معرفی و دانلود رایگان کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو

عکس جلد کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو

کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو نوشته‌ی مریم معتمد پویا، به شما نشان می‌دهد که چگونه در گفتگو کم نیاورید تا شعله گفتگو را حفظ کرده و روابطی پایدار ایجاد کنید.

اگر نتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، خیلی از موقعیت‌های خوب، تجربیات تازه و ایده‌های نو را از دست داده و از افراد و موقعیت‌های جدید فرار می‌کنید. بدون داشتن این مهارت حتی اگر محصولی برای فروش داشته باشید، برایتان سخت است که آن را به دیگران پیشنهاد دهید. همچنین نمی‌توانید کسی را که می‌خواهید به همسری برگزینید، پیدا کنید. اما اگر بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، دوستان جدیدی پیدا کرده که این دوستان، موقعیت‌ها، تجربیات و ایده‌های جدیدی را در پیش روی شما قرار خواهند داد.

با داشتن این مهارت، از بودن با آدم‌ها و مهمانی‌ها لذت بیشتری می‌برید. همه افراد از هر قشر و گروهی نیازمند تقویت مهارت‌های گفتگو در خود هستند. بدون شک با تقویت این مهارت، معاشرت با مردم که قبلاً برای شما ترسناک بود، لذت‌بخش شده و در نهایت زندگی بهتری خواهید داشت.

مریم معتمد پویا در این اثر با استفاده از تجربیات شخصی خویش با ارائه راهکارهایی کاملاً عملی کمک خواهد کرد همه افراد چه خجالتی و چه غیر خجالتی از آن استفاده کنند. نویسنده معتقد است مهارت‌های ارتباط برقرار کردن با دیگران، قابل کسب کردن است و تنها نیاز به تمرین کردن دارد. کتاب جرقه، مهارتی را به شما یاد می‌دهد که داشتن آن در زندگی لازم است، اما تا به حال هیچ‌کس این موضوع را در خانواده، جامعه و رسانه‌ها به شما یاد نداده است.

کتاب جرقه به شما یاد می‌دهد که چطور سر صحبت را باز کنید و در عین حال چگونه به گفتگو کردن ادامه دهید. همه ما در زندگی برای کسب موفقیت‌های بیشتر، نیازمند تقویت مهارت‌های گفتگو کردن هستیم.

با به کارگیری راهکارهای این کتاب، بودن با آدم‌ها برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد. انسان‌های موفق برای رشد و یادگیری خود، وقت و هزینه صرف می‌کنند.

در بخشی از کتاب جرقه می‌خوانیم:

یادآوری: در جمع‌های جدید، قوز نکنیم و لبخند کمرنگی روی لبانمان باشد؛ دقت کنیم دست‌هایمان روی هم قفل نباشند. همچنین دستمان روی دهانمان نباشد. دیگر اینکه سرمان، بالا باشد. وقتی دائم سرمان پایین به سمت گوشی موبایل باشد، افراد از نزدیک شدن به ما و شروع کردن گفتگو، خودداری می‌کنند. وقتی سرگرم گوشی موبایل می‌شویم، با این‌حالت بدنی، به دیگران پیام می‌دهیم که وقت گفتگو کردن نداریم. توجه کنیم به کیف یا لیوان‌مان چنگ نزنیم یا سیگار نکشیم. چنگ زدن به چیزی یا سیگار کشیدن، این حس را منتقل می‌کند که ما احساس ناامنی می‌کنیم.

اگر به صورت طبیعی قوز داریم، ورزش یوگا در برطرف کردن این ایراد اندامی، نقش مؤثری دارد. ورزش یوگا از طریق یک سری حرکات کششی، به تدریج ایرادات اندامی ما را ازجمله قوز و پای پرانتزی، برطرف می‌کند.

داستان: دریکی از سفرهایم به دریاچه چورت و باداب سورت، با دختری به نام یلدا آشنا شدم. یلدا می‌گفت سال‌ها پیش قوز شدیدی داشته است که در اثر تمرینات مداوم یوگا، اکنون این مشکل او کاملاً برطرف شده است.

