معرفی و دانلود کتاب صوتی خانم دالاوی

عکس جلد کتاب صوتی خانم دالاوی
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانم دالاوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانم دالاوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانم دالاوی

کتاب صوتی خانم دالاوی یکی از مطرح‌ترین آثار ویرجینیا وولف نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که زندگی خانم دالاوی زنی اشرافی را بعد از جنگ جهانی اول روایت می‌کند. رمان خانم دالاوی در سال 2005 از سوی مجله تایم در میان 100 رمان برتر انگلیسی‌ زبان از سال 1923 قرار گرفت.

انسان‌ها در طول زندگی خود پیوسته در حال رفت و آمد بین گذشته، حال و آینده‌اند و همواره در جستجوی زمان بیشتر هستند تا بتوانند وقت بیشتری را صرف کارهای خود کنند. در کتاب خانم دالاوی (Mrs Dalloway) زمان نمودی پررنگ دارد که با استفاده از دو ساعت معروف لندن (ساعت بیگ بن و کلیسای سنت مارگارت) این موضوع شرح داده می‌شود.

ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) این رمان را به شیوه جریان سیال ذهن نگاشته و پیوسته بین زمان حال و گذشته شخصیت‌ها در سیر است. او در این کتاب عقیده خود مبنی بر وجود زمان در شکل‌های مختلف در اطراف انسان را بیان می‌کند.

خانم دالاوی، رمانی است که ماجراهایش از یک صبح تا شب در شهر لندن به وقوع می‌پیوندد. داستان با کلاریسا دالاوی، (خانم دالاوی) آغاز می‌شود. در ادامه داستان با دیگر شخصیت‌های رمان از طریق ذهنیات و افکارشان آشنا می‌شویم. شاید بتوان گفت دغدغه اصلی وولف در این کتاب زندگی روزمره زنان و مردان طبقه اشراف و به نوعی مرفه جامعه انگلستان بعد از جنگ جهانی اول است. ویرجینیا وولف در این کتاب با سبک ویژه خود، جریان سیال ذهن، به موشکافی دغدغه‌های این افراد و همچنین روابط آن‌ها در بطن شهر لندن می‌پردازد.

وولف، در این کتاب صوتی مخاطب را پا به پای راوی در خیابان‌های لندن پیش می‌برد، از زاویه دید کلاریسا، آدم‌ها و محله‌های شهر را به او نشان می‌دهد و افکار و احساسات او را در آهنگی موزون به هم می‌آمیزد. در این گذار تند و ناگسسته، نویسنده از شهر و آدم‌هایش تابلویی به پهنای افق در دیدرس مخاطب قرار می‌دهد. خانم دالاوی عاشق زندگی است و همه جنبه‌های زندگی در او شور و شوق می‌آفرینند؛ و بدین ترتیب،‌ حکایت بسط می‌یابد و از گذشته به حال می‌رود و هر دو را با هم درمی‌آمیزد.

ویرجینیا وولف رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست در سال 1882 در لندن به دنیا آمد. در سیزده سالگی به طور ناگهانی مادرش و دو سال بعد از این حادثه خواهر خود را نیز از دست داد که عامل اولین حمله عصبی وی شد. با این وجود موفق به تحصیل در دانشکده زنان کالج سلطنتی لندن شد. در سال 1904 مرگ پدرش منجر به دومین حمله عصبی او شد که اولین اقدام به خودکشی وی را نیز در پی داشت.

ویرجینیا وولف در سال 1912 با لئونارد وولف دوست قدیمی برادرش ازدواج کرد و بعدها به همراه همسرش انتشارات هوکارت را تاسیس کرد که در آن آثار نویسندگان جوان را منتشر می‌کردند. وولف در دوران جنگ جهانی اول و دوم دوستان زیادی را از دست داد و روحیه حساس او این رنج‌ها را تاب نیاورد، به همین علت در سال 1941 با جیب‌های پر از سنگ به «رودخانه اوز» در «رادمال» رفت و خود را غرق کرد. حدود یک ماه بعد در تاریخ 18 آوریل جسد او توسط چند کودک در پایین دست رودخانه پیدا شد و در روز 21 آوریل در حضور همسرش لئونارد سوزانده شد و خاکسترش در سایه درختی در باغچه‌ای به خاک سپرده شد.

