معرفی و دانلود کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم

عکس جلد کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم

موضوع کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم نوشته عماد افروغ، جستارهایی در نقد اندیشه‌های ماکیاولیستی در سیاست و تبیین رابطۀ اخلاق و سیاست است.

این کتاب با طرح پرسش‌های اساسی درباره‌ی تشریح حکومت عملی و رابطه اخلاق و سیاست آغاز می‌شود و با گفتارهایی با عنوان‌های «ماکیاولیسم مذهبی» و «حکومت، عرفان و اقتدارگرایی قدسی» ادامه می‌یابد.

عماد افروغ در ادامه با تبیین مسئله مصلحت و تأثیر آن بر اخلاق سیاسی، مفهوم حریم خصوصی و قوانین و حقوق آن را تشریح می‌کند. کتاب با طرح گفتارهایی با عنوان «صوری بودن وحدت و نفاق» و «ضرورت تکثر و اختلاف نظر» به پایان می‌رسد.

بهترین پاسخ به سؤال رابطه اخلاق و سیاست، مشابه دانستن این دو در یک سطح (اختیاری بودن) و دفاع از حیات یکپارچه انسانی و متفاوت دیدن آن‌ها در سطحی دیگر، هدف فی نفسه اخلاق و ارزش‌های متعالی به رغم توجه به ضرورت هستی شناختی و غایت شناختی آن (تقدم ارزشی) و مشروط و وسیله بودن افعال سیاسی یا قدرت (تقدم رتبی) است.

از بین گونه شناسی قدرت، اگر فعل مشروط سیاسی یا قدرت به طور عمده دایر مدار اقناع و نفوذ باشد، گرایش آن به اخلاق در مقایسه با زمانی که بر مدار زور، تهدید و اغوا دایر باشد، بیشتر است. اطمینان از جهات اخلاقی سیاست نیز در گرو نقد فعال و نظارت مستمر نهادهای مدنی، به ویژه اخلاقی و دینی در جامعه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پرسش‌های اساسی رابطه اخلاق و سیاست
حکمت عملی و رابطه اخلاق و سیاست
ماکیاولیسم مذهبی
حکومت، عرفان و اقتدارگرایی قدسی
اعتدال و سیاست اخلاقی
مصلحت و رابطه اخلاق و سیاست
سیاست‌زدگی و بی‌اخلاقی سیاسی
حرمت حریم خصوصی
فرمان 8 ماده‌ای و حرمت حریم خصوصی
حریم امن اخلاقی
سیاست مدار و سیاست ورزی اخلاقی
صوری بودن وحدت و نفاق
ضرورت تکثر و اختلاف
اخلاق و وحدت سیاسی
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-600-175-259-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم

برای دریافت کتاب درآمدی بر رابطه اخلاق و سیاست، نقدی بر ماکیاولیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.