معرفی و دانلود کتاب جزیره گنج

عکس جلد کتاب جزیره گنج
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جزیره گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جزیره گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جزیره گنج

کتاب جزیره گنج نوشتۀ رابرت لوئیس استیونسون، اثری پرحادثه و به یادماندنی است که جذابیت و خیال‌انگیزی آن پس از گذشت دهه‌ها همچنان مخاطب بزرگسال را هم‌چون نسل نو، به شگفتی وا می‌دارد. این کتاب به خواننده می‌آموزد که در شرایط سخت هم راهی برای حل مشکل هست!

مردی جوان به نام جیم هاوکینز بر بستر یکی از بزرگان خانواده‌ی خود حاضر می‌شود اما هیچ نمی‌داند که آن مرد، روزی دزد دریایی بوده و در میان متعلقاتش، نقشه‌ای وجود دارد که دربردارنده‌ی مسیر رسیدن به جزیره‌ای به خصوص است؛ جزیره‌ای که در آن، گنجی متعلق به دزد دریایی مشهور و بدنام، کاپیتان فلینت، دفن شده است. جیم و همراهانش، قایقی اجاره می‌کنند تا به سوی جزیره به راه بیفتند، غافل از این که در میان خدمه‌ای که استخدام کرده‌اند، افرادی از گروه کاپیتان فلینت وجود دارند. رمان جزیره گنج (Treasure island) با ارائه‌ی داستانی جذاب و پرحادثه، قواعد و قوانین داستان‌های مربوط به دزدان دریایی را از نو نوشت و به عنوان اثری کلاسیک، در تاریخ ادبیات جهان، ماندگار شد.

رابرت لویی استیونسن (Robert Louis Stevenson) را با داستان‌های ماجراجویانه‌اش می‌شناسند. دو رمان «دکتر جکیل و آقای هاید» و «جزیره گنج» او به قدری مشهور است که نام‌شان بر دیگر کتاب‌های او سایه انداخته است. شگفتی و زیبایی این آثار، برنویسندگان و هنرمندان دیگر نیز تاثیر گذاشته و کتاب‌ها و فیلم‌های متعددی براساس آن‌ها تهیه شده است.

حتماً تا به حال فیلمى یا برنامه‌اى تلویزیونى دیده‌اید که بر اساس رمان مشهورى ساخته شده است. اگر از آن برنامه لذت برده‌اید، احتمالاً تصمیم گرفته‌اید شروع به خواندن آن کتاب کنید. آن‌چه روى مى‌دهد آن است که شما شروع به خواندن کتاب مى‌کنید ولى بسیار متعجب مى‌شوید. زیرا پس از خواندن بیست یا سى صفحه از کتاب هیچ «اتفاقى» رخ نداده است. پس آن آدم‌هاى سرزنده و رویدادهاى هیجان‌انگیز چه شدند؟ در آخر نیز احتمالاً کتاب را نیمه‌تمام رها مى‌کنید. چرا چنین مى‌شود؟

شاید نویسنده کتاب را براى بزرگسالان نوشته است. شاید کتاب مدت‌ها پیش نوشته شده و در آن زمان مردم زمان بیش‌ترى براى خواندن کتاب داشتند و چیزى به اندازۀ کتابى که هفته‌ها آن‌ها را سرگرم کند برای‌شان جذاب نبوده است.

امروزه ما چنین فکر نمى‌کنیم و به همین سبب، چندین کتاب از این کتاب‌هاى جذاب را انتخاب کرده و آن‌ها را به زبان ساده برگردانده‌ایم. اگر از آن‌ها به این صورت کوتاه شده بیش‌تر لذت مى‌برید، امیدواریم که بعدها به نسخۀ اصلى رجوع کنید و بیش‌تر از آن‌ها لذت ببرید.

رابرت لویى استیونسن داستان‌نویس، مقاله‌نویس و شاعر، در سال 1850 در ادینبورگ به دنیا آمد. گرچه هیچ‌گاه از سلامت کامل برخوردار نبود ولى سفرهاى زیادى کرد و در نهایت در جزیرۀ استوایى سامواً منزل گزید و در سال 1894 در همان‌جا درگذشت.

شعرهاى او براى کودکان در مجموعه‌اى به نام «باغ نظم یک کودک» گردآورى شده است. در میان داستان‌هاى ماجراجویانه‌اش «کاتریونا» براى خوانندگان کتاب جذاب‌تر است زیرا نویسنده در آن به دیگر ماجراجویى‌هاى دیوید بالفور مى‌پردازد.