نکته: هر شی‌ای بین ما و آدم‌های دیگر، مانع شروع گفتگو است. بسیاری از آدم‌ها به کسی نزدیک می‌شوند که کیف شانه‌ای ساده دارد، تا یک کیفی که در دستش گرفته است. کیف شانه‌ای، عقب می‌افتد و بنابراین راه را برای نزدیک شدن و حرف زدن باز می‌کند. اگر دست‌هایمان آزاد باشند، بهتر است. بنابراین اجازه دهیم کمی دست‌ها به جای ما حرف بزنند. اینگونه، کف دست‌هایمان نمایان می‌شوند. نمایان شدن کف دست، نشان دهنده پذیرش ماست و اینکه چیزی برای پنهان کردن نداریم. همچنین بیان کننده احساسات خوب است.

راه دیگر برای بهتر شدن حالت بدن در یک آشنایی جدید، استفاده از تصویرسازی ذهنی است. به این صورت که قبل از هر گفتگویی، در ذهنمان تصور کنیم که روی لبانمان لبخند داریم و با طرف مقابل ارتباط چشمی برقرار می‌کنیم و با او به گرمی دست می‌دهیم. در این تصویرسازی، صدای خودمان را بشنویم که خیلی راحت داریم با طرف مقابل، حرف می‌زنیم. همچنین می‌توانیم در ذهنمان خود را یک آدم جذاب تصور کنیم که خیلی‌ها به سمتش می‌آیند. مطمئن باشید که همه این‌ها در واقعیت اتفاق خواهند افتاد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تأثیر اولیه مثبت
خود را باور کنیم
جذب دیگران
با بدنمان پیام اشتباهی ندهیم
چگونه احتمال طرد شدن را کاهش دهیم؟
مدار نامرئی انرژی
چهارراه برقراری ارتباط چشمی
تکراری‌ترین و مهم‌ترین رفتار
تمرین لبخند زدن
راه ماندگار شدن در ذهن دیگران
آداب دست دادن
چه وقت به مهمانی برویم بهتر است؟
چگونه در جمع‌های جدید تنها به نظر نرسیم؟
فصل دوم: چگونه جرقه گفتگو را بزنیم؟
چرا می‌ترسیم؟
چگونه بر ترسمان غلبه کنیم؟
تشخیص افراد پذیرا
اگر طرف مقابل به گفتگو با ما علاقه نداشت، چه کنیم؟
برای باز کردن سر صحبت چه بگوییم؟
پنج راه برای پرسیدن سؤال مناسب شروع
راه اول
راه دوم
راه سوم
راه چهارم
راه پنجم
وقتی در یک مهمانی موضوعی برای شروع گفتگو پیدا نکردیم، چه کنیم؟
چگونه خود را وارد جمعی کنیم؟
نفوذ به گروه‌های دونفره
نفوذ به گروه چندنفره
سؤالات باز و بسته
چگونه سؤالاتی بپرسیم که بتوانیم دوباره با او تماس بگیریم؟
چگونه حرف بزنیم تا طرف مقابل احساس آرامش کند؟
همگام شدن با طرف مقابل
احوالپرسی‌های روزمره
چگونه به دیگران کمک کنیم راحت‌تر جرقه گفتگو را با ما بزنند؟
چگونه طوری باشیم که دیگران راحت‌تر از ما سؤال بپرسند؟
چگونه به سؤالات یک‌کلمه‌ای پاسخ دهیم؟
چگونه به سؤال اهل کدام شهری پاسخ دهیم؟
چگونه به سؤال شغلت چیست پاسخ دهیم؟
آشنایان قدیمی
چگونه خود را معرفی کنیم؟
زمان مناسب معرفی
فصل سوم: چگونه گفتگو را ادامه دهیم، جوری که خسته‌کننده نباشد؟
زیربنای تمام روابط انسانی مثبت
سه بخش گوش دادن فعالانه
چگونه نگران این مسئله نباشیم که بعدش چه بگویم؟
توجه به موقعیت مکانی و شرایط کنونی
آمادگی از قبل
چگونه سؤالات جدید راجع به او به ذهنمان برسد؟
سؤال از وقایع اخیر او
سؤالات مصاحبه‌ای
مرور مطالب قبلی
تکرار طوطی‌وار
چگونه هم‌صحبتمان را شیفته خود کنیم؟
پیدا کردن موضوعات موردعلاقه او
تعریف و تمجید مؤثر
یافتن علایق و تجربه‌های مشابه
در گفتگو چه موضوعاتی از خود را مطرح کنیم؟
اگر مسئله‌ای را نمی‌دانیم، چه کنیم؟
چطور مثبت به نظر برسیم؟
چگونه می‌توان به‌آرامی موضوع بحث را تغییر داد؟
فصل چهارم: خلاف‌کاران گفتگو
بازجویان
زیاده‌گویان
چگونه متوجه شویم که کسل‌کننده شده‌ایم؟
خودستایان
انحصار جویان
دزدان
جر زنندگان
همه‌چیزدانان
نصیحت کنندگان
فصل پنجم: چگونه به گفتگو پایان دهیم؟
چه زمانی مناسب خداحافظی است؟
قدردانی آخر گفتگو
زبان بدن خداحافظی
چگونه قرار ملاقات بعدی را بگذاریم؟
کجاها را برای ملاقات پیشنهاد دهیم؟
سؤالات مناسب در طول قرار ملاقات‌های بعدی
فصل ششم: به خاطر سپاری نام افراد
چرا نام افراد را فراموش می‌کنیم؟
اگر متوجه نام او نشدیم، چه‌کار کنیم؟
اگر آشنایی را می‌بینیم اما نام او را به خاطر نمی‌آوریم، چه کنیم؟
روش‌های به خاطر سپاری نام افراد
ویژگی برجسته فرد را به نام او ربط دهیم
نام فرد را به یک شیء تصویری ربط دهیم
ویژگی رفتاری فرد را به نامش ربط دهیم
یاد دوست قدیمی‌مان با همین نام بیفتیم
نام کسی را مخفف نکنیم
نام کسی را اشتباه نگوییم
سخن پایانی
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-215-023-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو

Parya
۱۴۰۲/۸/۲۶
خوب بود کاربردی نوشتار روان و دلنشینی داشت خانم نویسنده خیلی خوب تونسته بودن با خواننده کتاب ارتباط برقرار کنن
به همه توصیه میکنم بخونن کتاب رو حتی اگه تو ارتباطاتشون مشکلی ندارن چون یه سری نکات گفته بودن که ممکنه ازش غافل باشیم و خواندن کتاب و این نکته‌ها باعث میشه ارتباطاتمون بهتر شه
البته یه
جاهایی از کتاب خسته کننده و سطحی میشه ولی خوب نویسنده حتما لازم دونستن اونها رو هم بگن
در کل لازمه یاد بگیریم درست ارتباط برقرار کنیم چون
اگر نتوانیم با دیگران سر صحبت را باز کنیم، خیلی از موقعیت‌های خوب، تجربیات تازه و ایده‌های نو را از دست می‌دهیم و تا جایی که می‌توانیم از افراد و موقعیت‌های جدید فرار می‌کنیم. بدون داشتن این مهارت اگر محصولی برای فروش داشته باشیم، برایمان سخت است که آن را به دیگران پیشنهاد دهیم. همچنین نمی‌توانیم کسی را که می‌خواهیم به همسری برگزینیم، پیدا کنیم.
اگر بتوانیم با دیگران سر صحبت را بازکنیم، دوستان جدیدی پیدا می‌کنیم که این دوستان، موقعیت‌ها، تجربیات و ایده‌های جدیدی را در پیش روی ما قرار خواهند داد. با داشتن این مهارت، از بودن با آدم‌ها و مهمانی‌ها بیشتر لذت می‌بریم. همچنین به راحتی محصول یا خدماتمان را به مشتریان احتمالی پیشنهاد می‌دهیم. با این مهارت می‌توانیم آدم‌ها را بهتر بشناسیم، درنتیجه راحت‌تر می‌توانیم همسر دلخواهمان را پیدا کنیم. یا شغل مورد علاقه مون یا خیلی مسایل دیگه
توصیه میکنم حتما بخونید
ممنون از خانم معتمد پویا و کتابراه عزیز
مائده اصغری
۱۴۰۲/۶/۳۰
این کتاب براى من که واقعا عالى بود، کتابى که حتى ذره اى کلیشه اى و غیرکاربردى نبود! غیر از اینکه نکته هاى بسیار جزئى، مهم و کاربردى رو متذکر میشه با آوردن مثال‌ها و گفتن عین جملاتى که تو موقعیت هاى مختلف میشه استفاده کرد یجورایى لقمه آماده رو تو دهان مخاطب میزاره، و چون نویسنده ایرانى هست جملات و و مثال‌ها بسیار بدرد مى خوره متناسب با اجتماع و احوالات ایرانى هاست، حتى با حفظ کردن جملات و استفاده از قالب اون‌ها کلى کارتون تو موقعیت هاى مختلف راه میفته، بخوام یه مثال از یه نکته کوچیک ولى مهم بزنم که خیلى خوب بود اینکه زمان سوال پرسیدن از شخص مقابل حتى الامکان در ابتداى جمله از چرا استفاده نکنیدو بجاى اون از چى شد که استفاده کنید اینجورى مخاطب حس بهترى پیدا مى کنه، خلاصه اینکه کتاب، هم اینجور نکته هاى روانشناسى رو در نظر گرفته و هم جواب مسأله رو با مثال‌ها و جملات خوب ارائه میده
ترانه لطفی
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب جرقه، کتاب خیلی خوب و مفیدی بود. یک کتاب فوق العاده عالی که با جزئیات کامل توضیح داده علاوه بر این کتاب من کتاب گپ و گفت دبرافاینو کتاب چگونه با هرجور آدمی صحبت کنیم اثر لیل لوندز را برای افرادی که دوست دارند ارتباط سازی رو بهتر یاد بگیرن پیشنهاد میکنم. قبل از شروع مطالعه این کتاب هدف تون رو و از خوندن آن معلوم کنید که وسط خوندن کتاب بی حوصله بی انگیزه نشین. راهکار‌های ساده‌ای برای برقراری ارتباط بهتر با اطرافیان در این کتاب ارائه داده شده که با استفاده از آن میتوانیم هم خودمان در جامعه راحت تر باشیم و هم روابط عمومی بهتر و درستی داشته باشیم تا در هنگام یک ارتباط نه گوینده اذیت بشود و نه شنونده و البته ناگفته نماند که این کتاب برای افراد خجالتی و درونگرا که اغلب در برقراری ارتباط مشکل دارند بینهایت مناسب اس. ممنونم
