معرفی و دانلود کتاب دور دنیا در هشتاد روز

عکس جلد کتاب دور دنیا در هشتاد روز
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دور دنیا در هشتاد روز

کتاب دور دنیا در هشتاد روز اثر مشهور ژول ورن، رمانی ماجراجویی و هیجان‌انگیز است که شخصیت‌های آن با امکانات قرن نوزدهمی، تصمیم می‌گیرند سفر به دور دنیا را از لندن شروع کنند و پس از هشتاد روز به شهر خود بازگردند.

دور دنیا در هشتاد روز (Around the world in eighty days)، رمانی پرحادثه است که در آن عنصر خنده با حادثه‌پردازی به هم می‌آمیزد. کشش داستان در خونسردی انگلیسی‌ مآب قهرمان آن و فعالیت بی‌اندازه‌ی او برای مبارزه با طول راه و از دست دادن وقت است.

ماجرای این کتاب درباره‌ی مرد منظم و دقیق انگلیسی به نام فیلئاس فوگ است که با رفقای خود شرط 20000 پوند می‌بندد تا دور دنیا را در 80 روز بپیماید و همراه خدمتکار وفادارش به نام ژان، معروف به پاسپارتو، عازم سفر می‌شوند. اما چون مظنون به سرقت از یکی از بانک‌های انگلیس شناخته شده، زیر نظر یک پلیس است که او را طی سیر و سیاحت‌هایش لجوجانه دنبال می‌کند.

فوگ در سرزمین هند فرصت پیدا می‌کند تا زن جوانی به نام آئودا را، که بیوه‌ی مهاراجه‌ی فوت شده‌ای است و طبق سنت هندوان باید زنده در آتش بسوزد، از مرگ نجات دهد. پس از آن حوادث دیگری در چین برای او رخ می‌دهد. در این مدت، مأمور پلیس همچنان در تعقیب اوست و مسافر ما نیز با او و نوکرش راه خود را دنبال می‌کنند. مأمور پلیس نمی‌تواند او را دستگیر کند، زیرا برگ جلب به سبب تغییر مکان مداوم هنوز در اختیارش نیست.

در آمریکا، در قطاری که ساحل شرقی را به غربی پیوند می‌زند، فوگ موفق می‌شود که حمله‌ی عده‌ای از سرخ‌پوستان را از سر بگذراند. در ساحل شرقی، طوفان شدیدی به وجود می‌آید و کشتی‌های عازم اروپا را در بندر متوقف می‌کند، ولی فوگ دچار تردید نمی‌شود و با پول خود یک کشتی اجاره می‌کند و راه دریا را پیش می‌گیرد.

در راه، سوخت کشتی تمام می‌شود و فوگ ناچار دکل را به جای سوخت استفاده می‌کند. در پایان سفر، مأمور پلیس که سرانجام برگ جلب را به دست می‌آورد او را دستگیر می‌کند. فوگ پس از اثبات بی‌گناهی آزاد می‌شود. سپس با یقین به اینکه پنج دقیقه دیرتر از وقت مقرر به وعده‌گاه می‌رسد، خود را بازنده می‌داند و ناامید می‌شود. در نهایت با واقعیتی عجیب روبرو می‌شود و به حقیقتی پی می‌برد که زندگی او را کامل تغییر می‌دهد.

ژول ورن (Jules Verne)، در داستان‌هایش مخاطب را به ناشناخته‌ترین مکان‌ها می‌برد و با یافته‌هایی عجیب آشنا می‌کند. گفته مى‌شود که کتاب‌های او رؤیاهایى هستند که به حقیقت می‌پیوندند؛ زیرا در آن‌ها شگفتى‌هاى اختراعات مدرن را سال‌ها پیش از اختراع‌شان شرح داده است. دور دنیا در هشتاد روز در شمار بهترین آثار او محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب دور دنیا در هشتاد روز می‌خوانیم:

ساعت هفت صبح، ویلى، آئودا و پاسپارتو قدم بر خاک آمریکا گذاشتند. ویلى بلافاصله ساعت حرکت قطار بعدى به مقصد نیویورک را پرسید. قطار ساعت شش بعدازظهر حرکت مى‌کرد، بنابراین براى گشت‌ و گذار در مرکز ایالت کالیفرنیا فرصت کافى داشت. او کالسکه‌اى کرایه کرد تا به هتل اینترنشنال بروند.

