معرفی و دانلود کتاب دروغگویی روی مبل

عکس جلد کتاب دروغگویی روی مبل
قیمت:
64500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دروغگویی روی مبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دروغگویی روی مبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دروغگویی روی مبل

کتاب دروغگویی روی مبل نوشته اروین د. یالوم، مجموعه‌ای از ۲۹ داستان است که به مبحث پیچیده رابطه روانکاو با بیمار می‌پردازد. این کتاب مانند سایر رمان‌های این نویسنده دارای درون مایه روانشناسی، فلسفی است که شاید تا حدی نشات گرفته از تجریبات شخصی این نویسنده و روانشناس توانا باشد.

کتاب با داستان روان‌ درمانی به نام دکتر تراتر شروع می‌شود که با یکی از بیماران خانم خود که ۴۰ سال از اون جوان‌تر است، روابطی خارج از محدود معمول پزشک و بیمار پیدا می‌کند. کمیته اخلاق متوجه مسئله می‌شود و پزشکی به نام ارنست لش را مسئول پیگیری قضیه می‌کند. اما چندی بعد، خود این پزشک با توطئه همسر یکی از بیماران خود روبرو می‌شود، زنی که می‌خواهد با اغوا کردن این پزشک، او را به دردسر بیندازد. اما ارنست پزشکی بسیار مقید به کار حرفه‌ای است. پزشکی سومی که داستان او در این کتاب روایت می‌شود، پزشکی است از تیپ پزشکان پول‌ پرست!

اروین د. یالوم (Irvin David Yalom)، نویسنده و روان‌ پزشک آمریکایی است که به عنوان استاد در دانشگاه استنفورد الگوی روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد. یالوم هم آثار دانشگاهی متعددی تالیف کرده و هم صاحب رمان‌های موفقی است.

در بخشی از کتاب دروغگویی روی مبل (Lying on the couch) می‌خوانید:

ارنست با چاپاستیک‌ها‌یش تیغ‌های ماهی کبابی ترش و شیرینش را جدا می‌کرد که پل به او گفت: «خوب! این تحلیلگر دو تا بیمار داره که اتفاقا با هم دوستای صمیمی هستن... گوش میدی؟» ارنست جلسه‌ی کتابخوانی‌ای در ساکرامنتو داشت و پل هم برای دیدن او با ماشین به آن جا رفته بود. آن‌ها دو طرف میزی در گوشه‌ی بیسترویی چینی نشسته بودند، رستورانی با اردک‌ها و مرغ‌های کاراملی کبابی. ارنست لباس فرم جلسات کتابخوانی‌اش را پوشیده بود: یک ژاکت ابریشمی آبی که از زیرش یقه‌اسکی‌ای نخی پوشیده بود. «معلومه که دارم گوش میدم. تو فکر می‌کنی من در آن واحد نمی‌تونم گوش بدم و بخورم؟ دو دوست صمیمی در جلسات روانکاویشون یک تحلیلگر داشتند...»

پل ادامه داد: «و یه روز بعد از بازی تنیس یادداشت‌هایی رو که در مورد تحلیلگرشون نوشته بودن، با هم مقایسه می‌کنن. اونا که از ژست همه‌ چیزدانی تحلیلگرشون عصبانی شده بودن، برای خودشون یه تفریحی درست می‌کنن: دو دوست توافق می‌کنن که یک رؤیای مشترک رو برای تحلیلگرشون تعریف کنن. بنابراین، روز بعد یکی از اونا ساعت هشت رؤیایی رو تعریف می‌کنه و اون یکی هم ساعت یازده همون رؤیا رو تعریف می‌کنه. تحلیلگر مثل همیشه با آرامش میگه "جالب نیست؟ امروز این سومین باره که این رؤیا رو می‌شنوم!"»

