معرفی و دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات

عکس جلد کتاب صوتی جنایت و مکافات
قیمت:
190000 تومان - 20.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنایت و مکافات

کتاب صوتی جنایت و مکافات اثری ماندگار از فئودور داستایوفسکی، در تمام تقسیم بندی‌های ادبی جزو یکی از ده شاهکار برتر ادبیات جهان است.

جنایت و مکافات (Crime and Punishment) برنده نوزدهمین دوره کتاب سال ایران در سال 1379 و بهترین ترجمه در حوزه ادبیات داستانی انتخاب و معرفی شده است. این رمان اولین اثر مهم داستایوفسکی به‌شمار می‌آید و می‌توان گفت امروزه پرخواننده‌ترین اثر وی محسوب می‌شود.

فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) همچون یک فیلسوف و روان‌شناس، به عمق روان و تفکرات شخصیت‌هایش نفوذ کرده و وجدان آدمی را آسیب‌شناسی می‌کند. جدال خیر و شر در درون و برون آدمی و تیرگی‌های روان آدمی، روان پریشی‌ها و درگیری‌های فرد با خود و محیطش درون مایه آثار این نویسنده بزرگ روس است که این‌ها در بهترین شکل خود در این کتاب بازتاب یافته است.

داستایوسکی جنایت و مکافات را در سالِ 1866 نوشت. هفت سال پیش از نگارشِ آن، در سالِ 1859، در نامه‌ای به برادرش، گفته بود طرحِ این داستان را در زندان ریخته، در دورانی که «با درد و دریغ و سرخوردگی» روزگار می‌گذراند. او این اثر را اقرارنامه‌ای در شکل رمان خوانده بود و گفته بود قصد دارد آن را با خونِ دلش بنویسد.

جنایت و مکافات شاهکار داستان پردازی است! صدها داستان در دل یک داستان نهفته است و صحنه‌ها و حوادث به قدری زنده و هیجان‌انگیز است که اولاً آدم نمی‌تواند کتاب را زمین بگذارد ثانیاً تأثیر زیادی از آن می‌پذیرد به گونه‌ای که خواننده جزیی از داستان شده و شریک داستان می‌شود.

جنایت و مکافات روایت زندگی دانشجویی به نام راسکولنیکف است که به‌ناچار تحصیل را رها می‌کند؛ سپس به دلیل تنگدستی و اصولی که خود نیز از توجیه کامل آن‌ها عاجز است، مرتکب قتل می‌شود. وی زن رباخواری را همراه با خواهرش، که اتفاقی در زمان وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شود، به قتل می‌رساند، او پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آنها را پنهان می‌کند.

پس از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه، با این تصور که هر کس را که می‌بیند به او مظنون است، کار راسکولنیکف را به جنون می‌کشد. در این بین او عاشق سونیا، دختری که به خاطر مشکلات مالی خانواده‌اش دست به تن‌فروشی زده، می‌شود. داستایفسکی این رابطه را به نشانه مهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده و همان عشق، نیروی رستگاری بخش می‌شود. البته راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندانی شدن در سیبری به این حقیقت رسید.

جدا از این که داستان جنایت و مکافات به بیان سرنوشت راسکولنیکف بپردازد به موضوعاتی همچون صدقه، کفر و الحاد، الکلیسم، جوامع آنارشیستی روسیه و نقد شدید و صریح داستایوسکی از جامعه آن روز روسیه می‌پردازد.

فئودور داستایوفسکی نویسنده مشهور روسیه و خالق کتاب‌های جنایت و مکافات، برادران کارامازوف، تسخیر شدگان و ... است.

ویژگی منحصر به فرد آثار وی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان است. رمان‌های داستایوفسکی سرشار از هیجان بوده و در عین‌حال که رمان هستند، انباشته از افکار و اندیشه‌اند. او جنایت و مکافات را بار اول، هنگامی که چهل و پنج سال از عمرش می‌گذشت، در مجله‌ای منتشر کرد که به خاطر ساختار درست و محتوای عمیقش در شمار بهترین آثار ادبی قرار گرفت.

