و سوزانده شد و خاکسترش را به باد دادند. «ریچارد سورژ» مهم‌ترین عامل جاسوسی شوروی پس از دستگیری اعدام گردید و امروزه حتی قبر وی نیز نامشخص است. «کیم فیلبی» عضو سازمان اطلاعاتی انگلستان که برای اتحاد شوروی جاسوسی می‌کرد، پس از پناهندگی به مسکو به علت مصرف بیش‌ از حد الکل در گمنامی و غربت از دنیا رفت و صدها نمونه دیگر از این دست را می‌توان نام برد.

جاسوسان در بسیاری از موارد اگرچه تعیین ‌کننده‌ترین افراد در معادلات جهانی بوده‌اند؛ اما همیشه در پشت پرده باقی ‌مانده و گذشت زمان غباری از فراموشی را بر چهره آنان نشانده است. این اثر تلاشی است برای شناساندن این چهره‌های اطلاعاتی که بعضاً بسیاری از آنان، مانند کرومیت روزولت، ارنست پرون و شاپور ریپورتر در خدمت استعمار و موجب تداوم استثمار ملل جهان سوم بوده‌اند.

در این کتاب هم‌چنین به معرفی اعضای شبکه جاسوسی اتمی شوروی در آمریکا و نیز اعضای شبکه جاسوسی پنج‌ نفره کمبریج که در نهادهای اطلاعاتی انگلستان برای شوروی جاسوسی می‌کردند و اعضای گروه جاسوسی صلیب دوبله که تیمی متشکل از جاسوسان آلمان نازی در خاک انگلستان بودند که توسط سرویس‌های ضد‌ اطلاعاتی انگلستان به‌ عنوان منبعی برای ارسال اطلاعات غلط به آلمان عمل می‌کردند و هم‌چنین به معرفی اعضای گروه ارکستر سرخ پرداخته ‌شده است که در اروپای اشغالی نازی‌ها برای اتحاد شوروی جاسوسی می‌کردند. مطمئناً خوانندگان با مطالعه این کتاب به نقش مؤثر نهادهای اطلاعاتی در کسب پیروزی‌ها و یا تحمیل شکست در عرصه‌های سیاسی و نظامی واقف خواهند گردید.

در بخشی از کتاب جاسوسان برتر می‌خوانیم:

کریستینا ویتسوکا در شهر جزوی متولد شد. او فرزند فلیکس و ماریا ویتوسکا بود. پدرش یکی از مالکین عمده زمین‌های کشاورزی در منطقه بود و اجداد او برای مدت بیش از دو قرن این امتیاز را داشتند. او در سن 10 سالگی به همراه هالینا خواهر بزرگترش به مدرسه اورسولین در پوزنان فرستاده شد. خواهر بزرگش پنج سال بعد برای ادامه تحصیلات به مدرسه تربیت‌بدنی ملکه جادویگا در ورشو رفت، ولی کریستیانا به دلیل بیماری برای استراحت به منطقه ژاکوپن و سپس به کشور سوئیس فرستاده شد. در این کشور بود که کریستیانا به افزایش دانش خود درزمینه فرهنگ آلمان و فرانسه اقدام نمود.

