معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم

عکس جلد کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم

کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم نوشته سید موید علویان، به شیوع، راه‌های انتقال، پیشگیری و درمان هپاتیت‌ بی اشاره کرده است.

کبد عضوی است که در بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن، مانند مقابله با عفونت‌ها، متوقف کردن خونریزی، پاک کردن خون از سموم و داروها، و ذخیره انرژی در بدن نقش دارد. هپاتیت به معنای التهاب کبد است که فعالیت‌های آن را مختل می‌سازد این بیماری به علت‌های مختلفی ایجاد می‌شود. یکی از این علت‌ها آلودگی به ویروس هپاتیت «بی» است.

ویروس هپاتیت «بی» عامل بروز بیماری هپاتیت «بی» در انسان است. این ویروس در کبد انسان جایگزین شده و تکثیر می‌نماید. مواد تولید شده توسط این ویروس‌ها به گردش خون می‌ریزند. بخش فعال ویروس در قسمت مرکزی آن قرار دارد. آنتی ژن استرالیایی یا همان آنتی ژن سطحی ویروس هپاتیت «بی» (HBsAg) در سطح ویروس قرار گرفته است. هر کسی که این ذرات سطحی کوچک (HBsAg) در خون او وجود داشته باشد، فرد آلوده تلقی می‌شود. انجام آزمایشات خونی حساس، تکثیر ویروس در بدن را مشخص می‌نماید.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم (comprehensive guideline for hepatitis B) می‌خوانید:

در تعدادی از افرادی که ویروس نهفته می‌شود، ممکن است ویروس فعال شده و سبب التهاب کبد گردد. در این جریان آنزیم‌های کبدی (AST و ALT) در خون افزایش یافته و علائم و شواهد بالینی و آزمایشگاهی دال بر وجود التهاب در کبد ظهور می‌یابند. در ایران از میان ناقلین عیانیت «بی» حدود ۱۰ درصد، یعنی ۲۰۰ هزار نفر دچار مشکل کبدی شده و ویروس هپاتیت بی» در کبد آن‌ها تکثیر پیدا می‌کند و موجب التهاب می‌شود. این افراد نیاز به تشخیص شدت التهاب در کبد و فعالیت ویروس در خون و احیانا درمان دارند.

سیروز یا تنبلی کبد یک بیماری پیش‌رونده کبدی است که با التهاب و تشکیل بافت جوشگاه در کبد مشخص می‌شود. عده کمی از ناقلین هپاتیت به این مرحله از بیماری مبتلا می‌شوند. در صورت پیگیری، تشخیص به موقع و درمان مناسب از بروز بیماری سیروز جلوگیری می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم
نویسنده
ناشر چاپینشر پزشکان سلامت پژوهان کوثر
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-964-91299-6-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم

محمودصحرائی
۱۴۰۱/۳/۳۰
خداوند هر بیماری که آفریده دوا ودرمانش راهم داده بگردید پیدا میشه سرگذشت افرادی را که شفا یافته‌اند را بخوانید اصلا چیزی بنام مرض لاعلاج نداریم مگر در ذهن. عده‌ای رادیده‌ام که دکترا جوابشون کردند ولی به طرق مختلف شفا یافته اند
آیدین تقی زاده
۱۳۹۹/۴/۱۲
واقعا جز تقدیر و تشکر از دکتر علویان و نیز کتابراه که امکان انتشار رایگان این کتاب رو فراهم می‌کنند، حرف دیگه‌ای ندارم.
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب خوبی بود مخصوص عموم مردم امیدوارم همه بخونید و ازش راضی باشید من که راضی بودم بسیار عالی بود با تشکر از کتابراه
بیا دریا شویم
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
دم آقا سید گرم که نگذاشت علم منحصر بمونه و این جوری با قلم‌اش دیگران را اگاه میکنه
عالی بود
علی رهدار
۱۳۹۹/۶/۹
کتاب خوبیه. توضیح دادنش قابل فهم ومفیده
مهین عیسوند
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
اطالاتو بسیار با ارزش ومفیدی بود
فاطمه فتحی
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
این کتاب برای اطلاعات عمومی خوب است.
علی اکبر خوند
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
عالی بود واقعا ممنون
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم

برای دریافت کتاب راهنمای جامع هپاتیت بی برای عموم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.