معرفی و دانلود کتاب جین ایر

عکس جلد کتاب جین ایر
قیمت:
82000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین ایر

کتاب جین ایر، معروف‌ترین اثر شارلوت برونته، رمان عاشقانه‌ای است درباره زندگی دختری که در کودکی والدین خود را از دست می‌دهد و پس از ناملایماتی که از بستگان نزدیکش می‌بیند به پرورشگاه سپرده و در محیط بد پرورشگاه بزرگ می‌شود.

در ادامه‌ی داستان جین ایر مشاهده می‌شود که تنها چیزی که به یاری این دختر تنها می‌آید؛ تحصیلات و ذهن خلاقش است. این وضعیت تاسف‌بار و غم‌انگیز، زمانی طولانی از بخش‌های اول رمان را دربرمی‌گیرد. جین ایر بسیار زود پدر و مادرش را از دست می‌دهد و پس از آنکه ایام کودکی را در پرورشگاه دلگیر لوود سپری می‌کند، به عنوان مربی به خانه روچستر می‌رود. آقای روچستر پس از اندک زمانی شیفته جین می‌شود. ولی جین درست وقتی که می‌خواهد با او ازدواج کند، متوجه می‌شود که...

طرح اصلی داستان زمانی آغاز می‌شود که جین پا به دنیای بیرون می‌گذارد تا با سرنوشتش روبه رو شود. می‌توان دوره‌ی کودکی جین ایر و تجربیاتش را به عنوان داستانی مجزا برای خودش در نظر گرفت و بررسی کرد. این اتفاقات خودش همچون داستان‌هایی هستند که قبل از رخ دادن اتفاقات مهم رمان روایت می‌شوند. دوره‌ی کودکی جین خالی از جذابیت نیست. روند توسعه‌ و تکامل شخصیت جین در طول همین سال‌های اولیه زندگی‌اش صورت می‌پذیرد و مابقی رمان بازخورد او نسبت به دنیایی است که در آن قرار می‌گیرد.

دلایل زیادی باعث می‌شوند احساس کند نمی‌تواند در مورد احساساتش واکنشی داشته باشد. نمی‌خواهد طوری به نظر برسد که ایده‌هایی در ذهن دارد که فراتر از موقعیتش هستند.

شارلوت شاهکارش را در سال ١۸۴۷ به چاپ رسانید که بر اساس کتاب رمان جین ایر (Jane Eyre) فیلمی نیز ساخته شده است. در آن زمان جین ایر تبدیل به رمانی شفت‌انگیز شد.

خود شارلوت برونته (Charlotte Bronte Shirley) درباره کتاب جین ایر می‌گوید: خواننده‌ این کتاب، من با او ازدواج کردم. عروسی بی‌سر و صدایی داشتیم. تنها کسانی که درمراسم ازدواج حضور داشتند عبارت بودند از من، او، کشیش و دستیار کشیش. وقتی از کلیسا به خانه برگشتیم به آشپزخانه رفتم. مری مشغول تهیه ناهار بود و جان کاردها را تمیز می‌کرد. گفتم: ‌مری، من امروز صبح با آقای راچستر ازدواج کردم.

شارلوت برونته در 21 آوریل 1816 در شمال انگستان، به دنیا آمد. شارلوت برونته خواهر بزرگ‌تر امیلی برونته و آن برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از بزرگ‌ترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند. نخستین رمان شارلوت به نام پروفسور در سال 1857 پس از مرگش منتشر شد. شارلوت از اوت 1846 تا اوت 1847 روی رمان جین ایر کار کرد که در اکتبر 1847 با امضای مستعار کرر بل چاپ شد. رمان شرلی در سال 1849 و رمان ویلت در سال 1853 منتشر شد. شارلوت در سال 1855 از دنیا رفت.

رمان جین ایر (Jane Eyre) در زمان انتشارش مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و محافل ادبی لندن برای شناختن نویسنده آن کنجکاوی و اشتیاق زیادی نشان دادند. امروزه، جین ایر، یکی از آثار مهم کلاسیک دنیا به شمار می‌آید و تا کنون 18 نسخه‌ سینمایی با اقتباس از این رمان ساخته شده‌اند. شارلوت برونته (Charlotte Bronte) در نوشتن این کتاب، از تجربیات زندگی خودش الهام گرفته است. او در کودکی به همراه خواهرانش برای آموزش به مدرسه شبانه روزی کاون‌بریج فرستاده شد، این مدرسه بی‌شباهت به مؤسسه لووود نبود که جین ایر هشت‌ سال از عمرش را در آن‌جا گذرانید. مرگ غم‌انگیز هلن برنز در داستان جین ایر نیز به مرگ ماریا برونته، خواهر شارلوت شباهت دارد.

