معرفی و دانلود کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم

عکس جلد کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم  و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم

کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم نوشته‌ی ارسطو خوش حساب به معرفی و شرح انواع قالب شعری و آرایه‌های آن پرداخته، تا به کسانی که علاقمند هستند در این راه قدم بگذارند، کمک کند در این مسیر پر فراز و نشیب گام‌های مستحکم‌تری بردارند.

اینکه شما جملات و مطالبی پیچیده و با احساس می‌گویید زیباست، اما برای شاعر شدن باید مطالعه کنید و اصول ابتدایی سرودن شعر را بدانید. شاید خودتان گمان کنید مطالبی که می‌نویسید شعر و یا نزدیک به شعر هستند، ولی تفاوتی ندارد، اشعار کلاسیک و نو قواعدی دارند که باید رعایت شوند، در غیر این صورت ارزش ادبی آن‌ها در حد و اندازه‌ی شعر نبوده و خواننده هنگام مطالعه سر در گم می‌شود.

اولین و شاید مهم‌ترین چیزی که باید برای اینکه شاعری خوش طبع باشید در نظر بگیرید مطالعه شعر است. هر چقدر بیشتر اشعار غنی و اصولی شعرای بزرگ و بلند آوازه را بخوانید، وزن و آهنگ اشعار را بهتر درک می‌کنید و هر چقدر بهتر وزن و آهنگ اشعار درک شوند بهتر می‌توان شعر گفت. کتاب حاضر به شما کمک خواهد کرد تا اشعاری درست و بر قاعده بگویید.

در بخشی از کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم می‌خوانیم:

شعر گفتن مقوله‌ای دلی و حسیست، جدا از اینکه باید قواعد و اصول شعر گفتن را یاد بگیرید، باید حس و حال و شور و شوق شاعری نیز در شما وجود داشته باشه. منظور از اشتیاق شاعری به‌ هیچ‌ وجه طبع روان نیست. طبع روان تا حدی ذاتیه اما اکتساب و مطالعه تأثیر زیادی بر روان شعر گفتن داره.

فارغ از اینکه چقدر می‌تونید اصول رو رعایت کنید، اگر این توانایی رو دارید که افکارتون رو به صورتی آهنگین و موزون بنویسید و وقتی نوشته خودتون رو می‌خونید ازش لذت ببرید، اشتیاق شاعری دارید. شاعری که از شعرهای خودش لذت می‌بره و پس از نوشتن بیت پایانی بارها و بارها شعری که سروده رو می‌خونه و احساساتش برانگیخته میشه میتونه با یادگیری اصولی پیچیده و درعین‌حال ساده، تبدیل به شاعری خوش‌سخن بشه.

پس اگر حس و حالی که تعریف کردم رو دارید و اشعاری غیر اصولی می‌نویسید که ازشون لذت می‌برید، هیچ نگران نباشید. با مطالعه و یادگیری چند ترفند و قاعده، همچنین با تلاش و پشتکار به اون‌ چیزی که باید باشید نزدیک خواهید شد. مطمئناً اگر این کتاب را تهیه کردید و در حال مطالعه‌اش هستید تا حدی شور و شوق شاعری را در خودتان دیدید.

فهرست مطالب کتاب

پیش نیازهای یک شاعر
انواع قالب شعری
وزن شعر
آرایه‌های ادبی
اشعار نو و سپید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-6413-26-8
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم

آرش رضایی
۱۴۰۱/۱۲/۶
بدک نیست ولی پیشنهاد نمیشه.. وزن و قالب‌ها رو توضیح داده در حد یه چیز سطحی.. قالب‌های شعر رو که توضیح داده بود بعضی هاشون رو مثال نیاورده بود که شاعر بدونه چطور باید تو اون مدل قالب شعر بگه و وزن‌ها رو هم خیلی درست و حسابی بهش پرداخته نشده و اختیارات رو اصلا معلوم نیست چی به چیه و در کل خیلی خلاصه هستش ولی چون حجمش کمه برای کسایی که علاقه‌مندن میتونن یه آشنایی سطحی به دست بیارن ولی اصلن نمیتونید با این کتاب شاعری رو یاد بگیرید چون خیلی خلاصه و گنگ هستش..
Mikaeel Salahi
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
کتاب خوبیه با اطلاعات مفید، اما در مورد شعر نو و سپید مطلب خیلی خاصی ننوشته و چند صفحه‌ای هم که در مورد این گونه اشعار نوشته شده بسیار مختصر و خلاصه هست...
امیرحسین یعقوبی
۱۳۹۹/۹/۷
کتاب بسیار کارآمد مفید و جالبی بود...
و البته نکته دار و مفید...
مطمئنم برای هر نویسنده شعر مبتدی‌ای میتونه مفید باشه...
شب روز همگی خوش😊😇
شهریار زاده
۱۴۰۰/۴/۲۲
درباره شعر نو و سپید و این دست از اشعار توضیحات خلاصه بود انتظار داشتم عمیق تر بررسی شود
حسین شعبانی
۱۴۰۲/۲/۲۴
این کتاب عالیه هرکسی که می‌خواهد شاعر شود این کتاب را حتما بخواند
محمد مهدی مقدم
۱۴۰۳/۱/۹
خیلی کامل و جامع هست و بنده رو خیلی کمک کرد
رضا
۱۴۰۱/۶/۱۹
حرف‌های کلیشه‌ای که داخل اینترنت هم سرچ کنید هست
لیدا احمدی
۱۳۹۹/۷/۱۴
بسیار عالی بود از نویسنده ممنونم
زینب عباس پور
۱۴۰۱/۴/۲۲
برای شروع نوشتن شعر جالبه
راضیه زمانی
۱۴۰۰/۴/۲۱
عالی.. مچکرم.. چکیده‌ای از پیش نیازها
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم

برای دریافت کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.