معرفی و دانلود خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی

عکس جلد خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی

مارک منسون در کتاب راهنمای خوشحالی، از این که چطور زندگی معمولی و روزانه‌مان را تبدیل به یک زندگی خوشحال کنیم و از هر لحظه آن لذت ببریم می‌گوید. این یک میکروکتاب برای هر روز زندگی شماست.

خوشحالی، چیزی است که این روزها فقدان آن را در خودمان و آدم‌های اطراف‌مان حس می‌کنیم. کسی نیست که نخواهد خوشحال باشد اما چرا همه این احساس را ندارند؟

احتمالا بیشتر پیش‌ فرض‌های شما درباره‌ خوشحالی اشتباه هستند. برای مثال روانشناس‌ها متوجه شده‌اند که ما در درک خوشحالی خودمان و فهمیدن این که چه چیزی ما را خوشحال می‌کند به‌ شدت ضعیف عمل می‌کنیم. علاوه بر این پژوهش‌های وسیع بین فرهنگ‌های مختلف نشان داده است که با وجود فاصله‌ درآمدی، فجایع طبیعی، مسائل جغرافیایی، فرهنگی و جنسیت افراد تقریبا به اندازه‌ی میانگین جایی که در آن زندگی می‌کنند خود را خوشحال می‌دانند. به این ترتیب اگر فجایع طبیعی، فرهنگ، جنسیت و درآمد به‌ درستی نمی‌توانند خوشحالی ما را پیش‌بینی کنند، پس چه چیزی می‌تواند؟

اصول و راهنمای زیادی برای خوشحال‌تر بودن در زندگی روزانه وجود ندارد و این چیزی است که در میکروکتاب راهنمای خوشحالی (The Guide to Happiness) درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

مارک منسون (Mark Manson)، نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین آمریکایی نویسنده این کتاب است. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت مالی است، اما علاقه زیادی به روانشناسی دارد و در این زمینه مطالعات زیادی داشته. او زمانی که کاملا ناشناس بود اولین کتابش را منتشر کرد و با این که کسی او را نمی‌شناخت، در کمتر از یکسال توانست ۱۵هزار نسخه از آن را بفروشد. او همچنان وبلاگش را به روز نگه می‌دارد و یکی از پر مخاطب‌ترین وبلاگ‌های آمریکا را دارد.

در بخشی از کتاب راهنمای خوشحالی می‌خوانید:

حقیقت این است که بیشتر افراد احساس لذت و خوشحالی را با هم اشتباه می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند به دنبال خوشحالی هستند، در حالی که واقعا به دنبال لذت هستند، غذای خوب، رابطه‌ جنسی بیشتر، زمان بیشتر برای تماشای تلوزیون و... هیچ‌ کدام از این‌ها نمی‌توانند علت خوشحالی باشند. از افراد معتاد به مواد مخدر بپرسید جستجوی آن‌ها برای یافتن لذت چه نتیجه‌ای داشته است؟ از یک مرد بدکار که خانواده‌اش را نابود کرده است و فرزندانش او را ترک کرده‌اند بپرسید آیا لذت در نهایت باعث خوشحالی او شده است یا نه؟ از مردی که تا حد مرگ غذا می‌خورده است بپرسید دنبال کردن لذت چه احساسی در او ایجاد کرده است؟