پس از حمام کردن و خوردن صبحانه، ویلى و آئودا هتل را به مقصد دفتر کنسولگرى انگلستان ترک کردند. پیش از آن‌که آقاى فاگ از هتل خارج شود، پاسپارتو به ارباب خود گفت بهتر است چند قبضه سلاح کمرى بخرند، چون شنیده بود که سرخپوست‌ها گاهى با حمله به قطارها اموال مسافران را چپاول مى‌کنند. ویلى فاگ به او گفت که هر طور صلاح مى‌داند عمل کند.

وقتی به هتل بازگشت، پاسپارتو به همراه نیم‌جین سلاح کمرى، انتظارش را مى‌کشید. ویلى تنها یکى از ابروانش را کمى بالا برد و سپس هفت‌ تیر را در کیف پول قرار داد. سر ساعت شش، قطار آن‌ها سان‌ فرانسیسکو را براى پیمودن مسیری هفت‌ روزه به مقصد نیویورک ترک کرد. آسمان کم‌کم رو به تاریکى مى‌رفت و هوا سرد، ملال‌آور و کمى ابرى بود. فیکس هم در همان کابین به آن‌ها پیوست، اما به‌ ندرت حرفى به میان مى‌آمد.

پاسپارتو جایى در نزدیکى کارآگاه پیدا کرد و بى‌آنکه حرفى بزند، کنارش نشست. در‌ واقع او آماده بود که اگر کوچک‌ترین حرکت مشکوکى از کارآگاه سر بزند، با دست‌هایش خفه‌اش کند! صبح روز بعد، قطار که انگار بر فراز دره‌هاى عمیق معلق بود، از پیچ و خم رشته‌ کوهى ناهموار مى‌گذشت و گاهى نیز از میان تنگه‌هاى باریک عبور مى‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
ارباب و خدمتکار
خانۀ جدید پاسپارتو
یک سرقت و یک قول‌وقرار
آغاز سفر
کارآگاه
انتهاى خط
فیل‌سوارى
نجات
محاکمه
قهوه‌خانه
آکروبات‌باز ژاپنى
عبور از اقیانوس آرام
قبیلۀ سو
قایق یخى
عبور از اقیانوس اطلس
مسئلۀ زمان
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دور دنیا در هشتاد روز
نویسنده
مترجمآرمین هدایتی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-253-101-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دور دنیا در هشتاد روز

مهدی شعبانی
۱۳۹۷/۸/۲۳
هرگز از خواندن این کتاب خسته نشدم!
لذتی که در همسفر‌ی با این کاراکتر‌های داستان هست، در کمتر مسافرتی هست.
مهسا میری
۱۳۹۹/۷/۲۶
کتابی که حتی یه دقیقه هم نمیشه زمین گذاشت! روایت جذاب و پرکشش داره.
امیر یعقوبی
۱۳۹۹/۱/۳۱
جذاب... ماجراجویانه... شگفت انگیز
Saba Amini
۱۳۹۸/۸/۲۴
کل کتاب رو توضیح دادین تومعرفی کتاب متاسفانه
Nooshin Sadeghi
۱۳۹۸/۴/۲
من از خوندنش خیلی لذت بردم و عاشق شخصیت آقای فاگ شدم
آیلار میرزازاده
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
عالیه تحت تأثیر قرار گرفتم
نیلوفر معتبر
۱۳۹۷/۸/۱
من این کتابُ خوندم. دوسش داشتم: )
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب دور دنیا در هشتاد روز

برای دریافت کتاب دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.