در قسمتی از کتاب صوتی جنایت و مکافات می‌شنویم:

پیرزن مرده بود. متوجه نخی که از گردن پیرزن آویزان بود شد. آن را برید و بیرون کشید. کیف پول پیرزن بود. دوباره فوری به اتاق خواب برگشت. دسته کلید را برداشت. کلیدها به قفلها نمی‌خوردند. ناگهان فکر کرد کلید بزرگ دندانه‌دار باید کلید صندوقچه‌ای باشد و چون می‌دانست پیرزن‌ها صندوقچه‌شان را زیر تخت می‌گذارند، صندوقچه را زیر تخت پیدا و با همان کلید آن را باز کرد. صندوقچه پر از النگو، گوشواره و زنجیرهای طلا بود. بعضی از آنها روزنامه پیچ بود و معلوم بود گرویی است. جیب‌هایش را از آنها پر کرد اما فرصت نکرد بیشتر بردارد. چون ناگهان احساس کرد در اتاقی که پیرزن بود کسی راه می‌رود. تبر را برداشت و از اتاق بیرون دوید. وسط اتاق خواهر نیمه خل پیرزن را دید که رنگش پریده است و می‌لرزد و به جسد خواهرش نگاه می‌کند. راسکولنیکف را که دید وحشت کرد اما انگار از کمبود نفس نتوانست جیغ بزند. راسکولنیکف او را نیز با چند ضربه تبر کشت. بعد به آشپزخانه رفت و با سطلی آب، تبر و دست‌های خونی‌اش را خوب شست و خشک کرد. تبر را زیر پالتویش جاسازی کرد. پالتو و شلوار و چکمه‌هایش را وارسی کرد و لکه خونی را از روی چکمه‌اش پاک کرد. اما احساس می‌کرد شاید هنوز چیز ناجوری باشد که یادش رفته است ...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
32 دقیقه
فصل اول - بخش اول
34 دقیقه
فصل اول - بخش دوم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل اول - بخش دوم - قسمت دوم
41 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
41 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
35 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
12 دقیقه
فصل اول - بخش ششم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل اول - بخش ششم - قسمت دوم
39 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم
17 دقیقه
فصل دوم - بخش اول - قسمت اول
39 دقیقه
فصل دوم - بخش اول - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
35 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
37 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم - قسمت اول
31 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم - قسمت دوم
42 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
39 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
42 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
16 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم- قسمت اول
20 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم - قسمت اول
39 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
39 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
35 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
25 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
35 دقیقه
فصل چهارم - بخش چهارم - قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهارم - بخش چهارم - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل چهارم - بخش پنجم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل چهارم - بخش پنجم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل چهارم - بخش ششم
37 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول - قسمت اول
21 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
44 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم
34 دقیقه
فصل پنجم - بخش چهارم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل پنجم - بخش چهارم - قسمت دوم
45 دقیقه
فصل پنجم - بخش پنجم
31 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
44 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
38 دقیقه
فصل ششم - بخش چهارم
41 دقیقه
فصل ششم - بخش پنجم
45 دقیقه
فصل ششم - بخش ششم
30 دقیقه
فصل ششم - بخش هفتم
34 دقیقه
فصل ششم - بخش هشتم
25 دقیقه
پسگفتار یکم
29 دقیقه
پسگفتار دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنایت و مکافات
نویسنده
مترجماصغر رستگار
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
190000 ت - 20.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنایت و مکافات

