معرفی و دانلود کتاب داستان‌های پس از مرگ

عکس جلد کتاب داستان‌های پس از مرگ
قیمت:
۲۶۰۰۰ 13000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های پس از مرگ

کتاب داستان‌های پس از مرگ به روایت سه داستان از آخرین داستان‌های جی. دی. سلینجر می‌پردازد که تا زمان حیاتش اجازه‌ی چاپ آن‌ها را نداده بود.

داستان اول این کتاب یعنی اقیانوسِ پُر از گوی‌های بولینگ از جمله مهم‌ترین آثار منتشر نشده‌ی سلینجر محسوب می‌شود و درآمدی است بر کتاب ناتور که محبوب‌ترین اثر اوست. این داستان جادویی، شیرین و غمناک است و نمی‌توان درک کرد که چرا داستان مخفی نگه داشته شده است. این اثر به مرگ شخصیتی به نام کِنِت کالفیلد که در ناتور به هیئت برادر هولدن، اَلی، پرورش یافته است، اشاره دارد.

داستان دوم با نام پسری که روز تولدش بود داستانی است ساده و روان، که سبک نویسندگی جی. دی. سلینجر (J. D. Salinger) کاملا در آن مشهود است. و پائولا، تنها داستانی از سیلنجر است که در سبک ترسناک و دلهره‌آور به رشته تحریر درآمده است.

جی. دی. سلینجر، نویسنده داستان‌های معروف آمریکایی از جمله ناتور دشت است که در لیست صد کتاب برتر قرن بیستم قرار گرفته. فیلم هامون و فیلم پری از داریوش مهرجویی نیز با برداشتی آزاد از رمان فرانی و زویی او ساخته شده است.

در واقع سلینجر را با همین رمان می‌شناسند. پس از موفقیتی که این رمان به دست آورد چند مجوموعه داستان کوتاه و چند رمان کوتاه هم از او منتشر شد اما سلینجر در اواخر عمرش تصمیم گرفت داستان‌هایش را چاپ نکند و معتقد بود چاپ نکردن آثار آرامشی شگفت‌آور دارد. وقتی چاپ نشود مردم نمی‌دانند و می‌توان آن‌ها را برای خود نگه داشت.

خبر پیدا شدن سه داستان آخر سلینجر ابتدا در سایت تعاملی ردیت مشخص شد پس از آن در دیگر رسانه‌ها هم آن را منتشر کردند. البته نسخه اصلی آن‌ها شناخته شده نیستند اما یک نسخه جلد کاغذی از آن در سایت حراج ای‌بی فروخته شد که گمان می‌رود یکی از 25 نسخه‌ای باشد که در سال 1999 به طور مخفیانه در انگلستان به چاپ رسید.

کتاب‌های دوم و سوم این مجموعه قطعاتی ناتمام هستند. خواندن آن‌ها اما دست‌کم از این لحاظ جالب است که شما را به درکی از فرآیند این نویسنده می‌رساند. پسری که روز تولدش بود درباره‌ی مرد جوانی‌ است که احتمالاً در یک مرکز ترک اعتیاد به الکل بستری ‌است. رِی با موهای قهوه‌ای روشنش که انگار به دستِ یک مادر، مرتب شانه شده و یقه‌برگردان‌های ربدوشامبر خال‌خالی‌اش که تا گلوی تقریباً بی‌ریشش بالا کشیده شده بودند در تختش دراز کشیده است. به عبارت دیگر، او هم کودک ‌مانده است. این داستان درباره‌ی مرد جوانی در آستانه‌ی جنون است، اما سلینجر آشکارا در این‌جا به دنبال قالبی برای یک خط داستانی می‌گشته، که هرگز به طور کامل هم پیدایش نکرده است.

و پائولا قصه‌ی یک فرد مطرود دیگر، و درباره‌ی زوج جوانی به نام آقا و خانم هینچر است. خانم هینچر فکر می‌کند باردار است، و از همسرش تقاضا می‌کند بگذارد او در طول دوره‌ی بارداری در تخت خواب بماند. از قضا معلوم می‌شود که او واقعاً باردار نیست. آخرین پاراگراف‌ها عملاً نه بخشی از داستان، که یادداشت‌هایی در مورد آن‌چه هستند که ممکن بود رخ بدهد، است.

این سه داستان - به خصوص دو داستان پایانی - پیش‌نویس‌هایی هستند با اشتباه‌های املایی و لغزش‌های دستوری که ممکن است به خاطر رونوشت برداری باشند یا نباشند.

