معرفی و دانلود کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی

عکس جلد کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی

کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی نوشته‌ی سمانه ولی الهی، به بررسی علمی افسردگی، واکنش‌های مغز و حافظه در این‌ باره و همچنین روش‌های درمان آن می‌پردازد.

افسردگی یکی از مشکلات عمده در سلامت جوامع است. مطالعاتی که توسط سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی انجام شد نشانگر آن بود که افسردگی به دلیل شیوع بالا و ناتوانی‌های ناشی از آن به عنوان یکی از سه علت اصلی بیماری‌های روانی مطرح شده است. مشکل روز افزون افسردگی در جوامع گوناگون از جمله کشور ما ایران توجه عموم را به خود جلب کرده است. بررسی مشکلات و عواقب آن به لزوم وجود‌های بیشتری در خصوص یافتن راه‌حل پایا جهت درمان و حل مشکل افسردگی و جلوگیری از عود مجدد این بیماری و حتی جستجوی شیوه‌های پیشگیری از آن ما را آگاه می‌سازد.

افسردگی یکی از فراگیرترین و سرسخت‌ترین مشکلات بهداشت‌ روانی است که این روزها جوامع مختلف با آن رو به‌ رو هستند. اختلال‌ افسردگی را هر‌ روزه می‌توانیم در اطراف خود، در کوچه و خیابان، محل کار و شاید در بین اقوام و خویشان در پیرامون خود ببینیم. میزان بالای ابتلا به افسردگی این روزها در بین جوانان متاسفانه شایع شده است و بر عملکرد ذهنی آن‌ها تاثیر گذاشته و عملکردهای شغلی و اجتماعی فرد را دست‌خوش تغییرات نامطلوب ساخته و زندگی وی را به مرور تباه می‌کنند.

تاکنون شیوه‌های درمانی متعددی از درمان‌های روانکاوی، رفتار درمانی، گروه درمانی، دارو درمانی و غیره بر روی بیماران مبتلا به افسردگی صورت گرفته است اما هر یک از این شیوه‌ها تا حدودی اثرگذار بوده‌اند و عود و بازگشت مجدد افسردگی را همراه داشته‌اند. به نظر می‌رسد که مشکل عمیق‌تر باشد و چیزی در جایی از روان فرد وی را در حالت عود مجدد قرار می‌دهد. بر اساس رویکرد مبتنی بر پردازش اطلاعات با تمرکز بر حافظه و بازسازی مجدد خاطرات به درمان موثرتر افسردگی و کاهش علائم در بیماران مبتلا به افسردگی خواهیم پرداخت.

در بخشی از کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علایم افسردگی می‌خوانیم:

بر اساس مدل بارلو (1988) اختلالات اضطرابی و افسردگی اساسا اختلالاتی هیجانی‌اند و ریشه‌شان در شلیک‌های خود به‌ خود و نامتناسب هیجان‌های منفی چون ترس و غمگینی در افراد هستند که به صورت زیستی به حوادث استرس‌زای زندگی بیش واکنش می‌دهند. این شلیک‌های هیجانی منفی به صورت پیش‌بینی‌ ناپذیری رخ می‌دهند و ممکن است سبب تمرکز غیر‌ارادی ادراک، در افراد شود که از نظر روان‌شناختی نسبت به اختلالات اضطرابی یا افسردگی آسیب‌پذیرتر هستند. لذا افرادی که پاسخ‌های عصب‌زیستی بیش از حد به حوادث استرس‌زای زندگی نشان می‌دهند و هم‌چون تجربه فقدان کنترل دارند، احتمالا از نظر بالینی دوره‌های افسردگی و اضطراب را بروز خواهند داد.

از نظر بارلو اختلالات اضطرابی و افسردگی از نظر آسیب‌پذیری روان‌شناختی و زیست‌شناختی و همچنین مکانیزم‌های میانجی مشترک هستند. علاوه بر درجه آسیب‌پذیری روان‌شناختی فرد و شدت استرسورهای جاری، آن چیزی که تعیین می‌کند یک نفر مضطرب شود و یا به اختلال افسردگی مبتلا گردد مکانیسم‌های مقابله‌ای یا سازشی فرد است. بر این اساس به نظر می‌رسد افرادی که در حافظه خود علایمی از سوگیری نشان می‌دهند، آمادگی بیشتری برای حفظ و نگهداری بیماری در خود دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
افسردگی
رویکرد پردازش اطلاعات
حافظه با تاکید بر مجری مرکزی
نظریه‌های شناختی و راهبردهای درمانی
نظریه درمانی عقلانی- عاطفی
نظریه شناخت درمانی
طرحواره درمانی
راه اندازی عاطفی
درمان هیجان محور
فصل دوم
رویکرد پردازش اطلاعات
حافظه و بخش های مرتبط
مدل های حافظه
کریک و لوکهارت
اتکینسون و شیفرین
بدلی و هیچ
اندرسون
فصل سوم
فراشناخت و فراحافظه
میزان شیوع
فصل چهارم
پیشینه
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع غیر فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-6071-20-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی

برای دریافت کتاب راهبرد درمانی پردازش اطلاعات و کاهش علائم افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.