FARIBA AKBARI
۱۳۹۹/۱۱/۱
در مورد داستایفسکی شخص انتظار دارد با یک خدا روبرو شود ولی به یک انسان روبروست نیچه گفته داستایفسکی تنها کسی است که چیزی در روان شناسی به من اموخت و آندره ژید گفته انقدر که من از داستایفسکی روان از و شناسی اموختم هیچ جا نیاموختم انسان میتواند از حیوانات پست تر پایین تر و از فرشته‌ها بالاترباشد دائم جایگاه انسان در نوسان است و این درست ان چیزی است که دررمانهای داستایفسکی به چشم میخورد و درواقع این وضعیت بشر است بعنوان مثال در رمان جنایات و مکافات راسکول نیکوف چون عدالت خواه است از فرشته بالاتر است و به خاطر قاتل بودن از حیوانات پایین تر است داستایفسکی در ابتدای داستان هدف راسکول نیکوف و قاتل بودن او را نشان میدهد در حالیکه از نظر داستان نویسی کلاسیک خواننده نباید قاتل را در ابتدا بشناسد، نویسندگان کلاسیک سعی کرده‌اند از طریق گمنام نگه داشتن قاتل خواننده را تا اخر کتاب پیش ببرند ولی داستایفسکی در اینجا کاملا برعکس رفتار کرده و خواننده را واداشته با راسکول نیکوف همزاد پنداری کند او عمل قتل را به خواننده القا میکند حتی خواننده راسکول نیکوف را در قتل محق میداند جایی که راسکول نیکوف میگوید من یک زالو را از بین بردم خواننده با او همدردی میکند این یک نوع ساختار شکنی است که فقط از داستایفسکی برمیامد. هیچکس نمیتواند راسکول نیکوف را متهم به قتل کند فقط خواننده میدادند که او قاتل است پس چه کسی نمیدادند که قتل کار کیست؟ جامعه، جامعه نمیداند که قاتل کیست؟ نکته مهم جنایات و مکافات در این است که تا خود قاتل اعتراف نکند کسی نمیتواند او را متهم به قتل کند حتی بازرس ادله حقوقی ندارد داستایفسکی خواننده را طوری مجذوب کرده که یک چنین پیرزنی را باید کشت اما ناخواسته خواهر پیرزن نزول خور هم کشته میش
ranjbar
۱۳۹۹/۲/۱۹
من تازه این کتاب را تمام کردم، این اولین کتابی بود که از داستایوفسکی گوش میدادم و همین یک کتاب کافی بود تا شیفته داستایوفسکی شوم. یک رمان بسیار زیبا با درون مایه فلسفی و روانکاوی است که نمیتوانید این رمان را بخوانید و ساده از آن بگذرید، خواه ناخواه شما را مجبور به قضاوت و درگیر شدن در بحث‌های فلسفی میکند. جامعه، فقر، غم، استیصال، عشق، خیر، شر،. . . همه از مضامین فلسفی این کتاب هستندو البته لازم به ذکر است راوی بسیار عالی احساسات را به شما منتقل میکند که لذت کتاب را دو چندان میکند. پیشنهاد من این است که با صبر و حوصله این کتاب را پیش ببرید، یک دفترچه کنارش داشته باشید و تحلیل‌های خودتان را از کتاب بنویسید یا با کسی صحبت کنید. به خودتان اجازه بدهید با این کتاب زندگی کنید چرا که شاهکار فوق العاده‌ای است.
طاهره جلالی
۱۴۰۱/۱۲/۶
داستایوفسکی نابغه ادبیات روانشناسی است. خواننده گاه خود را در هیبت و گاه در تحقیر قهرمان داستان رودیون رومانوویچ راسکولنیکوف می‌بیند. او قهرمان داستان را طوری ساخته است که بی تفاوت و در عین حال دلسوز، گوشه گیر و در عین حال حساس، مغرور و در عین حال بیش از حد خود را سرزنش می‌کند.
فتنه و هیجان رمان
