معرفی و دانلود کتاب خلاقیت و حل مسئله

عکس جلد کتاب خلاقیت و حل مسئله
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خلاقیت و حل مسئله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خلاقیت و حل مسئله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خلاقیت و حل مسئله

کتاب خلاقیت و حل مسئله از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، با ارائه‌ی مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های اثبات شده، عملی و کاملاً کاربردی، بلافاصه باعث خلق ایده‌هایی برای بهبود زندگی و کارتان خواهد شد.

یک مدیر معمولی بیش از 50 درصد زمان خود را صرف حل مسئله به تنهایی یا به کمک دیگران می‌کند. توانایی مقابله با دشواری‌ها و حل مشکلات بیش از هر چیز تعیین کننده‌ی رویدادهای کسب‌وکار است. در حقیقت می‌توان گفت فردی که مهارت‌های ضعیفی در تفکر خلاق دارد، مجبور است کارمند افرادی شود که از مهارت‌های پیشرفته‌تر تفکر خلاق بهره‌ می‌برند.

خلاقیت و حل مسئله (Creativity and Problem Solving)، مانند راندن دوچرخه یا کار با کامپیوتر یک مهارت است که می‌توان آن را با تمرین یاد گرفت و بهبود بخشید. یک ایده جدید می‌تواند برای تغییر مسیر کاری یا تحول کل شرکت کافی باشد. 

برایان تریسی (Brian Tracy)، در این کتاب به بیان مطالب مفیدی در زمینه‌ی خلاقیت پرداخته است از جمله: هفت منبع نوآوری،  مهندسی ارزش، روش طوفان ذهنی، سه محرک خلاقیت، حل مسئله در هفت مرحله و ده‌ها نکته‌ی کاربردی دیگر.

همه‌ی افراد خلاق هستند. خلاقیت ویژگی طبیعی و ذاتی افراد مثبت‌اندیشی است که عزت نفس بالایی دارند. شرکت‌هایی که محیط کاری مثبتی ایجاد می‌کنند، مدام از سوی کارمندان ایده‌های خوبی دریافت می‌کنند. مهم‌ترین عوامل تعیین‌ کننده خلاقیت کدامند؟

نخستین عامل تجربیات گذشته است. آنچه در گذشته برای شما روی داده است، اثر زیادی بر میزان خلاقیت‌ شما در زمان حال دارد. دومین عامل تعیین‌ کننده میزان خلاقیت شما، شرایط کنونی‌تان است. آیا به ارائه‌ی ایده‌های جدید در محل کارتان تشویق می‌شوید؟ آیا افراد با هم صمیمی هستند و ایده‌هایشان را با هم در میان می‌گذارند یا ایده‌هایتان مورد تمسخر و انتقاد قرار می‌گیرد؟

سومین عامل تعیین‌ کننده میزان خلاقیت، تصویری است که از خود دارید. آیا خود را شخصی خلاق می‌دانید؟ آیا به نظر خودتان از خلاقیت زیادی برخوردارید یا نه؟ تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که 95 درصد افراد، استعداد کار با خلاقیت بالا را دارند. تحقیقی که توسط هاوارد گاردنر در دانشگاه هاروارد انجام شد نشان داد که روش‌های تفکر متعددی وجود دارد و هر فرد حداقل در یک حوزه نابغه است. به این ترتیب، کلید آزادسازی خلاقیت این است که خود را فردی بسیار خلاق بدانید.

در بخشی از کتاب خلاقیت و حل مسئله می‌خوانیم:

هرگاه مشغول و فعال هستید، از این ضمیر بیدار و آگاه استفاده می‌کنید. ضمیر خودآگاه معقول، تحلیل‌گر، منطقی، منتقد و ‌واقع‌بین است. این ضمیر اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را تحلیل می‌کند و با سایر اطلاعاتی که در حافظه خود ثبت کرده مقایسه می‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد. اطلاعات جدید از طریق ضمیر خودآگاه که مانند درگاه است، وارد مغز می‌شود.

دانیل کانمن در کتاب پرفروش خود با عنوان «تفکر سریع، تفکر آهسته» توضیح می‌دهد که تقریبا همیشه دو راه برای استفاده از ضمیر خودآگاه وجود دارد.

