معرفی و دانلود کتاب جزیره کامینو

عکس جلد کتاب جزیره کامینو
قیمت:
150000 تومان - 15.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جزیره کامینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جزیره کامینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جزیره کامینو

کتاب جزیره کامینو اثر پرفروش جان گریشام داستان سرقت جسورانه‌ی گروهی تبهکار را از کتابخانه‌ی دانشگاه پرینستون روایت می‌کند که برای دزدی آثار دست‌نوشته‌ اقدام می‌کنند. در پی این عمل شخصیت‌های بسیاری در داستان حضور می‌یابند و هر کدام به نوعی درگیر ماجرای این دزدی می‌شوند.

سرقت بسیار شگفت‌انگیزی از کتابخانه‌ی دانشگاه پرینستون صورت می‌گیرد و آثار و دست‌نوشته‌های ارزشمندی ربوده می‌شود که بر روی آن‌ها حتی نمی‌توان قیمت گذاشت، اما این دانشگاه آن آثار را 25 میلیون دلار بیمه کرده است. در این میان پای رمان‌نویس جوانی به داستان کشیده می‌شود که در نهایت از راز حقیقی سرقت بزرگ در دانشگاه پرینستون پرده برمی‌دارد.

هنگام خواندن رمان جزیزه کامینو (Camino Island) ممکن است در آغاز کمی به دشواری متوجه اتصال شخصیت‌ها به یکدیگر شوید، اما به واسطه‌ی تکرار اسامی پرسوناژها از فصلی به فصل دیگر، به زودی متوجه این ارتباط خواهید شد.

جان گریشام (John Grisham) این کتاب را در سال 2017 نوشته است و همچنان در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

جان گریشام را بیشتر بشناسیم

او در 8 فوریه‌ی 1955 در شهر جونزبرو، ایالت آرکانزا به دنیا آمد و از کودکی آرزوی بازی در لیگ حرفه‌ای بیسبال را داشت. اوایل جوانی متوجه شد که استعداد کافی برای این کار ندارد و به سراغ تحصیل در رشته‌ی حسابداری رفت اما پس از مدتی به وکالت روی آورد. از سال 1981 به مدت ده سال مشغول وکالت در دادگاه‌های شهر ساوتهیوِن بود. او در سال 1983 وارد مجلس نمایندگان ایالت می‌سی‌سی‌پی شد و نزدیک به هفت سال به عنوان نماینده‌ای دموکرات مشغول بود.

یکی از پرونده‌های قتل او را به شدت تحت تأثیر قرار داد و الهام‌بخش نویسندگی‌اش شد و به مدت سه سال هر روز به نوشتن ادامه داد تا این‌که در سال 1988 کتابی با عنوان زمانی برای کشتن منتشر کرد.

گریشام امروزه به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین داستان‌نویسان ژانر جنایی و حقوقی شناخته می‌شود و از میان سایر آثار او می‌توان به مواردی همچون اعتراف، هیئت منصفه‌ی فراری، مرد معصوم، باران‌ساز، دستیار حقوقی و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جزیره کامینو می‌خوانیم:

مانچین دو هفته بعد بازگشت و دیگر تظاهر نمی‌کرد استاد دانشگاه است. صورتش را شش‌تیغ تراشیده و موهایش را به رنگ بلوند شنی درآورده بود. عینکی قلابی با قاب قرمز بر چشم و کارت دانشجویی جعلی عکس‌دار با خود داشت. اگر کسی سؤال می‌کرد که البته اصلاً احتمال چنین اتفاقی را نمی‌داد داستان از این قرار بود که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی آیووا است. نامش در زندگی واقعی «مارک» و شغلش اگر بتوان آن را شغل نامید سارقی حرفه‌ای بود؛ کارهای پردرآمد، درجه‌ی یک، دزدی‌های بزن‌دررویی که با مهارت تمام، مخصوص سرقت آثار هنری و مصنوعات کمیاب برنامه‌ریزی می‌شدند؛ آثاری که می‌توانند مجدد و در ازای مبلغ هنگفتی به قربانیان بیچاره فروخته شوند. تیم او را پنج نفر تشکیل می‌دادند که توسط دِنی، تکاور اسبق ارتش که پس از اخراج به تبَهکاری روی آورده بود، رهبری می‌شد. دِنی تا الان دستگیر نشده بوده و هیچ سوء‌سابقه‌ا‌ی نداشت؛ مارک هم همین‌طور. بااین‌حال دو نفر دیگر سابقه‌ی ثبت‌شده‌ی بزهکاری داشتند. ترِی سابقه‌ی دو محکومیت و دو بار گریز از زندان داشت. آخرین فرار او سال قبل از حبس در زندان فدرال اوهایوو بود. در آن‌جا با جِری، یک سارق خرده‌پای آثار هنری که دوران آزادی مشروط خود را سپری می‌کرد، آشنا شد. دزد آثار هنری دیگری که سابقاً هم‌سلولی جِری بود و دوره‌ی محکومیتی طولانی را می‌گذراند، برای بار اول صحبت کتب خطی فیتزجرالد را با وی به میان آورد.

نقشه بی‌نقص بود. تنها پنج کتاب خطی وجود داشت. همگی دست‌نویس بودند و همگی در یک‌جا قرار داشتند. آن‌ها برای پرینستون بی‌نهایت باارزش به حساب می‌آمدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
فصل اول: سرقت
فصل دوم: دلال
فصل سوم: استخدام
فصل چهارم: ساحل‌روب
فصل پنجم: کارراه‌انداز
فصل ششم: داستان
فصل هفتم: دختری برای تعطیلات آخر هفته
فصل هشتم: تحویل
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جزیره کامینو
نویسنده
مترجمسید سینا میرعربشاهی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات330
زبانفارسی
شابک978-964-191-544-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
150000 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جزیره کامینو

سارا سوری
۱۴۰۲/۸/۱۰
اصل داستان و موضوع خوب بود اما معرفی شخصیت‌ها و کات خوردن سیر داستان رو دوست نداشتم مثلا فصل 4 یه نفر رو معرفی میکرد فصل 8 توی، داستان میومد و این باعث میشد که فراموش کنم طرف کی بود. در کل بد نبود اما کتاب شیاد از همین نویسنده خیلی خیلی بهتر بود
مریم بلدآبادی
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
خیلی جذاب وپرکشش بودکتاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جزیره کامینو

برای دریافت کتاب جزیره کامینو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.