معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات

کتاب صوتی جنایت و مکافات اثری ماندگار از فئودور داستایوفسکی و یکی از ده شاهکار برتر ادبیات جهان است، شخصیت اصلی رمان، دانشجوی جوانی به نام راسکولنیکف است‏ که به ناچار تحصیل را رها می‌کند؛ سپس به دلیل تنگدستی و اصولی که خود نیز از توجیه کامل آن‌ها عاجز است، مرتکب قتل پیرزنی رباخوار ‌شده...

این کتاب صوتی خلاصه‌ای از رمان جنایت و مکافات (Crime and Punishment) است که به بررسی موضوعاتی همچون صدقه، کفر و الحاد، الکلیسم، جوامع آنارشیستی روسیه و نقد شدید و صریح فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) از جامعه آن روز روسیه می‌پردازد. جنایت و مکافات برنده نوزدهمین دوره کتاب سال ایران در سال 1379 و بهترین ترجمه در حوزه ادبیات داستانی انتخاب و معرفی شده است. این رمان اولین اثر مهم داستایوفسکی به‌ شمار می‌آید و می‌توان گفت امروزه پرخواننده‌ترین اثر وی محسوب می‌شود.

راسکولنیکُف بنابر دلایل پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیل آن‌ها عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شوند، می‌کشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آن‌ها را پنهان می‌کند. بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه، راسکولنیکف هرکس را که می‌بیند به او مظنون است و با این افکار کارش به جنون می‌رسد. در این بین او عاشق سونیا، دختری که به خاطر مشکلات مالی خانواده‌اش دست به تن‌فروشی زده بود، می‌شود. داستایفسکی این رابطه را به نشانه مهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده است و همان عشق، نیروی رستگاری‌بخش است. البته راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندانی شدن در سیبری به این حقیقت رسید.

فئودور داستایوفسکی همچون یک فیلسوف و روان‌شناس، به عمق روان و تفکرات شخصیت‌هایش نفوذ کرده و وجدان آدمی را آسیب‌شناسی می‌کند. جدال خیر و شر در درون و برون آدمی و تیرگی‌های روان آدمی، روان‌پریشی‌ها و درگیری‌های فرد با خود و محیطش درون مایه آثار این نویسنده بزرگ روس است که این‌ها در بهترین شکل خود در این کتاب بازتاب یافته است.

جنایت و مکافات شاهکار داستان‌پردازی است! صدها داستان در دل یک داستان نهفته است و صحنه‌ها و حوادث به قدری زنده و هیجان‌انگیز است که اولاً آدم نمی‌تواند کتاب را زمین بگذارد ثانیاً تأثیر زیادی از آن می‌پذیرد به گونه‌ای که خواننده جزیی از داستان شده و شریک داستان می‌شود.

جنایت و مکافات اثری است هنری که پس از بازگشت داستایفسکی از سیبری و تجربیات تلخ بسیار، نگاشته شد و در سال 1866 در مجله پیک روسیه منتشر گردید و بی‌درنگ شهرت یافت. در این رمان بسیاری از موضوع‌هایی که بین جوانان متفکر و نویسندگان آن زمان متداول بود، مورد بررسی قرار گرفته است. استقلال عمل، حد اختیار انسان و خوی و شیوه نیهیلیستی از جمله این مباحثند. چون این مسائل در داستان مزبور به شیوه‌ای نو مورد گفت‌و‌گو قرار گرفته است.

داستایفسکی دارای احساسات و افکار و عواطفی تند و آتشین بوده است. تمام نوشته‌هایش گدازه‌ای از درد و اندیشه‌های نهفته بودند. قهرمان‌های گوناگون و متضادش غالبا زاده روح پهناور او هستند. داستایفسکی با شدت آن‌ها را در کار و فکر و خیالشان دنبال می‌کند و از درد و تجربه‌هایشان رنج می‌برد و کوفته می‌شود و می‌کوشد که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و او را در تجربیات و افکار قهرمانان خود شریک و سهیم یا دست کم نسبت به آن‌ها علاقمند سازد، به همین جهت است که وی را از جمله داستان سرایان «لیریک» می‌خوانند، و واقعا خود داستایفسکی و نه حتی خواننده آثارش هیچ کدام توانایی آن را ندارند که شاهد بی‌طرف پیشامدها و جریان داستان‌های او باشند. همه خواه ناخواه در افکار و احساسات مورد بحث گرفتار می‌شوند و همراه قهرمانان مشغول تجربه می‌گردند.

