معرفی و دانلود کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون

عکس جلد کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون

کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟ دربردارنده‌ی سخنان ارزشمند جردن پیترسون نویسنده‌ی پرفروش و سخنران برجسته، در مورد مفهوم سلسله‌مراتب است. سلسله‌مراتب‌ها ساختارهایی هستند که به شما می‌گویند یک چیز بر دیگری مقدم است؛ بین این مفهوم اجتماعی و ساختار روانشناختیِ هرکسی رابطه‌ی تنگاتنگی وجود دارد و به همین دلیل است که درک سلسله‌مراتب‌ها ضروری هستند.

درباره‌ی کتاب اسم این سخنرانی چه بود:

جردن پیترسون (Jordan B. Peterson) چهره‌ای شناخته شده در سطح جهانی است که درباره‌ی مسائل هستی و پیوند آن‌ها با زندگی روزمره ما می‌نویسد و سخنرانی می‌کند و به نوعی روش تفکرش را با ما در میان می‌گذارد. او نویسنده‌ی پرفروش و از سخنرانان جنجالی و مشهور است که پادکست‌هایش نیز در میان مردم محبوبیت بسیاری دارد. او به مفهوم سلسله‌مراتب‌ها معتقد است و از طرفداران سرسخت آن محسوب می‌شود. او قدمت این مفهوم را برابر با اولین نشانه‌های حیات در کره‌ی زمین می‌داند.

برای پی بردن به تفکرات پیترسون باید خودمان را با شیوه سخن گفتنش وفق بدهیم. او از واژگانی ساده و عبارت‌هایی استفاده می‌کند که ممکن است در نظر اول ارتباطی بین آن‌ها دیده نشود ولی زمانی که یک کلیت را تشکیل می‌دهند نظم و ارتباطشان مشخص می‌شود. سخنرانی‌های پیترسون کاملاً در لحظه می‌گذرد و ممکن است، این‌گونه به نظر آید که گویی او بداهه سخنرانی می‌کند؛ چرا که در لحظه می‌تواند موضوع را کاملاً تغییر دهد. همین موضوع یکی از دلایل استقبال مردم از برنامه‌های سخنرانی اوست.

جردن پیترسون در این کتاب از سلسله‌مراتب‌ها می‌گوید. بخش اعظمی از طبیعت جهان اجتماعی، ساختار سلسله‌مراتبی دارد. فکر کردن به ساختار سلسله‌مراتبی برای پیترسون واقعاً جذاب است. این جذابیت فی‌نفسه در خود این مفهوم وجود دارد. بخشی به‌خاطر پیچیدگی‌شان است و بخشی هم به‌خاطر عملکرد آن‌ها؛ چون به‌ هرحال ما انسان‌ها مجبوریم با آن سروکار داشته باشیم. هر تعریفی از آن‌ها، هر شکل بازنمایی از آن، فوراً می‌تواند توجه ما را به خودمان جلب کند. چون ما به‌شدت کنجکاویم بدانیم که مردم چطور باید در سلسله‌مراتب‌ها حرکت کنند و چه شگردهایی داشته باشند. زندگی کسانی که در اوج یا نزدیک قله‌ی سلسله‌مراتب هستند، جذاب است و تازه خود این افراد هم جذاب هستند.

زمانی که ما جذب افرادی می‌شویم که جایگاه برتری در سلسله‌مراتب‌ها دارند، این نکته بهمان یادآور می‌شود که همه‌ی ما ذاتاً به انسان‌های موفق علاقه داریم. یکی از ویژگی‌های بارز موفقیت این است که انسان در طبقات سلسله‌مراتب بالاتر برود. این مفهوم تقریباً مترادف با موفقیت برداشت می‌شود.

پس برای آنکه بتوانید درباره این موضوع بیشتر بدانید و با نگاهی فلسفی، اجتماعی و روانشناسانه این مفهوم را در عرصه زندگی بشر بررسی نمایید، کتاب «اسم این سخنرانی چه بود» را حتما بخوانید. اثری برجسته که ترجمه‌ای از سه مقاله پیترسون در وبسایت شخصی‌ خود اوست.