در برهه‌هایی بروز می‌کند که راسکولنیکف تحت نظارت و سوءظن شخصیت‌های دیگر قرار دارد. آشفتگی و کشمکش درونی او، تضاد او با کنار آمدن با اخلاقیات اعمالش در مقابل تسلیم شدن به اعتقاداتش، در عین حال فرار از بازجویی زیانبار و دفاع ماهرانه از موضع خود، به نظر من نقطه برجسته رمان است.
از نظر اتفاقات، می‌توان گفت که در کتاب خیلی کم اتفاق می‌افتد، یا اتفاق می‌افتد. اصل این شاهکار در کاوش در روان انسان، احساس اندوه، عذاب بی اندازه، نفرت از خود، غرور، و انبوهی از احساسات انسانی نهفته است. داستایوفسکی این احساسات را از طریق این شخصیت‌ها به تصویر کشیده است
شفاف و واضح، با چنان تسلطی که گمان می‌کنم برای مدتی طولانی احساسات خاصی را با این شخصیت‌های خاص مرتبط خواهم کرد.
مهم است که در حین مطالعه، پس زمینه رمان را در پس ذهن خود نگه دارید. این رمان به من این امتیاز را داد که به روسیه قرن نوزدهم، در محله‌های فقیر نشین سنت پترزبورگ، در ذهن مردی بیگانه، در حال فکر و در عین حال باهوش منتقل شوم. اگر خودتان انزوا از همسالان خود را تجربه کنید یا تا حدی با احساسات متضاد دست و پنجه نرم کنید، خود را در کنار رودیون رومانوویچ خواهید دید.
علیرضا قلی پور
۱۴۰۲/۸/۲۳
درباره نویسنده شهیر این داستان که نیاز به تعریف نیست، چنان چیره دستانه وقایع را به تصویر کشیده و گفتگوها را تنظیم کرده که در برخی لحظات مخاطب میخکوب به مشاهده سیر وقایع مینشیند، مثل مواجهه راسکولنیکف با پرفری. اما در سوی دیگر انصافا باید دست مریزاد گفت به جناب سلطان زاده که با صدای گرم و هنرمندی در زایدالوصف بعد دیگری این اثر ایجاد کرده‌اند و بر عمق تاثیر آن افزوده‌اند. و البته باید ترجمه شاهکار (مرحوم) رستگار را ستود که به گمانم اگر داستایوفسکی به فارسی رمان را نوشته بود به این سلیسی و جذابی از کار در نمی‌آمد. در پایان دوست دارم تشکر کنم از دوست خوش ذوقی که آهنگهای ابتدا و انتهای هر بخش را تنظیم کرده بودند. چه زیبا و چه مرتبط با جریان داستان انتخاب شده بود. میشود گفت که اگر داستان هر بخش را به نوایی تبدیل کنیم به واقع همان آهنگی می‌شود که برای آن بخش قرار گرفته است. کار خوب همیشه مجموعه‌ای است از جزییات خوب و درست، و در این کار همه ارکان بی نظیر‌اند و فوق العاده.
مصطفی محمدزاده
۱۴۰۲/۷/۶
با سلام و خسته نباشی خدمت راویان و ناشران و خوانندگان عزیز، خیلی کوچیک تر از اینم که بخوام راجب این کتاب نظر بدم ولی حسی که داستایفسکی قصد داره با این رمان طولانی در مخاطب ایجاد کنه، در واقع درک عادت‌ها و طرز رفتار و زندگی مردمی است که به هرز رفته اند؛ مردمی بشدت غرق در فساد و تنبلی و هرزگی و وقت و کشی که بجای تلاش در هنگام سختی‌ها، بر طبق یک عادت به الکل یا تفکرات فاسد پناه میاورند که در نهایت موجب نابودی خودشان و اطرافیان میشود. در جامعه‌ی کتاب جنایت و مکافات، جوانان، اعم از نوع تحصیل کرده و یا کارگران روزمزد عامی و بیسواد، در حال تلف کردن زندگی خودهستند و نوعی تنبلی نفرت آور وجودشان را فراگرفته است. مردم این جامعه بشدت از خداوند دور شده‌اند و همانطور که خودش توصیف میکند، گویا شیطان به قلب تنهایی هایشان نفوذ کرده و بر تفکر آن‌ها مسلط شده است. نمیدونم چرا ولی این کتاب آدم یاد چیزهایی که آدم در پوسته شهر خودش میبینه میندازه
