معرفی و دانلود کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات

عکس جلد کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات

در کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات، امیرحسین رحمانپور و محمدرضا اصفهانی، انواع رژیم‌های کم‌کربوهیدرات محبوب را برای شما گردآوری کرده‌اند تا با توجه به سبک زندگی و علاقه‌های خود بتوانید رژیم دلخواه خود را انتخاب کنید و به تناسب اندام برسید.

در سال‌های اخیر رژیم‌های کم کربوهیدرات (Low Carb Diet) محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در رژیم‌های کم کربوهیدرات یا همان لوکارب شما با توجه به سبک رژیم، کربوهیدرات دریافتی را محدود می‌کنید. پژوهش‌های بسیار زیادی نشان داده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات به کاهش وزن سریع، بهبود ترکیب بدنی و دیگر جنبه‌های سلامتی کمک می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت که رژیم کم کربوهیدرات یا همان رژیم لوکارب، کارسازترین روش برای کاهش وزن در کوتاه مدت است. همواره ما با شنیدن کلمه رژیم یاد تحمل گرسنگی کشیدن برای لاغری می‌افتیم. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم رژیم لوکارب، کاهش وزن بدون احساس گرسنگی است. در این رژیم می‌آموزید که چگونه به آسانی کیلوهای اضافی را آب کنید بدون اینکه گرسنگی‌های طاقت فرسا را تحمل کنید.

شاید قصد شما فقط کاهش وزن نباشد و به دنبال بهبود سلامتی خود نیز هستید. اگر به دنبال پیشگیری از بیماری دیابت، بهبود کلسترول و جلوگیری از بیماری‌های زوال عقل مثل آلزایمر هستید، رژیم لوکارب کمک زیادی به شما در این راه می‌کند.

چرا رژیم لوکارب را موثر می‌دانیم؟

در رژیم‌های لوکارب، هدف حذف منابع کربوهیدراتی ناسالم و غیر مفید مثل آرد و برنج سفید و نیز استفاده از غلات کامل مثل جو دو سر است. تحقیقات خیلی زیادی نشان داده‌اند که کربوهیدرات‌های تصفیه شده سبب افزایش انسولین می‌شوند. انسولین، هورمونی ذخیره‌ساز است و با فرستادن سیگنال به سلول‌ها فرمان ذخیره‌سازی چربی را می‌دهد. این رژیم سبب ترشح کمتر انسولین می‌شود و در نتیجه مقاومت انسولین اتفاق نمی‌افتد و بدن‌تان شروع به حل کردن چربی‌ها می‌کند.

در رژیم لوکارب با محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، مقدار مصرف پروتئین‌ها و چربی‌های باکیفیت و سالم را بالا می‌بریم تا احساس اشباع بیشتر و چربی‌سوزی سریع‌تر پیدا کنیم.

در کتابچه رژیم لوکارب چه مواردی بیان شده است؟

در کتابچه «راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات» به وارسی انواع مختلف رژیم‌های لوکارب مثل کتوژنیک، لوکارب استاندارد، رژیم اتکینز و دیگر رژیم‌های با کربوهیدرات پایین پرداخته شده است.

تیم دوپامین برای اولین بار در ایران به وارسی شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین رژیم‌های لوکارب می‌پردازد. هر یک از این رژیم‌ها به صورت جامع بررسی و روش انجام آن برای شما آورده شده است. هر یک از رژیم‌های حاضر نقاط ضعف و قوتی دارند که شما را یاری می‌کنند تا انتخاب بهتری بین رژیم‌های کم کربوهیدرات با توجه به سبک زندگی‌تان داشته باشید.

در بخشی از کتابچه راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌خوانیم:

مطالعه‌های انجام شده نشان می‌دهند که فاز کتوسیس برای برخی از فعالیت‌های ورزشی مانند تمرین‌های استقامتی مفید است. علاوه بر این هر چه شما بیشتر فعال باشید راحت‌‌تر می‌توانید وارد فاز کتوسیس شوید.

هنگامی که شما تمرین می‌کنید ذخایر گلیکوژنی بدن تخلیه می‌شود. به طور معمول با خوردن کربوهیدرات این ذخایر مجدد پر می‌شوند.

با این حال اگر کربوهیدرات دریافتی شما محدود باشد ذخایر گلیکوژنی هم خالی باقی می‌ماند. در واکنش به ذخایر خالی گلیکوژنی کبد شما تولید کتون‌ها را افزایش می‌دهد تا به عنوان سوخت جایگزین برای عضلات استفاده کند.

یک مطالعه نشان داد هنگامی‌که تراکم کتون خون پایین باشد ورزش به افزایش کتون تولید شده کمک می‌کند. با این حال اگر کتون خون از قبل بالا بوده باشد ورزش باعث بالاتر رفتن آن نخواهد شد.

در خاطر داشته باشید که اگرچه ورزش کردن باعث افزایش تولید کتون می‌شود اما 1 تا 4 هفته زمان می‌برد که بدن به استفاده از کتون‌ها و اسیدهای چرب به عنوان سوخت اصلی بدن عادت پیدا کند.

در طی این زمان شدت فعالیت تمرینی خود را کمتر کنید تا سازگاری کامل را به دست آورید.

