معرفی و دانلود کتاب درمان طبیعی نازایی

عکس جلد کتاب درمان طبیعی نازایی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان طبیعی نازایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان طبیعی نازایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان طبیعی نازایی

کتاب درمان طبیعی نازایی اثر مریلین گلن ویل، به بررسی عواملی که می‌توانند بر روی قدرت باروری شما اثر بگذارند و اقداماتی که شما می‌توانید برای بهبود قابلیت باروری خود انجام دهید می‌پردازد.

امروزه، به سبب تغییرات در سبک زندگی انسان، میزان باروری و فرزندآوری کم شده است. حتی در مواردی که زوج‌های جوان در حسرت داشتن فرزند مانده‌اند، موجب نگرانی‌ خانواده‌ها و اطرافیان و کل جامعه شده. شاید بعضی زوج‌های جوان که به دلایلی فرصت مطالعه و کسب اطلاع بیشتر و دقیق‌تر را ندارند، زودتر دچار احساس ناامیدی شوند، اما خوشبختانه، با هجوم موازی طب مدرن و طب سنتی به این مشکل، امیدها به حداکثر رسیده است. مطالب کتاب درمان طبیعی نازایی (natural solutions to infertility) با دستورات منظم و دسته‌بندی شده‌اش، همین واقعیت را روشنی می‌بخشد.

مریلین گلن ویل (Marilyn Glenville) در بخش اول کتاب درمان طبیعی نازایی سعی کرده به معرفی و شرح عوامل متعددی بپردازد که می‌توانند به قدرت باروری شما آسیب برسانند. شاید لیست این عوامل به نظرتان طولانی و خسته‌ کننده برسد؛ اما ذکر همۀ‌ آن‌ها اهمیت زیادی دارد. زیرا کمک می‌کند تا بتوانید آن‌هایی را که احتمالا بر سلامت و باروری شما و همسرتان تأثیر نامطلوب دارند، پیدا و شناسایی کنید.

شاید دچار این احساس شده‌اید که هیچ راه‌حلی برای مشکل شما موجود نیست. اما بعد از مطالعۀ این بخش از کتاب، خواهید فهمید که تصورتان دور از واقعیت است.

در بخش اول این کتاب، عوامل و اقداماتی که می‌توانند اثر منفی بر قابلیت باروری شما بگذارند توضیح داده شدند. بخش دوم به شما آموزش می‌دهد که چگونه شانس حامله شدن خودتان را افزایش دهید. بعضی از این اقدامات مستقیماً بر باروری شما اثر می‌گذارند و برخی از وقوع سقط جلوگیری می‌کنند. همۀ این اقدامات بر سلامت کلی شما که نقش تعیین کننده‌ای در باروریتان دارد تأثیر می‌گذارند.

این اقدامات علاوه بر اینکه شانس حامله شدن شما را افزایش می‌دهند به شما کمک می‌کنند سبک زندگی خود را اصلاح کنید و نیز بارداری سالم و بچۀ سالمی داشته باشید. اگر به شما شیوۀ درمانی (IVF) پیشنهاد شده است، این اقدامات شانس موفقیت روش فوق را به طور شگفت‌آوری افزایش می‌دهند.

اگر درمان ناباروری به وسیلۀ تجهیزات پزشکی، با استفاده از مکمل‌های غذایی مناسب و تغییرات مفید در سبک زندگی توأم شود، شانس باروری افزایش چشمگیری می‌یابد. همچنین نباید درمان‌های طبی و درمان‌های مکمل را از هم جدا تلقی کرد بلکه می‌توان این دو روش درمانی را به طور موفقیت‌آمیزی با هم تلفیق کرد. لازمۀ این کار نوعی بازاندیشی در دیدگاه‌های دو گروه متخصصان درمان‌های طبی و درمان‌های تکمیلی است؛ به نحوی که هر دو گروه به روش‌های طرف مقابل عنایت و دقت داشته باشند و از همدیگر بیاموزند. در این صورت نه تنها شما چیزی را از دست نمی‌دهید بلکه چیزهای زیادی برای به دست آوردن وجود خواهد داشت.

با توجه به مطالب بخش اول و دوم کتاب، احتمالاً متوجه این نکته شده‌اید که تعادل ظریف و پیچیدۀ دستگاه تولید مثل انسان، چگونه تحت تأثیر کارهایی که ما می‌کنیم، چیز‌هایی که می‌خوریم و چیزهایی که در زندگی روزمره با آن‌ها تماس داریم قرار می‌گیرد. از میان این عوامل، تغذیه احتمالاً مهم‌ترین عامل است و برای زوج‌هایی که می‌خواهند باردار شوند، حتی اگر بخواهند از روش بارداری کمک شده نیز استفاده کنند، اصلاح آن مهم‌ترین گام محسوب می‌شود.

در بخش سوم آزمایشات طبی مختلفی شرح داده شده‌اند که به شما کمک می‌کنند مشکل باروری خود را از جهات مختلف بررسی کنید. این آزمایش‌ها می‌توانند به تشخیص برخی بیماری‌های مرتبط با باروری کمک کنند یا عوامل حیاتی مثل کیفیت اسپرم‌ها یا مشکلات هورمونی را بررسی کنند. همچنین این آزمایش‌ها می‌توانند خیال‌ شما را در مورد برخی نگرانی‌های خاص، راحت کنند.

