معرفی و دانلود کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی

عکس جلد کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی

کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی نوشتۀ مهناز نصرتی، به بررسی اصول حاکم بر دادرسی منصفانه در مقررات داخلی و حقوق بین‌المللی و تضمینات تشکیل دهنده حق بر دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران و اسناد بین‌المللی می‌پردازد.

مفاهیم دادرسی و عدالت ریشه در تمدن تاریخ بشری دارند. از قدیم الایام عدالت را صفت ذاتی دادرسی قلمداد می‌کردند و چگونگی رفتار منصفانه در دادرسی در کلیه نظام‌های حقوقی به ویژه نظام حقوقی اسلام مورد توجه بوده است. با این حال تغییر و تحول همه جابنه جوامع بشری و روابط حاکم بر آن‌ها در اثر عطف توجه شایان به موازین حقوق بشر در دادرسی در سده‌های اخیر موجب شده که «حق دادرسی منصفانه» در اسناد و موازین بین‌المللی حقوق بشر، مورد توجه و تأکید بیشتر قرار گیرد و اصول و تضمینات آن در انواع دادرسی مطرح شود.

امروزه که از دنیا به عنوان دهکده جهانی نام می‌برند و هیچ حادثه و واقعه‌ای نمی‌تواند بی‌تاثیر در افکار عمومی سایر ملت‌ها باشد، هماهنگی کشورها در اتخاذ تدابیری که به نحوی به اداره امور کشور مربوط می‌شود و مستقیم یا غیرمستقیم به حقوق بنیادین بشری افراد تحت قلمرو دولت‌ها تاثیر می‌گذارند، بیش از پیش ضروری می‌نماید. یکی از این حقوق بنیادین حق بر دادرسی منصفانه با تمامی ارکان و لوزام آن است.

هر چند اصل حاکمیت دولت‌ها، عدم مداخله سایر دولت‌ها در اداره امور مملکتی خاصه قوه قضاییه را ایجاب می‌نماید اما مقوله حقوق طبیعی و امروزه حقوق بشر که انسان‌ها از آن حیث که انسانند، از آن برخوردارند، رعایت حقوق برابر در تمام جهان و احقاق آن را در هر کشوری به قدری بدیهی می‌نماید که دولت‌ها را بر سر جمع‌ آوری و توافق بر سر حداقل‌های این حقوق به دور هم گردآورده و اعلامیه‌ها، کنوانسیون‌ها، اصول، رهنمودها و امثال آن‌ها را می‌توان از دستاوردهای آن دانست.

با نگاهی به کنوانسیون‌ها، میثاق‌ها، بیانیه‌ها و اعلامیه‌های متعدد بین‌المللی در می‌یابیم که حتی در اموری که پیش از این در صلاحیت صرف حاکمیت دولت‌ها بود، حداقل‌هایی در نظر گرفته شده است که دست دولت‌ها را در اقتدار بی‌حد و حصر بسته است. پس با شرایطی که بر جهان بین‌الملل کنونی حاکم است، در می‌یابیم که پشت کردن به استانداردها و حداقل‌های بین‌المللی حقوق بشری در نظر گرفته شده برای رفتار با شهروندان و بی‌اعتنایی نسبت به آن جز انزوای بین‌المللی ثمری نخواهد داشت.

در بخشی از کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی می‌خوانید:

دادرسی منصفانه و اصول آن یکی از موازین حقوق بشری به شمار می‌آید که مهم‌ترین هدفش برخورداری طرفین دعوی از موقعیت مساوی و برابر در روند دادرسی است. از این اصل با عنوان «برابری سلاح‌ها» یاد می‌شود. در اصل 134 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آمده است: «دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می‌تواند به منظور دادخواهی به دادگاه صالح رجوع کند. همه‌ افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه‌ها را در دسترس داشته باشند و هیچ کس را نمی‌توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات (مفاهیم، مبانی، قلمرو و پیشینه‌ دادرسی منصفانه)
فصل دوم: اصول حاکم بر دادرسی منصفانه در مقررات داخلی و حقوق بین‌المللی
فصل سوم: تضمینات تشکیل دهنده حق بر دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران و اسناد بین‌المللی
فهرست منابع
الف- کتب
ب- مجلات و مقالات
ج- پایان نامه‌ها
د- منابع اینترنتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-8077-90-9
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی

برای دریافت کتاب دادرسی منصفانه در حقوق کیفری ایران با نگرشی بر حقوق جزای بین‌المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.