معرفی و دانلود کتاب درباره‌ی خوب بودن

عکس جلد کتاب درباره‌ی خوب بودن
قیمت:
۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درباره‌ی خوب بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درباره‌ی خوب بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درباره‌ی خوب بودن

کتاب درباره‌ی خوب بودن اثر آلن دوباتن از مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی»، راهنمایی است برای پیدا کردن دورنمای نامعلوم خوب بودن که ما را با مفهوم این ویژگی از یاد رفته آشنا می‌کند.

آلن دوباتن (Alain de Botton) به شما می‌آموزد که چگونه خیرخواه باشید، چگونه ببخشید، چگونه معمولی باشید و چگونه قوت قلب دهید. کتاب درباره‌ی خوب بودن (On being nice) به شما نشان می‌دهد که خوبی با قدرت سازگار است و به هیچ‌وجه نشانه‌ی ساده‌لوحی نیست و شایسته است که از خوب بودن به عنوان یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای انسانی دوباره پرده‌برداری شود.

در این کتاب نویسنده، خواننده را در جهت کمک به انسانی خوب‌ بودن و تاثیر مثبت بر اجتماع گذاشتن هدایت می‌کند. و به بیان نویسنده خوب‌تر بودن یعنی: زودرنج نبودن، صبور بودن، آمادگی بیشتر برای شنیدن، صمیمی‌تر بودن و گوشت تلخ نبودن. ممکن است خوب بودن بلافاصله باعث جذب پول و شهرت نشود، اما ویژگی ہی‌اندازه مهم و چیزی است که در موقعیت‌های بغرنج پیش‌رویمان فراموشش می‌کنیم.

کتاب درباره‌ی خوب بودن را می‌توان در ساده‌ترین تعریف ممکن چک لیستی کاربردی از موارد لازم برای خوب بودن به شمار آورد؛ چک لیستی که هر فردی همیشه باید نسخه‌ای از آن را همراه خود داشته باشد تا نکند یکی از موارد نوشته شده در آن را در ارتباطات خود با دیگران فراموش نماید.

به عقیده دوباتن اگر هر فردی فهرستی از قدرت‌ها و سپس ضعف‌های خود را در زندگی برای خود بنویسد خواهد دید که هر چیز مثبت در زندگی آدمی به چیزی در طرف منفی وصل می‌شود. هر انسانی در مقابل قدرتی که دارد یک ضعفی را نیز با خود همراه دارد و به عبارتی بهتر نمی‌شود تمام فضایل اخلاقی و موارد خوب بودن در یک فرد جمع شود اما برای رسیدن به جایگاه خوب بودن در زندگی باید فضیلت‌هایمان را پرورش داده و از بداخلاقی‌ها دوری کنیم و این فلسفه به ظاهر ساده به باور دوباتن کلید زندگی سرشار از شادکامی و لذت است.

در بخشی از کتاب درباره‌ی خوب بودن می‌خوانیم:

یک مسیر بنیادی برای حفظ آرامش و محبت نسبت به سایر آدم‌ها، حتی در موقعیت‌های بسیار بغرنج، توانمندی ایجاد تمایز میان آن چیزی است که مردم انجام می‌دهند و آن چیزی که قصد داشتند انجام دهند. در قانون، این تمایز در مفاهیم متضاد قتل عمد و قتل غیرعمد لحاظ شده است. چه بسا نتیجه یک چیز باشد؛ پیکری غرقه در خون است اما به صورت جمعی احساس می‌کنیم اینکه انگیزه‌های ارتکاب قتل چه بوده است، تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.