farshid safa
۱۴۰۱/۷/۲۹
هنوز کتاب تموم نشده ولی مینویسم نظرمو.... دوست داشتم‌این کتابو با صدای رضا عمرانی گوش کنم ولی حیف نشد. البته ارمان سلطان زاده هم سنگ تمام گذاشته و اگه اشتباه نکنم بجای هفت هشت نفر بطور متفاوت حرف زده....
اوایل داستان مثل تمام اثار کلاسیک کمی خسته کننده بنظر میرسه ولی تماما در اینده ازون مطالب اگه
استفاده میشه. اهل اثار داستایفسکی نیستید سراغش نرید اگه دوست دارید درک کنید و رنج بکشیداین کتابو بخونید.
این کتاب بنوعی اون تقسیم بندی اجتماعی خوب و بد رو بهم میزنه و نشون میده که یک قاتل و یا یک روسپی میتونن شریفترین نوع بشر باشند. و من هم معتقدم که اینچنین هست تنها به یک دلیل... "رنج بشر" واین رنج بشر هست که اون رو شایسته تعظیم کردن میکنه. کتاب پر است از شخصیتهای موجهی که کردارشون هرچند بی قانونی ندارد اما بوی گند افکار و خودخواهی و حق بجانب بودنشان به مشام میرسد.
در عوض شخصیتهایی مثل قاتل و روسپی چقدر میتوانند زلال و شفاف باشند.
در جایی از کتاب صحبت از نوابغ صحبت میکنه و میگه از هر چند میلیون نفر شاید یکنفر صاحب رای و نظر مستقل باشد و نظر منم همینه... یا در اون مکالمه زیبای روسپی (سونیا) و قاتل (راسکولنیکوف) که چقدر زیبا از بحثهای فلسفی و بخشی از انجیل یاد میکنه.
واقعا نمیشه کامل نظر نوشت درمورد این کتاب و میتوان یک کتاب باهمین حجم در موردش نوشت که اون هم کار هر کسی نیست.
Zinat karimi
۱۴۰۱/۳/۴
هرچند این داستان به برادران کارامازوف شباهت‌های بسیاری داره اما بدون شک خاص‌ترین اثر داستایوفسکیه روسه. راسکانیلکف در ابتدای داستان صرفا بخاطر انگیزه‌های مجهولی که ذهنش رو به شدت مشغول کرده و خود ما هم گاها نه به این شدت اما تحت عنوان‌هایی همچون بیگانه بودن خودمان با جامعه‌ی انسانی یا طبیعی و یا با حتی خودمان با اونا مواجه میشیم مرتکب قتل میشه. تحلیل رو شروع می‌کنه اما قهرمان داستان سردرگم تر میشه دلیلش هم اینه که الان علاوه بر اذمای بیرون با خودش هم در حال جنگه وجدانش ارامش نداره با اخلاق انسانیش اختلاف نظر داره و همه‌ی این‌ها بن بسته تا زمانی که عشق سوفیا از راه می‌رسه عشقی که مد نظر داستایوفسکیه محبت خداست سوفیا دختری هستش که تن فروشی می‌کنه اونم صرفا بخاطر منافعش اما تن فروشی که ما گاها به احساس و انسانیتشون شک داریم کلید خروج راسکانیکلف از هزارتوی فکرشه. محبت راسکانیلکف رو هدایت میکنه و سرانجام یک اتفاق خوب و یک اتفاق بد در کنار هم راه رو برای انتخاب خیر و شر فراهم میکنه و در نهایت قهرمان داستان رستگاری رو انتخاب می‌کنه
ابوالفضل گل محمدی
۱۴۰۰/۱/۲۳
سلام و عرض ادب
خدمت تمام دوستان کتابراه
من چند سال پیش این کتاب را از کتاب خونه گرفتم برام خیلی کسل کننده بود نصفه خواندم ولی دوباره ترغیب شدم با توجه به تعریف دوستان راغب شدم دوباره بخوانم ولی ایندفعه بصورت صوتی. صدای گوینده و گویندگی وی عالیه واقعا با صدای ایشان داستان شنیدنی تر میشه. بنظر من و
