معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک الاغ

عکس جلد کتاب خاطرات یک الاغ
قیمت:
96000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک الاغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک الاغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک الاغ

کتاب خاطرات یک الاغ اثر کنتس دو سگور نویسنده‌ى معروف فرانسوى است که رفتار ناعادلانه و به دور از انصاف برخی از آدم‌ها با حیوانات را به تصویر کشیده و به آن پرداخته است. کتاب برای گروه سنی نوجوانان ارائه شده است.

کنتس دو سگور (Sophie Segur) در کتاب خاطرات یک الاغ (The Memories of a Donkey)، داستان را با روایت‌گری الاغی به نام کادیشون که خاطراتش را می‌نویسد دنبال می‌کند. کادیشون خاطرات خود را می‌نویسد تا ارباب کوچولویش «ژاک» دنیای او را بهتر درک کند و مثل خیلی دیگر از انسان‌ها خیال نکند که الاغ‌ها هوش و استعدادی ندارند. او می‌خواهد که دیگر کسی به او نگوید «الاغ نادان!»؛ همه او را بشناسند و او را «الاغ باهوش» صدا کنند.

راوی در این داستان، با بیانی کاملا ساده و صادقانه، که نفی کننده برخی حیله‌گری‌ها و بدجنسی‌هایش با برخی آدم‌ها هم نیست، خاطراتش را از صاحبان متعددی که داشته به شیوه‌ای داستانی روایت کرده است.

او در طول داستان، به عنوان موجودی زنده و دارای هوشی بسیار، به سادگی با بی‌عدالتی‌های زیادی از صاحبانش به مبارزه پرداخته و تن به بسیاری از رفتارهای آن‌ها نمی‌دهد، همچنین خاطرات بسیاری نیز از کمک کردن به کودکان و صاحبان مهربانی نقل می‌کند که او را دوست داشته و به هوش و فهم او اعتماد داشته‌اند. کتاب خاطرات یک الاغ را می‌توان در گونه ادبیات تخیلی جا داد. ضمن اینکه داستان به لحاظ روایت و انتخاب راوی نیز، قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به یک اثر انیمیشن دارد.

کنتس دو سگور سلسله کتاب‌هاى شیرین و دلپذیری براى جوانان نوشته که بعضى از آن‌ها به شهرت فوق‌العاده‌ای یافته‌اند. نویسنده در این آثار لطف کلام را با سادگى عبارت و مطالبى دیگر درهم آمیخته و آثارى جالب و ذی‌قیمت به وجود آورده است.

از برجسته‌ترین آثار سوفی سگور می‌توان به داستان‌هاى جدید جن و پرى، دختران کوچک نمونه، تعطیلات، خاطرات یک الاغ، مسافرخانه فرشته نگهبان، ژنرال دوراکین، فرانسواى قوزى، طفل غرغرو بچه خنده‌رو، شیطان کوچولوى خوب، پایان شب سیه سفید است، و .. اشاره کرد.

در بخشی از کتاب خاطرات یک الاغ می‌خوانیم:

صبح روز بعد، ‌بعد از خوردن و نوشیدن، به اتفاق‌هایی که برایم افتاده بود، فکر می‌کردم. پیش خودم می‌گفتم:‌ «بالاخره نجات پیدا کردم! حالا دیگر هیچ‌کس من را پیدا نمی‌کند. دو روز دیگر اینجا می‌مانم و خوب استراحت می‌کنم؛‌ بعد به جای دورتری می‌روم.»

تازه این فکر از مغزم گذشته بود که صدای پارس سگی را از فاصله‌ی دور شنیدم؛ سپس صدای یک سگ دیگر و چند لحظه بعد صدای پارس سگ‌های شکاری را تشخیص دادم.

نگران و مضطرب از جایم بلند شدم و به ‌طرف نهر آبی که صبح دیده بودم، رفتم. وقتی وارد نهر شدم، صدای ژول را شنیدم که به سگ‌ها می‌گفت: «بدوید! بدوید سگ‌های خوبم! خوب بگردید و آن الاغ بدجنس را پیدا کنید. گازش بگیرید، پاره‌اش کنید و بیاوریدش تا با شلاقم حسابش را برسم!»

از ترس نزدیک بود به زمین بیفتم؛ اما فکر کردم اگر داخل آب راه بروم، سگ‌ها نمی‌توانند رد پایم را پیدا کنند. پس توی نهر شروع به دویدن کردم. خوشبختانه دو طرف نهر، بوته‌های بلند خار روییده بود.

مدت زیادی بدون توقف راه رفتم. صدای پارس سگ‌ها دور و دورتر می‌شد؛ همین‌طور صدای ژول بدجنس. بالاخره به جایی رسیدم که دیگر صدایی شنیده نمی‌شد. نفس‌زنان و بی‌رمق، لحظه‌ای ایستادم تا کمی آب بنوشم و با خوردن بوته‌های کنار نهر، جانی بگیرم. پاهایم از سرما خشک شده بود؛ ولی جرئت نمی‌کردم از آب بیرون بیایم. می‌ترسیدم سگ‌ها تا آن‌جا بیایند و بوی من را حس کنند. وقتی کمی استراحت کردم، دوباره در مسیر نهر راه افتادم تا این‌که از جنگل خارج شدم.

فهرست مطالب کتاب

1: بازار روز
2: تعقیب
3: صاحبان جدید
4: پل
5: قبرستان
6: مخفی‌گاه
7: مدالیون
8: آتش‌سوزی
9: مسابقه‌ی الاغ‌ها
10: اربابان خوب
11: کادیشون مریض شده!
12: دزدها
13: سرداب‌ها
14: ترز
15: شکار
16: مدور
17: بچه‌های مدرسه
18: مراسم غسل تعمید
19: الاغ دانا
20: قورباغه
21: کره اسب
22: تنبیه
23: تغییرات
24: دزدها
25: تلافی
26: قایق
27: سرانجام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک الاغ
نویسنده
مترجمسهیلا صفوی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-506-735-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
96000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک الاغ

Davoud Tofighipour
۱۴۰۰/۲/۳۱
نپسندیدم، فکر میکردم محتوایی با طنز اجتماعی داشته باشد براساس نمونه‌ای که خواندم چنین فکری کردم اما بعد دیدم نه خیلی ساده لوحانه است وکودکانه.
الناز فرزامی
۱۴۰۲/۲/۱۸
ما داستانش را داریم از روی ایران صدا هم داریمش من کارتون خاطرات یک الاغ را دارم خیلی کتاب خوبی است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک الاغ

برای دریافت کتاب خاطرات یک الاغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.