گرچه اقدامات و بررسی‌های طبی در جای خود مهم هستند اما بسیاری از زوج‌های مبتلا به نازایی، قبل از شروع بررسی‌های طبی بایستی دوره آمادگی چهار ماهه را اجرا کنند و سپس شش ماه برای باردار شدن تلاش کنند. اجرای دورۀ آمادگی چهار ماهه، بسیاری از فاکتورهایی را که قرار است اندازه‌گیری شوند تصحیح می‌کند.

شما ممکن است دستورالعمل‌های بخش دوم کتاب حاضر را طی ماه‌ها اجرا کرده باشید، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته باشید. همچنین ممکن است مشکل طبی خاصی داشته باشید که نیازمند استفاده از روش درمانی «بارداری کمک شده» باشد. ولی باز هم نگران نباشید؛ ‌ هر ساله هزاران نفر درگیر مشکلاتی مانند همین مشکل شما هستند. حتی اگر نیاز به استفاده از روش درمانی «بارداری کمک شده» داشته باشید، اجرای دوره چهار ماهۀ‌ آمادگی قبل از بارداری، شانس‌تان را در موفقیت این روش‌ها افزایش می‌دهد.

سبک زندگی مناسب و رژیم غذایی سالم، تحمل شما را در مقابل درمان‌های دارویی و مداخلات پزشکی افزایش داده روی سلامت آیندۀ بچۀ شما نیز اثر می‌گذارد.

گاهی تغییر اندکی در وزن، مشکل نازایی را حل می‌کند اما حتی در صورت وجود مشکلاتی مثل بیضۀ نزول نکرده و انسداد لوله‌های فالوپ، دست یافتن شما و همسرتان به حداکثر سلامتی از طریق اجرای برنامۀ‌ چهار ماهه، بسیار مفید و مهم است. در درمان‌های طبی نازایی، معمولاً مقادیر زیادی دارو مصرف می‌شود که هر چه کمبود املاح و مواد غذایی مهم در بدن زن شدیدتر باشد، عوارض این داروها بیشتر خواهد بود. بنابراین، چک کردن وضعیت تغذیه‌ای شخص و اجرای برنامۀ‌ مناسب تغذیه‌ای، باعث کاهش عوارض جانبی این داروها خواهد شد.

بخش پنجم کتاب درمان طبیعی نازایی به موضوع سقط جنین که یکی از بدترین و مخرب‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای زن و شوهر روی دهد می‌پردازد. شما ممکن است به راحتی باردار شوید اما بعد از مدتی دچار سقط شده جنین خود را از دست بدهید. در این صورت، شما علاوه بر از دست دادن بچه نگران این نیز خواهید شد که علت این اتفاق چیست و چگونه می‌توان مانع از تکرار آن شد.

سقط پدیدۀ‌ شایعی است و بیشتر در هفته‌های اول بارداری اتفاق می‌افتد و زن مبتلا ممکن است آن را با قاعدگی شدید اشتباه بگیرد. حدود 25 درصد بارداری‌ها در دوازده هفتۀ اول منتهی به سقط می‌شوند و اغلب زن متوجه آن‌ها نمی‌شود. به عقیدۀ‌ دانشمندان در بسیاری موارد، سقط شیوۀ‌ طبیعت برای حذف جنین‌های ناهنجار است. اضطراب زیاد به خاطر سقط می‌تواند باعث افول کارکرد دستگاه تولید مثل شده منجر به عدم توانایی شما در باروری مجدد شود.

اجرای برنامۀ‌ چهار ماهۀ‌ آمادگی برای بارداری که در بخش 6 این کتاب شرح داده شده است، شانس شما و همسرتان را برای موفقیت در بارداری افزایش داده به شما کمک می‌کند تا حدود زیادی از وقوع مجدد سقط جلوگیری کنید.

بخش هفتم کتاب درمان طبیعی نازایی به مراقبت‌های دوران بارداری می‌پردازد، چون در هفته‌های اول بارداری، سلول‌های جنین به سرعت تقسیم می‌شوند و اندام‌های مختلف را به وجود می‌آورند، ادامۀ برنامه‌های غذایی در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است. خوشبختانه اجرای برنامۀ چهار ماهه، علاوه بر کمک به حاملگی؛ خطر تولد بچۀ کم وزن، بچۀ نارس و بچۀ‌ ناهنجار را کاهش می‌دهد.

داشتن سطح مناسبی از تغذیۀ سالم و متعادل، اهمیت حیاتی در دورۀ‌ حاملگی دارد. مصرف مکمل‌های ویتامین در طی دورۀ‌ بارداری، از یکی از خطرناک‌ترین بیمارهای دورۀ‌ حاملگی یعنی پراکلامپسی (مسمومیت حاملگی) می‌تواند جلوگیری کند. اکلامپسی با علائمی مانند فشار خون بالا، ورم دست‌ها و پاها و پروتئین در ادرار مشخص می‌شود.