در تابستان 1939 و برخلاف توصیه‌های والدینش، کریستیانا به لهستان بازگشت که در معرض تهدید فزآینده حمله آلمان قرار داشت. بلافاصله پس از حمله ارتش آلمان نازی به لهستان، خانواده کریستیانا اقدام به جمع‌آوری ملزومات و دارایی‌های ارزشمند خود نموده و به ورشو نقل‌مکان کردند. پدر کریستیانا به شهر لووژ رفت و کریستیانا به همراه مادرش در خانه یکی از اقوامش در ورشو اقامت نمود. در این خانه ‌یکی از اعضای نهضت مقاومت لهستان حضور داشت و موفق به جذب کریستیانا در نهضت مقاومت گردید. کریستیانا در نهضت مقاومت با نام رمز باری شناخته می‌شد و مأموریت یافت تا اقدام به کسب اطلاعات نظامی در خصوص فرودگاه نظامی اوکسی نماید. زمانی که فرد حامل اطلاعات توسط آلمان‌ها دستگیر شد، کریستیانا در شهر باروینو نزد پدرش مخفی گردید. به‌زودی مأموریت جدیدی در خصوص کسب اطلاعات درباره نیروهای ارتش آلمان در ورشو به او واگذار گردید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
فصل اول: معرفی شبکه‌های جاسوسی مشهور
شبکه جاسوسی اتمی شوروی در آمریکا
شبکه تریپر
شبکه شولتز - بویسن/ هارناک
فصل دوم: معرفی سازمان‌های اطلاعاتی
یو بی
سی آی اِی
اف بی آی
ام آی 6
ام آی 5
ابور
گشتاپو
اس. دی
کی جی بی
جی آر یو
موساد
ساواک
اس او ایی
فصل سوم: جاسوسان مشهور
اسحاق احمدوف
ادی چاپمن
آرنولد دویچ
آروید هارناک
استیگ ونراشتورم
ژرژ آقابکف
آلفرد ردل
الکساندر رادو
الکساندر فکلیسوف
الکساندر فوت
آلن نون مای
الی‌کوهن
الیزاوتا یولیونا زاروبینا
آناتولی گالیتسین
آناتولی یاتسکوف
آنتونی بلونت
اورسولا کوژینسکی
اولگ گوردیوفسکی
اولگ لیالین
اولگا چخووا
ایگناسی رایس
ایلزه اشتوبه
اینگا هاگ
الیاس بازنا
بلانکا کاژورووسکا
بندیکت آرنولد
بنیتا فون فالکن هاین
بروس لاکهارت
دکتر الکساندر پارواس
پاول روزباود
ارنست پرون
اولگ پنکوفسکی
پیتر رایت
پیوتر سیمیونوویچ پوپوف
تاکئو یوشیکاوا
لئوپولد تریپر
تئودور مالی
جاسپر ماسکلین
جاسوس شماره 355
جان اپلر
جان آندره
جورج بلیک
جولیوس و اتل روزنبرگ
دوشکو پوپوف
کنت الکساندر دومرانش
رناته فون ناتزمر
رودولف روسلر
کرمیت روزولت
رومن گاربی چرنیوسکی
شاپور ریپورتر
بوریس ساوینکوف
سرلشکر احمد مقربی
ریچارد سورژ
سوزان اسپاک
جرزی کاساوری سوسنووسکی
سیدنی رایلی
سیمون سیمونوف
الیزابت شراگمولر
آدمیرال ویلهلم فرانز کاناریس
جان کایرن کراس
کریستیانا ویتوسکا
کلاوس فوخس
نیکلای کوزونتسف
کیم فیلبی
ژان‌پل گارسیا
گای بورگس
فرانسیس گری پاورز
گوزنکو
گئورگ وارطانیان
لازلو الماسی
لودویگ کالکشتین
توماس ادوارد لورنس (لورنس عربستان)
لیبرتا شولز بویسن
مارینا لی
مانوئلا سائنز
واسیلی میتروخین
ویلیام مارتین
دونالد مک‌لین
مورتون سوبل
میخائیل گالنیوسکی
ناتالی سرگیف
شاهزاده نور عنایت‌خان
هارو شولز
هانس فردیناند مایر
هانس کوپی
هری گلد
دکتر شولتسهه هولتهوس
استفانی فون هوهنلوهه
هیلده کوپی
ویلهلم واسموس
والتر کریویتسکی
وولف اشمیت
ولفگانگ لوتز
ویولت ژابو
یوری مودین
یوشیکو کاواشیما
یولان هارمر
یئو توماس
لغات و اصطلاحات
کتاب‌نما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاسوسان برتر
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات398
زبانفارسی
شابک978-600-7633-64-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جاسوسان برتر

