معرفی و دانلود نمایش صوتی دوزخ

عکس جلد نمایش صوتی دوزخ
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دوزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی دوزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی دوزخ

نمایش صوتی دوزخ، یکی از آثار مهم نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی ژان پل سارتر، تصویری متفاوت از جهنم را به مخاطب نشان می‌دهد. تصویری که در آن شکنجه‌ی فیزیکی وجود ندارد و افراد بخاطر عملی که انجام داده‌اند رنج می‌کشند.

این نمایشنامه‌ی اگزیستانسیال درباره‌ی سه شخصیت غریبه و ناآشنا به نام‌های «اینز»، «استل» و «گارسن» است که هیچ وجه مشترکی با هم ندارند، آن‌ها بعد از مرگشان وارد اتاقی می‌شوند و در آن‌جا روزگار می‌گذرانند. گویی آن اتاق دوزخ آن‌هاست. اتاقی که به سبک دوران امپراطوری روم تزیین شده استل کودک‌کشی است که عذاب وجدان این عمل بر سینه‌اش سنگینی می‌کند. گارسن مردی بسیار ترسو و بزدل است که از جنگ فرار کرد. اینز زنی خبیث و مظنون به قتل شوهر دوستش است، آن‌ها به دلیل پشیمانی خودشان را شکنجه می‌دهند و سعی می‌کنند با توجیه‌های خودشان زندگی‌ قبل از مرگ‌شان را بررسی کنند. آن‌ها با انتقادها و با شناختی که از عیب‌های یکدیگر کسب می‌کنند، همدیگر را شکنجه می‌دهند.

در این اتاق یک دریچه وجود دارد که در آن می‌توان تمام اتفاقات روی زمین را دید. برعکس تصور عموم از جهنم که باید جایی تاریک باشد، چراغ این اتاق همیشه روشن است و درب هیچ‌وقت باز نمی‌شود. خوابیدن برای آن‌ها بی‌معنی است و توانایی روی هم گذاشتن چشمانشان و پلک زدن برای یک لحظه کوتاه هم ندارند. آن‌ها محکوم به دیدن هستند و اگر تصور کنیم عذابی بالاتر از دیدن وجود ندارد. هم‌چنین در آن اتاق هیچ آینه‌ای وجود ندارد تا آن سه نفر خودشان را نگاه کنند و از نبودِ آینه بیش از هر چیز دیگری کلافه‌اند. گویی که به نوعی تنها با دیدنِ تصویر خود در آینه موجودیت‌شان به اثبات می‌رسد.

نمایشنامه فرانسوی دوزخ (Huis clos) در سال 1944 منتشر شد. خروج ممنوع (No Exit) نام اصلی این نمایشنامه است ولی به نام‌های دوزخ، در بسته، خلوتکده و همین‌طور اتاق بسته نیز ترجمه شده است.

ژان پل سارتر (Jean Paul Sartre)، فیلسوف، فیلمنامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، منتقد و نویسنده روشنفکر فرانسوی قرن بیستم بود. در سال 1964 جایزه‌ی ادبی نوبل به سارتر تعلق گرفت، ولی او از پذیرفتن این جایزه خودداری کرد.

سارتر را به جرات می‌توان یکی از پیشگامان مکتب اگزیستانسیالیسم دانست. سارتر از طرفداران کمونیسم بود، هرچند که هرگز به طور رسمی به عضویت حزب کمونیست فرانسه درنیامد. وی بیشتر عمر خویش را صرف مطابقت دادن ایده‌های اگزیستانسیالیستی‌اش کرد. سارتر معتقد بود که انسان باید خود سرنوشت‌اش را مشخص کند. وی همچنین، مطابق با اصول کمونیسم، باور داشت که نیروهای اقتصادی و اجتماعی جامعه نقشی حیاتی در تعیین مسیر زندگی اشخاص دارند که کنترل کردن آن‌ها از دست انسان خارج است.