فئودور داستایوفسکی نویسنده مشهور روسیه و خالق کتاب‌های جنایت و مکافات، برادران کارامازوف، تسخیر شدگان و... است. رمان‌هاى داستایوفسکى سرشار از هیجان بوده و در عین‌حال که رمان هستند، انباشته از افکار و اندیشه‌اند.

جملات برگزیده کتاب جنایت و مکافات:

- زیرک‌ترین اشخاص را باید سر آسان‌ترین چیزها گیر انداخت.
- آن کسی بهتر از همه زندگانی خواهد کرد که بتواند بهتر از دیگران خود را بفریبد.
- آن کسی که وجدان دارد اگر به‌ اشتباه خود پی برد، رنج می‌کشد. این خود بیش از اعمال شاقه برایش مجازات است.
- مگر من پیرزن را کشتم؟ من خودم را کشتم، نه پیرزن را! با این کار پدر خودم را برای همیشه درآوردم!… اما پیرزن را شیطان کشت، نه من.
- قدرت فقط نصیب کسانی می شود که جرات کنند خم شوند و آن را به دقت بگیرند. در اینجا فقط یک چیز مهم است، یک چیز: باید فقط جرات داشت!
- جنایت؟ کدام جنایت؟ اینکه شپش پلید مضری را، یعنی پیرزن نزول‌خواری را که به درد هیچ کس نمی‌خورد و از کشتنش چهل گناه بخشوده می‌شود، نابود کرده‌ام، آدمی را که شیره نیازمندان را کشیده بود، این جنایت است؟
- تقریبا هر جنایت‌کاری، در حین جنایت دستخوش نوعی ضعف اراده و فکر می‌گردد. یعنی درست هنگامی که بیش از هر چیز احتیاج به تعقل و احتیاط است، اراده و فکر روشن جای خود را به‌نوعی سبک‌سری عجیب بچگانه‌ای می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
22 دقیقه
فصل اول
12 دقیقه
فصل دوم
15 دقیقه
فصل سوم
33 دقیقه
فصل چهارم
13 دقیقه
فصل پنجم
13 دقیقه
فصل ششم
6 دقیقه
فصل هفتم
8 دقیقه
فصل هشتم
18 دقیقه
فصل نهم
5 دقیقه
فصل دهم
12 دقیقه
فصل یازدهم
15 دقیقه
فصل دوازدهم
5 دقیقه
فصل سیزدهم
4 دقیقه
فصل چهاردهم
7 دقیقه
فصل پانزدهم
5 دقیقه
فصل شانزدهم
6 دقیقه
فصل هفدهم
16 دقیقه
فصل هجدهم
8 دقیقه
فصل نوزدهم
10 دقیقه
فصل بیستم
12 دقیقه
فصل بیست و یکم
12 دقیقه
فصل بیست و دوم
18 دقیقه
فصل بیست و سوم
6 دقیقه
فصل بیست و چهارم
5 دقیقه
فصل بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۲۸
رمانی زیبا و جذاب. واقعا خیلی لذت بردم از گوش دادن به این کتاب و با اینکه خلاصه کتاب بود چیزی از جذابیت آن کم نشده بود.
شخص اول رمان دانشجویی به نام راسکول نیکف است که به خاطر افکار و اعتقادات خاصش پیرزنی نزول خوار و خواهرش را میکشد ولی انسانی بسیار نجیب و پاک است و با آنکه خودش در فقر و نداری را
زندگی به سختی میگذراند ولی از کمک به نیازمندان دریغ نمیکند وحتی بعد از کشتن پیرزن نزول خوار و سرقت مقداری از جواهرات و کیف پول او دست به آن‌ها نمیزند و از آن‌ها استفاده نمیکند. و این نکته برایم خیلی جالب بود نکته‌ی دیگری که برایم جالب بود زنان قدرتمند و تاثیرگذار در داستان بود مانند دنیا، سونیا، مادر راسکول نیکف و کاترینا.
