معرفی و دانلود کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی

عکس جلد کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی
قیمت:
55900 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی

کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی نوشته‌ی گری چاپمن، به شما کمک می‌کند که یاد بگیرید چگونه همسرتان را درک کنید تا بتوانید به جای برنده یا بازنده شدن در دعوا، اختلافات را حل کنید.

گری چاپمن (Gary Chapman) کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی (Everybody Wins) را برای هزاران زوجی نوشته است که هرگز از خدمات مشاوران حرفه‌ای استفاده نکرده‌اند و علاقه‌مند هستند یاد بگیرند چگونه اختلافات زناشویی را حل کنند. او تلاش کرده است این اثر را به زبان زندگی معمولی بنویسد نه با زبان فنی یا مفاهیم ادبی تا با آموزش چگونگی حل اختلافات بدون دعوا و درگیری بتواند کیفیت ازدواج‌تان را بهبود بخشد.

زوج‌ها در هر چهار فصل ازدواج با یکدیگر درگیری و اختلاف دارند؛ ولی آن‌هایی که یاد می‌گیرند اختلافاتشان را حل کنند بیشتر زندگی خود را در فصل بهار و تابستان سپری می‌کنند و آن‌هایی که نمی‌توانند اختلافاتشان را حل کنند خیلی زود به فصل پاییز یا زمستان پیوند زناشویی سقوط می‌کنند.

تمام زوج‌ها تقریباً زندگی مشترک را در بهار شروع کرده‌اند و از زندگی آینده‌شان چشم‌اندازی شاد و موفق داشتند. قصدشان این بود که همسرشان را بسیار خوشحال کنند و زندگی زیبایی داشته باشند؛ ولی بعضی از این زوج‌ها مستقیم از بهار وارد زمستان شدند و تابستان و پاییز را جا گذاشته‌اند. وقتی گل‌ها شکفته می‌شدند و خورشید شروع به تابیدن می‌کرد، می‌توانستند نگاهی به فصل بهار زندگی‌شان بیندازند؛ ولی اکنون می‌بینند که مدت‌های زیادی است که گذاشته‌اند گل‌های زندگی‌شان پژمرده شوند.

چه چیزی باعث شد این زوج‌ها در روابط زناشویی‌ از بهار وارد زمستان سخت و دشوار زندگی‌شان شوند؟ تقریباً بدون استثنا اختلافات حل‌ نشده باعث بروز چنین وضعیتی می‌شوند. اختلافات به وجود می‌آیند و بعضی هم تفرقه‌انگیز می‌شوند. این زوج‌ها یاد نگرفته‌اند چگونه اختلافات خود را حل کنند، بنابراین تلاش می‌کنند حرف خود را به کرسی بنشانند و همسرشان را قانع کنند که موضع آن‌ها درست است. وقتی همسرشان قانع نشد، دلایلشان را با شدت بیشتری تکرار و همسرشان را به بی‌منطقی و نابخردی متهم می‌کنند. سرانجام از دعوا و مرافعه خسته می‌شوند، از یکدیگر فاصله می‌گیرند و سردی زمستان بر پیوند ازدواج آن‌ها حکم‌فرما می‌شود.

بسیاری از زوج‌ها به دلیل وجود اختلافات حل‌ نشده احساس درماندگی می‌کنند. آن‌ها در برابر خود دو راه بیشتر نمی‌بینند: یا پیوند زناشویی خود را با وجود همین دلسردی و بدبختی ادامه دهند یا اینکه طلاق بگیرند و امیدوار باشند در آینده جایی کسی را پیدا خواهند کرد که با او سازگارتر باشند. کسانی که راه دوم را انتخاب می‌کنند نمی‌دانند که هیچ ازدواجی بدون اختلاف و دعوا نیست.

وقتی در یک دعوا برنده می‌شوید همسرتان بازنده می‌شود؛ ولی همه‌ می‌دانیم که زندگی با یک بازنده خیلی جالب نیست. وقتی یک اختلاف را حل می‌کنید، شما و همسرتان هر دو برنده می‌شوید و دوستی و پیوند ازدواج‌تان مستحکم‌تر می‌شود. ازدواج‌های خوب براساس دوستی استوارند نه برنده شدن در دعواها.