ارنست طوری قاه قاه خندید که نزدیک بود لقمه در گلویش بپرد. «داستان خوبیه. ولی در مورد چیه؟»، «خوب در مورد این واقعیته که این فقط درمانگرا نیستن که خودشون رو مخفی می‌کنن. خیلی از بیمارا وقتی داشتن روی مبل روانکاوی دروغ می‌گفتن، مچشون گرفته شده. در مورد اون بیماری که چند سال پیش می‌اومد پیشم چیزی بهت گفتم؟ همونی که در آن واحد پیش دو تا درمانگر می‌رفت، بدون این که هیچ کدوم از درمانگرا این قضیه رو بدونن.»
«انگیزهش چی بوده؟»
«یه جور پیروزی ناشی از کینه‌توزی. اون نظر هر دو درمانگرو با هم مقایسه می‌کرد و توی دلش اونا رو مسخره می‌کرد؛ چون اون دو تا تفسیر که کاملا با هم مخالف بودن، به یه اندازه نامعقول هم بودن.»
ارنست گفت: «پیروزی! یادته استاد وایتهورنِ پیر اسم همچین پیروزی‌ای رو چی می‌ذاشت؟»
«برد بدتر از باخت!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دروغگویی روی مبل
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
ناشر چاپیانتشارات صبح صادق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات544
زبانفارسی
شابک978-600-7221-16-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
64500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دروغگویی روی مبل

