معرفی و دانلود کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی

عکس جلد کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی

کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی نوشته‌ی منوچهر نظری به زندگی‌نامه‌ی این چهره‌ی سیاسی و علمی ایران می‌پردازد و از برخی مجهولات تاریخی کشور پرده برمی‌دارد.

یوسف صمدزاده خاطرات خود را با ایام کودکی و معرفی خانواده‌اش شروع می‌کند. نثر ساده، روان و صمیمیت این کتاب مطالعه‌ی آن را تجربه‌ی دلچسبی می‌کند.

یوسف صمدزاده را بیشتر بشناسیم

وی در سال 1306 خورشیدی در شهر رشت به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در زادگاه خود به دانشگاه تهران راه یافت و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی دندان‌پزشکی، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و به دریافت درجه‌ی فوق دکتری جراحی دهان از دانشگاه نیویورک نائل آمد. وی از سال 1350 تا 1354 در دوره‌ی بیست و سوم قانون گذاری، نماینده‌ی رشت در مجلس شورای ملی بود و به واسطه‌ی تلاش او در مجلس، فرمان تأسیس دانشگاه گیلان در سال 1353 صادر گردید.

در بخشی از کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی می‌خوانیم:

مادرم فاطمه در یک خانواده‌ی ثروتمند به دنیا آمد. مادر بزرگ ملاریام بر حسب نقل قول بانوی بسیار ثروتمند و دانایی بود. اسنادی از ایشان داشتم که حکایت از دانایی، آشنایی به زندگی روز و دفاع از مطالبات مشروعش داشت. مادرم در سنین کودکی مادر خود را در یک مرگ ناگهانی که احتمالاً بر اثر ایست قلبی بود از دست داد. پس از آن او با ثروت و مایملک بزرگی که از مادر بزرگم به ارث برده بود تنها و بدون سر در دست ماند. او بعد از این اتفاق تلخ تحت مراقبت دو نامادری قرار گرفت که خودشان به خاطر داشتن چندین فرزند و مشغله‌های زندگی توجه چندانی به سوادآموزی و رشد و تعالی مادرم نداشتند؛ به همین خاطر مادرم از نعمت سوادآموزی و علم و دانش و آگاهی‌های روز محروم ماند.

پدربزرگ مادری ام محتاج محمد طاهر گورابی، مالکی بزرگ و علاقه‌مند به حضور در جرگه‌ی مؤثرین افراد جامعه بود. شنیده بودم که تلاش بسیاری کرد تا تابعیت دوگانه داشته باشد. یعنی تابعیت ثانوی دولت روسیه که آن زمان معمول شده بود و بعضی‌ها تابعیت روسیه و یا عثمانی را می‌گرفتند تا ضمن کسب تسهیلات اقتصادی و تجاری از امتیاز آن استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشینه‌ی خانوادگی
تولد و دوران کودکی
ورود به مدرسه
دبیرستان
اوضاع اجتماعی، آداب و رسوم و وضع بهداشت عمومی رشت
تحصیل در دانشگاه تهران
اتمام تحصیل و آغاز فعالیت‌های تخصصی و درمانی
تحصیل در آمریکا
ورق تازه - شروع زندگی در تهران فعالیتهای حزبی
تدریس در دانشگاه نمایندگی مجلس مؤسسان (1346) 
نمایندگی مجلس شورای ملی (1350 - 1354) 
نمایندگی مجلس، محملی برای تشکیل دانشگاه گیلان
سایر وقایع دوره‌ی نمایندگی
پایان حضور در مجلس
تغییر نظام حکومتی ایران از سلطنتی به جمهوری اسلامی
کوچ از وطنم ایران و اقامت در آمریکا
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-9870-86-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی

برای دریافت کتاب خاطرات دکتر یوسف صمدزاده نماینده رشت در مجلس شورای ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.