در بخشی از کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی می‌خوانیم:

خیلی وقت‌ها اختلاف واقعی درباره فوتبال یا رنگ دیوارهای حمام نیست، بلکه درباره اختلافات شخصیتی یا نیازهای عاطفی برآورده‌ نشده است. برای مثال، اگر کارها به‌طور منظم و کامل انجام نشده باشند، افراد با شخصیت کنترل‌ شده از لحاظ عاطفی احساس بی‌قراری می‌کنند. از طرف دیگر، افراد باعزت‌نفس ضعیف درصورتی‌که همسرشان انتظارات زیاد داشته باشد، احساس سرزنش می‌کنند. احساس سرزنش و محکومیت ممکن است به حمله متقابل، تلاش در اثبات ارزش خود یا عقب‌نشینی و فرو خوردن خشم در سکوت منجر شود.

گوش کردن واقعی باعث می‌شود بتوانیم از کلمات منظور گوینده را به‌ درستی بفهمیم. از طریق گوش کردن واقعی می‌خواهیم احساساتی را درک کنیم که پشت حرف‌هاست و بدانیم چرا فرد دیگر درباره‌ موضوع مربوط این چنین احساس قوی‌ای دارد. درک کردن موجب ایجاد یک فضای عاطفی می‌شود که در آن اختلافات را می‌توان حل کرد.

وقتی ناتالی به هانتر گفت: «تو نمی‌دانی من چه می‌گویم.» سرانجام توجه او را به خودش جلب کرد. پس از آنکه هانتر مهارت‌های گوش کردن واقعی را یاد گرفت، به من گفت: «این خردمندانه‌ترین تجربه‌ زندگی‌ام است. هیچ‌کس تاکنون به من یاد نداده است که چگونه گوش کنم. چرا در دانشکده در این مورد کلاسی نداشتیم؟ این تجربه توانست من را از پانزده سال جنگ و دعوا نجات دهد. نمی‌توانم باور کنم طی این سال‌ها با گوش نکردن به ناتالی چه رنجی را به او تحمیل کرده‌ام. به این باور رسیده بودم که دعوا و مشاجره جزئی از زندگی است. تصور می‌کردم که تمام زوج‌ها مانند ما دعوا و مرافعه می‌کنند. با کمال تعجب اکنون احساس می‌کنم که چقدر به او نزدیک هستم. واقعاً احساس می‌کنم او را درک می‌کنم و مهم‌تر از آن، او احساس می‌کند که او را می‌شناسم.» هانتر قدرت حیرت‌آور گوش کردن واقعی را فهمیده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: چرا دعواکردن این‌قدر بد است؟
فصل دوم: چرا حل اختلافات این‌قدر مهم است؟
فصل سوم: تأثیر نگرش و رفتار فرد بر بروز اختلافات
فصل چهارم: حل‌اختلاف‌ها نیازمند گوش‌کردن است
فصل پنجم: گوش کردن به همدلی و تفاهم زن و شوهر منجر می‌شود
فصل ششم: شناخت و همدلی به حل اختلاف منجر می‌شود
فصل هفتم: حل اختلافات به توافق و هماهنگی منجر می‌شود
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی
نویسنده
مترجمعلی اکبر قاری نیت
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-964-236-951-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
55900 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی

حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۸/۳۰
این کتاب با بیانی ساده به زوج‌ها می‌آموزد که چگو نه اختلافات خودشان را حل کنند و دیدگاه و روش خودشان را تغییر دهنددر حل اختلاف به دنبال برنده شدن نباشند بلکه نظر و احساسات طرف مقابل را درک کنند و ببینند در چه جایگاهی و از چه دیدگاهی به مسئله دارد چه چیزی در این مسئله برایش مهم است و باعث ناراحتی اوشده است و دو طرف دنبال امنیت و ایمن ماندن احساسات همدیگه باشند نه اینکه احساسات همدیگه رو له کنند
نگین رمضانی
۱۳۹۸/۴/۲۱
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دست اندرکاران کتابراه، من وقتی پیشگفتار را خوندم بسیار لذت بردم و همون اول گفتم این کتابی هست که هر فرد متاهلی باید حتی 1بار هم شده این رو بخونه، حتما پیشنهاد میکنم چه به تازه عروس داماد و چه کسی که سی ساله داره زندگی میکنه، فقط ذکر کنم پس از مطالعه کامل به پارتنر (همسرتون) خود هم بگویید که این کتاب را بخواند، با تشکر و ارزوی موفقیت ❤️
ایدا امیدوار
۱۴۰۲/۴/۱۶
به زبانی ساده و روان اصول اولیه برخوردهمسران با تعارضات خانوادگی را بیان میکند برای توضیح گام به گام برخورد با اختلافات از مثال‌های عینی ولی پیش پا افتاده ایی که در زندگی واقعی وجود داره استفاده کرده که علاوه بر اینکه درک مطالب را بالاتر میبرد به مخاطب شدنی بودن و کارایی راه حل‌های حل مساله در روابط را گوشزد می‌کند.
بلقیس درانی nj
۱۴۰۰/۶/۲۶
عاشق چنین کتابابی هستم بنظر من اگه ادم در هر زمینه‌ای با اگاهی پیش بره میتونه موفق عمل کنه که زیباترین مرحله هر کدوم از ما ادما زندگی زناشویی هست البته اگه با اگاهی باشه واین کتابا بهترین ابزار برای بالا بردن سطح بینش واگاهی ما هستند
فیروزه آرین نسب
۱۳۹۸/۱۰/۲۷
خیلی عالیه به نظرم اینکه کتاب کاملاً ملموسِ از نقاط مثبتِ نویسنده هستش و زمانی که میخونیش ضمن اینکه یاد میگیری لذت هم میبری. عالی عالی عالی... سپاس واقعاً
Akbar Salem
۱۳۹۸/۳/۲۱
مطالبی که گری چاپمن در کتاب هاشون در موردش صحبت می‌کند واقعا عالی و اثربخش هستند.
حتما به دوستانی که خواستار زندگی خوب و عالی هستند مطالعه کنند.
شیوا پروانه
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کتاب خوبیه
من چن ماه پیش مطالعه کردم تنها چیزی که یادم هست این هست که توی رابطه دنبال گناهکار نباشیم
دنبال حل اون مشکل باشیم که چطور میشه کنترلش کرد
فرشته آهنگر
۱۴۰۱/۷/۲۷
این کتاب موضوعی به ظاهر ساده روگوشزد میکنه که معمولابیشتر زوج‌ها ازش غافل اندونداشتن همین مهارت ساده موجب اختلاف ودعوا میشه کاملا کاربردی ومفید بود.
فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۲/۳
کتابی فوق العاده! با مثال‌هایی ملموس راهکارهای عالی و کاربردی ارائه میده. ‌هم برای خواننده عادی و هم برای مشاوران میتونه منبع الهام بخشی باشه. حتما بخونید.
فاطمه نورانی
۱۴۰۱/۱/۸
با اینکه یک شاه کلید اصلی چه بسا تکراری به نام درست شنیدن داشت اما چون احتمالا اکثرا عالم بی عملیم برای یادآوری، تکرار، و رسیدن به اهمیتش بسیار مفید بود. تشکر
ژاله اسفندیاری
۱۳۹۸/۶/۸
مثالهای کتاب بسیار قابل تصور و قابل فهم بود. متن کتاب تقریبا نزدیک به زندگی خیلی‌ها است. و میتوان با راه حل‌های ساده‌ای که از این کتاب یاد میگیریم مشکلات متداول روزمره را حل کنیم
رضا خیراندیش
۱۳۹۸/۳/۲۵
من از خواندن این کتاب لذت بردم و مطالبی را که در ان دیدم واقعا برای ایجاد یک زندگی سالم مفید و کار از است
علیرضا محمدقاسمی
۱۳۹۹/۴/۸
یکی از کتابهایی که در خانواده باید باشد، ای کاش در جشن هادر کنار بقیه کادوها کتاب هم قرار می‌گرفت
Alireza Rain
۱۳۹۹/۷/۱۴
حتما به دوستانی که وارد زندگی شدند پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنند
حسن محمدی
۱۴۰۰/۵/۱۵
سلام کتاب خیلی خوبی هستش
به گفته‌ها عمل کنیم عالی میشه رابطه ها
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی

برای دریافت کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.