معرفی و دانلود کتاب خان

عکس جلد کتاب خان
قیمت:
۸۰۰۰۰ 40000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خان

کتاب خان داستانی رمانتیک، شیرین و به یادماندنی، به قلم فاطمه نانسی صادق الوعد است. این داستان شرح زندگی خانزاده‌ای است که قبل از آنکه یک خان باشد، انسانی وارسته و خاص بود. انسانی که مسیر زندگی‌اش را خود تعریف نمود و به سرانجام رساند.

رمان خان، نه تنها یک قصۀ ساده، بلکه گویای حقیقتی شفاف و غرور آفرین از زندگی مردی است که در فراز و نشیب زندگی همچون دُرّی گرانبها صیقل یافت تا عاشقانه بر قله‌های معرفت و انسانیت بایستد و تماشاگر غرور آفرینش باشد. عاشقی بی مدعا که خود را وقف دیگران نمود تا نامش در دل تاریخ این مرز و بوم جاودانه بماند.

مردمان این دیار، روزی خود را در شالیزارهای برنج می‌جویند و سر بر آسمان پر برکتی می‌سایند که بارش رحمتش، سراسر سبزی و طراوت را به آن‌ها هدیه می‌کند. سرزمینی که با وجود همۀ این برکاتِ آسمانی، سال‌هایی نه چندان دور به خاطر حاکمان ظالمش همیشه بغضی نهفته را در سینه داشته و دارد؛ حاکمانی که بر جان و مال رعیت سیطره‌ای دیرینه داشته و از هیچ دنائتی برای رسیدن به خواسته‌های خود فرو گذار نکرده‌اند. خان و خانزادگانی که نسل به نسل بر مردم مظلوم، آقایی نموده و بعد از عمری سروری؛ یکی بعد از دیگری مثل همۀ آدم‌های دیگر از این جهان رخت بر بسته و هیچ نامی از خود به جای نگذاشته‌اند. اربابانی که کم و بیش در خلق و خو شبیه به هم و مثل هم بر مردم زیر دست خود حکومت می‌راندند.

ولی شاید به جرأت بتوان انگشت شماری از آنان را در دل تاریخ این سرزمین جستجو کرد که رفتار و منشی دیگرگونه داشته و در میان همین انگشت شماران نیز تنها یک خان را می‌توان نشان کرد که یاد و خاطره‌اش همچنان در ذهن‌ها باقی مانده و نسل به نسل روایت شده است.

در بخشی از کتاب خان می‌خوانیم:

درست پنج سال پیش در یکی از روزهای ماه اکتبر بود که مهرداد برای مأموریتی کاری از طرف یکی از موکلینش به آن شهر آمده و بطور اتفاقی هنگام عبور از خیابان آربات چشمش به خانه‌ای ویلایی افتاده بود که معماری‌اش شباهت زیادی به معماری خانه‌های ایرانی داشت، به همین خاطر تصمیمی را که ازمدتها پیش فکرش را به خود مشغول ساخته بود؛ خیلی زود عملی کرد. تصمیمی که از همان روزی که با کاترین و آنجل به مسکو برگشته بودند؛ در ذهن داشت. اما عملی شدن این تصمیم یکسال به طول انجامید چرا که تا آنزمان نتوانسته بود اصلان را راضی کند که جدای از او زندگی کنند، چه رسد به اینکه اصلاً از مسکو بروند.

روزهای اول وقتی اصلان با داستان کاترین و کاری که مهرداد در قبال آن بچه انجام داده، روبه رو شده بود؛ مخالف شدید نگهداری دخترک توسط مهرداد بود، تا جاییکه حتی سر کاترین با هم بگو مگو هم کرده بودند؛ اما خیلی زود آن دختر بچه جای خود را در دل اصلان هم بازکرده بود. از آن پس بود که اصلان از مهرداد خواست که تا مدتی در همان خانه همگی با هم زندگی کنند و او هم همچنان در دفتر اصلان مشغول به کار باشد تا سر فرصت خانه‌ای مناسب پیدا کند. مهرداد هم قبول کرده بود، اما در آن مدت از اینکه نمی‌توانست در پایتخت یک زندگی عادی داشته باشد و همیشه باید خود را به نحوی مخفی می‌کرد تا از چشم پلیس مخفی در امان باشد، خسته شده بود. به همین خاطر مدتها بود که بطور جدی به رفتن فکر می‌کرد. او می‌خواست به هر ترتیب شده از مسکو دور شود. آنروز هم وقتی وارد شهر چلیابینسک شد، به خاطر فضای خاص آن شهر و آرامشی که داشت، شیفتۀ آن جا شده بود به خصوص که این شهر کوهستانی دارای رودخانه‌ای بزرگ و آب و هوایی پاک و مناسب برای رشد و پرورش کاترین کوچولو می‌توانست باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: سالار خان
فصل دوم: مهرداد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات895
زبانفارسی
شابک978-600-289-435-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ 40000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خان

آتنا جعفری
۱۳۹۷/۹/۲۸
من زیاد خوشم نیومد. یعنی اصلا خوشم نیومد. داستان رو یه خط صاف پیش میرفت در حالی که خیلی سعی شده بود همه جور اتفاقی توش بیفته. و شخص اول داستان که مهرداد بود اونقد آدمو جذب نمیکرد که زندگیش برات مهم باشه. خوب شخصیت پردازی نشده بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خان

برای دریافت کتاب خان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.