معرفی و دانلود کتاب دون کیشوت - جلد اول

عکس جلد کتاب دون کیشوت - جلد اول
قیمت:
126000 تومان - 13.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دون کیشوت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دون کیشوت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دون کیشوت - جلد اول

کتاب دون کیشوت - جلد اول، اثری ارزشمند از میگل د سروانتس است که همگان آن را سرآغاز رمان‌نویسى نوین در جهان و شاهکارى بى‌نظیر مى‌دانند. مشهورترین اثر ادبى جهان که بیش از پنجاه سال پیش، توسط مترجم توانا و نامدار مرحوم محمد قاضى از زبان فرانسوى یعنى زبان دوم به فارسى برگردانده شده بود.

داستان کتاب دون کیشوت درباره یک نجیب‌زاده معمولی است که پس از خواندن داستان‌های بیشمار درباره شوالیه‌های ماجراجو، تحت تأثیر شجاعت و دلاوری این افراد قرار می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد خود نیز یک شوالیه شود.

پهلوان نامدار کتاب دون کیشوت، دون کیخوته دلامانچا است. او ساده و بى‌پیرایه است و به باور ساکنان دشت مونتى‌یل هرگز پهلوانى پرهیزکارتر، عاشق‌تر و دلیرتر از او به جهان هستى گام ننهاده است.

در کتاب دون کیشوت (Don Quixote) ویژگی‌هایی چون دورى گزیدن از پیرایه‌هاى معمول در ادبیات، عدم استفاده از شعر و مدح و سایر تفسیرهاى زاید در آغاز کتاب، و ارائه متنى قابل‌ فهم و ساده دیده می‌شود.

در ترجمه پیشین که مترجم فرانسوى کتاب دون کیشوت، علیرغم آگاهى از تاریخ و ادبیات اروپا، متأسفانه به خوبى متوجه برخى ضرب‌المثل‌ها و آیین‌هاى مردم اسپانیا در آن زمان، نشده است. به همین دلیل گاهى به کژراهه افتاده است. همچنین اسامى مورد استفاده در آن ترجمه، همگى با تلفظ فرانسوى ضبط شده‌اند که البته خطاست. به ویژه نام کتاب که به جاى «دن‌کیخوته» به «دن‌کیشوت» تبدیل شده و متأسفانه به همین نام در ایران شهرت یافته است.

نام نویسنده نیز به جاى «میگل‌ د.سروانتس» به صورت «میگوئل دوسروانتس» چاپ شده است. جز این‌ها در برخى موارد، گفت‌وگوها و... هم خالى از اشتباه نیست.

میگل‌ د.سروانتس (Miguel de Cervantes) رمان‌نویس، شاعر، نقاش و نمایشنامه‌نویسی اسپانیایی به تاریخ ۱۵۴۷ بود. میگل به مطالعه برخی از آثار ادبی در اسپانیا می‌پرداخت و تحت تأثیر هنر ایتالیایی قرار گرفت.

در بخشی از کتاب دون کیشوت - جلد اول می‌خوانیم:

در یکى از دهکده‌هاى منطقه لامانچا که نیازى به آوردن نام آن نیست، نجیب‌زاده‌اى میانسال، با نیزه و سپرى کهنه که در اسلحه‌خانه داشت، یابویى نحیف، و سگى شکارى، زندگى مى‌کرد، سه‌چهارم آنچه درآمد داشت، صرف خوردن سوپ گوشت گوسفند که بسیار ارزانتر از گوشت گاو بود، به‌عنوان شام مى‌شد و سایر مواد غذایى در روزهاى مختلف، از جمله سالاد سرکه، تخم‌مرغ نیمرو شده با چربى خوک، عدس پخته، غذاى او را تشکیل مى‌داد.

روزهاى یکشنبه نیز علاوه بر غذاى معمولى، جوجه کبوترى را تناول مى‌کرد. یک چهارم باقیمانده از درآمد او، خرج سایر هزینه‌هاى زندگى و لباس‌هایش مى‌شد، غیر از نیمتنه‌اى مردانه از پارچه‌اى ظریف و شلوار و جوراب سرهم از پارچه مخملى و کفشى از همان مخمل که براى استفاده در روزهاى عید مورد استفاده قرار مى‌گرفت و یک دست لباس از بهترین نوع پشم که در سایر روزها مى‌پوشید. خواهر زاده نجیب‌زاده که هنوز بیست‌ ساله نشده بود، همراه با مستخدمه‌اى که در حدود چهل سال داشت، هم کارهاى خانه را انجام مى‌داد، هم یابو را زین مى‌کرد و هم مى‌توانست با داس کوچک درو به‌ خوبى کار کند، همراه با او در خانه زندگى مى‌کردند.

