معرفی و دانلود کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن

عکس جلد کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن

کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن به قلم یاسین قاسمی بجد، اشاره‌های بسیاری به اعجاز علمی – تجربی قرآن کریم داشته و مهم‌ترین آیات نازل شده در این باره، آیاتی درباره انسان و همچنین آیاتی که در مورد رحم و پیدایش جنین است را بازگو می‌کند.

ماهیت معجزه‌گونه قرآن در دانش آن نهفته است و این شاهد زنده، تجدیدپذیر و دائمی‌ می‌باشد. قرآن چهارده قرن پیش به بشریت ارائه گردید، پیشرفت‌های اخیر در علوم مختلف حقایق بیشماری را آشکار کرده است. هیچ یک از این کشفیات حتی با یک آیه قرآن تناقض نداشته‌اند. در واقع هر بار که جهان کشف عظیمی‌ در مورد کیهان دارد اطمینان ما نسبت به این مسئله افزایش می‌یابد که آن کسی که این جهان را خلق کرده همانی‌ست که قرآن را نازل فرموده است.

این کتاب مملو از حقایق مهمی‌ست که در نقطه‌ای در تاریخ بشریت مشخص گردیده که هیچ انسانی نمی‌توانسته آن‌ها را بداند. قرآن درباره خاستگاه کیهان، کار اجسام آسمانی، مراحل تشکیل جنین انسانی، الگوهای رفتاری گونه‌ها و حقایق تاریخی و باستانی و غیره صحبت می‌کند.

قرآن بیش از 6 هزار آیه دارد که شامل 70 هزار کلمه است اما حتی یک کلمه، جمله و یا عبارت و یا موضوع نیاز به بازبینی ندارد. همچنین نویسنده معمولا دانشی از یک موضوع خاص و یا موضوعات محدودی را دارد. به عنوان نمونه فردی می‌تواند درباره تاریخ، اقتصاد، فلسفه و یا فیزیک بنویسد اما نوشتن همزمان درباره موضوعات مختلف با اطلاعاتی دقیق و عمیق امکان‌پذیر نیست. حتی یک خواننده معمولی نیز درک می‌کند که قرآن مجموعه‌ای از موضوعات مختلف را با دقت و صحت مورد بحث قرار می‌دهد و باعث می‌شود که آن‌ها مشاهدات یک متخصص شاهد عینی به نظر برسند.

مشخصاً درک شده که قرآن یک کتاب علمی‌، فلسفی، زمین‌شناسی و یا تاریخی نیست. این یک وحی از جانب خدا با هدف هدایت بشریت است. با این حال اگر هر متخصصی در زمینه‌های مختلف علمی‌ بیانات قرآن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد به این نتیجه می‌رسد که قرآن بدون شک توسط یک انسان در قرن 7 به رشته تحریر درنیامده است. اگر آنچه که قرآن ارائه داده بی‌اساس بوده باشد آنگاه علم می‌توانسته اشتباه آن را به اثبات برساند و کل دین نابود می‌گشت. هر تئوری علمی‌ از تاریخ گذشته که با قرآن تناقض داشته بعدا اثبات گردید که بی‌اساس و فاقد شواهد تجربی می‌باشد. از طرف دیگر هر حقیقت علمی‌ تثبیت شده دائما با قرآن مطابقت داشته زیرا دانش واقعی مانند قرآن الهی‌ست و وجود تناقض بین عمل و سخن خدا امکان‌پذیر نیست.

همه شما دارای این وظیفه مهم هستید تا درک کنید به عنوان یک انسان چه هستید و هدف از موجودیت شما چیست. مسیر تعیین حقیقت می‌تواند توسط کسانی تکمیل گردد که زندگی خود را جدی می‌گیرند. خداوند در قرآن می‌گوید بیشتر افراد به جای واقعیت، حدس و گمان را دنبال می‌کنند. یکی از افسوس‌های اهل جهنم این خواهد بود که آن‌ها به درستی از عقل و فکر خود استفاده نکردند. لذا به محتوای این کتاب با دیدی انتقادی نگاه کنید.