جین ایر نمی‌تواند زندگی کسالت‌بار را تحمل کند و با اعتقاد کامل به فضیلت‌های اخلاقی قدم به اجتماع می‌گذارد. او به عنوان معلم سرخانه به خانه‌ای اشرافی می‌رود. ارباب مرموز خانه، آقای روچستر، با او رفتاری عجیب دارد، کم کم اتفاقاتی در این خانه می‌افتد که جین متوجه علت آن‌ها نمی‌شود.

در بخشی از کتاب جین ایر می‌خوانید:

دو ستون در اطراف دروازه بود که بالاى آن‌ها توپ‌هاى سنگى قرار داشت. به آن‌ سوى ستون نگاه کردم تا خانۀ مجلل را ببینم، ولى تنها خرابه‌اى سوخته دیده می‌شد. محوطۀ جلو خانه کاملاً از بین رفته بود.
نماى خانه چیزى جز یک پوستۀ خالى نبود. پنجره‌ها از بین رفته بودند. پشت بام، دودکش و کنگره‌اى نداشت. همه خراب شده بودند و سکوتى مرگبار همه‌جا را فرا گرفته بود. سیاهى و سوختگى نشان مى‌داد که عمارت به چه سرنوشتى دچار شده بود. آتش‌سوزى! اما چگونه؟ چه اتفاقى براى آقاى راچستر افتاده؟ آیا مرده است؟
باید جواب سؤالم را پیدا مى‌کردم. برگشتم و به سمت مسافرخانه دویدم. مسافرخانه‌چى را صدا کردم.
پرسیدم: «شما تورنفیلد هال را مى‌شناسید؟»
«بله خانم. آن‌جا خراب شده. زمان برداشت محصول بود که سوخت. نیمه‌شب آتش‌سوزى شد. منظرۀ وحشتناکى بود. من خودم دیدم.»
حالم بد شده بود. پرسیدم: «چطور شروع شد؟»

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
اتاق قرمز
مردى در لباس سیاه
لوود
موهاى قرمز و فرفری
سوگوارى نکن...
تورنفیلد
غریبه
آقاى راچستر
خانم اینگرام
فریادى در شب
جاى دندان
شبى تابستانى
روز عروسى
گریز
کشف
فرندین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین ایر
نویسنده
مترجمآرمین هدایتی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-253-102-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
82000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جین ایر

ودیعه افضلی
۱۳۹۸/۲/۴
خیلی مختصر و مفید شده. اصلا حس نمی‌کنی کتاب ادبیه انگار تو روزنامه داری سرگذشت یه دخترو با لحنی سرد و خالی از هر گونه ارایه‌ی ادبی می‌خونی... توقعم از رمان رو برآورده نکرد... درگیری حسی هم ایجاد نمی‌کنه حتی
Mojtaba Fathollahi
۱۴۰۰/۱/۷
نمیدونم چرا با جین ایر همزاد پنداری ندارم ولی میدونم عشق بین این دو به مرور شکل و قوی تر شده نه لحظه ایی و از روی احساسات آنی، کتاب خوبیه
نازنین علیخانی
۱۳۹۹/۵/۱۳
سلام من جلد اول این کتاب رو خوندم و دارمش ولی جلد دومش رو ندارم میشه خلاصه‌ی اتفاقات جلد دوم جین ایر رو بهم کمی توضیح بدین ممنون میشم؟؟؟؟
حسن درویشی
۱۳۹۸/۱/۱۶
خیلی رمان خوبیه، متن کوتاه شدشه، ینی اضافیات رو پاک کرده که خیلی هم عالی شده و ادم کسل نمیشه از خوندش
آریا سجودی
۱۳۹۸/۶/۵
اصلا این کتاب رو نخرین. حدود ۴۰۰ صفحه از نسخه اصلی کمتره و متنشم فرق میکنه
فاطمه زیبانچی
۱۳۹۷/۸/۵
بسیار عالیه
رسول پورنصیر
۱۳۹۸/۴/۹
زیاااد هم خوب نبود بدک هم نبود
somaye sh
۱۳۹۷/۹/۲
واقعا زیباست
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب جین ایر

برای دریافت کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.