Nano.R
۱۳۹۹/۳/۱۳
خب من بعد یک ماه بلاخره تمومش کردم. هم میشه ازش خوب گفت هم بد...
اول بگم که این نویسنده اینقدر با تجربه و ماهر هست که کتاباش فوق العاده باشه ولی من به عنوان یک فرد بعد از خوندن این کتاب این نظرات تو ذهنم اومد
قسمت خوبش اینه که وقتی میخونی چیزای جالبی یاد میگیری مخصوصا برای افرادی مثل من که اطلاعات
روانشناسیشون زیاد نیست...
ولی من این کتابو به همه پیشنهاد نمیکنم
به نظرم نیمه اول کتاب خیلی پیچیده و شلوغه‌ پر از شخصیت و داستانای مختلف، هر فصل یک داستان مربوط به یک شخص جداس و خیلی پیچیده میشه مخصوصا که متن کتاب هم برای من یکم سنگین و حوصله بر بود... برای همین خیلی طول کشید خوندنش
از نیمه کتاب که میگذریم داستان‌های نیمه اول به هم ارتباط پیدا میکنن و یکم جذاب میشه و متن قابل فهم تر میشه اشنا تر میشه
ولی قسمت بد بعدیش پایان یک دفعه ایشه... یک دفعه تموم میشه کتاب. این پایان بازو اصلا دوست ندارم. خیلی باز بود دیگه. انگار یک چهارم پایانی کتابو کلا حذف کرده باشن... اصلا با خودت میگی خب بعدش؟؟؟!!!
این سبک کتاب رو خیلی‌ها میپسندن و برای اون‌ها کتاب خیلی فوق العاده ایه
ولی برای فردی مثل من ممکنه جذاب نباشه
مریم زمانی
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
سلام کتاب فوق العاده است. چند تا نکته که کلا روش نوشتن اروین یالوم رو متمایز می‌کنه از نظر من این‌ها هستن: 1_کتابهاش ترکیبی از روانشناسی واقعی و ترکیبی از داستان و تخیل هستش. 2_ در این کتاب گفتگوهای ذهنی و درونی رو بیان می‌شه و ما همه کاملا باهاش ارتباط برقرار می‌کنیم چون ما زیاد در فضای ذهنمون و و زندگی می‌کنیم حرف می‌زنیم در واقع اونجا اتفاقات بیشتری میفته در مقایسه با لحظه حال. 3_حس کنجکاوی دونستن ما در مورد زندگی شخصی حتی ذهن افراد دیگر رو ارضا می‌کنه. 4_در حین دیالوگ‌های درمانگر و درمانجو می‌شه یه جاهایی همزاد پنداری کرد گاهی در نقش درمانجو می‌ریم و گاهی درمانگر 5_در مورد مسائل جنسی خیلی خوب و واضح صحبت می‌کنه و قضاوت‌های ما رو در مورد مسائل جنسی بین درمانگر و درمانجو رو شخم می‌زنه و ما رو در اون شرایط می‌کشونه تا بفهمیم که چه مرز باریکیه و هر کدوم ما ممکنه دچار لغزش بشیم. 6_ چقدر قشنگ اصول روانکاوی مهم و اصیل رو در قالب داستان آموزش می‌ده چه برای روانشناس‌ها و چه برای ما ادم‌های عادی. که چطور بتونیم یک مکالمه موفق داشته باشیم با سوالات درست و چطور به چالش بکشیم در نقش کارول که خودش یک مددجو هستش. این نکته‌ها تقریبا تو اکثر نوشته‌های یالوم به چشم می‌خوره. اما حس جالبی که تو خوندن این کتاب داشتم این بود که چون اکثر اتفاق‌ها و دیالوگ‌ها تو فضای بسته در جریان بود گاهی حس می‌کردم در طی خوندن کتاب تو یه اتاق بسته بودم و نیاز دارم بیام بیرون و هوای تازه استشمام کنم.
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۱/۱۱/۹
سبک نوشتاری این کتاب یالوم همونطور که انتظار داشتم مثل نیچه گریست و درمان شوپنهاور بود، دوستش داشتم و بارها موقع مطالعه به ذهن باز و تحلیلگر یالوم آفرین گفتم، به عقیده من کتابهای یالوم رو حتما باید متنی خوند نه صوتی، چون بارها نیازه یه پاراگراف یا یک خط رو مجددا تکرار کنی، چون من درمان شوپنهاور رو صوتی گوش دادم، احساس میکنم خیلی از بخشهای داستان رو از دست دادم و نیاز هستش که مجددا شاید هم چند باره دیگه مطالعه بشه، و از نظر من کتابهای یالوم در کل نیازه بارها خونده بشه، و در ضمن کلی نکات میشه از خلال صفحات یاد گرفت، واقعا نویسنده‌ای تمام عیار بود یالوم👍👍👍
ولی در آخر انتظار نداشتم کتاب یهو اونجوری تموم بشه و دنبال ادامه صفحات بودم که خوب دیدم نه واقعا کتاب تموم شد🙄این یکم خورد تو ذوقم.
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۶/۱۹
اروین یالوم معتقد است روان درمانی اگزیستانسیالسسم بیشتر شبیه فردی بی خانمان و در به در است. در واقع به هیچ جا تعلق ندارد. نه خانه‌هی، نه مکتبی، نه انجمنی، همسایگان دانشگاهی ارشدش هم استقبال چندانی از آن‌نمی کنند. نه باشگاهی رسمی دارد و نه مجله‌ای قلدر. نه خانواده پروپاقرصی دارد و نه سرپرست خاندانی.
همچنین دو فیلسوفی که هر دو لقب 《اگزیستانسیال 》 گرفته‌اند در همه جهت گیری‌های فلسفی با هم‌مخالفند و تنها نقطه مشترکشان بیزاری هردو از چنین لقبی بود.
وی برای انتقال و تفهیم مطالب غنی این مکتب روان درمانی از رمان‌هایی جذاب و عالی استفاده می‌کند تا بالاترین درک و مفهوم را در مخاطب ایجاد نمایند. مسلما این کتاب یکی از بهترین رمان‌هایی است که هرفردی حتی نا آشنا با روان درمانی می‌تواند بخواند
