معرفی و دانلود کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها

عکس جلد کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها

استیون آر. اندرسن در کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها، با پاسخگویی به سؤالات در مورد زبان‌ها، علمی که در پس آن قرار دارد را بررسی می‌کند.

کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها (Languages a Very Short Introduction) با توجه به طیف گسترده‌ای از زبان‌ها و نمونه‌های زبانی، حوزه‌های مختلفی را برای طبقه‌بندی زبانی وارسی کرده، در مورد چگونگی و ماهیت آنچه به‌ عنوان زبان درک می‌کنیم سؤالاتی را مطرح می‌کند و تشابهات آن را با گونه‌های زیستی برجسته می‌کند. در پایان، با در نظر گرفتن زبان‌های اشاره و گفتاری به بررسی مسائل گسترده‌تر اجتماعی مقوله از بین رفتن زبان و تأثیر آن بر ناپدید شدن فرهنگ‌ها و اقوام می‌پردازد.

مجموعه کتاب‌های درآمدی بسیار کوتاه سری کتاب‌هایی است که از سال 1995 توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر می‌شود. از زمان شروع انتشار این مجموعه، این انتشارات هر ساله کتاب‌های جدیدی را برای علاقه‌مندان به موضوعات مختلف - از الهیات گرفته تا جامعه‌شناسی، از نظریه ادبی گرفته تا تاریخ و دیگر موضوعات - عرضه کرده است. آن‌گونه که از نام این مجموعه پیداست، همه عناوین درآمدی بر مسائل اصلی حوزه مورد بحث هستند، به این معنی که هدف اصلی در نظر گرفتن نیازهای خوانندگان مبتدی است تا آن‌ها را برای آشنایی دقیق‌تر با مطالب آماده کند. بدیهی است که این مجموعه در پی ارائه شناخت موشکافانه نیست و خواندن صرف این کتب هیچ خواننده‌ای را به یک کارشناس تبدیل نمی‌کند. اما بدون شک درک لازم و سازمان‌یافته‌ای از طریق این مجموعه حاصل می‌شود. بنابراین، حتی آن دسته از خوانندگان حرفه‌ای که بر موضوعات احاطه دارند می‌توانند با نکات و جزئیاتی روبه‌رو شوند که شاید نتوانند آن‌ها را در هیچ کتاب دیگری با چنین انسجامی بیابند.

نویسنده‌ی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها، استیون آر. اندرسن (Stephen R. Anderson)، استاد زبان‌شناسی دوروتی آر. دایبولد در دانشگاه ییل است. او شش کتاب در زمینه‌ی زبان‌شناسی ازجمله توهم دکتر دولیتل (انتشارات دانشگاه ییل، 2004)، که در مورد ارتباطات حیوانات و رابطه‌ی آن با زبان است، را نوشته است. او عضو فرهنگستان هنر و علوم آمریکا، انجمن پیشبرد علوم آمریکا، انجمن زبان‌شناسی آمریکا و انجمن علوم روان‌شناختی است. او همچنین در سال 2007 رئیس انجمن زبان‌شناسی آمریکا بوده است.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
سخن مترجم
فصل 1: مقدمه: ابعاد تنوع زبانی
فصل 2: چند زبان در دنیا وجود دارد؟
فصل 3: زبان‌شناسی تبارزایشی: برقراری روابط زبانی
فصل 4: آینده زبان‌ها
فصل 5: مشکلات شمارش زبان‌ها
فصل 6: ژنوتیپ‌های زبان‌ها
فصل 7: تنوع زبان‌های اشاره
فصل 8: نتیجه‌گیری: یکپارچگی زبان‌های انسانی
منابع
مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها
نویسنده
مترجمروزبه مرادی، مجتبی جیحونی، میثم اسمعیلی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات290
زبانفارسی
شابک978-600-04-7419-5
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها

برای دریافت کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر زبان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.