معرفی و دانلود کتاب صوتی جمهوری روم

عکس جلد کتاب صوتی جمهوری روم
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جمهوری روم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جمهوری روم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جمهوری روم

کتاب صوتی جمهوری روم اثر دان ناردو، از مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان به بررسی چگونگی ظهور و افول این حکومت قدرتمند می‌پردازد و دستاوردهای بزرگ این حکومت مانند قابلیت علمی، وحدت ایتالیا، تلاش برای حفظ نظم و... را شرح می‌دهد.

تاریخ‌ همواره‌ شاهد ویژگی‌های‌ منحصر به‌ فرد ملل‌ و اقوام‌ بزرگ‌ بوده‌ است‌. هر یک‌ از این‌ اقوام‌ نسبت‌ به‌ جهان‌ اطرافش‌ و ارتباطش‌ با این‌ جهان‌ به‌ نگرش‌های‌ خاص‌ خویش‌ دست‌ یافته‌ است‌. برای‌ مثال‌، یونیان‌ باستان‌ مبتکران‌ و خالقان‌ بزرگی‌ بودند. آن‌ها به‌ ارزش‌ فردی‌ انسان‌ اعتقادی‌ عمیق‌ داشتند و همواره‌ حامی‌ آزادی‌ بیان‌ فردی‌ بودند. به‌ زیبایی‌ عشق‌ می‌ورزیدند، زیبایی‌ای‌ که‌ در جای‌ جای‌ طبیعت‌ رد و نشانش‌ را می‌دیدند. یونیان‌ خلاقیت‌ فردی‌ خویش‌ را با عشقشان‌ به زیبایی‌ ادغام‌ کردند و در عرصه‌ هنر، مجسمه‌سازی‌، معماری‌ و ادبیات‌، آثار بدیع‌ و باشکوهی‌ پدید آوردند، قابلیت‌ و استعداد خاصی‌ که‌ در آن‌ زمان‌ به‌ شالوده‌ ماهیت‌ ملی‌ یونانیان‌ شکل‌ می‌داد، روح‌ خلاق ایشان‌ بود. از دیگر سو، رومی‌ها در عرصه‌ فرهنگ‌، دستاوردهای‌ بدیع‌ چندانی‌ نداشتند. دلیل‌ این‌ امر آن‌ بود که‌ رومی‌ها فرد را بیش‌ از روحی‌ آزاد و رها، بخشی‌ از چیزی‌ عظیم‌تر و مهم‌تر یعنی‌ جامعه‌ قلمداد می‌کردند. در روم‌ فرد همیشه‌ تابعه‌ نظم‌ بود، حکومت‌ روم‌ نیز براساس‌ قوانینی‌ منصفانه‌، ثابت‌ و محافظه‌کارانه‌ اداره‌ می‌شد.

در سده ششم پیش از میلاد جمهوری روم (The Roman republic) به قدرت رسید و تا پانصد سال به حکومت خود ادامه داد. جمهوری روم در اوج قدرت خود بر جنوب و غرب اروپا، شبه جزیره بالکان، شمال آفریقا، آسیای صغیر و آسیای غربی حکومت می‌کرد. این حکومت در زمان ژولیوس سزار به اوج شکوفایی خود رسید و بسیاری از تاریخ‌نگاران این برهه از تاریخ را مهم‌ترین واقعه تاریخ اروپا می‌دانند زیرا قسمت بزرگی از جنگ برای دموکراسی بوده است. این حکومت، حکومتی از نوع مردمی بود و در واقع این جمهوری اولیه بدین شکل بود که اعضای جامعه (به جز زنان و بردگان) در مکان‌های مشخصی جمع شده و قوانین را تصویب کرده و اجرای آن را بر عهدهٔ اشخاص خاصی می‌گذاشتند.

دان ناردو (Don Nardo)، مورخ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و نویسنده‌ای چیره دست در ادبیات کودک و نوجوان است که نزدیک به پانصد کتاب در زمینه‌های مختلف را به رشته تحریر در آورد.