در بخشی از کتاب جزیره گنج می‌خوانیم:

تقریباً چیز دیگرى در آن دفتر نبود، جز نام مکان‌هایى که روى صفحات سفید انتهاى آن نوشته شده بود و جدولى که واحد پول‌هاى فرانسه، انگلستان و اسپانیا را به پول رایج تبدیل مى‌کرد.
دکتر گفت: «عجب آدم دقیقى بوده! کسى نمى‌تونسته سرش کلاه بذاره.»
عالیجناب گفت: «حالا بریم سراغ اون یکى.»

کاغذ در چندین جا مهر و موم شده بود و کنار هر یک از آن‌ها حلقۀ فلزی‌اى قرار داشت. شاید درست شبیه همان حلقه‌اى که در جیب کاپیتان پیدا کرده بودم. دکتر با احتیاط بسیار مهر و موم را باز کرد، آن‌گاه نقشه جزیره‌اى از آن بیرون افتاد که طول و عرض جغرافیایى، عمق، نام تپه‌ها، بندرها، خلیج‌هاى کوچک و هر آنچه که لازم بود تا یک کشتى صحیح و سالم در آب‌هاى اطراف آن لنگر بیندازد، در آن ذکر شده بود. جزیره حدود پانزده کیلومتر طول و هشت کیلومتر عرض داشت و شبیه اژدهاى چاقى بود که ایستاده است. جزیره دو بندر درون خودش داشت. تپه‌اى که تقریبا در میان آن قرار داشت با نام «دوربین» نام‌گذارى شده بود. چندى بعد اطلاعات دیگرى نیز به آن اضافه شده بود مخصوصا سه ضربدر قرمز‌ رنگ که بسیار تمیز علامت‌گذارى شده بود: دو تا از آن‌ها در قسمت شمالى و یکى در قسمت جنوبى. کنار ضربدر جنوبى با دست‌خطى که با دست‌نوشته‌هاى کج و معوج کاپیتان بسیار فرق داشت نوشته شده بود: «گنج این‌جاست.»

پشت نقشه با همان دست‌ خط این اطلاعات نوشته شده بود:
درخت بلند، حاشیه دوربین، در موقعیت شمال به شمال شرقى.
جزیره اسکلت، شرق از جنوب شرقى و از راه شرق.
سه متر.

شمش نقره در مخفیگاه شمالى است. مى‌توانید آن را در راستاى تپه کوچک شرقى، هجده مترى جنوب تخته سنگ سیاه، که چهره‌اى بر روى آن کشیده شده، پیدا کنید.
پیدا کردن بازوها آسان است، در تپه شنى، در قسمت شمالى دماغه خلیج کوچک شمالى. موقعیت شرقى و یک ربع به سوى شمال.

فهرست مطالب کتاب

سخنى با خواننده
درباره نویسنده
ملوان کهنه‌کار و دریاسالار بنبو
سگ سیاه پدیدار و ناپدید مى‌شود
لکۀ سیاه
صندوقچه
آخرین تلاش مرد کور
کاغذهاى کاپیتان
آشپز کشتى
بشکۀ سیب
جزیره
اولین ضربه
مرد جزیره
داستان دکتر لیوزى
حمله
ماجراجویى در دریا
گرفتار در دست دشمن
انتهاى سفر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جزیره گنج
نویسنده
مترجمآرمین هدایتی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-253-109-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جزیره گنج

مهدی حسینی
۱۳۹۸/۱۱/۱۵
من اینو قبلا خونده بودم و باید بگم فوق العاده قشنگه واقعا به همه پیشنهادش میکنم خیلی داستان باحالی داره و اصلا اجازه نمیده از خوندنش دست بکشید
Arman Aminnezhad
۱۳۹۹/۱۲/۱۸
راضیم ازش، یکی از داستانای مورد علاقم بود و هست 😍
yasin fouladi
۱۳۹۷/۹/۱۶
خیلی زیبا و تاثیر گذار. 😍😍😍😍😍
Alireza Khorasani
۱۳۹۹/۴/۱
اثر هیجان انگیز و جالب
میترا عسگری
۱۳۹۸/۲/۳۱
یکی از بهترین کتاب‌های کودکه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب جزیره گنج

برای دریافت کتاب جزیره گنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.