معرفی و دانلود کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم

عکس جلد کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم

کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم به قلم مصطفی سروش، همراه با داستان‌هایی از برندگان نوبل، شما را با طیف وسیعى از آثار این مفاخر ادبى جهان آشنا می‌کند.

دیر زمانى است که در دنیاى مغرب زمین، توجه بسیارى به ادبیات و ارزش نهادن به آن شده است و از این رو هر ساله جوایز ادبى گوناگونى به نویسندگان سرشناس جهانى اهدا مى‌شود. یکى از معتبرترین این جوایز، جایزه‌ى ادبى نوبل است که هر ساله به کسانى تعلق مى‌گیرد که در تکریم اصالت و آرمان‌هاى انسانى با خلاقیت و پشتکار به خلق آثار ادبى مى‌پردازند.

اعطاء جایزه‌ى نوبل ادبیات در سال 1901 آغاز شد و اولین جایزه‌ى آن به یک شاعر فرانسوى به نام «سولى پرودوم» تعلق گرفت. لازم به ذکر است که همه‌ى برندگان جایزه‌ى نوبل ادبیات داستان‌نویس نیستند، بلکه در میان آن‌ها فلاسفه، شعرا، نمایشنامه‌نویسان و تاریخ نگارانى چون «برگسون» و «چرچیل» نیز حضور دارند.

نکته‌ى قابل توجه این است که در طى این زمان نسبتاً طولانى که از آغاز اعطاى این جایزه مى‌گذرد، بسیارى از مفاخر ادبى ایران از جمله مترجمان نامدار و چیره دستى چون: «محمد قاضى»، «م. به. آذین»، «سیمین دانشور» و... بسیارى از این داستان‌هاى کوتاه را ترجمه و در مجلات ادبى و هفته نامه‌ها چاپ و منتشر کرده بودند.

در این مجموعه سعى شده که تنها بر روى داستان‌هاى کوتاه تمرکز شود تا بتوان در حجمى اندک شما را با طیف وسیعى از آثار این مفاخر ادبى جهان آشنا کند. هر داستان از این کتاب رنگ و بوى خاصى دارد و شما از آن حظى سرشار خواهید برد.

در کتاب حاضر تعدادى از این داستان‌ها براى شناخت و درک نگاه متفاوت آن فرزانگان از جهان برون و درون انتخاب و آورده شده است.

در بخشی از کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم می‌خوانیم:

مرد در خواب دید که کشتى‌اش با سه بادبان بلند و برافراشته در دریا در حال حرکت است و راه خود را از میان امواج مى‌شکافد و جلو مى‌رود، و این در حالى است که سکان کشتى در دستان وى قرار گرفته و دیگر خدمه‌ى کشتى در سایه استراحت مى‌کنند.

ولى او قادر به درک آن نبود که ملوانان در آن جا در حال چه کارند؟ همان کسانى که از یارى دادن به وى و رفتن به دریا براى کشف جزیره‌ى ناشناخته طفره رفته بودند. شاید آنان از طفره رفتن طعنه‌آمیزشان نسبت به وى متأسف شده بودند. اما انگار تعدادى پرنده و حیوانات دیگر را هم در حال گشت‌زنى بر روى عرشه‌ى کشتى مشاهده مى‌کرد.

پرندگانى چون: اردک، مرغ، خروس و جانورانى چون خرگوش و سایر حیوانات خانگى که به برگ کلم‌هایى که ملوانان جلو آنان ریخته بودند نوک مى‌زدند. هیچ به یاد نمى‌آورد که وى آنان را همراه خود به درون کشتى آورده باشد. اما به هر حال، این جانوران آن‌جا بودند.

حضور این جانوران در آن‌جا امرى ضرورى بود. چون اگر جزیره‌ى ناشناخته کشف مى‌شد و جزیره متروکه و بدون سکنه بود چنانکه قبلاً هم بیشتر وقت‌ها در گذشته‌ها چنین اتفاق افتاده بود، آن وقت وجود این جانوران در آن جا به کار مى‌آمد. البته احتیاط شرط عقل بود.

همه آگاهیم که چنانچه دَرِ قفس خرگوشى را باز کنیم و از درونش آن حیوان را بیرون آوریم، بسیار بهتر و آسان‌تر از دنبال کردن یا گرفتن یک خرگوش در دشت و دَمن است.

در عالم خواب، از ژرفاى انبار کشتى صداى شیهه‌ى تعدادى اسب، ماغ ماغ گاوان، عرعر الاغان و نیز صداى گروهى دیگر از حیوانات که براى انجام کارهاى دشوار و توان‌ فرسا حضورشان لازم است به گوش مى‌رسید. حال، این حیوانات چگونه وارد کشتى شده بودند و چگونه ممکن بود که همه‌ى آنان در یک کشتى که حتى براى خدمه‌ى آن هم به اندازه‌ى کافى جاى نیست، قرار بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

هذیان‌گویى (ساموئل بکت)
کهنه سرباز (الکساندر ایسائویچ سولژنیتسین)
وقتى که جنگ به پایان رسیده بود هاینریش بل)
در خیابان لارنس (سولون بلو)
پخمه (ایزاک بشویس سینگر)
راز (الیاس کانتى)
مرگ مُدام در ماوراى عشق (گارسیا مارکز)
والاتبار (ویلیام گلدینگ)
هذیان (نجیب محفوظ)
روایت زندگى (کامیلو خوزه‌سلا)
چشمان آبى (اکتاویو پاز)
یکى بود یکى نبود (نادین گوردیمر)
سرودهاى سلیمان (تونى موریسون)
تولّد یک نقّال (داریوفو)
جزیره‌ى ناشناخته (ژوزه ساراماگو)
پله برقى (گونتر ویلهلم گراس)
یک حادثه (گائو شینگجیان)
بى وردزورث (وى. اس. نایپُل)
ایکاروس موجودى والاتر (الفریده یلینک)
من مرده (اورحان پاموک)
دردسر (دوریس لسینگ)
ماهى طلایى (ژان مارى گوستاو لوکلزیو)
در دهکده (هرتا مولر)
سرگروه‌ها (ماریو بارگاس یوسا)
قصّه‌ى عشق (مویان)
بهشت (آلیس مونرو)
ناشناخته (پاتریک مودیانو)
یک شام خانوادگى (کازائوایشى گورو)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات475
زبانفارسی
شابک978-600-176-183-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم

برای دریافت کتاب خوشه‌های طلایی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.