ما دلایل خیلی خوبی داریم که نسبت به نیت‌ها حساس باشیم: اگر عمل عامدانه باشد، آن‌گاه عامل آن عمل همواره منشأ خطری است که باید از اجتماع در برابر او محافظت کرد. اما اگر آن عمل اتفاقی رخ داده باشد، عامل از صمیم قلب عذرخواهی و اعاده‌ی خسارت خواهد کرد. چنین کاری ضرورت مجازات و اعمال خشم را کاهش می‌دهد. خودتان را در رستورانی تصور کنید که در آن پیش‌خدمت لیوانی پر از نوشیدنی را روی لپ‌تاپ شما سرنگون می‌سازد. خسارت سنگین است و خشم شما دارد فوران می‌کند. اما اینکه این اتفاق حادثه باشد و یا نقشه‌ای از پیش طراحی شده، تعیین می‌کند که پاسخ مناسب چیست. میل از پیش تعیین شده‌ی پیشخدمت به خرابکاری علامت این است که او می‌خواهد با شما شاخ به شاخ شود. شاید لازم باشد گام‌های دفاعیِ محکمی بردارید. یعنی برای مثال، بر سرش فریاد بکشید یا کمک بخواهید. اما اگر این یک حادثه بود، آن شخص دشمن شما نیست. نیازی نیست که به او ناسزا بگویید. در واقع بخشنده بودن و مهربان بودن بسیار معنادار است؛ چرا که خیرخواهی خودبه‌خود راهش را به سوی شما باز می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: چرا واقعاً نمی‌خواهیم که خوب باشیم؟
1: میراث مسیحیت: خوب اما ضعیف
2: میراث رومانتیسیسم: خوب اما ملال‌آور
3: میراث سرمایه‌داری: خوب اما ورشکسته
4: میراث تن‌کام‌خواهی:‌ خوب اما بی‌بخار
بخش دوم: مهربانی
1: بخشندگی
2: نقطه‌ضعف قدرت
3: بازنده‌ها و قهرمانان تراژیک
4: انگیزه‌ها
5: رنج کشیدن و میان‌مایگی
6: مؤدب بودن
بخش سوم: دلنشینی
1: هدف از دوستی چیست؟
2: مشکل محبت بیش از حد
3: چگونه بر شرم فائق آییم
4: چرا با محبت سر به سر گذاشتن خوب و لازم است
5: چگونه گرم باشیم
6: چرا اظهار علاقه کردن مهم است
7: چرا آدم‌های مهربان همیشه دروغ می‌گویند
8: چگونه شنونده‌ی خوبی باشیم
9: چگونه ذهن بازی داشته باشیم
10: چگونه خسته‌کننده نباشیم
11: چگونه درباره‌ی خودمان سخن بگوییم
12: چگونه وراجی نکنیم
13: افسون آسیب‌پذیری
14: آزمون نهایی مهارت‌های اجتماعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درباره‌ی خوب بودن
نویسنده
مترجمعطا حشمتی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-8957-07-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درباره‌ی خوب بودن

محسن کرمی
۱۳۹۸/۶/۱۲
آلن دوباتن به خوبی توی این کتاب مرز‌های خوب بودن رو برای ما باز میکنه. خوب بودن توی نگاه هر کس متفاوته. رفتار‌هایی که از نگاه شخص به نوعی لطف در حق دیگرانه ممکنه از طرف شخص دیگه‌ای رفتار‌هایی نابهنجار محسوب بشه. در کل به کسانی که دغدغه‌ی رفتار صحیح و اخلاقی در اجتماع دارن پیشنهاد میشه
علیرضا چپریان
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
آلن دوباتن نویسنده فوق العاده‌ای که در کتابهاش روانشناسی و فلسفه رو به زبان ساده بیان می‌کنه...
همه کتابهاش عالی هستند و کتاب درباره خوب بودن هم فوق العاده و خواندنی هستش و از دسته کتاب‌هایی هست که ارزش چند بار خوندن رو داره...
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونید و لذت ببرید...
شینا یوسفی
۱۳۹۹/۳/۱۸
کتاب فوق العاده تأثیر گذار وشامل نکات وجدآوری بود برام این کتاب قطعا در دسته ارتباطات موفق قرار می‌گیره خیلی خیلی مفید هست. کتاب شغل موردعلاقه از همین نویسنده و همین انتشارات هم قبلا خیلی خیلی بر من تاثیر گذار بوده و قطعا پیشنهادم به دیگران آلن دوباتن هست
Glenda yousefi
۱۳۹۹/۱۲/۱
کتاب خوبیه اما ترجمه تعریفی نداره. میتونست بهتر از این ترجمه بشه. به نکات جالبی اشاره کرده اما به نظر من بار علمی یا مفهومی خیلی قوی یا تاثیرگذاری نداره. به عنوان یه کتاب خوب ارزش یک بار خوندن رو داره.
Hoomun Ramezani
۱۳۹۹/۸/۸
عالی.... کتابه جالب و مفیدی بود با تمامه نکات عمیق و جالب و مثبت و منفیش..... تجربه‌ی خوندنش رو بهتون پیشنهاد میکنم
ستاره اکبرزاده
۱۴۰۲/۷/۲۰
بنظرم کتاب خیلی خوب و روونیه، و تمام واقعیت‌های زندگی رو نشونت میده
Haniyeh Namvar
۱۴۰۰/۱/۲۹
کتاب خوبیه، به نظرم ارزش خوندن داره. ترجمه هم خوب و قابل فهم بود.
زرناز هاشمی
۱۳۹۸/۱۱/۹
متن نسبتاسنگینی داردولی به خواندنش می‌ارزد.
Arman Azimi
۱۴۰۳/۱/۷
خوب بودن به روش منطقی نه افراطی
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب درباره‌ی خوب بودن

برای دریافت کتاب درباره‌ی خوب بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.