معرفی و دانلود کتاب جلسات ثمربخش

عکس جلد کتاب جلسات ثمربخش
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جلسات ثمربخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جلسات ثمربخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جلسات ثمربخش

در کتاب جلسات ثمربخش اثر برایان تریسی، شما نحوه حضور مفیدتر در جلسات را می‌آموزید و یاد می‌گیرید که جلسات را چگونه به نحو مؤثرتری مدیریت کنید به طوری که با وجود صرف زمان به عنوان سرمایه‌گذاری در جلسه، حداکثر نتیجه را بگیرید.

جلسات یک بخش اساسی از عمر کاری هر سازمان یا شرکت هستند. یک‌ چهارم یا بیشتر از وقت شما در شغلتان به عنوان یک مدیر در جلسات گروهی سپری می‌گردد. 70 یا 80 درصد از حرفه شما به صورت رو در روی‌ گروهی و رو در روی تک‌نفره در جلسه با افراد خواهد گذشت.

برایان تریسی (Brian Tracy) در کتاب جلسات ثمربخش سئوالات اولیه‌ای را مطرح می‌کند و اصل جلسات را به زیر سوال می‌برد و سپس پاسخ‌های قانع کننده‌ای را ارائه می‌دهد. سوالات مذکور مانند این موارد هستند که: «در اصل چرا جلسات مهم‌اند؟ تفاوت جلسات مختلف در چیست؟ هدف از برگزاری جلسات چه می‌تواند باشد؟ چرا گاهی جلسات منجر به نتایج ثمربخش نمی‌شوند؟ جلسه را چگونه باید شروع کرد؟ آیا اگر یکی از اعضای جلسه به موقع حاضر نشود باید جلسه را سر وقت خود آغاز کرد یا خیر؟» سپس نویسنده در ادامه ذکر می‌کند که: «مسیر حرکت جلسه را فراموش نکنید. کمیت، کیفیت را تعیین می‌کند پس در مسئله یا مشکلی که با آن روبرو هستید راه حل‌های متعدد و فراوانی ارائه کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید. توضیح دهید و تفاهم ایجاد کنید.» علت اینکه بعضی از جلسات بیهوده می‌باشند چیست؟ جلساتی که در آن‌ها کارمند با رئیس خود رو در رو می‌شود چه مزیت یا مزیت‌هایی دارند؟ چگونه باید از عملکرد ضعیف جلوگیری به عمل آید؟ آیا سخنرانی کردن در جلسات لازم است؟ هدف از این کار چیست؟ بین ترس و اعتماد به نفس چه رابطه‌ای وجود دارد؟

کتاب جلسات ثمربخش (Meeting That Get Result) درباره دو نوع اصلی از جلسات صحبت می‌کند. اولین نوع که آشنایی بیشتری با آن دارید جلسه گروهی از افراد است که به دلایل مختلفی گرد هم می‌آیند. نوع دوم، جلسه رو در روی تک‌ نفره است که شما در آن با یک نفر یا تعداد اندکی از افراد مذاکره و مصاحبه می‌کنید و آن‌ها را به استخدام درمی‌آورید یا اخراج می‌کنید، پاداش می‌دهید، اختیارات یک نمایندگی را به آن‌ها تفویض می‌کنید و یا اینکه سایر امور مدیریتی را برایشان انجام می‌دهید.

این کتاب شامل بیست و یک ایده کلیدی است. این ایده‌ها پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق در ثمربخشی جلسات بدست آمده‌اند. اگر این ایده‌ها یا حتی بعضی از آن‌ها را در جلسات مدیریتی خود مورد استفاده قرار دهید مطمئناً بر میزان اثربخشی خود هم از نظر مقدار و هم از لحاظ سرعت افزوده‌اید به طوری که این افزایش را باور نخواهید کرد.

در بخشی از کتاب جلسات ثمربخش می‌خوانیم

پنج الی هفت دقیقه اول هر جلسه‌ای مهمترین قسمت آن است. افتتاحیه، بنیاد همه جلسه‌ها، معرف پارامترهای مختلف و سازمان‌دهنده عبارت‌های مرجع است و در آن بایستی به تمامی حاضرین سالن اعلام گردد که مدت زمان جلسه چقدر است و دلیل آمدن آن‌ها به جلسه و هدفی که لازم است به آن برسند چیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: انواع جلسات
فصل دوم: هدف از برگزاری جلسه را تعریف کنید
فصل سوم: جلسات، سرمایه شرکت هستند
فصل چهارم: دستور جلسه را مشخص کنید
فصل پنجم: جلسه را چگونه باید شروع کرد؟
فصل ششم: شرکت در جلسه
فصل هفتم: جلسات ویژه حل مسائل
فصل هشتم: مدل مناسب برای تصمیمگیری در جلسات
فصل نهم: طرح مسائل در جلسه
فصل دهم: دلایل بیهوده بودن جلسات
فصل یازدهم: جلسات رو در رو
فصل دوازدهم: جلسات واگذاری کار
فصل سیزدهم: جلسات خارج از دفتر
فصل چهاردهم: امکانات داخلی جلسه را سازماندهی نمایید
فصل پانزدهم: امکانات خارجی جلسه را سازماندهی نمایید
فصل شانزدهم: ترکیب سالن جلسات
فصل هفدهم: سخنرانی در جلسات
فصل هجدهم: اعتماد به نفس در جلسات
فصل نوزدهم: قانون پارکینسون در جلسات
فصل بیستم: راهنمایی‌هایی برای ایجاد ثمربخشی شخصی در جلسه
فصل بیست ویکم: تشکیل جلسه به عنوان یک مدیر فعال
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جلسات ثمربخش
نویسنده
مترجمفریدون تازه زاده
ناشر چاپیانتشارات چشمه آفرینش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جلسات ثمربخش

محمد ر
۱۳۹۷/۱/۳
با وجود محتوای خوب در حجم کم، میتونست نگاه جزئی تری به موضوع داشته باشه، ضمن اینکه مثال‌های خوبی برای درک بهتر آورده شده. بصورت کلی خوب بود. توضیحاتی رو در رابطه با چگونگی برگزاری جلسات آورده.
هومن امام جمعه
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
اگر شما هم در شرکتتون از جلسات بی هدف خسته شدین حتما این کتاب رو بخونین راهکارهای خیلی خوبی ارایه میده.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جلسات ثمربخش

برای دریافت کتاب جلسات ثمربخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.