معرفی و دانلود نمایش صوتی خانه عروسک

عکس جلد نمایش صوتی خانه عروسک
قیمت:
5900 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی خانه عروسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی خانه عروسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی خانه عروسک

نمایش صوتی خانه عروسک اولین نمایشنامه و مشهورترین اثر هنریک ایبسن، به روایت زندگی زنی می‌پردازد که خیال می‌کند خوشبخت‌ترین زن جهان است، اما پس از مدتی می‌فهمد که خوشبختی و عشق او به همسرش دروغی بیش نبوده است. لازم به ذکر است این اثر برای اجراهای رادیویی تنظیم شده و دارای حذفیات است.

نمایشنامه خانه عروسک (A Dolls House)، درباره‌ی زن مهربان و عاشقی به نام نورا است که با مرد مورد علاقه‌اش ازدواج کرده و به شدت به وی علاقه‌مند است. نورا همه چیز را فدای خانواده و عشقش می‌کند، او خود را خوشبخت‌ترین زن در جهان می‌داند. اما پس از مدتی اتفاقی رخ می‌دهد که شوهرش همان مرد ایده‌آل و عاشقش، زیر پایش را خالی می‌کند. این زن که گمان می‌کرد شوهرش را به خوبی می‌شناسد، حالا دیگر برای او تبدیل به یک بیگانه شده است.

او در شرایط بد مالی هنگامی که توروالد هلمر (‌شوهرش) بیمار می‌شود و به سفر نیازمند است، او را با قرض از یک دوست قدیمی به سفر می‌برد و با این سفر حالش بهبود می‌یابد، اما نورا می‌داند که نباید همسرش از این قرض باخبر شود چون توروالد هلمر به شدت با قرض مخالف است و باید این قرض را به زودی پس بدهد، از طرفی این دوست قدیمی به نام کروگستاد در بانکی که به تازگی توروالد در آن سمت مدیریت را گرفته کار می‌کند و می‌داند به دلیل فساد مالی که ایجاد کرده هلمر او را اخراج خواهد کرد. بنابراین شروع به تهدید نورا می‌کند. در این بین دوست صمیمی نورا، خانم لیند برای دیدن دوست قدیمی‌اش به منزل آن‌ها می‌آید و متوجه‌ی بعضی مسائل در این خانه می‌شود، در نتیجه تصمیم به تغییر اوضاع می‌گیرد.

نورا پس از این اتفاقات متوجه می‌شود که در زندگی‌اش انسانی آزاد نیست، بلکه عروسکی ناآگاه و سرگردان بوده و خانه‌اش نیز عروسخانه‌ای بیش نبوده است. این اتفاق باعث می‌شود که چشمش به روی حقایق باز شود و همه‌چیز را رها کند و به دنبال ارزش‌های واقعی برود.

هنریک ایبسن کیست؟

هنریک ایبسن (Henrik Ibsen) شاعر و نمایشنامه‌نویس برجسته‌ در سال 1828 در نروژ متولد شد. او نمایشنامه‌نویسی خلاق، مدرن و تحول‌گرایی است که روح تازه‌ای به جسم ادبیات دراماتیک داده و در آثارش، نگاه جدیدی به انسان مدرن انداخته است. هنریک ایبسن در ایران شناخته شده و آثار بسیاری از او به روی صحنه رفته است و در جهان نیز بعد از شکسپیر و چخوف، برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویس است. او بیش از 50 نمایشنامه به نگارش درآورده است. ایبسن در سال 1906 در شهر کریستیانا بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از نمایش صوتی خانه عروسک می‌شنویم:

- شما اینجا چیکار می‌کنید آقای کروگستاد!
- بدی خونه‌های زیادی مفروش شده همینه، صدای پا رو خفه می‌کنه تا به خودت بیای، یکی تو چند قدمیت ظاهر میشه.
- عادت دارید همیشه اینجوری وارد خونه‌ی آدما بشید.
- شما همیشه از دیدن آدما انقدر وحشت می‌کنید.
- کی در رو براتون باز کرد. اصلا در زدید؟
- از یک کارمند بانک بعیده که از دیوار خونه‌ی مردم بالا بره!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
خانه عروسک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی خانه عروسک
نویسنده
راوینازی دشتکیان، حجت نصاری، فرناز حیدری، محسن زحمتکش
ناشر صوتی تاپ آرت
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
5900 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی خانه عروسک