در بخشی از کتاب داستان‌های پس از مرگ (Three stories) می‌خوانیم:

گفتم: «ببین، معرکه‌س. واقعاً‌ها! شوخی نمی‌کنم.» داشتم آماده می‌شدم که هر دومان را قانع کنم. «اسمش هست بولینگ باز. راجع‌به یه یاروییه که زنش نمی‌ذاره شب‌ها گزارش مسابقه‌های مشت زنی یا هاکی رادیو رو بشنوه. اصلاً برنامه‌ی ورزشی قدغنه. سر و صداش زیاده. زن وحشتناکیه.

حتی اجازه نمی‌ده یارو داستان‌های گاو چرون‌ها رو بخونه. می‌گه ذهنشو خراب می‌کنه. همه‌ی مجله‌های داستان‌های گاو چرونیِ مَرده رو می‌ندازه تو سطل زباله.» مثل یک نویسنده چهره‌ی کِنِت را نگاه کردم. «ولی یارو چهارشنبه شب‌ها اجازه داره بره بولینگ بازی کنه. هر چهارشنبه شب بعدِ شام، گوی مخصوص بولینگشو از یه قفسه‌ای تو کمد درمی‌آره و می‌ذارتش تو یه کیسه‌ی کوچیک برزنتی گِرد و به زنش شب به خیر می‌گه و می‌زنه بیرون. این ماجرا هشت سال ادامه داره. آخرش طرف می‌میره. زنش هر دوشنبه شب می‌ره قبرستون، سر قبرش گلایول می‌ذاره. یه بار جای دوشنبه، چهارشنبه می‌ره، و می‌بینه سر قبر بنفشه‌ی تازه گذاشته‌ن. هر چی فکر می‌کنه، نمی‌فهمه کارِ کی می‌تونه باشه. از نگهبان پیرِ اون جا می‌پرسه، اون هم می‌گه: "اوه، همون خانومی که هر چارشنبه می‌آد این‌جا دیگه. زنشه، گمونم."

"زنش؟" زنه جیغ می‌کشه. "زنش منم!" ولی نگهبان پیر گوشش حسابی سنگینه و علاقه‌ی چندانی هم به ماجرا نداره. زنه برمی‌گرده خونه. آخرهای شب همسایه‌هاش صدای شکسته ‌شدن یه شیشه‌ای رو می‌شنون، ولی دست از گوش ‌دادن به مسابقه‌ی هاکی رادیو برنمی‌دارن. صبح که می‌شه، یکی از همسایه‌هاش موقعِ رفتن به اداره‌ش، می‌بینه یه پنجره‌ی خونه‌ی بغلی‌شون شکسته و یه گوی بولینگ، مرطوب و براق از شبنم، افتاده روی چمن جلوِ درشون.

فهرست مطالب کتاب

به جای مقدمه
سه داستان منتشرنشده از جِی. دی. سلینجر آنلاین لو رفته است (خبر وب‌سایتِ بازفید، 27 نوامبر 2013 (نوشته‌ی سامِر آن برتن))
داستان‌های جِی. دی. سلینجر آنلاین لو رفت (خبر وب‌سایتِ بی‌بی‌سی، 29 نوامبر 2013)
لطفاً ما را ببخشید، آقای سلینجر ((بابک تبرّایی، 17 دسامبر 2013))
داستان‌های پس از مرگ
اقیانوسِ پُر از گوی‌های بولینگ
پسری که روز تولدش بود
پائولا
به‌جای مؤخره
نامه به جان وودمن
مروری بر سه داستانِ سلینجر (خبر وب‌سایتِ گاردین، 2 دسامبر 2013 (نوشته‌ی جِی پارینی))
جِی. دی. سلینجر از سکوتش می‌گوید (3 نوامبر 1974 (نوشته‌ی لیسی فاسبِرگ))

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های پس از مرگ
نویسنده
مترجمبابک تبرایی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک978-600-229-268-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰ 13000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های پس از مرگ

Marian Ysfi
۱۳۹۸/۷/۲۰
از داستان اول بیشتر خوشم اومد دوست داشتم شخصیت کنت بیشتر ادامه پیدا میکرد، مثل ناطور دشت بود اگه اون کتاب دوست داشتید، و از داستان‌های با پایین باز خوشتون میاد بخونید
سیده هاشمیان نژاد
۱۳۹۹/۱/۲۸
سلام پائولا واقعا سلینجری بود سه داستان عاااااالی بودن باتشکر از کتابراه
فاطمه زمانی
۱۳۹۹/۶/۲۹
خیلیییییی قششششنگگگگ و تاثیر گزار
فرامرز الهی پناه
۱۴۰۱/۸/۲۶
به نظرم ترجمه ضعیفی داشت
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های پس از مرگ

برای دریافت کتاب داستان‌های پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.