لذت، یک خدای دروغین است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که تلاش‌شان را روی لذت‌های مادی و سطحی متمرکز کرده‌اند در نهایت اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند، از نظر عاطفی ناپایدارترند و در طولانی‌ مدت کمتر خوشحال شده‌اند. لذت، سطحی‌ترین شکل رضایت از زندگی است و به همین دلیل ساده‌ترین روش هم هست. لذت، چیزی است که بازار به ما عرضه می‌کند. چیزی است که ما روی آن توقف می‌کنیم و برای بی‌حس کردن و پرت کردن حواس‌مان به سراغش می‌رویم. اگر چه لذت ضروری است، اما هرگز نمی‌تواند کافی باشد. چیزی بیشتر از لذت وجود دارد که مهم‌تر است.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: رمز‌گشایی از خوشحالی
فصل دوم: رمزگشایی خوشحالی از نگاهی دیگر
خوشحالی مانند لذت نیست
خوشحالی مستلزم این نیست که فرد انتظاراتش را از زندگی پایین بیاورد
خوشحالی شبیه به مثبت بودن نیست
فصل سوم: خوشحالی، فرآیند تبدیل شدن به خود ایده‌آل‌تان است
فصل چهارم: سیستم دفاعی روانشناسی
فصل پنجم: چگونه سطح اولیه‌ خوشحالی‌تان را بهبود ببخشید
مسئولیت همه چیز را در زندگی به عهده بگیرید
سعی کنید فرد شجاعی باشید
اهداف کوچک و قابل دستیابی برای خودتان در نظر بگیرید و آن‌ها را بدست بیاورید
وابستگی به تایید‌های بیرونی را به حداقل برسانید
چشم‌انداز بیرونی از خودتان ایجاد کنید
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب راهنمای خوشحالی
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی

صفورا دنیادیده
۱۳۹۷/۱۲/۱۰
من یکی دو ساله که شروع کردم به خوندن کتابهای موفقیت و کتابهای مربوط به رشد و توسعه فردی، کتابایی مثل "هفت عادت مردمان موثر"، "برتری خفیف"، "معجزه انضباط فردی"، "معجزه سحرخیزی" و... و با محتوای اینگونه کتابا بیگانه نیستم.
این کتاب یه درک و معنای جدیدی از موفقیت ارائه میده که از نظر من درسته و با و
خوندنش احساس خوشحالی امیدواریِ بیشتری کردم.
از نظر من خوندن این کتاب میتونه به آگاهیتون چیز جدیدی اضافه کنه و دید تازه‌ای بهتون بده.
ممنون از کتابراه😊
Sadegh Ktch
۱۴۰۲/۲/۱۸
در این کتاب فرق بین لذت زودگذر و خوشحالی عمردار رو توضیح میده و همچنین راههای رسیدن به خوشحالی هم عنوان میکنه خیلی دیدشون نسبت به زندگی متفاوت و زیبا بود واقعا لذت بردم و کلی هم چیز اگاهی بدست اوردم با اینکه که خلاصه شده بود ولی باز جای تشکر داره
از کتابراه هم میخوام نسخه کامل این کتاب رو در اختیار قرار بزاره ممنون
تمیم اقامحمدی
۱۳۹۹/۸/۲۲
خیلی کتاب خوبی بود ارزش خوندنو واقعا داشت و به سبک زندگی شما خیلی کمک میکنه ممنون از نویسنده‌ی این میکرو کتاب ارزشمند♡~♡
kaplan Abbaszadeh
۱۳۹۹/۱/۱۹
سلام واقعا طرز فکر مارک منسون به دنیا خیلی متفاوت هست و عمیق و ریشه دار علت خوشحالی در افراد را توضیح می‌دهد. از این کتاب لذت بردم
عارفه انصاری
۱۳۹۷/۳/۵
خیلی وقت بود دنبال همچین کتابی بودم چون برام سوال بود که واقعا خوشحالی چه چیزیه، میتونه کمک کننده باشه 🙏🏻🌹
باران فاتحی
۱۳۹۷/۳/۲۹
واقعا جالب بود من تفاوت خوشحالی و لذت وفهمیدم خیلی بهم کمک کرد
میثم
۱۴۰۲/۲/۹
چند نکته که خلاصه در اینکه راضی نباش واز تلاش خوش حال باش داشت
Farhood Khalili
۱۳۹۸/۹/۲۱
مارک منسون به مسائل از دیدگاه جالبی نگاه میکنه
Moones Andik
۱۳۹۸/۹/۱۳
این چه نمونه‌ای بود؟؟؟؟ یه چندخط از متن اصلیه کتاب میذاشتین خب
کاربر سما
۱۳۹۷/۳/۱۴
دیدگاه متفاوتی نسبت به خوشحالی داره.
parisa ra
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب قشنگیه و حقایق جالبی رو هم عنوان میکنه
Mahsa Mousavi
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
خوشحال باشید با این کتاب خوشحال
masoud sadeghi
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
کتاب مزخرفی بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی

برای دریافت خلاصه کتاب راهنمای خوشحالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.