هر کتابی برای خواننده. بصورت سلیقه‌ای میباشد شاید از نظر من خوب باشه از نظر بعضی از دوستان کسل کننده باشه. من کتاب‌های صوتی را حین رانندگی به گوش می‌کنم از خانه تا محل کار اینقدر برایم جالب است در مواقعی دوست ندارم به مقصد برسم ترافیک اصلا اذیت کننده نبود و این ایده‌ای بود از نویسنده کتاب اثر مرکب هاردی. کسانی که علاقه مند هستند که کتاب بخونن ولی وقت نمیکنند حتما کتاب صوتی گوش کنندبشرطی که خودرو داشته باشند.
یاعلی التماس دعا
Amir Ezhdeha
۱۴۰۱/۹/۲۵
شاهکار!
قلم جناب داستایوفسکی و تسلط ایشون به موضوعات ادبیات و حقوق کاملا هوویداست.
همچنین جا داره به قرائت جناب سلطان‌زاده اشاره کنم که لذت مطالعه رو برام چندین پله بالا بردن.
با این همه بعنوان نویسنده‌ای جسور قصد دارم انتقادم رو در کنار تمجیداتم ارائه کنم.
توی این اثر پر از اصطلاحات و فاخر
کلمات ادیبانه ست و این گاهی به عقیده من ضعفه! چون بعضی مواقع از دهن شخصیت‌هایی الفاظ شسته و رفته بیان می‌شد که اصلا به گونه، طبقه اجتماعی و یا ابعاد دیگه شخصیتشون نمی‌خورد! به طور خلاصه در زمینه دیالوگ نویسی و گونه نویسی انگار همه داستایوفسکی هستن! تآکید می‌کنم فقط از نظر لحنو گویش. اما جا داره این احتمالم مدنظر قرار داد که شاید این نقص بخاطر نوع ترجمه اثر بوجود اومده که در این صورت این نقد به مترجم وارده.
در هر حال خوشحالم از دقایقی که برای این کتاب هزینه کردم.
Rose
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این اولین اثری بود که از داستایوفسکی خوندم و اونقدر شیفتش شدم که حتما همه‌ی کتاباشو خواهم خوند.
جوری که نویسنده شخصیت سازی میکنه و میتونی با همه‌ی شخصیت‌ها همزادی پنداری کنی درکشون کنی
جوری که روی خوب و بد شخصیت هارو نشون میده مثلا اول بدی یک نفر رو در موضوعی نشون میده و کمی بعد کمکش به بقیه رو
نشونت میده که حتی گفته‌های شخصیت‌ها هم یک جملش جوریه که کاملا منطقیه و در جمله بعدیش افراط اون در یک موضوع رو نشون میده
و نحوه‌ای که همه‌ی افراد داستان شخصیت متفاوتی داشتن و تو کاملا تو داستان غرق میشدی و به دقت گوش میکردی که بدونی افراد چه تفکرات متفاوتی دارن
داستایوسکی توی شخصیت سازی معرکس که این تبحرش توی روانشناسی رو کاملا نشون میده.
بین اونایی که نگاه کردم این بهترین ترجمه از کتاب جنایات و مکافات بود.
و ممنونم از راوی کتاب واقعا عالی بود.
Melika Soltani
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
کتاب جالبی بود. بخوبی اهمیت محیط و تاثیرات مخرب مشکلات روانی حتی ساده رو روی زندگی آدما نشون داد. فرصتی میداد تا احساسات لحظه به لحظه قبل و حین و بعد ارتکاب جنایت رو تجربه کرد. البته کتابش برای من خیلی سنگین بود و تا حالا این سبکی نخونده بودم و اگر بخاطر راوی فوق العاده حرفه‌ای نبود طاقت نمیاوردم و تا آخر تمومش کنم چون جزییات رمان بعضی جاها خیلی زیاد میشد ولی صدای آقای سلطان زاده خیلی با شخصیت‌ها مخصوصا شخصیت اصلی جور بود حالت صداشون و موسیقی متن بعضی جاها انقدر هماهنگ بود که احساسات آدم‌ جریحه دار میشد.