شما بایستی نکات ارائه شده را با هدف اساسی تعیین صحت مورد بررسی قرار دهید و آماده عواقب و پیامدهای آن باشید. اگر بتوانید از لحاظ فیزیکی تایید کنید آنچه که خدا از جهان توصیف می‌کند صد درصد درست است آنگاه آنچه که از لحاظ فیزیکی قابل ‌رویت نیست (مانند نزدیکی روز قضاوت انسان‌ها در قیامت و مجازات جهنم و رستگاری ابدی بهشت) نیز تایید می‌گردد. در نهایت برای نسل‌های بعدی قرآن معنای جدید و مهمی‌ را ارائه می‌دهد که با توسعه دانش و رشد ظرفیت تفکر آن نسل هماهنگی دارد.

هدف قرآن تنها یک ملت و یا افراد خاصی نبوده، بلکه برای هدایت و کمک همه نازل شده است. یک دین جامع و کامل که دانشی برای تمام نسل‌ها ارائه می‌دهد. اگر این آموزه‌ها محدود به یک قرن و نسل خاص بود هدف پیوسته قرآن مدت‌ها پیش منسوخ و نابود می‌گردید. با این حال قرآن دائما معانی جدیدی بازآفرینی می‌کند و منبع دائمی‌ از هدایت را ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب در جستجوی خدا می‌خوانیم:

تمام سیستم‌های زندگی از جمله گیاهان و حیوانات و انسان‌ها از انواع مختلف سلول تشکیل شده‌اند. یک سلول از یک هسته شکل گرفته که دور آن را سیتوپلاسم فرا می‌گیرد که معمولا در چهارچوب دیواره سلولی قرار می‌گیرند. هسته سلول کروموزوم دارد که تمام عملکرد سلول را کنترل می‌کند.

تمام سلول‌های یک ارگانیسم خاص دقیقا تعداد کروموزوم یکسانی دارند. این تعداد به شدت بین گونه‌های مختلف متفاوت است. پروتئین‌ها از ترکیبات مختلف آمینواسیدها شکل می‌گیرد. به صورت اختصاصی 20 نوع آمینواسید در ترکیبات مختلف بیش از یک میلیون نوع پروتئین را شکل می‌دهند که در انسان وجود دارند. هر نوع از اسیدآمینه‌ها می‌توانند در جفت ساختارها قرار گیرند (ایزومر دست راست و یا ایزومر دست چپ) که بر خلاف جهت چرخش نور پلاریزه می‌باشد. همین مسئله در مورد پروتئین‌های شکل گرفته نیز صدق می‌کند.

طیف گسترده‌ای از موجودات از جمله گونه‌های زنده مواد جامد و مایع و گاز به شکل شگفت‌انگیزی ترکیباتی از فهرست یکسانی از واحدهای ساختاری هستند: اتم‌ها. این واحدها مدت‌ها به عنوان جفتی از هسته با بار مثبت در نظر گرفته می‌شوند که حول آن‌ها را الکترون‌های منفی فرا گرفته‌اند.

