معرفی و دانلود کتاب داستان لبنان

عکس جلد کتاب داستان لبنان
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان لبنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان لبنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان لبنان

کتاب داستان لبنان خاطرات سیر و سیاحت نویسنده، زهره یزدان پناه قره تپه در لبنان را در 10 فصل به صورت کامل روایت می‌کند.

کتاب در ده فصل تدوین و خاطرات تقسیم‌بندی شده است. در فصل اول جلسه توجیهی قبل از رفتن به لبنان آمده. در فصل دوم خاطرات فرودگاه تهران و فرودگاه بیروت روایت شده. نویسنده در فصل سوم به دیدار میزبانان و هتل و رستوران اقامت‌شان می‌پردازد. در فصل چهارم موزه ملی بیروت را توصیف می‌کند و مناطق دینی بیروت مانند صخره‌های روشه مدفن رفیق حریری و کتاب فروشی ویرجین را به‌ خوبی توصیف می‌کند. فصل پنجم نویسنده به خاطرات دیدار از شبکه المنار، شبکه نیو تی وی، دیدار با سفیر ایران در لبنان و دیدار از روزنامه السفیر می‌پردازد. فصل ششم به دیدار از جنوب لبنان اختصاص دارد. در فصول بعدی نویسنده خاطرات بازدید و دیدارهایی که انجام داده مثل قلعۀ تاریخی بعلبک، دیدار با جرج جرداق، حاریصاء کلیسای القدیس بولس و بازگشت‌شان را آورده است.

از ویژگی‌های این کتاب این است که نویسنده به خوبی مکان‌ها و اشخاص را توصیف کرده، به گونه‌ای که خواننده با خواندن این مطالب می‌تواند آن مکان‌ها را در ذهن خود تصویر کند.

در بخشی از کتاب داستان لبنان می‌خوانیم:

حاریصا، نام یک منطقه بسیار سرسبز، زیبا و خوش آب و هواست. منطقه‌ای بلند که مناطق دیگر، در دامنه‌اش قرار دارد. حاریصا، منطقه‌ای مسیحی‌نشین است که کلیسای بسیار زیبای القدیس بولس یا همان سنت پل در آن‌جا قرار دارد.

ماشین جلوی مزار سیده لبنان توقف می‌کند. از دور مجسمه‌ای بسیار بزرگ و سفید از حضرت مریم (س) می‌بینیم که در جایگاه بلندی قرار دارد. جلوی در ورودی، تابلویی دیده می‌شود که روی آن نوشته شده است: «مزار سیده لبنان 1954» محوطه‌ی بسیار زیبایی دارد؛ پر از باغچه‌های گل‌ کاری‌ شده و درختان سرسبز. داخل محوطه، در سمت راست، جایگاهی درست کرده‌اند که مجسمه‌هایی از حضرت مریم در آن قرار دارد و میان دسته‌هایی از گل. جایگاه بعدی برای نذور و روشن کردن شمع است. به مجسمه‌ی حضرت مریم (س) نگاه می‌کنم. حدود پنجاه شصت پله، دایره‌وار دور جایگاه مجسمه قرار دارد که زائران را به کنار مجسمه می‌رساند. زینب می‌گوید: «این‌جا، نمادی از مزار حضرت مریم است، نه مزار واقعی ایشان.» عبدالرحیمی می‌گوید: «اینجا برای مسیحی‌ها، خیلی مقدس است. زائران مسیحی به اینجا می‌آیند، پابرهنه و روی زانو، این پله را بالا می‌روند.»

از پله‌ها بالا می‌رویم. خدا را شکر، ارتفاع آن کم است و من با کم کردن سرعت و برداشتن گام‌های آرام، مشکلی در بالا رفتن پیدا نمی‌کنم و نفس کم نمی‌آورم. بالاخره به بلندترین نقطه می‌رسم. همان‌جایی که، مجسمه قرار دارد. از آن بالا، پایین را نگاه می‌کنم. همه‌ی منطقه، زیر پای‌مان است. از همان بالا، چشمم به زنی می‌افتد که در آن پایین، زیر یکی از درختان محوطه، زانو زده است و دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کرده و درحالی‌که سرش بالاست و به مجسمه حضرت مریم نگاه می‌کند، در حال دعا کردن است.

کم‌کم پله‌ها را پایین می‌آیم. در مسیر برگشت، دختر جوان بی‌حجابی را می‌بینم که با پاهای برهنه، روی زانو، در حال بالا آمدن از پله‌هاست. تسبیح بلندی به دست دارد. دعا می‌خواند و اشک می‌ریزد و بالا می‌آید. یاد حرف عبدالرحیمی می‌افتم. در حالیکه عکسی از او می‌اندازم، به خدا فکر می‌کنم، به عظمت خدا و راه‌های گوناگون رسیدن به او. دو کلیسای کوچک دیگر، در همان محوطه است. در یکی از آن‌ها، مراسمی در حال اجراست. به کلیسای دوم می‌رویم. تعدادی پیرمرد و پیرزن روی نیمکت‌ها نشسته‌اند و مشغول خواندن دعا هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
جلسه توجیهی
فصل دوم
تهران دوحه، (فرودگاه امام خمینی)
دوحه - بیروت (فرودگاه دوحه)
فصل سوم
فرودگاه بیروت دیدار میزبانان
هتل گلدن پلازا
رستوران ساحه
فصل چهارم
موزه‌ی ملی بیروت
ضاحیه
صخره‌های Rawsheh
مدفن رفیق حریری
کتاب‌فروشی ویرجین
پشه‌های اسرائیلی
فصل پنجم
شبکه‌ی المنار
شبکه‌ی نیو تی‌وی
مسجد امام مهدی شمس‌الدین
دیدار با سفیر
روزنامه‌ی السفیر
انور یاسین
فصل ششم
صیدا
صور
مؤسسه‌ی امام موسی صدر
جنوب لبنان
روستای قانا
بنت جبیل
سهل خیام و زندان خیام
فصل هفتم
بعلبک
قلعه‌ی تاریخی بعلبک
حرم حضرت خوله
نبی شیث (مقبره‌ی شهید سید عباس موسوی و... )
فصل هشتم
مصاحبه با شبکه‌ی المنار
میدان صلح و محل اعتصابات علیه دولت سینیوره
داون تاون
دیدار جرج جرداق
فصل نهم
حاریصا
کلیسای القدیس بولس (سنت پل)
دانشگاه سنت جوزف
فصل دهم
برج البرجنه
حرکت به طرف فرودگاه بیروت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان لبنان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-964-506-457-8
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان لبنان

ثنا بیغم
۱۴۰۰/۵/۳۱
خیلی خوب بود دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب داستان لبنان

برای دریافت کتاب داستان لبنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.