برای من رمانش جوری بود که احساس میکردم دارم به ماجرای زندگی کسایی گوش میدم که حالا خیلی بهشون اهمیت میدم ولی گاهی نمیتونم دلیل مشکلاتشونو بفهمم یا از احساسات واقعیشون سردربیارم.
زینب.م
۱۳۹۷/۱۰/۱۸
درمورد بینظیر بودن این کتاب همه گفتن.
فقط میخوام بگم با این کتاب، و این راوی، کتابخوانی رو شروع نکنید
چون بعد مثل من، استانداردتون بالا میره، و دیگه بقیه کتابها بهتون نمیچسبه.. از من گفتن بود.. 😭😭😭
Arezio Dana
۱۴۰۱/۷/۲۳
این کتابو باید خوند داستایوفسکی معرکست با این کتاب باهاش آشنا شدم. به نظرم داستان اصلی هرچقدر غمناک هر قسمتش پیامی داره و این کتاب رو میشه دو دید در نظز گرفته داستانی شبیه به کیفیته یک فیلم و دیالوگ‌هایی پر بار از انسانیت و معنوی. انسانی که به شناخت خویش رسیده باشه کمتر دنباله تغیر آدم‌ها و جامعست و کمتر منتقد میشه به جریان ‌زندگی. و کافیست از بیرون به جای دیگران هم به خودمون نگاه کنیم و دریابیم همه چیز از درون ماستاین نگاه کلی منه و البته کهنا خوداگاهم دید وسیع تری دریافت کرده که توی سطر جا نمیشه. فقط دقت داشته باشید میزان همزاد پنداری با شخصیت‌ها انقدر بالاست که ممکنه تو نا خداگاهتون و روزمرتون تاثیر داشته باشه. کمی تو دوره ابن کتاب به خودتون آگاه تر باشید
شیوا جهانگیری
۱۴۰۱/۷/۲۳
بسیار بسیار عالی بود هم از بابت نویسنده و هم راوی. من کتاب صوتی و متنی زیاد شندیم و خوندم ولی این تنها کتابی بود که چندین بار با دقت کلمه به کلمه گوش دادم. انگار که اولین بارم است. بسیار با تبحر حتی جزئیات داستان را نویسنده بیان کرده همینطور راوی به قدری عالی روایت کرده که شنونده واقعا لذت میبره. و فقط اوایل چند قسمت اول نوسانات صدا خیلی بود. ولی بعد از چند قسمت اون نوسانات صدا از بین رفت. مثلا یهو یکی از شخصیتهای داستان ولوم صداش بسیار بالا میرفت و اون یکی بلافاشله با صدای اروم. تعادل نداشت. ولی بعد از چند قسمت این مشکل حل شد. از همینجا به آقای راوی آرمان تبریک میگم بسیار عالی هستید و من همیشه کتابهایی که ایشون روایت میکنن رو میگیرم. ممنون
زهرا یقطین
۱۳۹۷/۹/۱۴
داستان اجتماعی-عقیدتی و جذاب
ترجمه‌ی بی‌نظیر و معرکه
و صدای آقای سلطان زاده که نمیدونم چطور گرما، گیرایی و دلچسبیش رو توصیف کنم.
همه و همه از این کتاب یه شاهکار خلق کردن.
واقعا خوشحالم که بخشی از زمانم رو برای گوش دادن به این شاهکار صرف کردم.
سپاس بسیاااار از آقای سلطان زاده‌ی عزیز و کتابراه و
دوست داشتنی: )
(اینجور داستان‌های عمیق ریشه دار، فکر آدمی رو پرورش میدن و افق‌های تازه‌ای به روی اندیشه‌ی انسان باز میکنن.. با اینحال بهتره کسایی که علاقه‌ای به تحلیل مسائل اجتماعی و کشمکش‌های روحی ندارن سراغ این کتاب نرن)
مشاهده همه نظرات 732

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنایت و مکافات

برای دریافت کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.