معرفی و دانلود کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها)

عکس جلد کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها)
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها)

کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها) به قلم حسنعلی مرادی، مهم‌ترین رویدادهای تاریخی و اطلاعات شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ و حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی، اقتصادی و سیاسی از دوره‌ی هخامنشیان تا قاجاریان را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است.

یکی از اهداف و دلایل اصلی نگارش این کتاب آن است تا شما را با تاریخ ایران آشنا کند. قطع نامناسب، سنگینی و حجم زیاد، متن‌های طولانی و عدم استفاده از تصویر، از جمله عواملی هستند که سد راه برقراری ارتباط با مخاطبان شده‌اند. این عدم ارتباط در کنار بی‌علاقگی ایرانیان به مطالعه، موجبات فراموشی این اطلاعات را فراهم نموده است. تا آنجایی که افراد تحصیل کرده با مدارج بالا، کوچک‌ترین آگاهی در مورد تاریخ خود ندارند و اطلاعات همواره در سطح نخبگان و افراد خاص باقی مانده و به لایه‌های پایینی جامعه و توده مردم راه پیدا ننموده است.

به همین دلیل این کتاب در تلاش است تا با مطلب جذاب از دوره هخامنشیان تا دوره قاجاریان و با نوشتاری ساده و مفید، زمینه آشنایی عموم مردم و علاقه‌مندان به دانستن تاریخ را فراهم آورد.

همان گونه که می‌دانید، اکثر تاریخ‌های ذکر شده برای شخصیت‌های ایرانی و اسلامی عموماً به شکل هجری قمری هستند. در این کتاب تلاش نویسنده بر آن بوده تا با استفاده از اثر ارزشمند استاد احمد بیرشک (گاهنامه تطبیقی 3000 ساله)، تمامی تاریخ‌ها را در وهله اول به سه شکل میلادی، شمسی و قمری در طی جداول جداگانه استخراج و توجه ویژه‌ای به تاریخ شمسی نماید.

از جمله موارد دیگری که در طراحی این اثر مد نظر قرار گرفته شده گنجاندن نقشه‌های جنبی است. شما می‌توانید در یک صفحه و در یک نگاه، اطلاعات تمامی دوره‌ها شامل: زمان حکومت، مدت حکومت، پایتخت، تعداد حکمرانان، شخصیت‌های هم عصر، مهم‌ترین کتب و رویدادهای مهم را از نظر گذرانده و دوره‌ها را با هم مقایسه نمایید.

در بخشی از کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1 می‌خوانیم:

پارسیان در حدود 700 ق م در ناحیه پارسوماش واقع در شرق شوشتر اقامت گزیدند و به رهبری هخامنش حکومت هخامنشیان را تأسیس کردند و بعدها این حکومت توسط پسران او گسترش یافت. کمبوجیه اول با دختر پادشاه ماد ازدواج نمود و این وصلت به تحکیم قدرت هخامنشیان کمک کرد و فرزندی به وجود آمد که همان کوروش کبیر است. در آغاز، دولت هخامنشی پارسیان تازه از حالت نیمه چادرنشینی به حالت قومی نیمه خانه نشین درآمده بودند.

کار مهمی که پارسیان به انجام آن توفیق یافتند، این بود که زبان خود را با خط خود تعبیر و بیان نمودند. کوروش به نحوی عاقلانه بر کشور دست یافت و توانست نخستین امپراتوری بزرگ جهانی را در 550 پ م تأسیس نماید و بدون خونریزی همدان را پایتخت خود قرار داد. کوروش به منظور دستیابی به غنائم تصمیم گرفت مرزهای خود را گسترش دهد.

او توانست دولت‌های متمدن تر از خود را که در پایان قرن هشتم به سبب جنگهای خارجی و مبارزات اجتماعی تضعیف شده بودند به اطاعت در آورد. او با مردم بد رفتاری نکرد و تلاش ننمود تا قوانین کلی ایشان را تغییر دهد. به عنوان نمونه در فتح بابل می‌گوید: «وقتی وارد شهر شدم اوضاع داخلی مردم مرا متأثر کرد و از ویران شدن خانه‌های مردم جلوگیری کردم و خانه‌های ویران شده را از نو ساختم و مبانی اقتصادی کشور را محترم شمردم.»

او تلاشی برای تغییر دستگاه اداری و قضایی بابل تکرد و در جلب رضایت و محبت مردم کوشید. در نخستین سال فرمانروایی خود در بابل به اقدامی تاریخی دست زد و فرمانی مبنی بر آزادی یهودیان از اسارت و بازگشت به موطن اصلی و تجدید بنای معبد در بیت المقدس صادر نمود.

فهرست مطالب کتاب

هخامنشیان
شخصیت‌های هم عصر دوره هخامنشیان
مهم‌ترین رویدادها
تصاویر
سلوکیان و اشکانیان
شخصیت‌های هم عصر دوره سلوکیان و اشکانیان
مهم‌ترین رویدادها
تصاویر
ساسانیان
شخصیت‌های هم عصر دوره ساسانیان
مهم‌ترین رویدادها
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-600-8693-76-5
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها)

علیرضا امینی
۱۳۹۸/۷/۱۲
سلام خواهشا" کتابی در مورد آموزش ترکی استانبولی تو کتابراه قرار دهید ممنون، علیرضا از تبریز
Abolfazl Ghasemi
۱۴۰۰/۴/۴
سطح این کتاب واقعا مبتدی بود. توی نت مطالب بهتر و کامل تری هست تا توی این کتاب. اصلا پیشنهاد نمیکنم
mehrazin wish
۱۴۰۰/۲/۲۷
این کتاب عالیه و از خوندنش لذت بردم، بشدت پیشنهاد میکنم. موفق باشید..
ایلا لرستانی
۱۳۹۹/۴/۱۸
کتاب عالی بود ارزش خوندن داره ممنون.
مهدی مردان
۱۴۰۱/۲/۲۵
اشاره‌ی عالی به نکات مهم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها)

برای دریافت کتاب دانستنی‌های تاریخ ایران و جهان 1: هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان (‌شخصیت‌ها و رویدادها) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.