دوران کودکی «ناردو» در سفرهایی که پدر و مادر او به واسطه شغل خود داشتند گذشت. وی به خاطر سفرهای پیوسته‌ی والدینش تحصیلات رسمی نداشت و تنها در نوجوانی موفق به تحصیل رسمی در زمینه تئاتر شد و بعد از کارگردانی چند تله فیلم بود که یکی از تله فیلم‌هایش برنده‌ی جایزه از بنیاد هنرمندان ماساچوست شد. ناردو از سال 1980 شروع به نوشتن کتاب‌های تاریخی کرد. او کتاب ژولیوس سزار را برای اولین بار در سال 1999 منتشر کرد.

از جمله آثار وی که توسط شرکت آوانامه صوتی شده است می‌توان به «هند باستان»، «امپراتوری آشور»، «امپراطوری ایران»، «جنبش زنان در آمریکا»، «عصر استعمارگری» و « زنان یونان باستان» اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
8 دقیقه
مقدمه: قابلیت علمی
32 دقیقه
فصل اول: روستایی بر رود تیبر: رم بنا نهاده می‌شود
10 دقیقه
ضمائم فصل اول
33 دقیقه
فصل دوم: جمهوری روم: وحدت ایتالیا
9 دقیقه
ضمائم فصل دوم
35 دقیقه
فصل سوم: جنگ‌های پونی: روم و کارتاژ، رومی روم یا زنگی زنگ
6 دقیقه
ضمائم فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم: فتح و توسعه: دریای مدیترانه به دریاچه روم بدل می‌شود
10 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
24 دقیقه
فصل پنجم: مشکلات ابر قدرت: تلاش برای حفظ نظم
6 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
30 دقیقه
فصل ششم: نبرد با بردگان و دزدان دریایی: قدرتمندان و رقابت بر سر قدرت
10 دقیقه
ضمائم فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم: فتوحان سزار: جمهوری در آستانه خطر
9 دقیقه
ضمائم فصل هفتم
28 دقیقه
فصل هشتم: پیروزی اکتاویان: سقوط جمهوری
10 دقیقه
ضمائم فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جمهوری روم
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جمهوری روم

mohammad amin
۱۴۰۲/۷/۱۲
کتاب درباره امپراتوری روم باستان است که ویژگی ها و سبک تاریخی رومی ها را در عصر جمهوری نشان می دهد. رومی ها استعداد عجیبی در سازمان دادن، اداره امور حکومت و وضع قوانین داشتند. هرگز در تاریخ سابقه نداشت که لشکریان را این طور با نظم و ترتیب در دوران باستان طویلی نگه دارند و با صدور یک فرمان آنان را و به چنین فاصله بعیدی گسیل دارند با آرایش و حرکت دادن آن ها تا این اندازه در میدان های نبرد از وجودشان استفاده کنند
امیر حسین حسین زاده
۱۳۹۷/۱۲/۲۸
عالیه عالی. من عاشق تاریخ روم باستان و ایتالیای قرون وسطی و رنسانس هستم. می‌خواستم مطالعات خچدم در مورد رو به طور گسترده شروع کنم. با تشکر از کتاب راه میخواستم در خواست کنم کتاب‌های بیشتری در مورد تاریخ ایتالیا و رنسانس و روم باستان منتشر کنید.
Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۱/۳/۳
دلت ناردو کتاب بد نمی‌نویسد.
تحلیل تاریخی خوبی از روم نوشته و ترجمه پارسی خوبی هم از آن انجام شده.
امیدوارم همه این کتاب را مطالعه کنند.
عرفان فلاح
۱۳۹۹/۲/۲۸
کتاب مناسب با گویندگی خوب توجه کنید ممکن است گاهی در زمان رخداد واقعه گمراه شوید زیرا کتاب بصورت خط زمانی مشخصی وقایا را شرح نمیدهد
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۵/۸
قطره‌ای از دریا. خیلی مختصر. تاریخ رم باستان که قبل از میلاد شروع و تا ۲۷ قبل میلاد ادامه پیدا می‌کند.
زهرا سادات جلالی
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
کتابهای دان ناردو همشون خوب و روان هستن امااین کتاب ترتیب دقیق تاریخی نداره ولی با جزئیات جالبی نوشته شده
arya allahyari
۱۴۰۱/۵/۱۴
عالی. ساده و جذاب با نریشن و موسیقی عالی
Astella lord
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
خیلی خیلی کم بود و توضیحات کم...
محمد جواد پرویزی
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
کتاب خوب و خلاصه‌ای هست
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جمهوری روم

برای دریافت کتاب صوتی جمهوری روم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.