معرفی و دانلود کتاب جلبک های کویری ایران

عکس جلد کتاب جلبک های کویری ایران
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جلبک های کویری ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جلبک های کویری ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جلبک های کویری ایران

با توجه به تنوع جلبک‌های ثبت شده در منابع علمی معتبر طی هفتاد سال اخیر، نزدیک به 300 گونه جلبک از مناطق کویری ایران گزارش شده است که در یک مقایسه عددی، تقریباً معادل نیمی از تنوع زیستی جلبک‌ها در تالاب انزلی واقع در استان گیلان می‌باشد!

جلبک‌ها، اهمیت فراوانی از لحاظ تنوع کاربردی دارند از قبیل: خواص دارویی، صنعتی و یا گاهاً سمی و یا برخی خواص و کاربری‌های مهم دیگر نظیر پایش انواع آبهای آلوده، تغییر رنگ و بو و طعم آب و بسیاری موارد دیگر که زمینه‌های پژوهشی فراهم کرده‌اند. در همین راستا، فهرستگانی از انواع جلبک‌های کویری که دارای خواص ویژه‌ای هستند (تعداد 35 ویژگی) تنظیم شده‌اند و به‌سهولت در تمامی متن قابل جستجو و بازیابی می‌باشند. شایان ذکر است که مهار بسیاری از ریزگردها بویژه کاهش بیابان‌زایی و همچنین مدیریت بهینه پایش و پالایش اراضی گوناگون و تولید سوخت‌های تجدیدشونده نظیر بیودیزل‌ها، مرهون قابلیت این موجودات ارزشمند می‌باشد.

در این کتاب الکترونیک، تعداد 298 شناسه از انواع جلبک‌های مربوط به مناطق کویری کشور که بطور مستند گزارش شده‌اند، در نمایه‌های گوناگون از قبیل: سلسله، شاخه، رده، راسته، تیره، جنس، گونه و اجزای پایین‌تر از گونه نظیر زیرگونه، واریته و فرم به همراه اسامی علمی معتبر و مترادف آنها طبقه‌بندی شده‌اند و به‌همراه ذکر منابع علمی مورد استفاده در بخش شرح عمومی و نکات کلیدی در بخش شرح تخصصی آورده شده است. ساختار نگارش و ارتباط‌سنجی تلفیقی داده‌ها با تاکید بر تسهیلات پیرامون کاوش منابع علمی بومی و ​مرجع، دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد بطوری‌که می‌توان آنها را در سه محور اصلی به‌شرح ذیل بیان نمود:

نوشتاری: با تفکیک شرح عمومی و تخصصی و چیدمان داده‌های فرعی.

رقومی: مختصات کرانه‌های جغرافیایی، سال و ... برای گزارش‌ها و هریک از شناسه‌ها.

استنادی: منابع علمی مورد استفاده اعم از فارسی و غیرفارسی.

تحلیل داده‌ها و نگرش کاربردی و تلفیقی با تاکید بر شرایط و نیازهای بومی، یکی از مهم‌ترین مراحل تدوین گزارش فنی و کارشناسی بوده و بدلیل وجود چنین تسهیلاتی، در هر مرحله از مطالعه و کاوش می‌توان، از لحاظ پتانسیل تنوع زیستی و همچنین گستره پراکنش، نتایج جامعی بصورت رقومی و مستند تهیه نمود.

بی‌تردید، تولید و نشر فراگیر دانش بومی، سرمایه قابل ملاحظه‌ای در ابعاد آموزشی، پژوهشی و حتی اجرایی برای هر سرزمینی محسوب می‌گردد. بنابراین، تلاش و امید بر آن است چنین آثاری برای علاقمندان بویژه در عرصه‌های گوناگون علوم زیستی مفید واقع شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
ابزار تحقیق
شناسه‌ها
کاربردها
منابع علمی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جلبک های کویری ایران
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات458
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جلبک های کویری ایران

افسانه حیدری
۱۳۹۹/۷/۶
یکی از کتاب‌هایی هست که حتی اسمش هم جذابه برام، مطالب خوبی داره
maryam nazemi
۱۳۹۶/۱۲/۱۳
خیلی جالبه من اصلا نمیدونستم جلبک کویری هم داریم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جلبک های کویری ایران

برای دریافت کتاب جلبک های کویری ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.