معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151

عکس جلد کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151

دفترچه راهنمای کامل خودرو پراید وانت ۱۵۱ شامل بخش‌های معرفی خودرو و تجهیزات، رانندگی با خودرو، نکات رانندگی و فوریت‌های فنی است. محصولی که در ۲ سال گذشته از خانواده پراید وارد بازار شد، پراید وانت ۱۵۱ بود که تا حدی راضی کننده بود و بیشتر برای حمل بارهای سبک در کارخانه مورد استفاده قرار گرفت. حداکثر بار برای پراید وانت ۱۵۱، ۴۵۰ کیلوگرم می‌باشد. این محصول هم از خانواده X۱۰۰ است. ترمز جلو از نوع دیسکی و چرخ عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشد.

ترمز (ABS) در این مدل در نظر گرفته شده اما (هیدرولیک انتخابی) است. دیگر امکانات پراید وانت ۱۵۱ شامل قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی برای درب‌های جلو، فرمان قابل تنظیم، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوت با قابلیت پخش فایل‌های با فرمت MP۳ و چراغ هشدار دهنده عیب موتور قرار دارد.

سایپا ۱۵۱، پراید وانت و پراید کارا نام­‌هایی هستند که به جدید‌ترین مدل پراید اطلاق می‌­شوند. همانند پراید که از آن به عنوان جایگزین پیکان نام برده می‌­شود، از این خودرو نیز به عنوان جایگزینی برای پیکان وانت یاد می‌شود.

پراید وانت ۱۵۱ محصولی کارا برای حمل و نقل‌های سبک شهری تا سقف ۵۰۰ کیلوگرم محسوب می‌شود و با توجه به امکاناتی نظیر راحتی کابین راننده، ارگونومی صندلی‌ها و سیستم تهویه مطبوع، مناسب و متمایز برای حمل بار می‌باشد.

این خودرو که در سال ۱۳۹۱ رونمایی شد قرار بود در سال ۱۳۹۲ وارد بازار شود که عرضه آن در بازار به سال ۱۳۹۳ کشید. این خودرو که همانند دیگر انواع خودرو بر روی پلتفرم X۱۰۰ که نوع ارتقا یافته پراید است سوار شده است.

موتور این خودرو نیز دچار تغییرات اندکی شده است و قدرت آن به میزان ۵ اسب بخار نسبت به همه انواع پراید افزایش یافته که البته این افزایش قدرت صرف افزایش وزن خودرو خواهد شد. این خودروی سبک باری بر خلاف اکثر خودروهای باری دیگر دیفرانسیل جلو می‌باشد و توانایی حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم در حالت استاندارد را دارد که البته در نوع دوگانه‌­سوز این عدد به مراتب کمتر است.

نقد و بررسی خودرو پراید وانت ۱۵۱

وانت پراید (کارا) در حالی راهی بازار شد که تولید وانت پیکان با کاهش روبرو شده و این وانت کوچک نیز توانست پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. قیمت حدودی اعلام شده آن پایین‌تر از سایپا ۱۳۱ سواری است.
وانت پراید سایپا ۱۵۱ با ظاهری شبیه به سایر پراید‌ها (در نمای جلو، دقیقا همانند پراید ۱۳۱‌های جدید) که در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضای بار این خودرو از حجمی اندک برخوردار است و بیشتر برای سوپر مارکت‌ها مناسب می‌باشد.
موتور این خودرو‌ها بنا بر ادعای سایپا، موتور ی جدید بوده قدرتی حدود ۶۸ اسب بخار (۵ اسب بخار بیشتر از پراید) تولید می‌کند. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی برای کاربردهای باری مواجه شده است.
اگر چه توان وانت پراید سایپا ۱۵۱ افزایش یافته اما باید توجه داشت که وزن آن نیز افزایش داشته است و این افزایش قدرت باعث حذف وزن بالا‌تر خودرو نسبت به پراید‌های سواری می‌شود.
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است و می‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

مشخصات فی

 در رابطه با مشخصات فنی، قطعات و لوازم یدکی پراید وانت سایپا ۱۵۱ باید گفت به دلیل اینکه یک خودروی وانت در مقایسه با یک خودروی سدان دارای کاربری متفاوت می‌باشد، نیمی از تغییرات در قطعات و لوازم یدکی این خودرو در مقایسه با نسخه‏‌های سدان به سیستم‌‏های فنی شامل سیستم ترمز‌ و هم‌چنین سیستم تعلیق و یا گیربکس مربوط می‌‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌است.

حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلو‌تر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است. در گیربکس وانت سابپا ۱۵۱ و همچنین در دیفرانسیل لوازم یدکی ان نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود.

وانت‌ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است و همین ویژگی که این خودرو به صورت fwd می‌باشد باعث شده است تا عملکرد سیستم فرمان، سیستم تعلیق و سیستم ترمز این خودرو هنگام رد شدن از پیچ‌ها و سربالایی‌ها دچار اختلال شود.

از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است.

غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند سایپا ۱۴۱ یا سایپا ۱۱۱ است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

در رابطه با انچه گفته شد باید گفت که البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌های X۱۰۰ را ندارند.

اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم که‌‌ همان سایپا ۱۵۱ است قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم می‌رسد. وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالا‌تر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود.
این خودرو در حالی راهی بازار شد که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌ رو شده بود و این وانت کوچک نیز تا حدودی توانست پا جای پای وانت پیکان بگذارد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران شد و تا کنون نسبت به قیمت و عملکرد آن، می‌توان گفت که در کلاس خود به حد قابل قبولی موفق بوده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات150
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151

محمدرضا
۱۴۰۱/۱/۹
پراید ۱۵۱ یک مدل جدید از پراید است که شرکت سایپا در چند سال اخیر آن را تولید میکند. در این کتاب مواردی را جهت استفاده صحیح از این خودرو ذکر شده بود که میتواند برای کسانی که از این نوع خوردم استفاده میکنند مفید باشد.
محمدامین
۱۴۰۱/۲/۱۶
سلام کتاب خوبیه
من عاشق ماشینا هستم
دوستدارم در مورد ماشین‌ها اطلاعات جمع کنم
با تشکر
حسین دانش
۱۳۹۷/۳/۲۱
درود. از زحمات شما که معلومات را اینگونه جمع اوری کرده ورایگان دراختیار همه قرار میدید سپاسگذارم
رامین خلیقی سیدی
۱۴۰۳/۱/۷
عالی بود هر چه که نمی‌دونستم فهمیدم ممنون از نویسنده این کتاب
مجیدجانجانی
۱۴۰۲/۸/۲۹
پراید اسب بالدار برای پرواز به آسمان و دیدار با فرشتگان
مهدی نوری
۱۴۰۰/۹/۲۴
به نظر من هر کسی یبار دفترچه ماشین خودش رو مرور کنه
امیرمحمد ارغوانی
۱۴۰۰/۱/۲۹
خوب و عالی بود فقط مجله‌ی پراید 151اپشنال هم اضافه کنید
مریم نظری
۱۴۰۰/۲/۳۱
پراید ۱۴۱ هم اضافه کنید
رضا قاسمی پور
۱۳۹۶/۹/۹
عالی بود ممنون
محمد ارسطو
۱۴۰۰/۱۱/۲
برای پراید ندارد
امید تیلکوی
۱۳۹۷/۷/۱۸
عالی بود مرسی
Daniel M.s
۱۳۹۷/۶/۱
خوب بود مرسی
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151

برای دریافت کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.