دختری از جنس اکلیل💛
۱۴۰۲/۴/۱۰
کتاب کامل خوندم عالی بود
حتی توی زنگیمم از وقتی که دارم این راهکار‌ها رو اجرا میکنم بسیار بهتر ظاهر شدم
واقعا از خانم معتمد پویا متشکرم
نقد:
راهکار‌های ساده‌ای برای برقراری ارتباط بهتر با اطرافیان در این کتاب ارائه داده شده که با استفاده از آن میتوانیم هم خودمان در جامعه راحت تر باشیم و هم و و
روابط عمومی بهتر درستی داشته باشیم تا در هنگام یک ارتباط نه گوینده اذیت بشود نه شنونده
و البته ناگفته نماند که
این کتاب برای افراد خجالتی و درونگرا که اغلب در برقراری ارتباط مشکل دارند بینهایت مناسب است
ოarყaო Padidar
۱۳۹۸/۵/۱۷
خیلی لذت بردم...
برای اشخاصی مثل من که تومحیط کوچیک بزرگ شدن ومیخوان برای کاریادرس به محیط بزرگ تری برن، باید بدونن باآدم‌های بیشتری سروکارخواهندداشت و نیاز دارن قوانین ایجادیک گفتگوی خوب و ادامه دادن و نیزبه پایان رسوندن اون رو یادبگیرن و این کتاب واقعا کتاب خوبی برای این یادگیری هاست.
تشکروخسته نباشید ازنویسنده محترم.
علیرضا دادخواهی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
یک کتاب فوق العاده عالی که با جزئیات کامل توضیح داده علاوه بر این کتاب من کتاب گپ و گفت دبرافاینو کتاب چگونه با هر جور آدمی صحبت کنیم اثر لیل لوندز را برای افرادی که دوست دارند ارتباط سازی رو بهتر یاد بگیرند پیشنهاد میکنم. قبل از شروع مطالعه این کتاب هدفتون رو از خوندن آن معلوم کنید که وسط خوندن کتاب بی حوصله و بی انگیزه نشین.
خلیل کشکولی
۱۴۰۲/۱/۲۴
سلام، کتاب صریح و روان همراه با مثال و اقدامک نوشته شده و بهتر بود در مورد مردان هم در این زمینه تحقیق بعمل آید بیشتر داستانها از قول زنان بوده و برای این قشر مفیدتر است و به کشف جزئیات و
صحبت با مردان پرداخته نشده است ولی در هر حال با توجه به زحمات تحقیق و مطالعه‌ای که شده قابل ستایش است درودتان باد
Zahra Rahman i
۱۴۰۱/۱/۱۴
کتاب خیلی خوبی بود پیشنهاداتی که دادن واقعا مفید و کارآمده
من آدم اجتماعی نبودم تا زمانی که با این کتاب آشنا شدم
کم کم شروع به ارتباط گرفتن با دیگران کردم
حتما بخونیدش پشیمون نمیشید
البته این کتاب و فقط به کس‌های که زیاد اجتماعی نیستند پیشنهاد میکنم
ممنون از کتاب راه و شما دوست عزیز کتابخوان
Mehdi Imeni
۱۳۹۸/۹/۲
کتاب بسیار خوبی بود و من از نویسنده محترم آن سرکار خانم معتمد پویا کمال تشکر را دارم که دانش خودشان را با ما درمیان گذاشتند. یک نکته‌ای که در طول خواندن کتاب به نظرم می‌رسید این بود که بعضی جاها انسان احساس می‌کرد متن از جایی دیگر با کمی تغییر مثلا فقط تعویض اسامی برگرفته شده است. با سپاس
Wakil Akrami
۱۳۹۸/۷/۱
بسیار عالیه واقعا که برای من مفید واقع شده است خیلی راهکارهای ساده و خیلی هم کاربردی برای ما توضیح میده و همچنین روش استفاده آن نیز گفته شده که خیلی خیلی عالیه پیشنهاد میکنم یکبار هم که شده مطالعه کنید.