خرید این رمان را به دوستداران داستایوفسکی پیشنهاد میکنم من واقعا از شنیدن لحظه لحظه‌ی داستان لذت بردم. با تشکر وافر از کتابراه
Ellli Nemati
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
همین داستانهاست که توقع آدم و بالا میبره و دیگه هر رمانی نمیگیرتش
یه فیلم سینمایی رنگی بود با تمام جزئیات
فقط تو کامنتا خوندم که خیلی خلاصه شده بوده واین باعث تاسفه
احساس کردم رابطه‌اش با سونیا کلا حذف شده بود
محمد حسن انصاری
۱۳۹۸/۵/۱۵
این کتاب اینقدر قوی است که انسان همراه با خوندن این کتاب انگار داره یه فیلم سینمایی میبینه که یه فیلنامه قوی داره
اینقدر متن قوی که خواه ناخواه تجسم میشه در ذهن
آناهیتا ربیعی
۱۳۹۸/۶/۲۴
حسم شبیه دیدن فیلم بود نه خوندن کتاب، بسیار جذاب بود، ارتباط بین آدم‌ها خیلی جالب برقرار می‌شد وهیچ شخصیتی وجود نداشت که اسمی از او برده شود ولی نقشی ایفا نکند.
پریسا مددی
۱۴۰۱/۷/۲۲
من با توجه ب اسمی ک ازش شنیدم و نظرات دوستان انتظارم زیاد شده بود حال انکه کمتر از حد انتظارم بود
اما درکل داستانهای داستایوفسکی رو دوست دارم
Khashayar Najibi
۱۳۹۹/۷/۱۷
وقتی اسم بزرگ این رمان و نام بزرگتر نویسنده‌اش رو شنیدم، فکر میکردم چه اثر بی نظیری رو دارم میخرم. متاسفم فقط همین... کاملا پیش پا افتاده و کلیشه ای. اینو مقایسه کنید با آنا کارنیانا! متاسفم...
Aanil Parsa
۱۴۰۲/۸/۱۹
بی نظیر بود. تازه این خلاصه بود. یکی از بهترین اثرهای داستایوفسکی. مدام هیجان داشتم ببینم در ادامه چی میشه
پوریا بقالپور
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتابی بسیار عالی و زیبا بود. حتما پیشنهاد میکنم اون رو بخونید. بیشتر به یک فیلم شباهت داشت تا یک کتاب.
Alireza Amiri
۱۴۰۱/۶/۲۱
این کتاب خوب از شاهکارهای زمان خودش و حتی شاید تا امروزه، و همه چی خوب بود بجز موسیقی شروع و پایان که واقعا تو مخ بود.
مهدی بیگلری
۱۴۰۲/۸/۹
خیلی سال پیش کتاب را خوانده بودم و همراهی با راسکولنیکف پس از سال‌ها لذت بخش بود
Elnaz Abginechi
۱۴۰۱/۱/۱۵
فوق العاده بود
فوق جذااااااب
واقعا نتونستم همرو بدون وقفه گوش ندم
بی نظییییییرررر
Nastaran Ayadi
۱۳۹۸/۶/۳
کتاب فوق العاده با صدایی که داستان رو به عمق وجود ادم منتقل میکنه..
محمدرضاابراهیمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
اولین کتاب صوتی بودکه گوش کردم واین کتاب یکی ازبهترین کتاب دنیاهستش
جواد موسوی موسوی
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
به نظرم اگر مقایسه شود جلال ال احمد زیباتر جزییات را بیان میکند.
fatemeh p.m
۱۴۰۰/۵/۲۲
نسخه کامل رو بخونید این خیلی کوتاه و چکیده هستش ولی باز عالی
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی جنایت و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.