معرفی و دانلود رایگان کتاب خلقنده (خلق کننده)

عکس جلد کتاب خلقنده (خلق کننده)
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خلقنده (خلق کننده) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خلقنده (خلق کننده) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خلقنده (خلق کننده)

کتاب خلقنده (خلق کننده) نوشتۀ حمیدرضا مالمیر، تعاریفی برای شناخت انواع مختلف خلاقیت و اطلاعاتی که برای تبدیل شدن به یک فرد ایده‌پرداز و خلاق نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

خَلقَنده متشکل از دو بخش خلق و کننده است. که نشان دهنده‌ی خصوصیت و تعریف اصلی افراد خلاق یعنی "خلق کننده" است. سه حرف ابتدایی از خلق و سه حرف پایانی از کننده، اما در همین جا ختم نمی‌شود. برای رسیدن به مغزی خلاق باید جنگید و تلاش کرد. خلقنده تداعی کننده‌ی کلمه‌ی جنگنده نیز هست.

کلمه‌ی خلقنده تنها کلمه‌ای بود که با آن می‌توان تمام این مفاهیم را به صورت غیر مستقیم با آن انتقال داد. همچنین خلقنده با شعار اصلی کتاب نیز سازگاری داشت، زیرا خلقنده کلمه‌ای بود که در فرهنگ لغت وجود نداشت و کلمه‌ی جدیدی خلق شده است.

امروزه تمام شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا هزینه‌های هنگفتی را برای بالابردن قدرت خلاقیت پرسنل خود پرداخت می‌کنند. خلاقیت عاملی است که می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

خلاقیت تاثیر مستقیمی بر موفقیت، آینده شغلی، قدرت حل مسئله، قدرت ایده‌پردازی و حتی مهم‌تر از همه روابط میان زوج‌ها دارد. یک ایده و طرح بسیار خوب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد، حال فرض کنید در مغزتان یک کارخانه ایده‌سازی داشته باشید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در پایان هر فصل از این کتاب تمریناتی برای شما آورده شده که می‌توانید با انجام آن‌ها قدرت خلاقیت خود را پرورش دهید و خلاقیت‌تان را هزار برابر کنید. نکته‌ها و پیشنهاد‌هایی هم در قالب کادر‌های تقلب برای شما آورده شده تا با انجام آن‌ها تخیل و ایده‌پردازیتان را تقویت کنید.

سالانه افراد بسیار زیادی از دانشگاه‌های معتبر کل دنیا فارغ‌التحصیل و وارد بازار کار می‌شوند. آیا تمام آن‌ها به یک اندازه موفق می‌شوند؟ خیلی از افرادی که شاگرد اول دانشگاه‌های معروف دنیا بوده‌اند استخدام شرکت‌هایی می‌شوند و برای آن‌ها کار می‌کنند. چرا کسب و کار‌های خودشان را راه نمی‌اندازند؟ چرا استارت‌آپ‌های خودشان را استارت نمی‌زنند؟ اینجاست که خلاقیت خودش را بیش از پیش نمایان می‌کند. شما می‌توانید با ارائه ایده‌های بزرگ و عملی کردن آن‌ها قدمی را به سوی رویاهایتان بردارید.

در این کتاب تمریناتی که توسط اشخاصی مثل لئوناردو داوینچی استفاده می‌شده است آورده شده و همچنین مفاهیم و تعاریفی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها اطلاعات داشته باشید. سخت‌ترین مرحله در دستیابی به خلاقیت چیزی نیست جز انتخاب. شما باید بین خلاق بودن یا نبودن یکی را انتخاب کنید.

اگر قصد شما از تهیه‌ی این کتاب این است که خلاقیت خود را به صورت عملی و کاربردی افزایش دهید باید تمام تمرین‌ها را مو به مو انجام دهید و تا وقتی هر تمرین تمام نشده اجازه ندارید به بخش بعدی بروید. اگر توانایی این کار را ندارید کتاب را ببندید و در قفسه‌ی کتاب‌ها قرار دهید. اما اگر قرار است مطالب را بصورت تئوری یاد بگیرید و فقط به علم خود اضافه کنید انجام ندادن تمرین‌ها مانعی ندارد اما انتظار پیشرفت در خلاقیت بدون انجام تمرین را نداشته باشید.

این کتاب برای هر فرد، کاربردی متفاوت خواهد داشت. بعضی‌ها برای تقویت خلاقیت در کار، در زندگی، در رابطه، در حل مسائل استفاده می‌کنند و بعضی افراد برای رسیدن به رویاهایشان، برای تبدیل شدن به یک هنرمند، موسیقی‌دان، یک مخترع یا یک فرد که در تاریخ نامش همیشه جاودان خواهد ماند.

