معرفی و دانلود کتاب رازهای دلار

عکس جلد کتاب رازهای دلار
قیمت:
4500 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای دلار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای دلار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای دلار

کتاب رازهای دلار اثر فاطمه شفیعی سروستانی و حامد کفاش به پرده‌برداری از اسرار اسکناس دلار، ظرایف به کار رفته، علت به کارگیری آن و نمادهای فراماسونری نقش شده در دلار و معنای آن پرداخته است.

در کتاب رازهای دلار سعی شده توضیحات به همراه تصاویر متعدد بیان شوند تا خوانندهٔ گرامی به راحتی قادر به پی بردن به مفاهیم ذکر شده، گردد. این نوشتار ابتدا به بررسی تاریخچهٔ دلار می‌پردازد و پس از ردیابی مهر ایالات متحده در آن، نحوهٔ طراحی آن را بیان می‌کند. چگونگی ورود نشان ملی آمریکا به اسکناس یک دلاری، مطالعهٔ نمادهای دلار از زبان ماسون‌ها و بحث اشاره به دلار در رسانه‌ها، بخش‌های دیگر کتاب هستند.

اسکناس یک دلاری، مشهورترین اسکناس در واحد پولی «ایالات متحده» است که از نظر بسیاری، سرشار از نمادها و رمز و رازهاست. در یک سوی این اسکناس تصویر آشنای جورج واشینگتن، اولین رئیس جمهور کشور آمریکا، به چشم می‌خورد و در سمت دیگر دو طرح نامأنوس درون دایره دیده می‌شوند. این دو دایره به تاریخ گذشتهٔ این کشور باز می‌گردند و در حقیقت دو سمت مهر رسمی ایالات متحده هستند که طراحی آن از اولین روزهای تأسیس آمریکا شروع شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این نوشته، نمادهای بسیاری در طراحی مهر رسمی آمریکا به کار رفته‌اند. برخی از نمادها ملی و برخی عجیب و مربوط به گروهی مخفی به نام فراماسونری است؛ نمادهایی همچون هرم، چشم درون مثلث، سیزده شاخهٔ زیتون، ستارهٔ شش رأس، عقاب و... .

عبارات، حروف و اعداد هم جزء دیگری از بیان نمادین هستند که در این نوشتار بررسی می‌شوند. نحوهٔ نقش بستن مهر رسمی آمریکا بر روی اسکناس یک دلاری و اشخاص تأثیرگذار در این روند از جمله فرانکلین روزولت و وزیر ماسون او، هنری والس، نیز از نکات دیگری هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. در کتاب رازهای دلار علاوه بر آوردن توضیحات سند منتشر شدهٔ وزارت خارجهٔ «ایالات متحدهٔ آمریکا» دربارهٔ مهر، توضیحات ثبت شدهٔ فراماسون‌ها دربارهٔ نمادهای موجود آن، در کتب و نشریات خودشان، آورده شده است.

در سال‌های اخیر بحث دلار و نشان ملی نقش بسته بر روی آن و ارتباطش با فراماسون‌ها به فیلم‌های سینمایی و رمان‌ها نیز راه یافته که این موضوع نیز در بخشی ویژه، مورد بررسی قرار گرفته است. شایان ذکر است که فراماسون‌ها خود منکر هرگونه ارتباط با نمادهای دلار و احتمالاً نقش داشتن در شکل‌گیری کشور آمریکا می‌شوند و نمادها را به صورت صرفاً ملی‌گرایانه تفسیر می‌کنند. اما بسیاری از این نمادها چنان عجیب و رازآلودند که به سختی می‌توان ارتباطشان را با مجامع مخفی نفی کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تاریخچه‌ی دلار
رازهای دلار
فراماسونری
کمیته‌ی طراحی نشان ملی
روند طراحی مهر
کمیته‌ی اول
کمیته‌ی دوم
کمیته‌ی سوم
توضیحات چارلز تامسون درباره‌ی طرح نشان ملی
مهر رسمی ایالات متحده و نمادهای ماسونی آن
نحوه‌ی جای‌گرفتن نشان ملی بر روی دلار
نمادهای دلار از زبان یک ماسون
رسانه‌ها و موضوع دلار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای دلار
نویسنده،
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-964-6938-71-7
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای دلار

shahram ramesht
۱۳۹۶/۱۰/۵
کتاب خوبی هست، به نظرم جزو اولین کتاب‌هایی هست که باید توی این سیر مطالعاتی خونده بشه. در کنار کتاب رازهای نگفته و پنهان آمریکا ترکیب خوبی هست برای درک برخی مطالبی که کمتر جایی بیان میشن...
saeed ahmadi
۱۴۰۱/۱/۴
بی محتوا و کلیشه ای... حاوی حرف‌ها و مطالبی که عموما راجع به طراحی دلار شنیده اید. حتی به مراتب ضعیف تر
عرفان رزمی
۱۳۹۹/۱۱/۲
کتاب خوبی هست و اطلاعات جامعی درباره دلار آمریکا به هر کسی که بخواد در این باره تحقیقی کنه میده
Mahdi Ch
۱۳۹۶/۹/۱۸
این کتاب خیلی خوب بود و یکی از این دلایل مصور بودن آن بود
Ali Sotoodeh
۱۳۹۷/۱۱/۱۱
عالی بود خدا خیرتان دهد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب رازهای دلار

برای دریافت کتاب رازهای دلار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.