به نظر می‌رسد اثر ویتامین‌های E و C در جلوگیری از پراکلامپسی، در اثر خاصیت آنتی‌اکسیدان آن‌ها باشد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود اسیدهای چرب «امگا - 3» می‌تواند خطر پراکلامپسی را افزایش دهد.

در بخشی از کتاب درمان طبیعی نازایی می‌خوانید:

اعمال تغییرات ذیل در رژیم غذایی شما، تأثیرات مثبتی بر بیماری اصلی شما گذاشته به باروری‌تان کمک می‌کند.

1- یک رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده مثل گوشت قرمز، باعث افزایش تولید استروژن شده و باعث بدتر شدن این سه بیماری می‌شود در صورتی که یک رژیم غذایی عاری از فرآورده‌های حیوانی (البته به جز گوشت ماهی) تولید استروژن را کم کرده باعث بهبود این بیماری‌ها می‌شود.

2- رژیم غذایی فیبردار: فیبر موجود در غلات و سبزیجات باعث کاهش بازجذب هورمون استروژن فرسوده از طریق روده‌ها می‌شود و منجر به کاهش سطح استروژن در خون (در نتیجه بهبود این سه بیماری) می‌شود. زنان گیاه‌خوار بیشتر از زنان گوشتخوار هورمون‌های فرسوده دفع می‌کنند.

3- حذف یا کاهش مصرف قند: مواد قندی زیاد می‌تواند باعث چاقی شود و چاقی باعث تولید بیشتر هورمون استروژن و بدتر شدن این بیماری‌ها (PCOS، فیبروئیدها و اندومتریوز) می‌گردد.

4- حذف الکل از رژیم غذایی: در صورتی که قصد دارید باردار شوید، الکل را از رژیم غذایی خود حذف کنید. برای کمک به بهبود فیبروئیدها، اندومتریوز و PCOS نیز باید الکل را حذف کنید چون این ماده از طریق تأثیر بر کارکرد سلول‌های کبد و کاهش توانایی آن‌ها در سوخت‌ و ساز هورمون‌ها، باعث بدتر شدن این بیماری‌ها می‌شود. الکل همچنین می‌تواند باعث از دست رفتن ویتامین B6 (پیریدوکسین)، آهن و روی (Zn) شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: عواملی که می‌توانند بر روی قدرت باروری شما اثر بگذارند
فصل 1- تغذیه
فصل 2- تأثیر الکل، دخانیات و داروها بر باروری
فصل 3- نقش سن و برخی بیماری‌ها و مشکلات طبی
فصل 4- خطرات عوامل محیطی
فصل 5- خطرات ناشی از عوامل شغلی
بخش دوم: اقداماتی که شما می‌توانید برای بهبود قابلیت باروری خود انجام دهید
فصل 6- انتخاب زمان مناسب برای مقاربت
فصل 7- اصلاح رژیم غذایی
فصل 8- ترک دارو، الکل و سیگار
فصل 9- استرس خود را کاهش دهید
فصل 10- استفاده از مکمل‌های غذایی
فصل 11- استفاده از درمان‌های پزشکی تکمیلی
فصل 12- خودتان را از نظر کمبودهای تغذیه‌ای و سموم تست کنید
فصل 13- دفاع از خود در مقابل آسیب‌های محیطی و شغلی
فصل 14- مداوای بیماری‌هایی که ممکن است باروری را تحت تأثیر قرار دهند
بخش سوم: جستجوی کمک‌های طبی
فصل 15- تشخیص علل ناباروری
فصل 16- نقش مرد در نازایی
فصل 17- عفونت‌هایی که می‌توانند روی باروری زن و مرد اثر منفی داشته باشند
بخش چهارم: درمان‌های طبی (بارداری به کمک تجهیزات پزشکی)
فصل 18- مراکزی که می‌توانند به شما کمک کنند
فصل 19- انواع درمان‌های دارویی
بخش پنجم: سقط جنین
فصل 20- جلوگیری از سقط
بخش ششم: آمادگی
بخش هفتم: مراقبت از سلامتی در دورۀ بارداری
فصل 22- تغذیه خوب
فصل 23- ترک سیگار و الکل
فصل 24- دوری از عفونت‌ها، داروها و سموم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان طبیعی نازایی
نویسنده
مترجممنصور متین
ناشر چاپیانتشارات میان رشته‌ای
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-964-7935-69-2
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان طبیعی نازایی

ف ع
۱۳۹۸/۱۱/۳۰
در کل میگه تا میشه از مواد طبیعی برا تغذیه استفاده کنید نه شیمیایی. از مواد تاریخچه استفاده نکنید. از کافئین‌ها و چربی‌های مضر هم پرهیز کنید.
مائده شبانکاری
۱۴۰۱/۵/۱۳
خیلی کتاب خوبیه... و واقعن اثر گزاره یعنی به کار گرفتن روش‌ها حتی در کنار روش‌های نوبن باروری مفیده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب درمان طبیعی نازایی

برای دریافت کتاب درمان طبیعی نازایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.