معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت

کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت، به روایت بخشی از زندگی یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ آمریکای لاتین، ارنستو چه گوارا می‌پردازد. 

ارنستو چه گوارا (Ernesto‬ Guevara)، پزشک، چریک، سیاستمدار و نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست، زاده آرژانتین بود. پسری جوان که تصمیم می‌گیرد به همراه دوست پزشک خود برای دیدن زیبایی‌های آمریکای لاتین و درمان جزامی‌ها با موتور سیکلت به تمام آمریکای جنوبی سفر کنند. خاطرات سفر با موتورسیکلت (The motorcycle diaries) در واقع یادداشت‌های این سفر هیجان‌انگیز است.

این سفر آغاز تحول در زندگی او بود و مسیر زندگی او را به کلی تغییر داد. دیدن درد و رنج و فقر مردم آمریکای لاتین تاثیر عمیقی بر روح و روان چه گوارا گذاشت و باعث ورود او به عرصه سیاست و مبارزه شد.

چه‌گوارا یکی از اعضای جنبش فیدل کاسترو بود. این جنبش در سال ۱۹۵۹ قدرت را در کوبا به‌ دست‌ آورد. چه‌ گوارا چندین پست مهم در دولت جدید کوبا از جمله سفیر، رئیس بانک مرکزی و وزیر صنایع را بر عهده داشت و پس از آن با امید برانگیختن انقلاب در دیگر کشورها کوبا را ترک کرد. سپس در بولیوی ناکام ماند و در نهایت در همان‌جا توسط نیروهای نظامی بولیوی با کمک سازمان سیا دستگیر و به سرعت تیرباران شد.

در قسمتی از کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت می‌شنویم:

یک روز ارنستو آمد و گفت: پدر! من عزم سفر دارم.
گفتم: چه مدت طول خواهد کشید؟
گفت: یک سال؛ شاید هم بیشتر. آخر می‌خواهم با موتورسیلکت همه‌ی آمریکای جنوبی را بگردم.
پرسیدم: نامزدت را چه می‌کنی؟
گفت: اگر دوستم داشته باشد، منتظرم می‌ماند.
گفتم: خسته می‌شوی.
گفت: خسته خواهم شد.
گفتم: گرسنه می‌مانی.
گفت: می‌دانم.
گفتم: ممکن است بمیری.
گفت: برای مردن آماده‌ام.
گفت: پس می‌روی؟
گفت: باید بروم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
12 دقیقه
پیشگفتار
12 دقیقه
فصل اول الی سوم
22 دقیقه
فصل چهارم و پنجم
23 دقیقه
فصل ششم الی نهم
19 دقیقه
فصل دهم الی دوازدهم
22 دقیقه
فصل سیزدهم و چهاردهم
18 دقیقه
فصل پانزدهم الی هفدهم
18 دقیقه
فصل هجدهم و نوزدهم
23 دقیقه
فصل بیستم الی بیست و دوم
18 دقیقه
فصل بیست و سوم الی بیست و پنجم
19 دقیقه
فصل بیست و ششم و بیست و هفتم
15 دقیقه
فصل بیست و هشتم الی سی‌ام
16 دقیقه
فصل سی و یکم الی سی و چهارم
5 دقیقه
فصل سی و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت
نویسنده
مترجمرضا برزگر
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات خانه معنا
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت

سوده امینی
۱۴۰۲/۷/۳۰
در اینکه سفر ۸ ماهه به دور قاره آمریکا اونم به این شکل ماجراجویانه میتونه انسانهارو عوض کنه و مسیر زندگی و اهدافشونو تغییر بده شکی نیست. اما در خصوص نگارش و محتوای این کتاب، چنانچه کل داستان همین بوده باشه و خلاصه نشده باشه باید بگم خیلی خیلی مختصر و سطحی نوشته شده، مثل نوشتن خلاصه اتفاقات روزانه و در دفتر خاطرات هست، میتونست بسیار کامل پرمحتواتر باشه با توجه به اینکه سفری اینچنین پر ریسک و پرخطر صورت گرفته و از کشورهای بسیاری با آداب و رسوم مختلف گذر کردن، ولی فقط توی چند مقوله (تعمیرات و خرابی موتور، خوردن و نوشیدن یا گرسنه ماندن، جای خواب) خلاصه شد، حتی بعضی مواقع که با شخصی گفتگو داشتن هیچ اشاره‌ای به محتوای گفتگو نشده پس خواننده نمیتونه برداشتی از شرایط اون افراد و محتوای کلامشون داشته باشه.
من بشخصه دنبال اتفاقات و شنیده‌هایی بودم که چگوارارو تبدیل به چیزی کرد که دنیا میشناسه... فقط فصل آخر داشت یه اشارات ریزی میکرد که اونم خیلی دربسته و عجولانه مطرح شد.
در انتها باید بگم این کتاب برای من اصلا کافی نبود و برای شناخت چگوارا باید کتابهای دیگه‌ای جستجو کنم.
مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۲۶
داستانی پر کشش و فراموش ناشدنی، ظلمی که کشورهای سرمایه داری بر کشور‌های جهان سوم و دارای ذخائر با ارزش دارند در کتابی کوتاه و با زبانی شیوا بازگو می‌شود و حیف است این خاطرات را نخوانید. برای آشنایی با تاریخ معاصر قاره‌ی آمریکای لاتین توصیه می‌شود این کتاب کوچک و کم حجم آن هم در قالب خاطره نویسی را بخوانید تا با انگیره‌ی مبارزاتی چه گوارا آشنا شوید، شاید هر کدام از ما به این سفر رفته بودیم چه گوارایی دیگر می‌شدیم. سفری شجاعانه و سخت و مشاهدات عینی از مصائب ملت قاره‌ی آمریکا باعث جرقعه‌ای در هر دهن بیداری می‌شود خوانش آرمان سلطان زاده‌ی عوجوبه ذات این کتاب را صد چندان می‌کندامید آن دارم همانند من بخوانید و لذت ببرید به تفکری شرف بروید.
محمد میرزایی
۱۳۹۹/۱۰/۷
این کتاب یه اثر بی نظیر از ارنستو هستش
که در این سفر سیاحتی و‌ماجراجویانه، تبدیل میشه به چه گوارا یه انسان نمونه در مقیاس جهانی فردی که درد داشت و باعث شد فقر و فلاکت و مظلومیت مردم، او را از خواب غفلت بیدار کند و نهایت شد الگویی فاخر برای مقابله با ظلم برای درد داشتن برای مقابله با سیاست‌های دولت
استعمارگرانه خصوصا امریکا و بادیدن فیلم چه یک و چه دو میتونید بیشتر چهره واقعی امریکا رو ببنید
در مورد دوست ارنستو هم تحقیق کنید شخصی که مشاور کارگردان در ساخت چه بود یادش گرامی
ضمنا این صوتی شدن کتاب بسیار بسیار عالی ساخته شده گوینده صدایی عالی داره و موسیقی لاتینی خوبی روش گذاشته که از بارها شنیدن ان خسته نمیشوید و لذت خواهید برد
مجتبی مشکوری
۱۴۰۰/۱۲/۲
جذابیت این سفرنامه در این است که چگونگی تحوّل یک جوان خام و ساده به فرمانده‌ای ارتشی را روایت می‌کند. از یک پزشک لطیف و دلسوز به یک انقلابی خشن و بی‌رحم. در این سفر طولانی ماجراهای جذاب زیادی رخ می‌دهند که گاه مخاطب را به لبخند می‌کشانند و گاه اشک را در چشمانش می‌نشانند. تاریخ این خاطرات، سرگذشت از بخشی اقوام آمریکای لاتین است که وضع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنان را در مقطعی از زمان حکایت می‌کند. ارنستوی جوان آمال و آرزوهای خود را در طول سفر به ما یادآوری می‌کند و شجاعت و قو‌ّت قلب خود را از فاصله‌ای هزاران کیلومتری در قلب جوانان شورشی احیا می‌کند.
afsaneh mousavi
۱۳۹۸/۱۰/۷
باید عرض کنم که کتاب خیلی ناقص بود که نمیدونم به علت تجربه نداشتن نویسنده در سفرنویسی بود یا سانسور شدن محتوای کتاب. به شخصه این کتاب رو خریدم با این تفکر که بتونم با عقاید یک رهبر انقلابی، یک‌ چریک و مبارز آشنا بشم ولی این کتاب فقط خاطرات سفر یک دانشجوی پزشکی بیست و چهار ساله ست. با اینکه میگن این سفر باعث تحول چگوارا شده ولی من رد پای خیلی خیلی کم رنگی توی خاطراتش شنیدم!صدا و خوانش راوی وااقعا عاااالی بود و برای من ۹۰ درصد جذابیت کتاب فقط بخاطر بیان ایشون بود
شهاب حزباوی
۱۳۹۸/۳/۲۲
با سلام.
ارنستو چه گوارا
مگر ممکن است که شما بیوگرافی فرمانده را مطالعه فرمایید...
و عاشق این شخصیت انقلابی و آزاد نشوید...
برای انتقاد از کتاب باید بگویم آنچنان مرا مسحور کرده، که نمیتوانم احساسم را با کلمات بیان کنم...
فقط یک چیز را میگویم...
اندازه یک ساندویچ سرمایه گذاری کنید و حد اقل فصل
آخر را گوش کنید...
متحیر خواهید شد... آه موسیقی... آه...