HADİS KHOUBİ
۱۳۹۸/۱۰/۶
به عقیده من مخاطب می‌تواند در قالب شخصیت‌های رمان یالوم رفتارها و کارهای خود را واکاوی کند. هرکدام از ما می‌توانستیم کارهایی را که شخصیت‌های کتاب انجام می‌دهند انجام دهیم. می‌توانستیم همان‌قدر غیرقابل پیش‌بینی و یا همان‌قدر کینه‌ای باشیم. این کتاب فرصتی است برای کشف جنبه‌هایی از شخصیت خود که ممکن و است هرگز متوجه آن نشده باشیم.
ترجمه این کتاب یک ترجمه خوب روان است که ویراستاری خوب و مناسبی هم دارد. توضیحات کافی و به موقع نیز مخاطب را در هنگام خواندن همراهی می‌کند.
بهار ترنم
۱۳۹۸/۹/۱۴
به نظرم کتاب شیرینی بود، اما چند ایراد داشت، اول، اینا که اینقدر پایبند اصول اخلاق حرفه‌ای هستن، چطور میشه که یه وکیل رو به عنوان درمانگر نشون میدن؟ این مسیله خیلی جدیه،، اگر اینطوره پس همه میرن پیش روانکاو، بعدش میان همون کارارو‌ بابقیه انجام میدن‌بعد اسم خودشون رو میزارن درمانگر،،، ، دوم اینکه،، احساس کردم کتاب نصفه تمام شد،، من اصلا انتظار تمام شدن کتابو نداشتم، یه دفعه دیدم صفحه‌ی اخره!!!!!
زهرا
۱۳۹۸/۶/۲۳
کتاب خوبی بود ولی چنتا انتقاد دارم ب عنوان روانشناس. اول که خیلی چهره درمانگرا رو بد نشون داد تقریبا همشون با بیماراشون درارتباط جنسی بودن بطریقی. دوم که اینهمه زمان و انرژی طچثرف میشه تا روانشناس دورهای روانکایی رو بگذرونن بعد‌ی وکیل که خودش دچار روان نامتعادلی هست میاد سرشناسترین روانکاو درمان میکنه. سوم هم که چرا نصفه نیمه تموم شد ماجرا😕😡😡😡😡😕😕😕😕😕😕
آرتا یزدانی نسب
۱۴۰۲/۸/۲۲
این کتاب هم مثل سایر کتاب‌های یالوم با زبان بسیار ساده موضوعات پیچیده‌ی روانشناسی را در قالب داستان بیان کرده. شخصیت پردازی‌ها جالب بود در یک نقطه شخصیتی رو برای صداقت و مهارتی که در کارش داشت تحسین میکردم و همان شخصیت در نقطه‌ای دیگر قسمت‌های تاریکی هم داشت و این هنر یالوم در شخصیت پردازی و داستان گویی همیشه مثال زدنی بوده،
گل ساره علایی
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
نویسنده و روان درمان گری نابغه با نوشتار بسیار عااالی و درگیر کننده ذهنی.... از میان کتاب‌های روانشناسی که به درونیات و ریشه ابعاد فکری بیماران پرداخته میشه، نوشتار رمان و تراپی گونه‌ی دکتر اروین. د. یالوم جزو بهترین‌های علم عمیق درمان روح و روان هست... و بسیااار به شما که نظرات رو پیگیری میکنی پیشنهاد میکنم...
K Rahimi
۱۳۹۹/۶/۳
خدای من.. یه رمان عالی دیگه از اروین یالوم. ‌ توی دو سه روز خوندمش و به نظرم محتوای جالب و روانی داشت ‌. دروغگویی روی مبل واقعا اسم هوشمندانیه که در واقع توی کتاب هم به بررسی پنهان کاری و دروغ گفتن درمانگر و بیمار میپردازه.. پایان یهویی داشت اما خب به سادگی میشه ادامه روحدس زد..
پریچهر اشرف
۱۴۰۱/۶/۲۱
هم از مطالعه‌ی آن لذت بردم، و هم اطلاعات زیادی در زمینه‌ی مشاوره کسب کردم. در کل مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی مشاوران روانشناسی پیشنهاد میکنم، مشروط به در نظر گرفتن فرهنگ کشور و منطقه‌ی زندگی. از کتابراه هم که امکان دسترسی‌ به کتابهای ارزشمند ادبی و … را فراهم میکنه، کمال تشکر و سپاس را دارم
معصومه آسترکی
۱۳۹۹/۵/۹
بسیار عالی بود، خیلی خوب روانکاوی رو توضیح میداد در قالب داستان که اصلا خسته کننده نباشه...... و فکر میکنم با توجه به شرایط کشور خودشان مسایل قانونی در این حیطه را چه برای بیمار چه برای درمانگر خیلی خوب توضیح داده
مهوند وثوقی
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب جالب و سرگرم کننده‌ای است. کلا اینکه اروین د. یالوم نکات ریز روانشناسی و ارتباطات رو در قالب داستان میاره، هم در عین حال از خوندن کتاب لذت میبری، دوست داری ادامه بدی و هم خیلی نکته‌های جالبی رو یاد میگیری
Niloofar Solelymani
۱۳۹۸/۱۰/۵
خوبی آثار یالوم اینه که آدم میتونه هم روش تحلیل شخصی رو ازش یاد بگیره، در عین حال داستان جذابی رو هم بخونه. در کل باید بگم کتابیه که نمیشه زمین گذاشتش
مهدی کارگر
۱۳۹۸/۸/۲۳
کتاب بسیار مفید و تاثیر گذاری بود. برای افرادی که روانشناسی میخونن پیشنهاد خوبی می‌تونه باشه
ولی احساس میکنم فصل اول جذابیتش خیلی بیشتر از فضلای دیگه بود. با یه افول جذابیت مواجهیم
مشاهده همه نظرات 51

راهنمای مطالعه کتاب دروغگویی روی مبل

برای دریافت کتاب دروغگویی روی مبل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.