وولف در اغلب آثارش از شیوه جریان سیال ذهن استفاده کرده است و نظرات فمینیستی در آثارش به چشم می‌خورد. از جمله آثار او می‌توان به «اتاقی از آن خود»، «به سوی فانوس دریایی»، «بانو در آینه»، «سال‌ها»، «امواج»، و... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی خانم دالاوی می‌شنویم:

ایتالیا دور بود و خانه‌های سفید و اتاقی که خواهرانش در آن می‌نشستند و کلاه درست می کردند، و خیابان‌ها هر شب پر از آدم‌هایی می‌شد که گردش می‌کردند، با صدای بلند می‌خندیدند، نه نیمه جان مثل آدم‌های اینجا که در "باث" روی صندلی‌ها می‌نشستند و به گل‌های زشت گلدان‌ها نگاه می‌کردند!
لوکرزا بلند گفت: "آخر شما باید باغ‌های میلان را ببینید." اما به کی می‌گفت؟
هیچ‌کس نبود. کلماتش رنگ باختند. مثل فشفشه‌ای که رنگ ببازد. پس از این که شعله‌هایش دل شب را می‌شکافتند، به آن تسلیم می‌شدند؛ تاریکی پایین می‌آید و بر خطوط دیوارها، خانه‌ها و برج‌ها فرو می‌ریزد؛ شیب‌های برهنه‌ی تپه‌ها نرم‌تر می‌شوند و در آن فرو می‌روند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
نمونه 5
23 دقیقه
بخش اول
24 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم
32 دقیقه
بخش چهارم
27 دقیقه
بخش پنجم
33 دقیقه
بخش ششم
33 دقیقه
بخش هفتم
27 دقیقه
بخش هشتم
27 دقیقه
بخش نهم
35 دقیقه
بخش دهم
34 دقیقه
بخش یازدهم
26 دقیقه
بخش دوازدهم
32 دقیقه
بخش سیزدهم
34 دقیقه
بخش چهاردهم
17 دقیقه
بخش پانزدهم
23 دقیقه
بخش شانزدهم
16 دقیقه
بخش هفدهم
20 دقیقه
بخش هجدهم
20 دقیقه
بخش نوزدهم
28 دقیقه
بخش بیستم
26 دقیقه
بخش بیست و یکم
39 دقیقه
بخش بیست و دوم
18 دقیقه
بخش بیست و سوم
26 دقیقه
بخش بیست و چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانم دالاوی
نویسنده
مترجمخجسته کیهان
راویآنالی طاهریان
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانم دالاوی