محمد رضا
۱۳۹۹/۱/۱۴
سلام به همه من این کتاب رو تقریبا دو سه سال پیش خوندم و لذت بردم. اطلاعات جالبی در مورد جاسوس‌ها توش هست. البته عامه پسند نیست ولی اگه به مسائل نظامی و اطلاعاتی و جاسوسی علاقه دارید حتما این کتاب رو بخونید. بنده پنج شش سالی هست که در اینستاگرام افتخار آشنایی با جناب آقای عشقی رو دارم و بدون شک در و ایشون نویسنده‌ای توانا زمینه‌های جاسوسی جنگی هستنداما اصل مطلبی که میخواستم بگم اینه که نظرات کاربران تقریبا 95 درصدشون صرفا اعتراض بود که چرا کتابراه کتاب‌های بهترو سرگرم کننده تری رو رایگان نکرده. کاربران گرامی کتابراه بهتره بدونید که دندون اسب پیشکشی رو نمیشمارن. اگر کتابراه کتابی رو رایگان کرده، وظیفه‌اش نیست. لطف کرده. اگر فهم تشکر کردن ندارید، حداقل کامنت نامربوط هم نگذاریداگه میخواید فقط برای سرگرم شدن و گذراندن وقت کتاب بخونید، به نظرم بهتره که نخونید و به جاش مشغول کار دیگه‌ای بشید. مثلا بخش کتابخوان جامعه باید فرهیخته باشن و نظرات پخته تری بدن ولی اینجا شاهد چیز دیگری بودیمکتاب رو برای بزرگ شدن روح و روان و ذهنتون بخونید برای بالا رفتن خردتون بخونید برای ارتقا دانش و سواد و فرهنگتون بخونید نه صرفا سرگرمی. البته سوء تفاهم نشه خود من هم بدون شک آدم کاملی نیستم و خیلی جاها ممکنه ایراد داشته باشم اما کامنت‌های یک سری از کتابراهی‌ها و بی‌معرفتیشون من رو آزرده خاطر کرد. و در پایان مساله کوچک دیگری رو عرض میکنم. اگر به کتاب و کتابخوانی علاقه دارید، به جای انتظار از کتابراه برای رایگان کردن کتاب دلخواه شما، سعی کنید اون کتاب رو بخرید. حالا یا از کتابراه یا نسخه چاپی. عزیزان وضعیت چاپ و نشر توی ایران خیلی بده. بیاید با خرید کتاب به فعالان این عرصه کمک کنیم
زینب محمدی
۱۳۹۹/۱/۱۴
شرمنده کتابراه که هدیه دادن کتاب شده وظیفه ت. اگر مورد پسندشون بود یه تشکری میکنن اگر ن بود خجالت زده ت میکنن. به هر حال من خیلی هارو میشناسم که به سیاست علاقه دارن و اینجور کتابهارو دنبال میکنن. من خودم دوست ندارم ولی به دوستانی که علاقه دارن احترام میذارم و ممنون از کتابراه که به علاقه این دوستان هم توجه میکنن
محدثه نوروزی
۱۳۹۹/۱/۱۵
تازه شروع به خواندن این کتاب کردم، راستش همسرم کتاب دوست داره ولی میخواد یکی دیگه براش بخونه، من براش میخونم، همسرم خوشش اومده از این کتاب ولی من کمتر، میشه کتاب جز از کل رو رایگان کنین، خیلی دوست دارم بخونم، متاسفانه این روزا خیلیا توان خرید کتاب رو ندارن، از کتاب راه ممنونم ک کتاب رایگان میزاره ک تا کسایی نمیتونن کتاب بخرن از این کتابها استفاده کنن، من ک چندین کتاب خوندنو و خیلی هم داخل کتابخانه ذخیره کردم تا بخونم.... ممنون
Saye Roshan
۱۳۹۹/۱/۱۴
من این کتاب رو تا نیمه خوندم این کتاب راجع به هیچ حزب و تاریخی نیست و بی‌طرف راجع به سازمان‌های جاسوسی و کسانی که در این زمینه فعال بودن صحبت میکنه, مثل خانوادشون خصوصیات اخلاقی و.... این کتابو به کسانی که میخوان از پشت پرده سیاست کشورها تا حدودی بدونن , یا کسانی که براشون مهمه چرا یه نفر به این سمت کشیده میشه , توصیه میکنم