جملات برگزیده نمایش صوتی دوزخ:

- حس بدی دارم. (به خودش دست می‌کشد) وقتی خودمو نمی‌بینم به صورتم دست می‌کشم و از خودم می‌پرسم آیا واقعا من وجود دارم؟

- پس اینجا جهنمه. هیچ وقت باور نمی‌کردم. یادتونه که چه حرف‌هایی درباره‌ی جهنم می‌زدند؟ جهنم پر از آتیش، شلاق‌های سیمی… گرزهای داغ… چقدر مضحکه! به وسایل شکنجه هم احتیاجی نیست. جهنم دیگرانند. جهنم شما هستید.

- پس بنابراین اینجا به استراحت هم احتیاجی نیست. درسته، وقتی نیازی نیست واسه چی باید بخوایم پس… پس چرا این وضعیت این قدر دردناک و طاقت فرساست؟ می‌دونم… می‌دونم، چون اینجا فرصت یه چشم به هم زدن رو هم نداریم.

- این مجسمه این‌جاست، هر وقت نگاش می‌کنم می‌فهمم که توی جهنم هستم. همه‌چیز از قبل پیش‌بینی شده‌ است. هیچ‌وقت باور نمی‌کردم که چه حرف‌هایی درباره‌ی این‌جا می‌زدند. جهنم پر از وسایل شکنجه‌ است، یادتونه؟ ولی جهنم دیگرانند… جهنم شما هستید.

در قسمتی از نمایش صوتی دوزخ می‌شنویم:

اینس: فلورانس کجاست؟ (گارسن عکس العملی نشان نمی‌دهد.) نشنیدین چی گفتم؟ از شما پرسیدم فلورانس کجاست؟
گارسن: من نمی‌دونم.
اینس: پس چیزی که شما یاد گرفتین همینه! با بی‌اعتنایی آدما رو شکنجه کنین؟ چه بهتر که این‌جا نیست... فلورانس دخترک احمقی بود که سعی می‌کنم از ذهنم خارجش کنم.
گارسن: معذرت می‌خوام شما فکر می‌کنین که من کیَم؟
اینس: شما، خب معلومه، جلاد.
گارسن: (از گفته‌ی او متعجب می‌شود و سپس می‌خندد.) مضحک‌ترین چیزی بود که تا حالا شنیدم. جلاد! پس وقتی شما وارد اتاق شدین و منو دیدین این فکر به ذهن تون رسید که من جلادم! خب پس بهتره با هم آشنا بشیم. اسم من ژوزف گارسنه. نویسنده و روزنامه نگارم. در واقع جای هردوی ما توی این اتاقه. خانم...؟
اینس: (سرد) من دوشیزه اینس سرانو هستم.
گارسن: آه بله. این طوری بهتر شد. دیگه با هم رودربایستی نداریم. پس شما از چهره‌ی من حدس زدین که من جلادم. بسیار خب اجازه دارم ازتون بپرسم که جلادها رو از چه چیزشون می‌شناسین؟
اینس: از نگاه شون پیداست. اونا می‌ترسن.
گارسن: می‌ترسن؟ مضحکه! از کی؟ نکنه از آدم‌هایی که کشتن؟
اینس: مسخره بازی رو کنار بذارین. من خودم متوجهم که چی می‌گم. در ضمن من خودمو توی آینه نگاه کردم.
گارسن: آینه؟ (نگاهی به اطراف می‌اندازد.) ولی اونا هر چیزی رو که شبیه آینه باشه این‌جا نذاشتن. (سکوت) با این همه من پیش شما اقرار می‌کنم که از چیزی نمی‌ترسم. من اهمیت و وضع هولناکی رو که دچارش شدم به خوبی درک می‌کنم، اما باز هم تاکید می‌کنم که ترس و واهمه‌ای ندارم.
اینس: این دیگه به خودتون مربوطه. آدم می‌تونه هر از گاهی از این‌جا بره بیرون؟ ها؟
گارسن: در قفله.
اینس: اَه... این که خیلی بد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
بخش اول
46 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی دوزخ
نویسنده
مترجمحمید سمندریان
راویشاهین علایی نژاد، مهدی یگانه، گلچهره زند، کیانا اطهری نژاد، توحید غنی زاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی دوزخ

