معرفی و دانلود کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا

عکس جلد کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا
قیمت:
۳۳۰۰۰ 23100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا

کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا اثر ژول ورن، یک پیشگویی درخشان علمی و داستانی هیجان‌انگیز همراه با شخصیت‌پردازی‌های منحصر به فرد است و روایتگر مردانی‌ست که در جست‌وجوی هیولایی بزرگ در اقیانوس هستند اما به جای هیولا، زیر دریایی عجیبی کشف می‌کنند، آنان در زیردریایی زندانی می‌شوند و سفر آنان در زیر دریا به این صورت شروع می‌شود.

این کتاب صوتی خلاصه رمان بیست هزار فرسنگ زیر دریا (Twenty Thousand Leagues under the Sea) است. در حدود 150 سال پیش ژول ورن رمان عجیبی خلق کرد. این رمان مثل بسیاری از رمان‌های قرن نوزدهم بسیار گیرا بود، اما درهم آمیختن علوم آن زمان با رمان برای مخاطبان بسیار تازگی داشت.

ژول ورن (Jules Gabriel Verne) دانشمند نبود، اما داستان‌نویس ماهری بود و توانست با استفاده از آخرین کتب و نشریات در کتابخانه ملی پاریس، رمان‌های جذاب علمی و زیبایی در آن دوره به نگارش درآورد. اکنون بسیاری از اختراعاتی که در رمان‌هایش آمده برای مخاطب امری عادی‌ست، برخی از مسائل علمی او یا مورد قبول واقع نشده و یا در مورد درستی آن شک و تردید وجود دارد. اما با همه‌ی این‌ها داستان‌های جذاب و تخیل شگفت‌انگیز او، ذهن ما را سرشار از شوق علمی می‌کند.

داستان این رمان از جایی شروع می‌شود که همه‌ی مردم ناگهان متوجه موجود ناشناسی در اعماق آب‌ها می‌شوند، عده‌ای فکر می‌کنند که یک کوسه بسیار بزرگ است، اما افرادی نیز معتقد هستند که یک هیولای ناشناخته‌ی عظیم‌الجثه است. چیزی که حقیقت دارد این است که آن موجود وسیله‌ای ساخته شده توسط بشر است. پروفسور «آروناکس» به همراه صیاد نهنگی به نام «ندلند» و یک دوست دیگر، با یک کشتی بزرگ تحقیقاتی، برای پیدا کردن هیولا به زیر آب می‌روند. کشتی در اثر برخورد با آن موجود صدمه می‌بیند و آن‌ها متوجه یک زیردریایی می‌شوند، چیزی که تاکنون مثل آن را ندیده و حتی در ذهن خود تصورش را هم نمی‌کردند.

آن‌ها با ناخدا و مالک این زیردریایی که نامش «نمو» است، آشنا می‌شوند. نمو آن‌ها را با خود همراه با ناتیلوس (نام زیردریایی نمو) به سفری هیجان‌انگیز می‌برد تا شگفتی‌های دنیای آب را ببینند. کاپیتان نیمو خیلی از چیزهایی که در افسانه‌ها آمده بود را در زیردریا به آن‌ها نشان می‌دهد.

پروفسور در عین حال که کاپیتان را مورد ستایش قرار می‌دهد، اخلاقیات او را رد می‌کند، و گمان می‌کند برخورد او با مسائل دنیا غلط است. پروفسور و همراهانش متوجه می‌شوند، چون از راز زیردریایی کاپیتان نیمو آگاه شده‌اند، پس در ناتیلوس اسیر هستند و دیگر نمی‌توانند به دنیای روی آب باز گردند و تا آخر عمر باید در اقیانوس‌ها زندگی کنند، اما این را نمی‌خواهند. آن‌ها برای فرار از ناتیلوس تلاش زیادی می‌کنند اما موفق نمی‌شوند، فرار از ناتیلوس، غیرممکن است.

کاپیتان نیمو همیشه به فکر انتقام است زیرا یکی از کشورهای اروپایی خانواده‌اش را از بین برده‌اند، او همه‌ی کشتی‌های روی آب را غرق می‌کند. این مسائل باعث شده بود تا مردم فکر کنند زیر دریایی او یک هیولاست. پروفسور و همراهانش، کاپیتان نیمو را مردی کمابیش دیوانه و دنیا گریز می‌دانند.

ژول ورن، نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی، دنیای داستان‌های علمی تخیلی را زیر و رو کرد. او بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب‌های ماجرایی‌اش است و او را با نام پدر داستان‌های علمی تخیلی می‌شناسند و گفته مى‌شود که کتاب‌های او رویاهایى هستند که به حقیقت پیوسته‌اند. زیرا او در آن‌ها شگفتى‌هاى اختراعات مدرن مانند زیردریایى، هواپیما و تلویزیون را سال‌ها پیش از اختراع‌شان بازگو کرده بود. از مشهورترین آثار او سفر به مرکز زمین است. او همچنین یکی از 3 نویسنده‌ای است که آثارشان به بیشترین زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