در بخشی از کتاب خلقنده می‌خوانیم:

مغز انسان حدود 1500 گرم وزن دارد و حجم آن نیز حدود 1130 سانتیمتر مکعب در زنان و 1260 سانتیمتر مکعب در مردان است. هرچند از نظر ضریب هوشی یا آی‌کیو و سایر اندازه‌‌گیری‌های عملکردی و شناختی هیچ‌ گونه و به هیچ وجه تفاوت نورولوژیک بین دو جنس مذکر و مؤنث تاکنون نشان داده نشده‌ است.

100 میلیارد سلول عصبی در مغز انسان وجود دارد که هر کدام از این سلول‌ها از طریق اتصالات عصبی مستقیم یا غیرمستقیم با 20 هزار سلول دیگر در ارتباط‌اند.

با اطلاعات بالا و براساس احتمالات ریاضی با یک حساب به این نتیجه می‌رسیم که هر شخص اگر بخواهد تعداد ایده‌هایی که می‌تواند تولید کند را شمارش کند باید تعداد سلول‌های عصبی را به توان تعداد مسیرها برساند یعنی 100 میلیارد به توان 20 هزار. اگر بخواهیم این عدد را قابل لمس‌تر نشان دهیم باید یک عدد بگذاریم و در مقابل آن 8 صفحه‌ی کامل صفر قرار دهیم.

پس با این توضیحات به این نتیجه خواهیم رسید که هیچ گاه ایده‌های یک شخص تمام نخواهد شد یا به عبارتی دیگر هر چقدر که به مغز فشار وارد کنیم و از آن کار بکشیم به مسیر‌های جدیدی دست خواهیم یافت و بهره‌برداری از مغز خود را حتی افزایش خواهیم داد. در کتاب برایان تریسی به این اشاره شده است که تعداد ایده‌هایی که هر فرد می‌تواند تولید کند از کل مولکول‌های کل کیهان بیشتر است.

با توضیحاتی که داده شد فکر می‌کنید که چند تا ایده می‌توانید تولید کنید؟ ده تا؟ صدتا؟ یک میلیون؟ نگران نباشید، با اطلاعاتی که در ادامه‌ی کتاب به دست خواهید آورد و همچنین تمریناتی که انجام خواهید داد، توانایی آن را بدست می‌آورید که ایده‌ها و طرح‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دستور استفاده
فصل اول: خلاقیت در زندگی
خلاقیت و تأثیر آن در کار
کودکان خلاق
تأثیر خلاقیت در رابطه
خلاقیت‌های روزانه
خلاقیت، کلید شهرت
فصل دوم: خلاقیت چیست؟
تعریف خلاقیت
ساختار مغز
تأثیر نیم کرههای مغز در خلاقیت
تفاوت افراد خلاق و معمولی
تفاوت خلاقیت با حل مسئله
تعریف تکمیلی خلاقیت
تمرینات
فصل سوم: انواع خلاقیت
خلاقیت تکمیل
خلاقیت تکمیلی
خلاقیت سازنده
خلاقیت تخریب کننده
سرقت خلاقانه
خلاق گمشده در زمان
خلاق گمشده در مکان
تمرینات
فصل چهارم: موانع خلاقیت
موانع بیرونی
موانع درونی
باور
عزت نفس
تنبلی
اراده
تفاوت استعداد و خلاقیت
حوزه‌های خلاقیت
تمرینات
فصل پنجم: تفکر خلاق
تفکر منطقی
تفکر احساسی
تفکر جانبی
تفکر همگرا و واگرا
تفکر آگاهانه
من داوینچی هستم
تمرینات
فصل ششم: عوامل پنهان در خلاقیت
شانس در خلاقیت
عمل و عکس‌العمل
نگرش مثبت
تصویرسازی ذهنی
ناخودآگاه
تمرینات
فصل هفتم: تکنیک‌های جادویی برای ایده‌سازی
نقشه ذهنی
تأثیر حس‌های چند گانه
تأثیر رنگ، اشکال و نوشتن در فعالیت مغز
رسم نقشه‌ی ذهن
بارش فکری
ایجاد تیم و مدیریت اعضا و جلسه
انتخاب محیط مناسب
نحوه‌ی انجام
تمرینات
فصل هشتم: خلاقیت کلید موفقیت
شناخت خلاقانه نیازها
شناخت خلاقانه سلیقه‌ها
تأثیر خلاقیت در مذاکره و ارائه
تاثیر نقاط بالقوه و بالفعل در خلاقیت
تمرینات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خلقنده (خلق کننده)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-6601-13-9
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب خلقنده (خلق کننده)