فهرست مطالب کتاب

فواید رژیم کم کربوهیدرات
رژیم‌های کم‌کربوهیدرات چگونه عمل می‌کنند؟
انسولین و مقاومت انسولین چیست؟
روش‌های کاهش مقاومت انسولین در بهبود حساسیت انسولین
محدود کردن کربوهیدرات سطح انسولین را پایین می‌آورد.
چرا باید کربوهیدرات کمتری مصرف کنید؟
از کجا بدانیم که چقدر کربوهیدرات باید بخوریم؟
چگونه مصرف کربوهیدرات‌ها را محدود کنیم؟
مواد خوراکی با کربوهیدرات بالا که در رژیم کم‌کربوهیدرات باید محدود شوند
روزانه چقدر پروتئین بخوریم؟
انواع رژیم کم کربوهیدرات
رژیم کتوژنیک
فواید رژیم کتوژنیک برای سلامتی
شباهت‌ها و تفاوت‌های رژیم کتوژنیک و اتکینز
16 ماده خوراکی مجاز در رژیم کتوژنیک
رژیم اتکینز
رژیم پالئو
رژیم دوکان
رژیم زون
رژیم سواحل جنوبی
رژیم مدیترانه‌ای
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات
نویسنده،
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات85
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات

فاطمه بیابانی
۱۴۰۲/۱/۳
این کتاب خلاصه‌ای از رژیم‌های غذایی متفاوت و شناخته شده رو توضیح داده که برای اطلاعات عمومی افراد مفید است. من خودم کتابهای جامعی در باره انواع مختلف رژیم‌های رایج غذایی خوندم و فکر میکنم برای فردی که میخواد رژیم خاصیو شروع کنه و نمیدونه چه نوع رژیمی بگیره خیلی کاربردیه. اطلاعات، مختصر و مفیده و از نویسنده زیاده گویی پرهیز کرده که این خودش امتیاز خوبیه. من کتابو یکروزه خوندم و اصلا ازش خسته نشدم. نکته جالبی که بعد از مرور چندین رژیم غذایی متفاوت در این کتاب دریافتم این بود که، برای دستیابی به تناسب اندام، میزان مصرف کربوهیدرات‌ها باید کم شه. و دوم اینکه هرگز نباید فکر کرد که اگر برای مثال مصرف پروتئین در بیشتر رژیم‌ها مجاز ست یا در برخی چربی هم مجازه، در مصرفش زیاده روی کرد و حتما به میزان کالری مصرفی هم باید توجه داشت. این کتاب کمک میکنه درک کلی از تغذیه سالم داشته باشیم و از غذاهای فراوری شده جدا خودداری کنیم.
محمد حسین موسوی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگر به فارسی در یوتیوب و گوگل راجع به رژیم دلخواه جستجو کنید، اطلاعات بسیار مناسب‌تر و دقیق‌تر و جامع‌تری به دست خواهید آورد. من بعد از چند روز جستجو و تحقیق در گوگل و یوتیوب این کتاب رو خوندم و واقعاً چیزی به معلوماتم اضافه نشد. اگر انگلیسی بلد هستید که دیگه شک نکنید و به جای خرید این کتاب کپی‌برداری شده از سایت‌های انگلیسی، خودتون تحقیق کنید. در قسمت منابع کتاب، فقط آدرس چند تا سایت رو زده!
sara Gholami
۱۴۰۱/۹/۱۱
ممنون از کتابراه و نویسنده محترم
کتاب خیلی عالی بود، مطالب و اطلاعات عالی و کامل بود.
یه انتقاد از نوشتار و املای کتاب دارم، متن کتاب در بعضی جاها غلط املایی دارد و در بعضی جاها یه مطلبی دو یا سه بار تکرار شده، بعضی جاها به جای کلمه‌هایی مثل: از _ به_ و... کلمه دیگه‌ای نوشته شده یا اصلا نوشته نشده
ali amiri
۱۳۹۸/۸/۱۶
به نام خدا کتاب بسیار عالی و کاربردی مثل بقیه کتابهای امیر حسین عزیز واقعا عالی، بینظیر. دوستان ورزشکار حتما مطالعه کنید. کتاب بزرگتر، عضله‌ای تر و قوی تر هم توصیه میکنم مطالعه کنید
somayyeh sabouhi
۱۴۰۱/۳/۶
کتاب خوبی بود ولی در مقایسه با اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت توقع داشتم آموزه‌ها و برنامه‌های بیشتری داشته باشه
pegah Moghadam
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب خوبی بود فقط زیادی جزییات علمی داشت در کل توصیش اینه کربوهیدرات کمتر بخورید و پروتئین بیشتر تا دیرتر گرسنه بشید و لاغر کنید
امیرحسین مصور
۱۴۰۱/۱۰/۴
عالیه توش همه چی در مورد رژیم‌ها هست ازش خیلی سود بردم
شش کیلو کم کردم بدون گرسنگی
ایمان محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
باسلام اگر نویسنده در مورد رژیم ادکینز مثال میزد بلا شک استفاده از کتاب خیلی مفید تر واقع میشد
مرضیه سیدی
۱۳۹۹/۳/۲۵
کتاب خوب و نسبتا کاربردی هست وجه بسیار خوب آن اینست که کمک به شناخت ادبیات اولیه رژیمهای مختلف دارد
saeed saberfard
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
توصیه میکنم واقعا عالی بود دیگه ب هیچ مشاور تغذیه‌ای نیاز ندارید
افسون
۱۴۰۱/۹/۲۷
کتاب خوبی بود که من جواب خیلی سوالاتم را دریافت کردم
ابراهیم کتاب خوان
۱۴۰۱/۶/۲۲
کتاب خوبیه ولی در کتاب‌های دیگر مطالبش رو خونده بودم
هستی نوری
۱۴۰۰/۳/۶
محتوا حالب نبود
تو گوگل سرچ میکردیم همینا بود🙄
خاطره ذکاوت
۱۴۰۰/۲/۱۲
به نکته‌های ریز تغذیه‌ای اشاره شده و مفید بود
مرجانه شکوهی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
درکل کتاب خوبیه، ممنونم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات

برای دریافت کتاب راهنمای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.