این نجیب‌زاده، نزدیک به پنجاه سال داشت و هرچند داراى بنیه‌اى قوى بود، ولى بدن لاغر و چهره خشکیده او نشان نمى‌داد نیروى کافى داشته باشد. همواره بامدادان از خواب برمى‌خاست و به امور جارى رسیدگى مى‌کرد. علاقه زیادى هم به شکار داشت. این گونه مى‌گویند که لقب او کیخادا یا کزادا بوده است، ولى میان مورخان و مؤلفانى که او را مى‌شناختند، در این باره اختلاف نظر وجود داشت. آنچه به واقعیت نزدیکتر مى‌نماید، لقب کیخادا است که صحیح‌تر از سایر القاب به نظر مى‌رسد. البته این نکته اهمیت چندانى در ماجراهاى داستان ما ندارد، ولى مهم این است که در اصل جریان تاثیرى نگذارد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دون کیشوت - جلد اول
نویسنده
مترجمکیومرث پارسای
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات632
زبانفارسی
شابک978-964-374-125-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
126000 ت - 13.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دون کیشوت - جلد اول

کاربر خداییخان هنامی
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
این کتاب از لحاظ پیکره‌ی داستانی بسیار غنی و به لطف ترجمه‌ی خوب آقای پارسایی بیش از پیش جذاب تر شده هرچند شاید بهتر بود در برخی از قسمت‌های داستان گذر به سرعت اتفاق نمی‌افتاد زیرا که مطالب و اتفافات زیاد هستند و چیزی که عیان است هجمه‌ی اطلاعات بی‌شماریست که شاید به خاطر سرهم آوردن رمان در یک جلد در هر بخش قرار داده میشد و نتاسفانه به سرانجام نمیرسید یکی از بخش‌هایی که به شخصه مورد علاقه‌ی من بود قسمت مرد راهبی بود که بخاطر علاقه به دختر چوپانی دست به خودکشی زد و افسوس زیادی رو بخاطر ناتمام موندن این ماجرا البته از نظر من در می‌داشت البته من هنوز تموم نکردم‌داستان رو و شاید در آینده به اون بر بخوریم ولی چیزی که بنظرم مهم سرد نشدن یک کاشت داستانیه هرچند تغییرات در توضیح یکجای یک بخش داستانی یک خلاقیت هست و تغییر سبک داستان به افزودن اطلاعات پیوسته تا پایان‌داستان
عرفان ابراهیمی
۱۳۹۹/۱/۵
همیشه دوس داشتم این کتاب بخونم ولی فرصت نمیشد.. تا اینکه کرونا اومد و به آرزوم رسیدم😅 کتاب واقعا خوبیه فقط جلد دوم یکم اولش کسل کننده اس ولی در کل عالی هر چیزی که یه کتاب باید داشته باشه رو میتونید توش پیدا کنید.. ترجمعه اقای پارسای‌ام خوب بود.
Zahra Kt
۱۳۹۸/۹/۵
خیلی ترجمه بهتر و روانتر شده ترجمه قدیمی پر از لغات سخت و غیرمصطلح بود، اصلا نمیشد کتابو راحت خوند، کتاب خیلی شیرینیه، سانچو و دون کیخونه 😍😍😍
MONSTER .
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
خوشم اومد. بعضی کلمات برایم ناآشنا هستند همین باعث می‌شود تا دایره لغاتم در ادبیات پارسی گسترش بدهم.
حسین ملکی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتابی سرگرم کننده و جذاب خواهد بود برای کسانی که به موضوعات طنز و ماجراجویانه علاقمند هستند.
مریم طاهرپور
۱۴۰۱/۸/۱۹
نثر شیرین و ترجمه‌ی روانی داره. اثر کلاسیکیه که بهتره خونده بشه.
علی علیزاده
۱۳۹۷/۶/۱۱
امیدوارم تعداد صفحات مانع خواندن شما نشود
امیر طریقی جمال
۱۳۹۷/۲/۵
کتاب فوق العاده‌ای
من خوندمش
Arian Pasandideh
۱۳۹۷/۲/۴
واقعا ارزش داره ۱۵۰۰ صفحه رو برا این کتاب بخونیم؟!؟!😕😟😟
نیره صندوقدار
۱۳۹۹/۵/۱
بسیار زیبا و دلنشین ممنون از کتاب راه
محبوبه حکیمی پور
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
به نظرم خیلی قشنگ بود من واقعا جذبش شدم❤
مجید Tav
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
یکی از داستانهای شیرین و پر از نگاه ساده و عمیق،،،
sadaaat sad
۱۳۹۸/۹/۱
تا ایجایی که خوندم عالی بود ولی‌ای کاش کاملشو میذاشتن💚💚💞
اشکان شعیبی
۱۳۹۹/۱۲/۸
رمان گیرا و کم نظیری بود
نجمه نادمی
۱۳۹۷/۸/۱۵
اولش که یجوریه 😕😓
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب دون کیشوت - جلد اول

برای دریافت کتاب دون کیشوت - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.