معرفی و دانلود کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو

عکس جلد کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو

کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو نوشته هیروکی کاواکامی، داستان عشقی نامعمول است که رفته رفته بین دو انسان تنها از دو نسل کاملاً متفاوت در ژاپن امروزی شکل می‌گیرد.

کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو (Strange weather in Tokyo)، که در سال 2001 با عنوان سنسه نو کابان (کیف‌دستی آموزگار) منتشر شد، فضایی رومانتیک دارد و درباره‌ی زنی میان‌سال است که عاشق مى‌شود، اما این یک عشق متعارف نیست، او شیفته‌ی مردی بزرگ‌تر از خودش می‌شود که در واقع معلمش بوده است. هیرومی کاواکامی (Hiromi Kawakami) در این اثر به مخاطبش فضایى مى‌دهد تا بتواند این عشق نامتعارف را درک کند. نمى‌توان منکر این شد که درک این نوع روابط عاطفى از خلال فرهنگِ به شدت محجوبِ ژاپن اندکى سخت و دیرباور است.

این کتاب جوایز بسیاری از قبیل جایزه‌ی ادبی تانیزاکی را از آن خود کرده و در فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی من بوکر آسیا و جایزه‌ی ادبیات داستانی خارجی ایندیپندنت بوده است. داستان از جایى شروع مى‌شود که اِتسکیکو زنی 38 ساله که شغلی اداری دارد و تنها زندگی می‌کند به طور کاملا اتفاقى معلمِ دوران تحصیلش را ملاقات مى‌کند. اِتسکیکو در حالی که اسم معلمش را به خاطر نمی‌آورد، بنا بر عادت قدیمی خود، او را سنسه (به معنای معلم) صدا می‌کند.

پس از مدتی سنسه با آن سر و شکل آراسته و آن کیف چرمى که همیشه به همراه دارد، یار همیشگی اِتسکیکو مى‌شود. سنسه که سی سال از اِتسکیکو بزرگ‌تر است، حالا بازنشسته شده و همسرش را از دست داده است. آن‌ها با هم وقت مى‌گذرانند، به سفر مى‌روند، از هم خبر مى‌گیرند اما انگار اتسکیکو چندان در قید و بندِ این رابطه نیست یا شاید خودش هم نمى‌تواند چنین علاقه‌اى را هضم کند. پس از مدتی ابراز علاقه‌هایى هم از سمت اتسکیکو صورت می‌گیرد اما انگار باور ندارد که این همه سال صبر کرده تا مرد رویاهایش را در وجود معلمش بازآفرینى کند. اِتسکیکو با عمیق‌تر شدن این رابطه، در می‌یابد که چیزی بیشتر از احساس آرامش، آن‌ها را به هم پیوند داده است.

هیرومی کاواکامی در سال 1958 در توکیو به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل کالج زنان اُچانومیزو است. او که یکی از محبوب‌ترین نویسندگان نسل خود در ژاپن است، نخستین اثر خود را که مجموعه داستانی با عنوان «خدا» است در سال 1994 منتشر کرد. او در سال 1996، جایزه‌ی بسیار معتبر ادبی آکتاگاوا را به خاطر داستان «لگد کردن یک مار» به دست آورد. از سایر افتخارات «هیرومی کاواکامی» در عرصه‌ی داستان‌نویسی می‌توان به کسب «جایزه‌ی ادبی ایتو سِی» و «جایزه‌ی زن نویسنده» برای داستان اُبُرِرو اشاره کرد.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو می‌شنویم:

«من که هنوز نمی‌توانستم آخرین کلمات را به خاطر بیاورم، باز حس گریه‌کردن داشتم. پاهایم به دلخواه خود شروع به راه‌رفتن کردند و در همین حال، بی‌اختیار اشک‌هایم جاری شد. اتسکیکو، اسمم را شنیدم؛ اما به عقب برنگشتم. فکر کردم که حتما در ذهنم بوده. به هر حال، امکانش خیلی کم بود که سروکله‌ی سنسه این‌جا پیدا شود. اتسکیکو. دوباره شنیدم که کسی اسم من را صدا زد. این بار چرخیدم و سنسه را دیدم که با حالت بدنی فوق‌العاده‌اش آن‌جا ایستاده بود. او کت سبک‌وزن اما به‌نظر گرمی پوشیده بود و کیف‌دستی‌اش را با خود داشت، مثل همیشه. سنسه، شما این‌جا چه می‌کنید؟»

«سنسه، من دوست‌تان دارم! لحظه‌اى که این را گفتم، شکمم از گرما شعله ور شد.
من گند زده بودم. افراد بالغ دوره نمى‌افتند و چیزهاى دردسرساز نمى‌گفتند. نمى‌توان همین طورى بوالهوسانه چیزى را برملا کرد که غیرممکن باشد، روز بعدش با یک لبخند با آن مواجه شد.
اما من درآمده و این را گفته بودم. زیرا من بالغ نبودم. هرگز بالغ نمى‌بودم. یک بار دیگر تکرار کردم سنسه، دوست تان دارم، انگار براى اطمینانى مضاعف.»