yousef hajian
۱۳۹۸/۱۱/۲۲
تبریک به محسن زحمتکش نازی دشتکیان و حجت نصاری و علی الخصوص صدا بازیگری عالی فرناز حیدری. به حق اگر هنر هفتم جهان سینما هست این بچه‌ها ثابت کردن که جهان به هنر هشتم خودش صدا بازیگری مدرن دست یافته. واقعا گفتن برای این اثر٫ این کتاب صوتی این کار فوق العاده سخت هست و واقعا ایرادی در کار نمیبینم که کم بخوام امتیازی کنم از این اثر. در جدیدترین اثر تاپ آرت تمام شخصیت‌های صدا بازیگر این اثر به نحوی ایفای نقش کردن که خودم رو واقعا بین اون داستان تجسم کردم. خانه عروسک یکی از بهترین کارهای این گروه بود و باز هم منتظر کارهای بعدی از این گروه خواهم بود.
zahra ghorbanzadeh
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
نمایشنامه خوبی بود اما مهمانسرای دو دنیا تاثیرگذار تر بود
صدای شخصیت‌ها و نقششون کاملا هماهنگ بود و با شنیدن نمایشنامه میشد صحنه هارو تصور کرد مثل یه فیلم نمایشنامه‌هایی که انتخاب میکنیدبا وجود اینکه موضوعاتشون جدی هست ولی نمایشنامه خوانی‌ها انقدر خوبه که بعضی از شخصیتا و دیالوگاشون طنز دارن مثله چکاوک من😁در کل خیلی خوب بود خسته نباشید
منتظر کارای بعدی شما هستیم👌🏻
Sharar Ed
۱۳۹۹/۲/۷
من قبلا درباره این کتاب صوتی کامنت مثبتی گذاشتم، هنوز هم ممنونم از تلاش دوستان اما بنابه دلایلی مجبور شدم متن اصلی رو بخونم و‌متوجه شدم که تفاوت زیادی با متن اصلی داره و کلیت رو‌فقط گنجونده و از بین ۸ کاراکتر فقط ۴ کاراکتر رو گنجونده.. اینو‌وینویسم که با چشم باز گوش بدین، مخصوصا دوستانی که به دنبال تحلیل نمایشنامه هستند و تخصصی کار میکنند.
Elahe
۱۴۰۱/۴/۵
نمایشنامه ناقص گفته شده و کلی گویی بوده و بعضی از کاراکتر‌ها مثل دکتر رنک کاملا حذف شدن مثلا چیزی از ولخرج بودن نورا تو داستان گفته نشده
و شما اصلا متوجه نمیشین که زمان این نمایشنامه تو کریسمس بوده!
Eti Atshani
۱۴۰۱/۱/۹
این داستان نکته ایی داشت، که که خواندنش را شیرین کرد، اینکه آدما در لحظات حساس ذات خود را نشان میدهند، در آرامش و و راحتی خوب بودن آسان است، مهم لحظات پر تنش است که نماینگر شخصیت اصلی ادم است
فریناز محمدی
۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عالی بود خیلی لذت بردم و پیشنهاد میکنم که حتما گوش بدید نمایش صوتی آدم رو میبره به دنیای تخیل و از این دنیای پر از رنج جدا میکنه انگار که یه زندگی دیگه رو هم تجربه میکنی
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
نمایشنامه ناقص است. شاید بتوان گفت تلخیصی از نسخه اصلی. برای همین پیش از ارتباط گیری درست با شخصیتها و درک پیرنگ، به پایان میرسد.
کیفیت اجرا و صدا عالی است.
kamal khaledi
۱۳۹۸/۱۰/۴
فیلمی با بازیه مرحوم خسرو خان شکیبایی و نیکی کریمی از این نمایش نامه ساخته شده جالبه که همیشه فکر میکردم ایده فیلم ایرانیه
ط عرب
۱۴۰۲/۵/۱۸
با نمایش نامه اصلی تفاوت‌هایی داره، همچنین به شدت خلاصه شده ‌.
درواقع انگار خلاصه نمایش نامه اصلی هستش.
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۰/۵/۱۲
همیشه فکرمیکردم خانه عروسک بسیار تکان دهنده یا موثر هست ولی واقعا علت این حجم محبوبیت و معروفیتش را درک نکردم
Mina Zare
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
نمایشی که با بیان ساده فرق بین زندگی در خیال و در واقعیت رو میگه
لیلا علی قلی زاده
۱۴۰۰/۴/۵
نمایش نامه‌ای زیبا و دوست داشتنی. صدای شخصیت‌های دو زن بسیار شلیه بود تنها نقطه منفی این کتاب صوتی
khashayar khajehnoori
۱۴۰۰/۲/۲
بسیار داستان کوتاهی بود، آنقدر که باید در دسته داستان‌هایی با عنوان کوتاهک عرضه شود.
ایمان اکبری
۱۳۹۸/۱۰/۷
عالی بود هم گویندگانش هم افکتینگش در کل همه چیش خوب بود لذت بردم
Farahnaz
۱۳۹۸/۱۰/۳
داستان آموزنده ایی بود که باید بیشتر بهش فکر کرد
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه نمایش صوتی خانه عروسک

برای دریافت نمایش صوتی خانه عروسک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.