چندین نسل‌ از جوانان و نوجوانان با داستان‌هایی مانند بیست هزار فرسنگ زیر دریا، دور دنیا در هشتاد روز، جزیره‌ی اسرارآمیز سرگرم شده‌اند، از آن آموزه‌های زیادی یاد گرفته‌اند و با ماجراهای پرهیجان قهرمانان آن‌ها همراه شدند. ژول ورن در داستان‌هایش با خلاقیت تخیلی در میان رویداد‌های هیجان‌انگیز و همراه با گرایش قوی اخلاقی و انسانی مجموعه‌ای کامل و آموزنده ساخته است. او متولد سال 1828 بود و در سال 1905 درگذشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
بخش اول
15 دقیقه
بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم
19 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم
30 دقیقه
بخش ششم
13 دقیقه
بخش هفتم
19 دقیقه
بخش هشتم
20 دقیقه
بخش نهم
13 دقیقه
بخش دهم
20 دقیقه
بخش یازدهم
30 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم
12 دقیقه
بخش چهاردهم
6 دقیقه
بخش پانزدهم
2 دقیقه
بخش شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۳۰۰۰ 23100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا

حسین اصغری
۱۴۰۱/۱۲/۹
در وصف زیبایی و قدرت کلام این کتاب همین بس وقتی که مشغول خواندن توصیفات نویسنده از تجهیزات زیردریایی هستیم با خود میگوییم که همه‌ی این وسایل امروزه موجود هستند! اما باید گفت در زمان نگارش این کتاب که حدودا ۱۵۰ سال از آن می‌گذرد نه تنها چنین تجهیزاتی وجود نداشته بلکه اولین زیردریایی مدرن و الکتریکی چند ده سال پس از انتشار این کتاب ساخته و به آب انداخته شده است. اعتقاد ژول ورن به قدرت و کارایی الکتریسیته و موتورهای الکتریکی در زمانی که موتورهای بخار و مکانیکی در اوج سلطنت و کارایی بودند واقعا شگفت انگیز و عجیب است، حال اینکه امروزه میبینیم دنیا درحال گذار به سمت استفاده از موتورهای الکتریکی در تمام وسایل متحرک است. نکته‌ای جالب هم هست که زیر دریایی اتمی با نام ناتیلوس نیز ساخته شده است.
حدیث افشار
۱۴۰۱/۵/۲۸
یکی از بهترین رمان‌هایی بود ک تا به امروز گوش داده بودم، اونقدر ذهن من رو درگیر محتوای داستان کرد و زمانی ک گوش میدادم جز عمق داستان ذهنم درگیر جای دیگه‌ای نبود و فرو رفته بودم داخل این کتاب جوری ک دوست نداشتم تموم شه صدای گوینده عالی بود محتوا هم عالی تر در کل ترکیب خیلی خوبی بودن، اگه به داستان‌های علمی تخیلی و هیجانی و دریا و زیر دریایی … علاقه دارین این کتاب برای شماست❤️
GhaffariMohanmad
۱۴۰۲/۹/۲۳
با سلام
ژول ورن که آخر نویسندگان ه مگه میشه کتاب خوند و ژول ورن را نشناخت من که نوجوان یم را با بیست هزار فرسنگ گذروندیم چقدر این کتاب و من دوست دارم و خاطره بهاش دارم
ممنون از کتابراه که این کتاب و صوتی ش را گذاشته
علی شهابی
۱۴۰۲/۹/۲۹
صدای راوی خوبه ماجرای خوبی داره منو خیلی جذب نکرد شاید برا اینکه خلاصه بود ولی درکل لذت بردم ولی اونجوری که فکر میکردم نبود
به نظرم باید یبار خوندش این کتاب رو
Ali Rahmani
۱۳۹۸/۶/۸
من وقتی بچه بودم یک انمیشن از این داستان دیده بودم و عاشقش بودم. بعد از 6 7 سال که الان داستان رو گوش دادم هنوز هم کاملا جذابیت داشت
Leila Behzadi
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
ژول ورن بسیار بی نظیر بوده، این کتاب عالی و صدای گوینده هم گیرا است، بچه‌های من عاشقش شدن و من کتاب رو براشون تهیه کردم.
الهه
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
این کتاب رو برای افرادی که کتاب‌های تخیلی میخوانند و قوه تخیل قوی‌ برای تجسم داستان دارند توصیه میکنم
mohammad sadegh hajiarab
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
واقعا بی نظیر بود. محتوای کتاب فوق العاده و گوینده داستان دارای لحن و صوت و قرائتی بی نظیر و با احساس کامل بودن
mani eslami
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب های ژول ورن همشون قشنگن ولی در دنیای مدرن بیشتر برای سن‌های پایین جذابیت داره
Mahdi Asadollahi
۱۳۹۹/۱/۲۹
کتاب بسیار عالی در کنار صوت فوق العاده جذابیت خاصی داشت. ممنونم⁦♥️⁩
mohammad gh
۱۴۰۱/۸/۲۳
ایده ژول ورن حتی برای الان هم آوانگارد هست
سروش سررشته
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
این داستان به صورت کامل نیست خلاصه از داستان اصلی است
نازنین ش
۱۳۹۹/۴/۸
یکی از هیجان انگیز‌ترین رمان‌های ژول ورن
Hossein Motlagh
۱۳۹۸/۵/۱۰
جالب بود 👍 من قبلا نسخه فیزیکیش رو مطالعه کرده بودم
سینا یوسفی
۱۴۰۲/۲/۱۷
عالیه هم خود کتاب هم صدای گوینده اش
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا

برای دریافت کتاب صوتی بیست هزار فرسنگ زیر دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.