هسته از پروتون تشکیل شده که بار مثبت دارد و نوترون نیز در کنار آن قرار می‌گیرد. حتی نوترون‌های خنثی نیز همتای ضد نوترون مخصوص خود را دارند. پیشرفت‌های بعدی در فیزیک هسته‌ای نشان داده است که هر یک از این ذرات در واقع ساختار پیچیده‌ای از ذرات هسته‌ای کوچک‌تر هستند. بیش از 200 ذره ابتدایی تاکنون شناخته شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درستی قرآن و پیشرفت علمی‌
تئوری انفجار بزرگ: سرآغاز تاریخ
آنالیز زبانی
جهان رو به گسترش
جهان اولیه در حالت دود
حرکت مداری خورشید و ماه
حالت کروی زمین
پایین‌ترین نقطه بر روی زمین
قرآن درباره کوهستان‌ها
قرآن درباره خاستگاه زندگی در آب
قرآن درباره دریاها و رودخانه‌ها
نور و سطوح تاریکی در اقیانوس‌ها
قرآن درباره زوجیت در خلقت
کلروفیل: رنگدانه سبز
منحصر به فردی اثر انگشت
پوست: حس درد
لوب پیشانی مغز
الگوهای رفتاری گونه‌ها مشابه انسان‌ها می‌باشد
قرآن درباره رشد جنین انسان: سرآغاز تاریخ
مرحله 5: پوشش استخوان با گوشت (لحم)
نتیجه‌گیری
پذیرش حقایق قرآن توسط دانشمندان
اعجاز در علم نجوم
شکافتن آسمان
صاعقه رحمتی از جانب خداوند
زندگی خورشید
آسمان و نیروی جاذبه
عظمت جهان
فرکانس صوتی کیهان
حرکت کهکشان‌ها
آسانسور فضایی
گسترش زمین
سرنوشت خورشید
پوییدن به طور مستمر
ده پدیده نجومی حیرت آور از دیدگاه دانشمندان
اسرار کیهان و فضا
سایر اعجاز علمی قرآن
اشاره به چرخش و حرکت زمین در قرآن
نقش کوه‌ها در استواری زمین
اشاره به تولید تگرگ
اشاره به جنس مصالح اهرام مصر
اشاره به ملکه زنبور عسل
مراحل خواب
گوش دادن به صوت قرآن
تفاوت شهادت دادن زن و مرد
تاثیر کلمات بر روی قطره‌های آب
دانه و هسته
علل حرمت شراب در قرآن
آهن موجود در پوسته زمین
انعکاس نور خوشید توسط ماه
باهوشی کلاغ
واژه‌های سمع و ابصار
سنگینی ابرها
فشار هوا در فضا
فرآیند تولید عسل
آمیزش در زمان عادت ماهیانه زنان
ازدواج با محارم
اصحاب کهف
جسد فرعون
نگاه دوم به نامحرم
مهبانگ
فواید خرما
کشتی نوح (ع)
تعیین جنسیت جنین
اشاره قرآن به حالت چشمک زنی ستارگان
باد برای بارورکردن ابر
تخمین عمر زمین و عمر جهان در قرآن
اشاره قرآن به تاریکی محض در اتمسفر
اشاره قرآن به ساختار کشتی نوح
بیان نحوه شیردهی چهارپایان در قرآن
بیان عمل پیچیده فتوسنتز در قرآن
اختراعات جدید در صنعت حمل و نقل
جنین شناسی در قرآن
زبان پرندگان
جدایی دریاها و مرز میان آب‌های شور و شیرین
قرآن و پیشگویی غبارآلود شدن کوه‌ها
اشاره قرآن به تقدم فعال شدن حس شنوایی بر بینایی جنین
اشاره قرآن به سلول‌های مشابه مغز موجود در قلب
ادعای قرآن درباره جوشیدن آب دریاها
کشف فواید روزه در علم نوین
خلقت پشه در قرآن
آیا جهان هستی سایه‌ای دارد؟
اشاره قرآن به مدت شیرخوارگی نوزاد
اشاره قرآن به سقف محافظتی زمین
عجایب سوره عنکبوت
اشاره قرآن به وزن ابرها
اشاره قرآن به روان درمانی با طبیعت
اشاره به کوچکتر از ذره در قرآن
آیا داستان یونس (ع) حقیقت دارد؟
ساخت زیردریایی از داستان یونس (ع) در قرآن
توصیف شهر باشکوه ارم در قرآن
آفرینش موجودات زنده از آب در قرآن
تاکید قرآن بر تاثیر جهندگی مایع منی و اسپرم در لقاح موفق
اشاره قرآن به جنس اسکلت خارجی بدن مورچه
اشاره قرآن به کاهش جرم زمین
اثبات ادعای قرآن بر وجود دو معده در بدن زنبورعسل
تاکید قرآن و ناسا بر تاثیر خواب قیلوله بر تقویت حافظه
بیان نظریه نسبیت زمان در قرآن
اعجاز پزشکی آیات قرآن در داستان یونس (ع)
بیان اسرار تحول گیاهان طی میلیون‌ها سال در قرآن
خبر قرآن از گسترش انرژی تاریک
اشاره قرآن به جهان‌های موازی
دیدگاه متفاوت قرآن درمورد خلقت انسان
شباهت ۹۹ درصدی نوع عناصر تشکیل دهنده‌ی بدن انسان و گل
دقت و ظرافت کلمات قرآن
تایید ذبح اسلامی از دیدگاه علم
کشف شواهد علمی قطعی در مورد وجود جهان‌هایی دیگر
مبارزه‌ی قرآن با زنده به گور کردن دختران در مهد جاهلیت
دلایل علمی حرام بودن گوشت خوک
توانایی حیوانات در دروغ گفتن، سخن قرآن و دانشمندان امروز
اشاره‌ی قرآن به تعداد کروموزوم‌های زنبور عسل
وجود کرات مشابه زمین از نظر قرآن
پاسخ به 10 ادعای آتئیست‌ها (خداناباوران)
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-964-2332-42-7
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید، کتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن

سارا مهربان
۱۳۹۹/۱/۱۶
خواب دیدم فوت کردم و هرچی تلاش میکردم بیدار بشم فایده نداشت، بالاخره با یک حالت دلتنگی عجیب بیدار شدم و خیلی گریه کردم چون حس کردم آخرت وجود نداره و بعد از مرگ همه چی واسه همیشه تموم میشه مثل خاموش شدن یک لامپ تا ابد... از صبح جستجو کردم تا اینکه عنوان این کتاب منو ترغیب به مطالعه کرد. باور بکنید و یا نه الانم دارم با چشمانی خیس مینویسم، اینبار بخاطر شوق دیدار پروردگار اعتقاد کامل به وجود آخرت و دنیای پس از مرگ... خدا پدر و مادرتون رو بیامرزه، خط به خط این کتاب آرامش مطلق بود برام و دلم رو قرص کرد... خدا هست آخرت هست بهشت و جهنم هست... واقعا واسم تلخ تموم میشد اگه ثابت میشد همه کارهایی که در این دنیا کردم بدون نتیجه تموم میشه و هیچ هدفی در نهایت به دنبال نداره... یک دنیا ممنونم از شما عزیزان... ده‌ها رمان و داستان و شعر خوندم.. ولی این کتاب یک گنجینه بود
MSaadat
۱۴۰۲/۷/۱
فارق از معنای اعجاز علمی، و نسبت اعجاز علمی با تفسیر به رای، که همواره برای من سوال بوده و هنوز هم هست، و هرگز پاسخ قانع کننده‌ای مبنی بر تمایز این دو مفهوم دریافت نکرده ام، موارد مطرح شده حداقل در مبحث تخصصی بنده، یعنی زیست‌شناسی، در موارد متعددی به کلی غلط، و در موارد بسیار دیگری مملو از مغالطه و بود، البته به خوبی میدانم که چنین عنوان کتابی مصرف درون دینی داشته به هیچ روی نمیتواند از نظر علمی مورد داوری قرار بگیرد. لازم است سه نکته را متذکر شوم؛ نخست، مفاهیم کهن علمی که امروزه درستی آنان بر ما روشن است، اصلا کم نیستند، مثلا تالس یک هزاره قبل از اسلام، رای به بنیان آبی زیاگان داده است.
دیگر اینکه، منطق استقرای ناقصه علوم تجربی به نتایج مختلفی در باب فرگشت، روانشناسی و... رسیده که ابدا مورد قبول عموم مسلمانان نیستند و در بهترین حالت با متن دینی و هرمونوتیک دین اسلام منافات اساسی دارند. افتومنون ببعض و تکفرون ببعض؟
و سوم، کاملا قابل درک است که مومنین با توجه به تناقضات درونی و احساس ناامنی نسبت به محتوای دینی خود، تلاش کنند تا با دست اندازی به علم اسفل برای علم اولی اعتبار کسب کنند، اما باید بگویم که از نظر من چاره این حالت آن‌ها بازنگری و نواندیشی در آن مفاهیم است
درکل با این فکر به خرید و مطالعه کتاب اقدام کردم که ممکن است بیانات جدیدی بشنوم، اما با یک سری دعاوی تکراری، متناقص و غیر قابل راستی آزمایی مواجه شدم
رادین مقدم
۱۴۰۲/۱۲/۴
متاسفانه تو جامعه‌ی ما اکثرا مذهبی نما بودن تبلیغ شده نه مسلمان واقعی بودن
ما ادمایی داریم تو جامعه مذهبی هستن ولی علوم و قرانی سواد قرانی ندارن یعنی نه از حضرت محمد و نه معجزش و نه خدا نمیتونن به عنوان یک مسلمان دفاع کنند یا یک بحث منطقی انجام بدن و
این موارد رو نمیتونن حتی به فرزندانشون تعلیم
بدن
شناخت ویژگی‌های خدا و اگاهی به مفاهیم قران با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی یکی از بهترین نعمت‌هایی که میتونه نصیب افراد بشه توصیه میکنم حتما کسانی که چه مومن هستن چه نیستن این کتاب رو بخونن جامعه به دور از تزویر و ریا به افراد خدا شناس نیاز داره
ابوالفضل اکبری
۱۳۹۹/۶/۱
با سلام
من میخواهم این کتاب را به چند نفر که در این باره شک و تردید دارند هدیه بدهم