ریحانه حق شناس
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
من خیلی دوستش نداشتم ولی به هر حال کتاب بدی نبود. طبق نظر منتقدین این کتاب باعث میشه توی حال زندگی کردن رو درک کنیم
راستش برای من جالبترین چیزی که داشت این بود که کتاب از یه برهه‌ی زمانی حرف میزنه که فرهنگ مردم اروپا در حال تغییر بوده از زمانی که خیلی از خط قرمز هاشون در حال کم رنگ شدن بوده. و ش و
نکته‌ی مثبت دیگه نگاه خانم دالاوی به مهمانی دادن بود برام جالب بود که سخاوتمندانه تلاش می‌کرد دوست آشنا‌ها رو دور هم جمع بکنه چون از هم دورن و فقط یه مهمانی میتونه همچین فرصتی براشون فراهم بکنه و...
و یه نورد دیگه این که این که نشون میداد چطور میشه که هر فرد در عین این که آدم قابل احترامی به نظر میرسه از زاویه‌ی ویژگی‌های منفیش آدم به درد نخوری به نظر برسه
Negar Mojarad
۱۳۹۹/۵/۱۳
ویرجینیا وولف نویسنده‌ی معمولی‌ای نیست که داستان‌های معمولی بنویسد و همه به به و چه چه کنند. مخاطب خاص دارد. صدای این خانم با این مدل خواندن به درد این اثر نمیخورد. مثلا باید کتاب‌های خانم فهیمه رحیمی را آن هم تازه شاید بخواند. و باز به نظر من اشتباه است که انقدر عواطف زیاده از حد به صدایمان اضافه کنیم
مخاطب میفهمد که الکی است. میفهمند که دروغ است. به قول شاعر سید علی صالحی: مردمان میفهمند...
آلا شویز
۱۳۹۸/۶/۳۰
به نظر می‌رسه اجرا و لحن بیش از حد به متن تحمیل شده، اینکه کل متن با لحنی (به نظر عمدی) بی‌رمق خوانده شده شنیدن کار ر رو سخت کرده، ویژگی متن با این ضرب‌آهنگ همخوان نیست از نظر من. گاهی تاکیدها برای تلفظ دقیقِ بعضی کلمات آزاردهنده شده و در بخش‌هایی ریتم آنچنان کُند شده که متن رو از دست می‌دم.
Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۹
عالی بود. دو بار این کتاب رو گوش دادم. به صورت خیلی ظریف و به دور از شلوغ کاری به دغدغه‌های روزمره زنان حتی در جامعه‌ای پیشرفته و ظاهرا آگاه به حقوق بانوان می‌پردازه. افرادی که دغدغه‌هایی در مورد جنسیت گرایی و حقوق بانوان در جامعه دارند و در عین حال با لحن خاص کتابهای وولف آشنا هستند مناسب هست.
س ض
۱۳۹۸/۷/۱۴
این کتاب را به همه‌ی کسانی که سبک جریان سیال ذهن را دوست دارند، پیشنهاد می‌کنم. خانم دالاوی از بهترین آثار ویرجینیا ولف است و ارزش خواندن و گوش دادن را دارد. به خصوص برای علاقه مندان به رمان مدرن.
فاطمه بیرانوند
۱۳۹۸/۱/۲۴
به تجربه این رو دریافتم کتاب‌هایی که خوندنشون برام دشوار بوده بعد از این که فایل صوتیشون رو گوش دادم به طرز شگفت آوری برام ساده و راحت جلوه کردن. واقعا از صدای گرم آنالی طاهریان لذت بردم
niloofar-1401
۱۴۰۱/۹/۲۳
گاهی خط داستان را گم می‌کنم، روایت داستان سیال و غیرمعمول است... با این‌حال دوست دارم زودتر تمامش کنم چون
ذهنیات نویسنده‌اش را می‌پسندم.
Jale Ahmadi
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
خیلی علاقمند بودم بخونم این کتاب رو به خاطر فیلم اقتباسی از این کتاب
اما نتونستم ارتباط برقرار کنم
لحن راوی هم بیشتر دلزده‌م کرد🥴
alba beta
۱۳۹۸/۱/۱۰
یکی از بهترین آثار ویرجینیا وولفه. دیدن فیلم ساعت‌ها هم که نزدیکی زیادی به این کتاب داره خالی از لطف نیست
سیمین دخت اسدی پناه
۱۴۰۲/۵/۲۵
صدای گوینده خیلی زیباست ولی هر لحظه منتظر بودم بزنه زیر گریه!
د. ناظمی
۱۴۰۱/۷/۶
ویرجینیا وولف خیلی حرفها در این کتاب با زنها و مردها میزنه
عالیه
javad Mohammadtaqi Nejad
۱۴۰۰/۸/۱۷
واسه من یکم حوصله سر بر بود، وسطای کتاب ولش کردم، تمومش نکردم
الناز مختارى
۱۴۰۰/۲/۱۹
بد نیست زیاد به جزئیات پرداخته شده و این یکم خسته کننده کرده کتاب رو
سعید -
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
گوینده چرا اینجوری می‌خونه؟
انگار همین الان چهارقلو زاییده!
آزاده بیرانوند
۱۳۹۷/۱۲/۲۹
خیلی خسته کننده است یا من اینطور حس میکنم؟
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانم دالاوی

برای دریافت کتاب صوتی خانم دالاوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.