معرفی و دانلود کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای

عکس جلد کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای

کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای، رمانی‌ست زیبا و خواندنی از مائیو بنچی که به اتفاقات زندگی زنی به نام هلن می‌پردازد؛ او در جوانی عاشق مردی مسئولیت ناپذیر به نام لوئیس می‌شود. این رمان از چنان جذابیت بی‌همتایی برخوردار است که تمایلی به تمام کردنش نخواهید داشت. چرا که شاهکار بنچی پرفروش‌ترین کتاب سال شده و از سال 1994 (اولین چاپ) تا سال 1996، پانزده بار به چاپ رسیده است.

هلن بعد از شکست عشقی با مرد دیگری به نام مارتین که دیوانه وار هلن را دوست دارد ازدواج می‌کند و زندگی آن‌ها در کنار دریاچه‌ای به نام دریاچه‌ی شیشه‌ای آغاز می‌شود. حاصل چندین سال زندگی هلن و مارتین یک دختر و یک پسر است حالا که دختر مارتین نسبتا بزرگ شده، هلن نتیجه می‌گیرد که می‌تواند خانواده‌اش را رها کند. یک شب او ناپدید می‌شود و یک قایق لرزان و خالی روی دریاچه دیده می‌شود. و خبر خودکشی هلن در روزنامه محلی منتشر می‌شود.

دختر مارتین نامه‌ای را در اتاق مادرش پیدا می‌کند که خطاب به مارتین نوشته شده و بدون خواندن نامه بلافاصله اقدام به سوزاندن نامه می‌کند از بیم اینکه اجازه دفن جسد مادرش در گورستان مسیحی داده نشود. جستجو برای یافتن جسد بی نتیجه است. اما هلن زنده است و...

درام‌های خانوادگی مائیوبنچی بیانگر حوادثی هستند که در زندگی واقعی مردم هر جامعه‌ای پیش می‌آید و این نویسنده با فریبندگی آن‌ها را به رشته تحریر در می‌آورد. قلم او دارای گرمی و شوخ‌ طبعی فراوان است و پیشکشی است برای تمام لحظات زندگی آدمی.

هنگام مطالعه آثار مائیو بنچی، گویی در کافه‌ای دلخواه با دوستی صمیمی نشسته‌ای، آرنج‌هایت را روی میز گذاشته، به جلو خم شده‌ای و با اشتیاق تمام سرگرم گفتگو درباره اخبار مهم و مورد علاقه‌ات هستی. آثار این نویسنده به قدری صمیمی، خودمانی و لذت بخش‌اند که هر خواننده‌ای برای خواندن آن‌ها اشتیاق مقاومت‌ناپذیری در خود احساس می‌کند.

مائیو بنچی با عواطف و مسائل زنان به خوبی آشنا است. او آرزوها، رویاها و احساسات و علایق زنان را در رمان‌هایش متبلور می‌سازد و حالا بار دیگر با رمان دریاچه شیشه‌ای (The glass lake) اثر فرینده دیگری خلق کرده است، اثری بسیار جذاب، پرشور و حیرت‌آور.

مائیو بنچی (Maevw Binchy) در دوبلین به دنیا آمد و تحصیلات اولیه‌ی خود را در مدرسه‌ی مذهبی «کودک مقدس» در لیکینی گذراند و سپس در رشته‌ی تاریخ به دریافت درجه‌ی لیسانس نایل شد. آن‌گاه در مدارس دخترانه‌ی متعددی به تدریس پرداخت و مقالاتی پیرامون سیر و سفر و جهانگردی نوشت.

در سال 1969 به نشریه‌ی تایمز ایرلند پیوست و کار نگارش ستون‌های طنز کلیه‌ی نشریات تایمز را در سراسر دنیا به عهده گرفت. تأتر «پیکاک دوبلین» دو نمایشنامه از او به روی صحنه آورد. نمایش تلویزیونی آثار عمیق این نویسنده در جشنواره‌ی فیلم پراگ جایزه‌ی جی‌کاب و جایزه‌ی بهترین فیلمنامه را نصیب او کرد.

سه اثر اخیر او رکورد بالاترین فروش را به خود اختصاص داده است. همسر مائیو بنچی «گوردون اسنل» نیز نویسنده و روزنامه‌نگار است. مائیو بنچی در سراسر اروپا، آمریکا و کانادا از شهرت فراوانی برخوردار است و آثارش خوانندگان بسیاری دارد.

رمان دریاچه شیشه‌ای داستانی بسیار پرکشش و شیرین دارد. نویسنده با مسایل اجتماعی و شخصی زنان کاملاً آشنا است. شوخ‌طبعی مائیو بنچی موجب جذابیت هرچه بیشتر آثارش می‌شود. بنچی در اینجا خواننده را با اشتیاق و علاقه‌ی فراوانی به دنبال خود می‌کشاند و به او لذتی پایدار می‌دهد.