ولی مشکلم این است که آن‌ها اصلا اهل کتاب نیستند و حوصله هر چیزی را دارند به جز کتاب
خواستم راهنماییم کنید که این کتاب آنقدر جذاب است که کسانی که اهل مطالعه نیستند، این کتاب را تا آخر و با لذت دنبال کنند؟؟
⬅️لطفا کتاب را صوتی کنید➡️
با تشکر از کتابراه
سید جواد
۱۳۹۹/۱/۲۵
هیچ اتفاقی، اتفاقی، اتفاق میفته خوندن کتاب رو پیشنهاد میکنم، البته این کتاب برای افرادی که به جزئیات توجه زیادی دارن جذابیت بیشتری داره، اما باعث میشه قرآن رو با دیدگاه بهتری و بازتری متوجه بشیم و سر تعظیم به درگاه حق تعالی فرود بیاریم و بیشتر در نشانه‌های الهی تفکر کنیم و به قول شیخ اجل سعدی: ما همچنان در اول وصف تو مانده ایم.
مجید عمرانی
۱۴۰۰/۴/۲۱
خیلی کتاب مفید و عالی حالا فهمیدم چرا غرب خواندن قرآن بر سر قبر مردگان با اندوه فراوان را در کشورهای اسلامی راه انداخت تا هیچ مسلمانی در زمان آزادی فکر و اندیشه قرآن نخواند و روش فکر و اندیشه نکند از حکمتهای آن با خبر نشود و در اختراعات و اکتشافات از آن‌ها پیشی نگیرد سپاس فراوان از عوامل ودست اندر کاران سایت کتابراه و نویسنده محترم 🙏🙏🙏🌺🌺🌺
رویا جعفری
۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خیلی عالی بود. مواردی رو که با خواندن عادی قرآن ممکنه اصلا متوجه اون نشیم خیلی زیبا با دلایل علمی توضیح داده. من خیلی لذت بردم پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید
mehrsana b
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
راستش من دچار یه شک و تردیدی شدم و یکی از دوستان این کتاب رو معرفی کرد خوندم. الان دلم قرص قرصه و ایمان دارم خدا وجود داره. واقعااااااا ممنونم. من نسخه کاغذی رو خونده بودم اینم دانلود کردم تا همیشه همراهم باشه ( ( ( ( (: مرسی کتابراه
سید علی طباطبایی
۱۳۹۸/۸/۱۱
کتابی فوق العاده.. کمتر از 24 ساعت کتاب رو مطالعه کردم.. حیف که خداناباوران اهل مطالعه نیستند وگرنه یک صفحه از این کتاب کفایت میکرد برای اثبات وجود خداوند.. ممنون
mm20
۱۳۹۸/۷/۳۰
از انسان‌هایی که دینی ندارند باید ترسید‌. فراموش نکنید که بعد از کفر، دیگر گناهی وجود ندارد!
واقعا دمتان گرم
ketab doost
۱۳۹۹/۱/۲۳
من از خوندن این کتاب لذت بردم و از اینکه همیشه قران رو سر سری میخوندم و دقت نمیکردم به این همه معجزه علمی واقعا ناراحتم
حامد مجیدی
۱۴۰۲/۴/۲
کتاب پر معنی و رسایی هست. ولی خب چند نکته رو بگم بد نیست. بیشتر ایه‌ها به زبان اصلی که عربی هست ننوشتن.. دوم بحث جهالت اقوام گذشته رو زیاد گفتن ک برای اثبات حقایق نیاز نیست اقوام گذشته رو خرد و خمیر کرد...
سیدحسین موسوی
۱۳۹۹/۵/۱۰
من به عشق خداوندزنده هستم راه میرم وزندگی میکنم چون میدونم دوکلمه زیبا وجوددداره یکی خداوند... ودیگری کلمه (نمیدانم)
آیسانا محمدیان
۱۳۹۹/۱/۲۴
عالی بود،، الان دوره دوره علم و دانشه،، اینک از طریق علم خدا اثبات میشه خیلی موثره خصوصا برای جوانان
مریم دهباشی
۱۳۹۸/۱۰/۱۹
هر صفحه از این کتاب یک گنجینه هست، آفرین.. از این به بعد قران رو با یه نگاه دیگه میخونم.... . توصیه میکنم این کتابو
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن

برای دریافت کتاب در جستجوی خدا: اثبات وجود خدا از طریق معجزات علمی قرآن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.