Parya
۱۴۰۲/۵/۶
ببین اسم کتاب عالی و مقدمه و معرفی از طرف نویسنده یه طورایی خیلی توقع از کتاب رو بالا میبره
ولی محتوای کتاب خلاصه و کلیشه ایه و قطعا نتیجه‌ای که میخوای رو نمیگیری ولی خوندنش خالی از لطف نیست راه و چاه رو نشون میده و میشه به کارش بست وقتی ایده‌ای تو سرت داری
با تشکر از نویسنده 🙏
Farhad Ghobadi
۱۳۹۸/۸/۲۳
فعلا از دیشب تاحالا تونستم چهل صفحشو بخونم جالبه که تمریناش کارایی هست که من خورشون هستم یعنی هم گیمرم هم کمابیش فیلم باز خخخخخ عالیه ممنون که کتاب‌های با ارزشی رو هر هفته رایگان قرار میدید با تشکر از نویسنده گرامی و برنامه کتابراه🤔😀😁
Ali alihazbian
۱۳۹۸/۵/۴
بسیار عالی. متشکر بابت رایگان کردنش. قدر کتابهای گرانبها ولی رایگان را میدانیم 😊🌹
Shahryar Haraj
۱۳۹۸/۳/۱۶
خیلی خوبه که هر بخش با داستان توضیح دادخ شده. واقعا عالی
سیّدمحمّد زعفرانچی
۱۴۰۲/۳/۵
کلّاً موضوعات مربوط به خلّاقیّت به دوّم شخص مربوط می‌شود. اینکه توفّع داشته باشیم یک کتاب یا یک سخنرانی ناگهان شخصی را از خواب غفلت بیدار کند کمی دور از ذهن است. امّا با عادت موافقم
فاطمه م
۱۴۰۱/۹/۹
کاش کتاب‌های الکترونیک در کتابراه هم قابل خرید چاپی داشته باشند بعضی کتاب‌ها بعنوان رفرنس هستند و بجز تهران در شهرهای دیگه به سختی و با صرف وقت زیاد پیدا میشن
Pesar Khoshmazeh
۱۳۹۸/۷/۶
این کتاب بسیار جذاب و روان و در عین حال نکات و کلیدهای بسیار خوبی را برای بهبود عملکرد خلاقیت ارایه داده بود. ممنون 😍
S R
۱۳۹۸/۶/۱۸
کتاب خوبی بود و مخصوصا این که مثال‌های کاربردی داشت خیلی خوب بود. و تمریناتشم کارای خیلی سختی نبود که نشه انجام داد.
Mohsen Bagheri
۱۳۹۸/۵/۱۵
بهتر بود نویسنده کمی از دانش و آموخته‌های خودش استفاده کنه تا تکه‌های کتاب دیگران و داستان‌های کوتاه مجله موفقیت
محمد علی باهری فرد
۱۳۹۸/۹/۱۳
یک کتاب عالی و خلاقانه
برای اونایی که معمولی نیستن (یک انسان معمولی حتما خلاق هست) توصیه میکنم که بخونن و آدم معمولی بشن
عاطی ف
۱۴۰۱/۴/۲۳
واقعا ممنون کتاب جالبی بود اولش میخواستم شروع به خوندن کنم فکر نمیکردم همچین راهکارهای اسونی باعث خلاقیت و... بشه
کاربر آیلین
۱۳۹۸/۹/۲
کتاب خوبی بود. مفاهیم جالبس رو در مورد ایده یابی بیان میکرد. تکنیک نیلوفر آبی رو واقعا دوست داشتم. مرسی
کاربر kh
۱۳۹۸/۷/۵
نسخه نمونه رو خوندم، جذبم کرد، حالا دنباا اونم که نسخه کاملش رو بخونم.
علی قنبری خواجه روشنایی
۱۳۹۸/۶/۷
بدون شک میتونم بگم که یک کتاب واقعا اثر گذار هستش
بسیار متشکرم برای رایگان کردن این کتاب
akram asgari
۱۳۹۸/۵/۵
نمونه‌اش را خواندم جالب و کاربردی به نظر می‌رسه ولی حیف که دیگه رایگان نیست😔
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب خلقنده (خلق کننده)

برای دریافت کتاب خلقنده (خلق کننده) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.