ali allahdad
۱۳۹۹/۱/۱۴
باتشکر ویژه از کتابراه من این کتاب را میخواستم بخرم اما چون گران بود نتوانستم اما خوشحالم رایگان شد تا بتوانم استفاده کنم جاسوسان زندگی خیلی‌ها را شکل دادن مثل فروپاشی عثمانی دولت‌های دست نشانده خود را گذاشتند اما انقلاب اسلامی تمام محسابات آن‌ها را بهم زد من امیدوارم به سلیقه هم احترام بگذاریم و از هر نوع کتاب رایگان قرار دهید برخی هم کتاب‌های خاصی دوست دارند پس حق اینست آن‌ها هم رایگان شود
Ms. S
۱۳۹۹/۱/۱۴
ای کاش دوستانی که زودتر مطالعه‌ی این کتاب رو تمام می‌کنن محبت کنن بمحض اتمام مطالعه‌ی کتاب، نظر دقیقشون رو دربارش اینجا ارسال کنن. منتظر خوندن نظرات ارزشمندتون هستیم.
Sajad Mn
۱۴۰۲/۲/۷
به نظرم خیلی کتاب جذاب و گیرایی نبود. توصیف‌های کوتاهی از سازمان‌های جاسوسی داشت در حالی که می‌شد با یه سرچ ساده تو ویکی پدیا میشه اطلاعات بیشتری درموردشون بدست آورد.
اگه به این سبک کتاب‌ها علاقه دارید کتاب (اول تو بکش) از رونینگ برگمن رو بخونین.
در کل اون چیزی نبود که فکر میکردم
ali ali
۱۳۹۹/۱/۱۴
عجب کاربرای زیاده خواهی هستین، 70 درصد تخفیف روزانه بهمون دادن، دیگه چی میخواین؟ اگر هیچی هم رایگان نکنن، بازم دستشون درد نکنه.
مسعود مسعودی
۱۳۹۹/۶/۲۵
خیلی جالبه که وقتی به معرفی سازمان ساواک میرسه میگه ساواک ۶۰هزار نفر نیرو داشته اونم ۴۰سال پیش در حالی که همین حال حاظر سی‌ای ای و اف بی‌ای ۷۰هزارنفر نیرو دارن، سیاه نمایی هم اصل و اصولی داره. اونهایی که مطالعات دقیقتر دارن متوجه کمبودها و تحریفها در این کتاب میشن.
atefe hosseinzade
۱۳۹۹/۱/۱۴
کتابراه دستت درد نکنه بابت کتابهای رایگان و تخفیف‌های ۷۰ درصدی من که هر شب یکی میخرم با ۷۰ درصد دمت گرم. رایگان‌ها هم فعلا اضافه کردم و هنوز نخوندم. دستت درد نکنه
کاربر R
۱۴۰۳/۱/۱۰
آشنایی با مهمترین شبکه‌های جاسوسی و شیوه‌های کار انها، کمک زیادی به خودهشیاری ما مبنی بر عدم تساهل در خصوص افشای اصرار ولو پیش پا افتاده میکند.
علی ابوعلی
۱۳۹۹/۱/۱۴
این کتاب رو هنوز نخوندم ولی کتابهای حمید عشقی عالین خیلی خوب تاریخ رو روایت کرده مخصوصاً تاریخ مربوط به جنگ جهانی دوم.
. .
۱۳۹۹/۱/۱۴
واقعا چی میشه که یه نفر تصمیم میگیره جاسوس بشه وقتی از طرف هر دو سمت منفوره و قطعا سرش زیر آب خواهد رفت
Raj Ahmadi
۱۳۹۸/۵/۳
اطلاعات جالبی داشت خیلی از جاسوسای برتری که کتاب معرفی کرده رو شناختی نداشتم استفاده کردم ممنون
یاسین ایمانی نیا
۱۳۹۹/۶/۲۸
یک کتاب عالی و جامع است که به طور دقیق در مورد سازمان‌های جاسوسی و شیوه‌های آن‌ها را به زبان ساده بیان میکند
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب جاسوسان برتر

برای دریافت کتاب جاسوسان برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.