و تشکری خاص از نویسنده این کتاب و باید بگویم که فوق العاده عالیست.
حامد کرمی
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
فوق العاده یود من که دوست داشتم
کلی راه کار خوب داشت باسه هرجور رابطه‌ای، دوستانه، رسمی، عاطفی_عاشقاهنه، فامیل وغیره و غیره
کلا جالب بود به درد هر کسی می‌خوره چه اونی که تازه می‌خواد وارد جامعه بشه چه اونی که خیلی وقته وارد شده
کلاباعث میشه خواننده سطح روابط عمومیش بالا بره
از نویسنده ممنون
معین پورجبرییل
۱۳۹۸/۵/۳
داشتن ارتباط صحیح با انسان‌ها پل ورود به موفقیت هستش، هر انسانی یک توانایی داره، ارتباط باعث میشه توانایی مختلف اشخاص رو دریافت کنی و به موفقیت برسی. کتاب جرقه یک کتاب کمک اموزشی برای برقراری ارتباطه♥
حسین سلطانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اولین نکته این هست که چون نویسنده ایرانیه تونسته راهکار‌های جالبی رو به شنونده یا خواننده هم زبان خودش ارائه بده نکته دوم این هست که نویسنده تونسته کلمات رو به زیبایی و سادگی هر چه تمام تر بچینه در کل ممنونم از خانم معتمد پویا برای نقل قول‌ها و نکات ارزشمندی که برامون نوشتن
REZA
۱۴۰۱/۳/۲۹
از خوندن کتاب لذت بردم این کتاب مناسب کسایی هست که رابطه درستی با دیگران ندارند... معمولا در جمع ساکت هستند و به سخنان دیگران گوش می‌دهند با مطالعه این کتاب یاد میگیرید چطور سر صحبت را با دیگران باز کنید و روابط اجتماعی خود را بهتر کنید ممنون از کتابراه🙏🙏🙏
مهدی عبدالهی
۱۳۹۹/۳/۱۴
کتاب خوبی بود و میتونه برای بهبود روابط اجتماعی بسیار مفید باشه اما چهار ستاره دادم چون به کتاب چطور با هرکسی صحبت کنیم نوشته لیل لوندز امتیاز 5 داده بودم. این کتاب به ابعاد وسیعی از روشهای برقراری ارتباط پرداخته اما اون کتاب بسیار جامع تر و کامل تر نوشته شده
مشاهده همه نظرات 254

راهنمای مطالعه کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو

برای دریافت کتاب جرقه: راهکارهای علمی و کاربردی برای باز کردن سر صحبت و ادامه دادن گفتگو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.