در بخشی از رمان دریاچه‌ شیشه‌ای می‌خوانیم:

از مدرسه تا خانه خیلی کارها بود که آن‌ها می‌توانستند انجام بدهند. این ویژگی مربوط می‌شد به زندگی در جایی چون «لوف‌گلاس». شهری کوچک در دورافتاده‌ترین بخش ساحلی یک دریاچه‌ی بزرگ. با این که بزرگترین دریاچه‌ی ایرلند نبود، خیلی بزرگ بود. به غیر از روزهای صاف و آفتابی، کسی نمی‌توانست ساحل مقابل را ببیند. مردم به آن دریاچه‌ی شیشه‌ای می‌گفتند که البته مفهوم حقیقی آن دریاچه‌ی سبز بود. تمام بچه‌ها این را می‌دانستند. گاهی اوقات دریاچه مانند آینه می‌درخشید.

به اعتقاد مردم لوف‌گلاس اگر کسی شب عید «اگنس مقدس» هنگام غروب آفتاب به کنار دریاچه می‌رفت و به آن نگاه می‌کرد، می‌توانست آینده‌اش را در آن ببیند. کیت و کلایو هیچ وقت به این چیزها فکر نمی‌کردند. آینده؟ آینده برای آن‌ها فردا بود، یا پس‌فردا. اما به هر حال دختران خل‌وضع و کسان دیگری که سن آن‌ها به حدود بیست می‌رسید وقت غروب آفتاب به کنار دریاچه می‌رفتند و با هل دادن دیگران سعی می‌کردند از لابه‌لای جمعیت به دریاچه برسند و آینده‌ی خود را در آن ببینند. گویی هر چیزی را می‌شد در آب دید، به غیر از انعکاس تصویر خودشان و دیگران را.

بعضی اوقات هنگام بازگشت به خانه، کیت و کلایو سری به داروخانه‌ی مک‌ماهون می‌زدند تا پدر کیت را ببینند. به این امید که آب‌نباتی هم از ظرف مخصوص به آن‌ها تعارف شود. گاهی به اسکله‌ی چوبی که به سمت دریاچه پیش رفته بود، می‌رفتند تا ماهیگیرانی را که با صیدهایشان برمی‌گشتند تماشا کنند. بعضی وقت‌ها سری به زمین گلف می‌زدند و اگر توپی گم شده بود پیدا می‌کردند و آن را به بهای ناچیزی به گلف‌بازان می‌فروختند.

کیت و کلایو به ندرت به خانه‌ی یکدیگر می‌رفتند. این کار خالی از خطر نبود. امکان داشت آن‌ها را وادار به انجام تکالیفشان بکنند. برای این که گرفتار این خطر نشوند، تا آن جا که ممکن بود از رفتن به خانه طفره می‌رفتند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دریاچه‌ شیشه‌ای
نویسنده
مترجمقدسی گلریز
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات984
زبانفارسی
شابک978-964-374-818-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای

کتایون حافظی
۱۳۹۸/۷/۲۶
این کتاب از نظر من خوب و شاید بهتره بگم عالی بود. البته این نظر منه وممکنه سلیقه‌ها با هم تفاوت داشته باشه مثل انتخاب یه پارچه یا یه طعم غذا. اینکه بعضی دوستان میگن چرا نظر میذارید عالی بود یا خوب بود. درسته نظر کامل نیست ولی باز تا حدود زیادی کمک کننده است. به دوستان عزیز‌ی که میخوان کتاب بخرن اول توصیم اینه، توضیحات پایین کتاب رو بخونند و بعد برن سراغ نمونه کتاب. خوشبختانه همه کتابها نمونه دارند.
میم آقاخانی
۱۳۹۷/۸/۲۷
من این کتاب رو قبلا نسخه چاپیش رو خوندم. قلم بسیار خوبی داره نویسنده. بخصوص توصیفات حالات روحی و روانی اشخاص. مثل رمانهای ایرانی پر از مکالمه‌های غیر واقعی نیست. انگار خودت اونجایی اینقدر واضح گفته. با اینکه خیلی وقته از خوندنش میگذره ولی یادم نرفته چقدر احساسمو رو درگیر کردمی. واقعا خوندنیه
الهام کریمی
۱۴۰۲/۵/۱۸
کتاب جذابی بود زمانی که داستان در آن اتفاق می‌افتاد زمانه عجیب و مهمی بود و کاری که در ان توسط قهرمان رقم میخوره خیلی کارستان هست، کتاب غم زیادی داره ولی دوست داشتنی من خودم عاشق شخصیت قهرمان زن و توانایی هاش شدم. فقط قیمتش به نظرم خیلی بالا بود شاید اشتباهی شده امیدوارم کتابراه عزیز رسیدگی کنه
امنه عابدینی
۱۳۹۸/۲/۱۷
این کتاب بینظیر بود و باانکه تعداد صفحات زیاد بود من در عرض پنج روز تمامش کردم. این کتاب به انسان میاموزه که اشتباهات انسانها تا چه حد در سرنوشت انها اثر گذار میباشد و همچنین خوب بودن و خوب زیستن را در هر شرایطى به چالش میکشددر کل عاشقانه بینظیری بود حتما پیشنهاد مطالعه‌اش را میدهم
ساناز فداکار
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
این کتاب به شخصه برای من یکی از زیباترین رمانهاست شخصیت پردازی فوق العاده و فضایی دلنشین و ملموس از ویژگیهای این کتاب زیباست که تا آخر عمر فراموشش نخواهم کرد آزاد اندیشی در کنار قلم پر کشش نویسنده و در عین حال متعهد بودنش چالش عمیقی در ذهن بوجود میآورد با کمال تشکر
Mosayeb Padash
۱۳۹۷/۹/۲۱
داستان کتاب بسیار روان ساده بود درکش آسون بود مهیج بود هم داستان عاشقانه بود هم شکست‌ها و پیروزئ هائ روزمره زندگئ داخلش بود هیجانش عالئ بود کسل کننده نبود پیام کتاب و داستان اینکه قدر داشته هامون بدونیم و چیزهائ با ارزش زندگیمون ب راحتئ نابود نکنیم و از دست ندیم ترجمه عالئ بود
بانو اسکندری
۱۳۹۹/۵/۱۲
خیلی کتاب قشنگیه سرگذشت یه خانواده ۴ نفره به صورت خیلی جذاب و زیبا ولی ساده نوشته شده ادم رو باخودش میبره طوری که از ناراحتی شون ناراحت میشی و با شادیشون شاد من این کتاب رو به تمام کسانی که رمان میخونن پیشنهاد میکنم از اون رمان‌های عاشقانه ابکی نیست عین زندگیه
فاطمه کهتری
۱۳۹۷/۱۱/۲۹
راستش من که خریدم دو جلدی بود
یه جلدش رو خوندم داستان روان و خوبی داره ولی چیز خیلی خاصی نیست به نظرم خیلی کند پیش میره چیزایی که تعریف میکنه خیلی هیجان انگیز نیستن واسه همین یه خلاصه از جلد اول نوشتم گذاشتمش کنار تا یه وقت دیگه شاید جلد دوم رو بخونم
فاطمه حسینی
۱۳۹۷/۱۰/۸
این کتاب بیانگر زندگی آدم هاییکه اشتباهاتی شاید خیلی بزرگ توی زندگیشون مرتکب میشن اما این شباهات باعث نمیشه که خودشونو ببازن توی این داستان هیچ کس در مقابله با مشکلات زندگی افسرده نمیشه و تنها زانوی غم بغل نمیگیره ادامه میده و ادامه میده
arash shakiba
۱۳۹۷/۸/۱۹
سلام دوستان.
من کتاب رو نخوندم.
ما شا...
با این حال از تعداد چاپ کتاب میشه متوجه شد کتابی به چاپای بالا میرسه که خیلیا به هم پیشنهاد دادن و خریدن.
ان شا...
در صورتی که دوست دارید،
تا فرصت تخفیف داره بخرید.
sara ss
۱۳۹۷/۸/۱۶
هدف از گذاشتن نظر‌ها کمک به افرادی هست که میخوان کتاب رو بخرن و نمیدونم موضوع چیه
با گفتن‌ی عالی که نمیشه تصمیم گرفت
لطفا جامع تر و کاربردی تر نظر بدید
ممنون
karow rezvani
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
کتاب خوبیه، خیلی هم خوب.. از لحاظ شخصیت پردازی، بسیار خوب وارد جزئیات شده. ارزش یک بار خواندن رو داره قطعا. هرچند پایان بیهوده‌ای داشت. و غیر از اون اینکه نویسنده خیلی دنبال نصیحت کردن بود.
ساناز فداکار
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
امیدوارم نظر شخصی من به دوستان جهت خرید کمک کنه و این رو بگم کتابی نزدیک به هزار صفحه هیچ پاراگرافی نداره که باعث ملال و دلزدگی بشه فقط باید فضا و شخصیتها رو حس کرد فوق العاده ست
مهسا قلعه نویی
۱۳۹۹/۷/۲۵
من این کتاب رو چند بار خوندم. واقعا عالی و جذب کننده. ترجمه روانی داره و با اینکه طولانیه از خوندنش خسته نمیشی حتی نمیخوای یه لحظه کنارش بذاری. عاااالیه
دانیا ارنوایی
۱۳۹۸/۲/۱۹
در مورد همه کتاب‌ها با توضیحاتتون داستانو لو میدین یا فقط این یه مورد؟ کل هیجان ابتدای کتاب که خواننده رو جذب و شوکه می‌کنه فهمیدنه این که هلن زندست و صفحه سفیده قبلشه!!
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای

برای دریافت کتاب دریاچه‌ شیشه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.