نخستین راه یعنی «تفکر سریع» شهودی، خودکار، غریزی و فوری است. با این روشِ تفکر در ضمیر خودآگاه می‌توانید پیشامدهای ناگهانی زندگی روزانه‌تان را هدایت کنید. تفکر سریع بسیار شبیه رانندگی در ترافیک است؛ سریع تصمیم می‌گیرید و همزمان با حرکت رو به‌ جلو به رویدادهای متغیر واکنش نشان می‌دهید. بیشتر زمان شما در طول روز صرف تفکر سریع می‌شود. در گفتگوها، تماس‌های تلفنی، پاسخگویی به ایمیل‌ها و تقاضاهای خارجی از تفکر سریع بهره می‌برید. روش استفاده معمول و طبیعی از تفکر سریع نیز همین است که در اغلب موارد بسیار مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. منابع اصلی خلاقیت
2. سه محرک خلاقیت
3. روش طوفان ذهنی 
4. پرسش، محرک خلاقیت
5. طوفان فکری، آزادسازی نیروی تیم
6. اهمیت خوش‌بینی 
7. خصوصیات نوابغ را پرورش دهید 
8. حل مسئله در هفت گام
9. تمرین‌های تقویت ذهن
10. استفاده از سه ضمیر برای تفکر
11. تمرین دو رویکرد تفکر 
12. استفاده از تفکر جانبی
13. روش کارکرد ذهن 
14. حل مسئله سیستماتیک 
15. تفکر از صفر
16. روبرو شدن با واقعیت 
17. گذر از موانع
18. هفت منبع نوآوری 
19. ده راهکار خلاقانه برای محصولات قدیمی
20. مهندسی ارزش  
21. ارزیابی ایده‌ها    
نتیجه گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خلاقیت و حل مسئله
نویسنده
مترجمژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی
ناشر چاپیانتشارات زرین کلک آفتاب
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8164-23-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خلاقیت و حل مسئله

محمد مریخی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتاب خوبی بود و حتما پیشنهاد میکنم اگر میخواید کسب و کارراه بیندازید یا حتی تصمیمی در زندگی بگیرید به موارد خاصی از این کتاب رجوع کنید و به اجرا در بیاورید اما بعضی جاها بخصوص در صفحات پایانی (حدود صفحه ۸۰ به بعد) بهتر بود کمی هم مثال یا توضیح بیشتر، چاشنی متن میشد که آنقدر حالت تیتر وار پیدا نکند.
به هر حال توصیه میکنم حداقل ۲ مرتبه آن را بخوانید چون به نظر من پایه بسیار از کتابهای بومی ایرانی در زمینه ایده یابی و هدفگذاری هست. اغلب کتابهای ایده و هدف گذاری بومی تنها با تغییر جزئی در متن این کتاب و آوردن مثال‌هایی از خودشون یا موارد موجود در بازار، سعی در بومی کردن را انجام دادند ولی اصل و پایه به نظر من همین کتاب هست.
با تشکر از کتابراه
محمد ح
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خیلی خوبه. فقط مطالبش به ترتیب نیست. مثلا اول اومده درمورد برخی روش‌های حل مساله گفته بعدا اومده مراحل کلی حل مساله رو گفته.
رحمان عسکرزاده
۱۴۰۲/۲/۱۷
کتاب نسبتا خوبیه
در کل دید نسبتا خوبی به نحوه بالا بردن خلاقیت فردی میده
حمیده خسروان
۱۴۰۰/۴/۲۵
کتاب که خلاقیت تفکر را آموزش میدهد و واقعا عالیه
Yahya Aghaei
۱۳۹۸/۹/۲۹
عالی و کامل و کارامده، لغت به لغتشو باید اجرا کرد
Rrrsss Kh
۱۴۰۲/۹/۱۱
عالیست ممنون از مترجیمن
علیرضا جدیری
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
پیشنهاد من حتما حتما بخونید.
فرشاد خیامی
۱۴۰۰/۵/۲۱
بسیار عالی و کاربردی👌
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب خلاقیت و حل مسئله

برای دریافت کتاب خلاقیت و حل مسئله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.