امین نظام
۱۳۹۹/۱/۲۸
بله ضمیرناخودآگاه شما ک از نطفه گی تا مرگ رو توی خودش نگه داشته بهشت و جهنم شمارا خواهد ساخت! «إِنَّکُمْ وَ ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اَللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ.. ؛ شما و آنچه غیرخدا می‌پرستید هیزم جهنم خواهید بود...». و نیازی ب هیچ دین و فلسفه‌ای هم نیست!راوی‌های کتاب عالی بودند، ترجمه خوب و عمق داستان زیبا و تامل برانگیز بود، فقط ب امید روزی ک کتابها بدون سانسور منتشر شوند!
رویا هژیر
۱۴۰۲/۱/۲
به نظر من این نمایش صوتی خیلی عالی اجرا شده کار گویندگان خیلی خوب بود، در رابطه با محتواش باید بگم که هدف این نمایش اینه که نشون بده دوزخ هر کدوم از آدمها از طرز تفکر و درونشون نشات میگیره و ما هیچ وقت نمیتونیم از افکاری که در واقع خودمون مسبب شکل گیریشون هستیم فرار کنیم.
هنا ابراهیمى
۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بیان بسیار صریح و روان بود انقدر خوب بود که میشد کاملا تو ذهن ترسیم کرد.. و اینکه نگاهش به جهنم واقعا متفاوت و جالب بود
Khatere Tabatabaie
۱۳۹۸/۲/۴
بنظرمن هم نحوه اجرا خیلی عالی بود ودوزخ رو جایی ترسیم کرده که همه چیزرومیبینی اگاه هستی ولی دیگه فرصتی نداری وهمین باعث عذاب میشه
شیما میرزایی
۱۳۹۸/۱/۳۱
ترجمه‌اش روان و عالی بود گویندگی خیلی خوبی هم داشت ولی به نظرم اگر کتابش رو تهیه کنید بهتر مفهوم داستان رو درک می‌کنید.
Amin M.N
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
نگاهی به دور و دایره... اگر حداقل مفاهیم را از الگو مارپیچ جلو می‌برد باز دردش کمتر بود اما بی رحمانه دایره
Avesta Arian
۱۴۰۱/۴/۲
انتظار بیشتری داشتم
داستان کتاب میتونست خیلی بهتر باشه
صدا پیشه هام عالی بودن
قبلا سریال صد رو با این صدا دیده بودم
حسین محمودزاده
۱۴۰۰/۶/۱۱
کتاب قابل قبولیه
اما اونجور که انتظار داشتم بیشتر به واکاوی شخصیت‌ها پرداخته بشه نبود
فاطمه سبزعلی زاده
۱۳۹۸/۱/۳۰
به نظر کتاب جالبی میاید کتاب جالبی باشه نگاهی نو به جهنم.
Rose Roseil
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کتاب بسیار عالی‌ای بود و برای من تکان دهنده بود، ارزش خواندن و شنیدن دارد
آناهید عظیمی
۱۳۹۹/۵/۲۷
خیلی خوب بود اجرای گروه هم بسار عالی بود.
سها ع
۱۳۹۸/۷/۲
ادم را مجبور به تامل میکنه این کتاب👍🏻
Amir Pourkhatoon
۱۴۰۰/۶/۱۲
بسیار عالی، مانند کتاب شیطان و خدا که شاهکار سارتر هست.
Tanin T
۱۳۹۹/۸/۱۱
عالی با بیان شیوا تحسن برانگیز، سپاس
Mehdi Tehrani
۱۳۹۸/۱/۳۱
کتاب جالبیه باید گوش کرد
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه نمایش صوتی دوزخ

برای دریافت نمایش صوتی دوزخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.