معرفی و دانلود کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور

عکس جلد کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور

کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور نوشته‌ی ابراهیم شفیعی سروستانی جلد پنجم از مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار» به بررسی تصویری همه جانبه از تحولات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عصر ظهور و تغییر‌هایی که در این عصر در حیات فردی و اجتماعی انسان‌ها رخ می‌دهد، پرداخته است.

مجموعه فرهنگ مهدویت و انتظار با قلمی روان و گیرا با دو رویکرد منتشر شده است، رویکرد نخست ناظر به شناخت امام مهدی (عج) و ویژگی‌های آن حضرت به عنوان امام زمان و آخرین حجت خدا بر روی زمین؛ و دومین مبحث ناظر به شناخت تکالیف منتظران در عصر غیبت در وجوه فردی و اجتماعی است.

مخاطبان این مجموعه علاقمندان و محبان امام زمان (عج) بوده که به دنبال منبعی جامع و کامل برای شناخت مولای خود هستند. همچنین کلیه مربیان، معلمان و اساتیدی که به دنبال منبعی تخصصی برای آموزش مباحث مهدوی هستند می‌توانند از این اثر هفت جلدی استفاده نمایند.

ظهور امام مهدی (ع) مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاریخ جهان از ابتدای خلقت تا برپایی رستاخیز به شمار می‌آید. این رویداد عظیم، تحقق بخش فلسفه خلقت آدم در کره خاکی و آخرین مرحله از مراحل پیچیده طرح و برنامه الهی برای تربیت انسان و ایجاد جامعه آرمانی سرشار از عدالت و معنویت است. اما متأسفانه ابعاد مختلف این پدیده بی‌نظیر چنانکه شایسته است، شناخته نشده و تنها در حد یک رویداد اقتصادی که موجب فراوانی نعمت و آسایش انسان‌ها می‌شود، به تصویر کشیده شده است.

در هر یک از فصول این کتاب، جهان موعود و دگرگونی‌های عصر ظهور از منظری خاص بررسی و تبیین شده است. در فصل اول، از منظر نقش آن در کمال معنوی انسان‌ها و تحقق حیات طیبه؛ در فصل دوم، از منظر جایگاه آن در برقراری عدالت در مناسبات فردی و اجتماعی انسان‌ها؛ در فصل سوم، از منظر تأثیر آن در احیا و گسترش دین و در فصل چهارم از منظر فراهم آوردن شرایط برای بازگشت دو گروه از انسان‌ها (مؤمنان محض و کافران محض) از عالم قبر به جهان هستی و مشاهده شوکت و عظمت حاکمیت حق و عدالت بر جهان. در فصل پایانی هم به برخی از پرسش‌های موجود درباره جهان آینده و آینده جهان پاسخ داده شده است.

این مجموعه ارزشمند را می‌توان نخستین گام در جهت افزایش و ارتقای «دانش مهدوی» عموم علاقه‌مندان منتظر دانست. مجموعه‌ای که مهم‌ترین سر فصل‌های لازم برای دانستن و پیوند‌ خوردن با مهدویت را در خود دارد و خواننده را از مطالعات پراکنده و متکثر بی‌نیاز می‌کند.

در بخشی از کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور می‌خوانیم:

با انحراف مسیر خلافت و خانه‌نشین شدن امیرمؤمنان علی علیه السلام، نخستین وصی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، سیر تکاملی تبیین و تفسیر کتاب خدا و بیان آموزه‌های اعتقادی، اخلاقی و فقهی اسلام با وفقه جدی روبرو شد. اگر چه در سال‌های بعد و دوران امامت دیگر امامان شیعه؛ به ویژه امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهما السلام تا حدودی شرایط برای نشر و گسترش تعالیم اصیل اسلامی فراهم شد، ولی به دلایل مختلف از جمله حاکمیت فضای خفقان و استبداد و نبود زمینه‌ها و بسترهای مورد نیاز، هیچ‌گاه امکان طرح کامل و دقیق احکام و آموزه‌های اسلامی با همه ژرفا، گستردگی و همه‌جانبه‌نگری آن فراهم نشد و امامان معصوم علیهم السلام نیز به طرح اجمالی این احکام و آموزه‌ها و در حد ضرورت‌ها و ظرفیت‌های موجود با رعایت همه جنبه‌ها از جمله تقیه بسنده کردند.

این شرایط موجب شد که احیای دین اسلام و بیان کامل احکام و آموزه‌های آن به زمان ظهور امام زمان (ع) واگذار شود.

ژرفا و گستردگی احیای دین در عصر ظهور تا بدان حد است که در برخی روایات چنین تعبیر شده است که امام مهدی (ع) دین جدید، کتاب جدید و سنت جدید خواهد آورد.

یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در عصر ظهور امام مهدی (ع) رخ می‌دهد، ترسیم چهره‌ای نو از دین اسلام است. چهره دین اسلام در عصر ظهور، درخشان، خالص، بی‌پیرایه، به دور از هرگونه جعل و تحریف و خرافه و کاملاً منطبق بر آن چیزی خواهد بود که خدای متعال بر پیامبر گرامی‌اش، حضرت محمد بن عبدالله (ص) نازل کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
فصل اول: ظهور، تجلی حیات طیبه
1. زندگی‌بخشی قیام مهدوی در آیات و روایات
2. مراتب و درجات زندگی (حیات)
3. چگونگی تحقق حیات طیبه
4. آثار تحقق حیات طیبه
فصل دوم: عدالت مهدوی
1. ارکان عدالت مهدوی
2. جنبه‌های گوناگون عدالت مهدوی
فصل سوم: احیای دین در عصر ظهور
1. روند تبیین و تفسیر احکام اسلام پس از رحلت پیامبر اعظم (ص)
2. تبیین و تفسیر احکام پس از ظهور امام مهدی (ع)
فصل چهارم: رجعت، بازگشت به دنیا در عصر ظهور
1. معنای لغوی و اصطلاحی رجعت
2. جایگاه رجعت در آموزه‌های شیعی
3. رجعت در کتاب‌های اهل سنت
4. رجعت در آثار اسلامی
5. رجعت در قرآن
6. رجعت در روایات
7. رجعت در دعاها و زیارت‌ها
8. رجعت کنندگان
9. سرآغاز و مدت زمان رجعت
10. فلسفه و هدف رجعت
فصل پنجم: مباحث تکمیلی
1. ظهور و پر شدن جهان از ظلم و جور
2. خشونت در عصر ظهور
3. مدت حکومت امام عصر (ع)
4. انتقام‌گیری از ‌خون شهیدان کربلا
5. تشخیص و تطبیق نشانه‌های ظهور
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-964-2918-67-6
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور

برای دریافت کتاب جهان موعود: آشنایی با ویژگی‌های جهان پس از ظهور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.