کتاب اسم این سخنرانی چه بود مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار و رهنمودهای جردن پیترسون و همچنین مباحث روانشناسی و فلسفی و اجتماعی علاقه دارید، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

جردن پیترسون را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، استاد روانشناسی و روانشناس بالینی کانادایی‌الاصل است که در جایگاه منتقد فرهنگی نیز فعالیت می‌کند. تحصیلات او در مقطع کارشناسی در رشته علوم سیاسی است و بعد از آن مدرک روانشناسی و دکترای بالینی خود را دریافت کرد. روانشناسی بالینی، اجتماعی و شخصیت مباحث اصلی مطالعات پیترسون را تشکیل می‌دهند. وی همچنین در زمینه روانشناسی دین و باور نیز فعالیت می‌کند. پیترسون در یوتیوب نیز فعالیت دارد و از چهره‌های جنجالی این شبکه اجتماعی است. کتاب «طرح‌واره‌های معنا، دوازده قانون زندگی، و فراسوی ساختار» از جمله آثار پرفروش او هستند.

جملات برگزیده کتاب اسم این سخنرانی چه بود:

- نگاه ما به جهان از جایگاه ما در آن سرچشمه می‌گیرد.
- شما برای اینکه بتوانید زندگی‌تان را درست هدف‌گذاری کنید، به یک دیدگاه نیاز دارید.
- جامعه فقط یک سلسله‌مراتب نیست، مجموعه‌ای از سلسله‌مراتب‌هاست و به نوعی تشکیل یک فراسلسله‌مراتب می‌دهد.
- ما می‌دانیم که یکی از نشانه‌های اصلی بلوغ، فدا کردن چیزی برای به دست آوردن چیزی بهتر در آینده است. شما چه چیزی را قربانی می‌کنید.

در بخشی از کتاب اسم این سخنرانی چه بود می‌خوانیم:

تصور کنید ساختار اجتماعی ما یک سلسله‌مراتب دارد. که البته می‌توانیم این فرض را پیچیده‌تر کنیم و بگوییم ساختار اجتماعی‌مان از سلسله‌مراتب‌های بسیاری و نه فقط یکی، تشکیل شده است و احتمالاً آن‌ها همه با هم یک فراسلسله‌مراتب را تشکیل می‌دهند. خب، پس ما سلسله‌مراتب‌های بسیار بسیار زیادی داریم و اگر بخواهیم ایده‌ی آن را در طول زمان ترسیم کنیم، می‌بینیم که در هر حوزه و زمینه‌ای سلسله‌مراتب‌های متفاوتی در زمانه‌های مختلف وجود داشته است. ممکن است تصور کنید باید چیزی مشترک بین تمام این سلسله‌مراتب‌ها وجود داشته باشد که توانسته افراد موفق را گرد هم بیاورد. اگر به‌فرض شما در سلسله‌مراتبِ الف شخص موفقی باشید، احتمالاً چیزی در شما وجود دارد که به نحوی با افراد موفق سلسله‌مراتب‌های ب، جیم و دال نیز مشترک است. آدمیزاد هم که استاد تعمیم دادن موضوعات مختلف به هم است؛ ما می‌توانیم یک نمونه را مشاهده کنیم و از کلی نمونه‌های مختلف، منظور موردنظرمان را برداشت کنیم. پس بیایید یک مثال بزنیم:

کودک که بودیم، همیشه با بچه‌های دیگر بازی می‌کردیم، بازی‌هایی مثل خاله‌بازی. در خاله‌بازی معمولاً یکی مادر می‌شود، یکی پدر. حالا این پدر و مادر ممکن است بچه هم داشته باشند، یا حیوان خانگی و مواردی مانند این‌ها. وقتی به قوانین بازی این بچه‌ها نگاه کنیم، فکر می‌کنیم آن‌ها دارند نقش والدینشان را بازی می‌کنند؛ مثلاً فکر می‌کنیم کسی که نقش پدر خانواده را دارد از پدرش تقلید می‌کند، در حالی‌که این‌طور نیست. تقلید در صورتی اتفاق می‌افتاد که بچه تمام حرکات و سکنات پدرش از شکل حرکت تا نحوه‌ی راه رفتنش را از او بردارد. اما کاری که بچه‌ها هنگام خاله‌بازی می‌کنند این نیست.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سلسله‌مراتب و بازی منصفانه
اجتناب‌ناپذیری، سودمندی و خطر سلسله‌مراتب‌ها
احساسات ما و سلسله‌مراتب اجتماعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسم این سخنرانی چه بود؟: سه گفتار از جردن بی پیترسون
نویسنده
مترجمعلیرضا بنی جانی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-622-7283-71-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

کیانا کیا
۱۴۰۲/۷/۸
خیلی کتاب خوبی بود واقعا لذت بردم، جردن پیترسون واقعا نویسنده و سخنران عالی هست.
صمد سربخشی راد
۱۴۰۱/۹/۱۳
مغز متفکر جوردن پترسون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

برای دریافت کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.