«اگر عشق واقعى است، پس به همان روشى با آن رفتار کن که با یک گیاه رفتار مى‌کنى تغذیه‌اش کن و در برابر باد و باران از آن محافظت کن. هر کارى را که مى‌توانى کاملا انجام دهى. اما اگر عشق واقعى نیست، در این صورت بهترین کار این است که به آن بى‌توجهى کنى تا پژمرده شود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
ماه و باتری‌ها
27 دقیقه
جوجه‌ها
26 دقیقه
بیست و دو ستاره
26 دقیقه
جست‌و جوی قارچ - بخش اول
33 دقیقه
جست‌و جوی قارچ - بخش دوم
30 دقیقه
سال نو
29 دقیقه
کارما
26 دقیقه
جشن شکوفه‌های گیلاس - بخش اول
28 دقیقه
جشن شکوفه‌های گیلاس - بخش دوم
30 دقیقه
شانس خجسته
27 دقیقه
رعد و برق بهاری
28 دقیقه
جزیره - بخش اول
28 دقیقه
جزیره - بخش دوم
31 دقیقه
ساحل موج‌خیز
28 دقیقه
جیرجیرک
29 دقیقه
در پارک
26 دقیقه
کیف دستی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو
نویسنده
مترجممژگان رنجبر
راویتینا میرکریمی
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو

کاربر کتابراه
۱۳۹۹/۳/۲۰
صدای دلنشین و تلفظ و لحن عالی گوینده، دلیل اصلی زیبایی این اثر صوتیه. موسیقی هم به‌جا و متناسب انتخاب و صداگذاری شده. ادبیات کتاب و توصیفاتش هم خوب و زیباست که البته یکی از دلایل حس شدن این زیبایی در این کتاب، روان بودن ترجمه‌ست.
کتاب داستانی ساده داره، اما آرامش‌بخشه. اگه فرهنگ ژاپن رو دوست شنیدن
دارید، این کتاب صوتی رو با اجرای زیبای گوینده‌ی پرمهارتش بهتون پیشنهاد می‌کنم.
ممنون از مترجم و سازندگان این اثر صوتی زیبا و با سپاس از کتابراه.
Maryam M
۱۴۰۱/۱/۲
این کتاب رو بسیار دوست داشتم. روایت زیبا و عمیق از یک عشق. نه عشق‌های امروزی و سطحی، عشقی که توی جسم و روح آدم رشد میکنه و جدانشدنیه.
صدا و اجرای گوینده هم جذاب بود.
ممنون کتابراه 🌱
سعید رحیمی
۱۳۹۸/۵/۲۳
بنظرم یخرده سبک رئالیسم جادویی رو دنبال میکرد و ادبیات خوبی رو بکار برده بود، البته دامنه لغات گسترده بود به هر حال تاثیر مثبتی گذاشت و خیلی چیز‌ها رو یاد اوری کرد
فرامرز جکسون
۱۴۰۲/۸/۵
کتاب قشنگیه،، طوری نوشته شده که کنارش نذاری تا تموم شه و می‌تونه گزینه خوبی برای انتخاب باشه
زهرا اکبری
۱۴۰۲/۷/۱۸
من واقعا کتاب‌های ژاپنی و ادبیات ژاپن رو دوست دارم و این یکی از زیباترین‌ها بود
وحید سحری
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب قصه انچنان عجیبی ندارد ولی توصیف زیبا از شرایط قصه عالی است وناخودگاه با داستان همراه میشوی
پگاه سجادی
۱۴۰۰/۱/۶
برای این خوبه که آدم سریع خوابش ببره. از بس کسالت بار بود. ولی صدای راوی خیلی خوب بود
Anushka S
۱۳۹۸/۱۲/۴
لطفا اگر میشه متن کتاب را هم قرار دهید برای کسانی که میخواهند خودشون کتاب رو بخونن خیلی ممنون
مهدی خان احمدی
۱۳۹۸/۸/۱۸
داستان پست مدرن و دلچسب با دو شخصیت جذاب و البته گوینده خوب و باسواد
ماهان بنائیان
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کتاب خوب و مفیدی بود و با صدای دلنشین گوینده
علیرضا رستگاری
۱۳۹۸/۵/۲۹
کتابی با ذکر روزمرگی‌های معمولی، بدون هیجان، بنظر من خوب نبود.
غزل کاشانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتاب قشنگی بود احساسات آدم رو درگیر میکرد
مریم سپهری
۱۴۰۱/۷/۳۰
فرهنگ ژاپن همیشه پیچیده وجذاب است کتاب هیجان انگیزی نیست
آرمان صلاحی
۱۳۹۹/۱۲/۳
کتاب خوبی بود، صدای راوی عالی بود.
فرشته نویدی
۱۳۹۸/۶/۱۲
صدای دلنشین گوینده و داستان فوق العاده
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو

برای دریافت کتاب صوتی حال و هوای عجیب در توکیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.