اگر از فصل آخر این کتاب خوشتان نیامد...
دیگر هیچ کتابی از استاد برزگر نخوانید....
زهرا بابایی
۱۳۹۷/۱۰/۱
ممنون ازکتابراه عزیز. کسی که اینقدر سفر بکنه ونترس باشه وریسک پذیر مخصوصا اینکه پزشک هم بوده برای مردم یه آدم کاریزما میشه و کم گم تبدیل به یه قدیس میشه و مردم براش افسانه درست میکنن توی کشورهای جهان سوم که کمتر مطالعه میشه بیشتر دیده میشه متاسفانه کشور ماهم دچار چنین مشکلی هست. درهرصورت کتاب خیلی جذاب و زیبا وبه معلوماتمون دررابطه باآمریکای جنوبی تاحدودی زیاد میکنه. دوستش داشتم. به دوستان اهل مطالعه توصیه میکنم.
حسین جعفری
۱۴۰۱/۱۲/۷
به شخصه به عنوان شخصی که بیشتر کتابهای تاریخی مطالعه کردم و دنبال کتابی در مورد فعالیتهای سیاسی و خط فکری این شخصیت تاریخی بزرگ بودم با این کتاب آشنا شدم و چه زیباست مطالعه زندگی از دیدگاه چنین شخصیتهایی که البته امکان ثبت چنین خاطراتی از زبان خودشان برای بسیاری دیگر از شخصیتها در طول تاریخ خیلی کم هستش وبسیار زیباست. داستانی عالی با روایتی بسیار فوق العاده...
امیر حسین اِحشامی
۱۴۰۱/۹/۲۷
من تمام کتاب‌های چگوارا رو خوندم ولی چشم هام درد میگیره و اشک میاد بخاطر همون بیشتر دنبال کتاب صوتی هستم الان واقعا این کتاب عالی بود هم گفتار خواننده و هم کیفیت فایل واقعا عالی بود من راضی هستم و از همه مهم تر این کتاب شما رو با خاطرات واقعا جذاب ارنستو رافاعل چه گوارا آشنا میکنه و به دوستانی که میخواهن در مورد کارهای که چگوارا انجام داده بدون این کتاب واقعا مفید هستش
Mmd jvad Bgh
۱۴۰۱/۱۰/۵
کتاب خوبیست ولی نه برای همه.
کتابی نیست که همه از خواندنش لذت ببرند.
اگر مثل من شیفته‌ی شخصیت چگوارا هستید یا به هر دلیلی زندگی و شخصیت او برای‌تان اهمیت دارد قطعا این کتاب شمارا مجذوب میکند.
ولی اگر قصدتان صرفا خواندن یک سفرنامه است اصصن به شما توصیه نمی‌کنم خواندن این کتاب یا درواقع گوش دادن به آن را.
در اصل این کتاب را به عنوان یک سفرنامه در نظر نگیرید.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۱/۳
از متن کتاب:
"همواره رنج دیگران رنجم میدهد. ‌ای کاش میتوانستم همه رنجهای بشری را بردارم و روی دوش خودم بگذارم. "
"انسان باید چقدر سقوط کند تا چنین انسانهای نازنینی را به بند بکشد یا بیازارد؟ در این که بشود زندانبانان و شکنجه گران را انسان نامید تردید داشتم، شاید دنائت هم بعدی از ابعاد زندگی بشری است، نمیدانم.... "
رسول بهادری
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
این بزرگ مرد یک نمونه از فداکاری عشق و از خودگذشتی برای انسانیت است. چیزی که فراتر از هر دینی و هر چیزی است. به نظرم این استوره قبل از اینکه واقعا به دست ظلم کشته شود خود را فدای فضایل انسانیش کرده بود. یعنی قبل از شروع
رضا طالب
۱۴۰۲/۹/۲۵
از اونجایی که من هم با موتور سیکلت سفر میکنم ارتباط خوبی با این کتاب گرفتم و واقعا از شنیدن این کتاب لذت بردم
هر کسی برداشت‌های خودشو می‌تونه از این کتداشته باشه و چیز‌هایی رو یاد بگیره که مخصوص خودشن
در آخر هم ز تمامی عواملی که در ساخت این کتاب صوتی کمک کردن بخصوص گوینده این کتاب تشکر میکنم
امیرحسین آزموده
۱۴۰۲/۱/۷
سفرنامه جالبیه و انگار شخصا با چگورا در آمریکای جنوبی گشت و گذار کردین. صدای آقای سلطان زاده هم بسیار دلچسب و گیراست.
این کتاب خیلی به شناخت اندیشه‌های انقلابی ارنستو کمک نمیکنه تنها منشأ به وجود آمدن احساسات هم نوع دوستی و دغدغه رفع محرومیت و کمک به فقرا رو در چگورا به ما نشون میده.
Karim Mogadasi
۱۴۰۰/۶/۴
خوانش کتاب هم خوب و معرکه است و محتوای آن بی نظیر، در این کتاب صوتی شاهد روحیه استوار ارنستو چه گوارا که بر سختی‌های سفر غلبه می‌کند اونم نه برای مقصد مشخصی، قصد خود سفر است که در طی آن فقر و زندگی سخت اکثر مردم آمریکای جنوبی رو می‌بینه در مقابل اقلیت ثروتمند و مرفه و عقایدش شکل میگیره و...
مشاهده همه نظرات 101

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات سفر با موتورسیکلت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.